Internetdate

08-09-2007 12:02 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Heb m'n eerst internetdate gehad. Heeft een enorme kater opgeleverd. Door het intensieve mailcontact waren we elkaar als persoon heel erg gaan waarderen. Hebben dit ook naar elkaar uitgesproken. Termen als waardevol, vertrouwd etc. Toen de ontmoeting: hij had zich mij qua kleding (en misschien ook wel qua uiterlijk) heel anders voorgesteld. Hij was daar direct heel eerlijk in, en zei dat het verder tussen ons niets zou worden. We hebben nog gezellig zitten te praten, weer heel vertrouwd. We hadden beiden bewust voor een site gekozen waar je niet gelijk met foto op komt te staan, omdat je de persoon eerst wilt leren kennen, zonder vooroordelen op basis van uiterlijk. Vandaar dat deze afwijzing me behoorlijk heeft geraakt. Ga je voor het innerlijk, de persoon, of zeggen we dat alleen maar en willen we toch het liefst een fotomodel aan onze zijde?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Dit volgens mij inderdaad een nadeel van internetdaten. Ik geloof dat 70 - 80 % van de communicatie non verbaal is, en volgens mij zit daar die beruchte klik ;-)

Dus oogcontact, hoe loopt iemand, gebaren, uitdrukkingen etc. En dan kan het via mail, MSN, cam, telefoon nog zo klikken als het het beeld wat je van die ander hebt niet kloppend is, tja dan is het aan beide personen of ze elkaar verder willen ontdekken of niet.

Ik vind het jammer dat het METEEN duidelijk moet zijn aan de andere kant soms is dat ook zo.

KK
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je een hoop ellende bespaart, wanneer je onderling veel foto's uitwisselt. Van allerlei kanten, in allerlei situaties. Ik heb in juni een date gehad na veel foto's van elkaar uitegwisseld te hebben. Toen ik hem in het echt zag, was ie precies zoals ik me hem had voorgesteld.



Het is overigens niks geworden....;)
Alle reacties Link kopieren
Waarom werd het niets, Zamirah?
Alle reacties Link kopieren
Ik knapte af op verschillende dingen....
Alle reacties Link kopieren
Oké, dat iemand precies zo blijkt te zijn als je hem had voorgesteld wil natuurlijk niet direct zeggen dat het daarom goed zit.



Ik heb regelmatig meegemaakt dat een man op foto's tien keer knapper was dan in het echt (tot aan totale onherkenbaarheid aan toe) . Ik begrijp niet zo goed waarom iemand alleen zijn allermooiste foto's laat zien, en niet ook een paar maandagmorgenfoto's.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat heeft toch meer met je eigen plaatje van iemand te maken dan met de ander. Ik bedoel ook mannen waarmee ik heel veel foto,s had uitgewisseld en een redelijk beeld had klikte het toch niet mee. Een foto is toch een momentopname. Volgens mij is beweging, geur, en bijv stem bepalender.



KK
Alle reacties Link kopieren
Afgezien daarvan, speelt er natuurlijk meer een rol bij een "klik". Ook al is de gene in kwestie precies zoals op de foto's, dat wil nog niet zeggen dat verder alles klopt.

Ik wil best een tipje van de sluier oplichten over mijn date in juni....hij stonk uit zijn mond. Tja dat ruik je niet vanaf de foto. Hahaha...



Zo zullen er meer dingen spelen.
Yasmijn, wat grappig. Wat zijn jullie snel, maar als het goed zit, waarom dan wachten inderdaad.



Ik ga begin november samenwonen met mijn internetdate. We kennen elkaar dan bijna twee jaar, we hebben het allemaal rustig opgebouwd. We wonen een eind van elkaar vandaan, en zagen elkaar in de weekenden. Geloof dat we elkaar nu best goed kennen en zijn klaar voor de volgende stap.

Overigens was hij na de eerste date niet weg te slaan, is daarom nog maar een nachtje langer gebleven. Hij moest 's maandags werken en daarvoor om 5 uur opstaan, dit doet hij nu al bijna twee jaar, omdat ie zo graag bij me wil zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij aangemeld bij rp vanmiddag. Zie ik 15 berichten in mijn mail.

Morgen maar ff checken.
Alle reacties Link kopieren
Ga maar gauw checken, je weet het nooit!



Wij gingen na de eerste mailtjes met foto's al bellen en zijn stem vond ik ook direct super.

Binnen een week meeten en patsboem! Het viel echt allemaal op de plek.



Hij is gisteren ook bij mijn ouders door de keuring gekomen, verliep ook heel soepeltjes. Toen we daar waren kwam ex ook nog even langs en vriend en ex zaten te geinen van hier tot Tokyo.

Mijn moeder keek me aan met zo'n blik: jij kunt wel weggaan! ;-)
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Had niet gedacht dat er zoveel reactie's zouden komen! Bedankt allemaal, leuk om te lezen dat het ook gewoon heel positief kan verlopen. Zal me in het vervolg niet meer wagen aan zo'n intensief mailcontact. Na een paar mailtjes foto's uitwisselen, elkaar eens bellen lijkt me verstandiger. Al doende leert men....
Alle reacties Link kopieren
Ja, als je snel gaat bellen en meeten, dan weet je direct wat voor vlees je in de kuip hebt, dan is de teleurstelling ook niet zo groot als het niet blijkt te zijn wat het is.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een beetje aan het rondneuzen op RP en heb ook erg leuk contackt met een jongen daar en volgend weekend willen we een date plannen.leuk om toch ook hier te lezen dat het wel ergens op uit kan lopen ben nu ook erg benieuwd.Heb nog niet eerder met iemand afgesproken maar over de mail en MSN klikt het erg goed.Best wel spannend allemaal
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb alles maar weer verwijderd. Er bleven mailtjes binnenkomen.

Een paar wilden meteen msnen. Daar heb ik nu geen zin in. Eentje bood aan om mij met zijn zwarte hengst (!) blij en gelukkig te maken.

Laat maar even. Toch denken veel mannen dat wij vrouwen op zoek zijn naar een man om een gezin te beginnen enzo.

Dat wil ik dus niet en dat had ik geschreven. En toch weer reacties van mannen die menen dat ik heel wat laat schieten als ik niet met hem dat blije, gelukkige gezinnetje ga vormen. Kennelijk had ik het toch niet goed omschreven wat ik nou zoek. Of ik weet het zelf ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Yasmijn, ik sta al 3 maanden op RP, maar nul komma nul nada niente results...

Er reageren alleen maar loserts op mij...:(
Alle reacties Link kopieren
Zamirah,

Wat zijn voor jou loserts?
Alle reacties Link kopieren
Isabelle41, ook ik had heel duidelijk aangegeven een man zonder kinderen te willen, en ook dat ik zelf geen kinderwens heb. Als je dan toch berichtjes krijgt van mannen met 5 kinderen of die wel een gezinnetjes met me willen stichten denk ik ook: hoe desperate ben je? Krijgen van me een heel duidelijk mailtje terug!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook wel een hoop vage mail hoor....Of van mannen die een standaard mailtje sturen en daar ook nog de verkeerde naam in zetten (oops)

Maar met deze jongen klikt het tot nu toe erg goed dus ben erg benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Fiba,

Ja, dat zag ik ook vannacht toen ik toch een paar reacties las.

Nou, ik heb er alweer genoeg van.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, dat bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf geen ervaring met internetdating, maar ik zit met klein dillemma! Of beter gezegd vriendin van mij! Gisteren dus leuk feest met veel alcohol en ja dan willen de gesprekken wel komen. Vriendin van mij vertelt dus in dronken bui dat ze ingeschreven staat op parship en dat ze leuk mail contact met een man heeft en matchpoints 81% Hij wil haar graag ontmoeten en heeft zijn telefoonnummers gegeven. nou kan ik je vertellen dat zij nooit never die eerste stap zou zetten! veel te verlegen! Vanochtend belde ze me of ik wilde komen. Ik mocht de mail lezen en eerlijk is eerlijk ik was ook zwaar onder de indruk! ik heb zijn mailtjes en haar antwoorden gelezen en stond ervan te kijken dat ze soms vrij ondeugend waren van beide kanten. flirterig ondeugend! In de laatste mail waar dus zijn nummers in stonden zegt hij haar ook dat ze mag bellen of smsen en eventueel een afspraak voor vandaag te maken aangezien hij in de buurt is! Wat doet zij nu! Een tegen antwoord waar ik zelfs van schrok! Dat zij vond dat ze wel verschillend waren Positief bedoeld zet ze er dan wel bij en dat zij van de kat uit de boom kijken is! En hij dus heel direct. Hij zegt ook paar keer dat in zijn mail dat hij voorzich zelf de rem erop moet zetten,omdat hij bang is dat hij te snel gaat. Haar antwoord is niet de rem, maar de NOODREM! Gekke is dat ze dat niet meent ze wil heel graag, maar slaat dan dicht! We hebben dat bij haar zo vaak in rl gezien ze heeft echt al leuke jongens gemist! En dan zegt ze dus dat ze iets verzwegen heeft! Ik wist niet wat ik las! Dat ze niet slank was. Nou draagt ze ongeveer schat ik 48/50 en ze is super veel afgevallen! Het is echt een schat van een meid en heeft erg spijt van haar mail, maar ja!ze eindigt dat hij maar moet kijken wat hij ermee doet en dat ze anders haar nummer wel wil geven.maar anders moeten ze maar van een ontmoeting afzien! Ook heeft ze vermeld dat haar vorige relatie 3 jaar geleden was en dat die door overlijden van die man (relatie was zo pril dat zijn familie haar niet kon achterhalen voor de begrafenis) was beeindigd. Feit haar mailmaatje heeft hetzelfde beroep! Meld ze ook dat hij dus in haar ogen een gevaarlijk beroep heeft!die jongen is zich waarschijnlijk lam geschrokken van haar mailtje. Nu is het dus zo dat ik eerlijkheidshalve wel beetje twijfel waarom ze geen antwoord heeft gehad. door de mail met een vrij koud karakter of hij wil liever niet iemand met overgewicht!schijnt zelf een sportief persoon te zijn! vind het zo sneu voor haar en ik weet nu dus haar gebruikersnaam en wachtwoord en heb zo de neiging om mailtje te sturen en het gewoon te vragen. dadelijk heeft het met haar gewicht niets te maken en wie weet wat ze mist. Ik heb haar ook aangespoord om ff af te wachten. morgen heeft ze belangrijk gesprek en hij weet daarvan zou aan haar denken bla,bla,bla. Mischien dat ze dan iets hoord! Wat is wijs om haar aan te raden! Mijn vriend zegt niet mee bemoeien,maar ja dat is een man! Kijkt veel te nuchter de wereld in! Hoop nu wel dat ze niet op het viva forum komt anders heb ik mischien probleem.
Alle reacties Link kopieren
Meissie, ik heb niet zo snel een pasklaar antwoord, maar als ik jouw vriendin zou zijn, zou ik het heel erg vinden als je mails via mijn account zou sturen naar een man met wie ik mail. Ik denk dat je daarmee het vertrouwen behoorlijk kan verpesten.
Alle reacties Link kopieren
pink11 schreef op 09 september 2007 @ 16:08:

Meissie, ik heb niet zo snel een pasklaar antwoord, maar als ik jouw vriendin zou zijn, zou ik het heel erg vinden als je mails via mijn account zou sturen naar een man met wie ik mail. Ik denk dat je daarmee het vertrouwen behoorlijk kan verpesten.




Ja, je hebt helemaal gelijk, was ook een stomme ingeving! Weet niet wat ik erbij dacht!!

:-$
Alle reacties Link kopieren
Het is zonder tussenkomst van deze bemoeial goed gekomen! Hij heeft haar terug gemailt en ze heeft haar nummer gegeven en nu hebben ze al 2 keer gebeld! Mischien dat ze volgende week afspreken! Hoop het voor haar! Maar goed nu vind ik wel beetje eng hoor! vanochtend was ze helemaal down en nu is ze echt onder de indruk! Het heeft er wel toegeleid dat mijn vriend beetje boos was op mij! :-( Het ergste is dat hij nog gelijk heeft ook! Ach ja! Die Liebe, die Liebe :heart:
Alle reacties Link kopieren
Zamirah schreef op 09 september 2007 @ 12:30:

Yasmijn, ik sta al 3 maanden op RP, maar nul komma nul nada niente results...

Er reageren alleen maar loserts op mij...:(




O bij mij ook hoor. Maar gewoon weg ermee.



Ik heb zelf op mijn vriend gereageerd en het kwam helemaal goed.

Hij was de eerste en laatste op wie ik reageerde.



Goed rondkijken!
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven