Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
De vorige zat op 3000 berichten, dus gaan we hier weer verder met het delen van onze smeuïge, teleurstellende, spannende, hoopgevende, ergerlijke en hilarische ervaringen met internetdaten.
Alle reacties Link kopieren
Woehoe deel 2!



Hebben jullie ook wel eens mannen (of vrouwen) die dan wel een enthousiast berichtje terug sturen maar er dan geen wedervragen in zetten.

Of te wel ze beantwoorden wel mijn vragen maar het lijkt dan alsof ze over mij niets willen weten.

Ik knap daar dan vaak al meteen op af want de interesse moet wel wederzijds zijn.

Hoe zien jullie dit?



@Rasa: Leuk! Ben heel benieuwd hoe het zaterdag is op date 2.
Ik was aanvankelijk wat te verlegen om te vragen (het is dus niet altijd een gebrek aan belangstelling), dus ik in mijn startende date carrière telt wel denk ik. Gelukkig ben ik wat brutaler tegenwoordig.



Alleen wordt ik wel geïrriteerd als het profiel van dame zo leeg is dat ik letterlijk moet vragen wat ze voor hobby's heeft.



Ik zit nu wel in de fase dat ik merk dat ik niet echt enthousiast wordt van het aanbod. Ligt niet aan het aanbod, ligt aan mij. Paar maanden geleden waren dezelfde mensen leuker...



Ik denk dat ik gewoon weer eens iemand een berichtje moet sturen die mij wel ok lijkt. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze toch heel leuk blijkt.
@sybreed, haha, misschien werkt die tactiek prima. Anders toch maar even een pauze? Van hetzelfde kaliber als lege profielen, ik erger me altijd als mannen zoiets schrijven als 'vraag maar raak'. Vertél gewoon even iets over jezelf! Iets waardoor ik een beeld krijg. Dus iets meer dan 'Ik ben een jeugdige man, ik hou van een goed glas wijn en ben op zoek naar een spontane vrouw'...



@sensotouch, en ja, ik herken wel wat je schrijft. Als iemand geen wedervragen stelt (ook bij de date zelf niet), dan is ie ofwel niet echt in mij geïnteresseerd, ofwel te vol van zichzelf. Of net zo verlegen als sybreed



Ik ben ook heel benieuwd naar date 2! Voelt heerlijk om gewoon zin te kunnen hebben in een date, in plaats van er een beetje tegenop te zien. Ben ook blij dat er gezoend is. Dat was volledig aan zijn doortastendheid te danken...
Alle reacties Link kopieren
Jeej, deel 2
En valt er bij jullie nog wat te beleven? Nog dates in verschiet?
Alle reacties Link kopieren
Ik vertrek vandaag voor 4 dagen naar Zuid Italië dus ik ben dinsdag weer online.

Ook geen dates gepland dus ;)

Wel wat voorstellen gehad dus na Italië zou ik wel los kunnen gaan. Alleen even kijken of ik dat ook wel wil met die personen, haha.



@Rasa: Heeel veel plezier morgen! Geniet er van en dat je al gezoend hebt haalt nu de spanning ook wel beetje weg of niet? Zou ik wel hebben geloof ik. Dan hangt dat niet meer in de lucht ;)



@Sybreed: Oke, goed om te horen dat het niet altijd geen interesse is. Aan de andere kant als je per mail al geen vragen durft te stellen dan weet ik niet of dat wel de man is die bij mij past. Mijn berichtjes lopen dan ook vast want ja dan moet ik alles pratende (schrijvende) houden.

Ik vind je tactiek wel een goede! Misschien heb je tot op heden ook op de verkeerde vrouwen gereageerd? En als je dan nu op de OK vrouwen reageert komt er misschien wel iets heel leuks uit.
Jeuj deel 2



@Senso: jaaa dat geen vragen stellen is heel herkenbaar!! Ik ben op een gegeven moment overgestapt op 3 strikes out. Oftewel: als hij na 3 vragen van mij nog steeds niks vraagt, dan kap ik het af. Want ben het wel met jou eens: als een man niks vraagt, dan is het niet het type dat bij mij past.

Veel plezier in Zuid Italie!



@Rasa: dat "vraag maar raak" inderdaad... wat een afknapper is dat. Suggereert bij mij ook dat de man in kwestie alleen op zoek is naar één ding of een zekere arrogantie. Zo van: ik ben zo waanzinnig lekker dat ik niet eens de moeite neem om mijn profiel in te vullen.

Spannend morgen!! Weet je al wat jullie gaan doen? En wat je aan doet? Ga voor je duimen!



@Sybreed: niet vreemd dat je van die dipjes hebt toch. Misschien gewoon even helemaal niks sturen, en wachten wat er binnen komt? Even je profiel wat updaten trekt vaak ook weer nieuwe mensen aan.



Mijn nieuwe man gaat dit weekend mijn vrienden voor het eerst ontmoeten. Ben daar altijd wat voorzichtig en terughoudend mee, dus vandaar nu pas (na paar maanden). Dus ook wel beetje spannend hier!!
Alle reacties Link kopieren
Stel jullie hebben foto's gezien van potentiele dates en die foto's spreken jullie wel aan.. maar later zie je weer andere foto's van die persoon die wat minder aanspreken. Die persoon ziet er toch wat minder leuk uit dan op die andere foto's.. kappen jullie een aankomende date meteen af??
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net beginnen 'chatten' (alléja, voor zover ik het lef heb te beginnen :p ) maar vind echt geen leuke site voor gesprekken te starten..

Ik ben sinds kort vrijgezel en zou graag op het gemak gesprekken hebben met leuke dames die er hetzelfde over denken,

dus gewoon voor te chatten en wie weet wat komt ervan..

Al die 'date/chat' site staan vol met valse foto's van vrouwen.

Er moet toch iets eerlijker bestaan dan dat....
Alle reacties Link kopieren
@ bosam.. gewoon op Tinder proberen dan?
Alle reacties Link kopieren
Heb eens even gekeken en is een app..

Zou het liever op de laptop doen,

Heb wel smartphone maar werk toch liever op pc
@bosam, ik zeg www.paiq.nl, daar kun je je helemaal suf chatten quote:nadine_j schreef op 17 oktober 2014 @ 11:15:

@Rasa: Spannend morgen!! Weet je al wat jullie gaan doen? En wat je aan doet? Ga voor je duimen!Lekker dan. Daar had ik me nog helemaal niet mee bezig gehouden. En dankzij jou heb ik nu al 2x vertwijfeld voor mijn kledingkast gestaan...
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste ervaring was iemand die via de chat/mail een vragenlijstje aan het afwerken was.

Ik moest antwoorden en vragen terug stellen.Toen was de lol/spontaniteit er voor mij al gauw van af... Ik heb namelijk geen standaard vragenlijst.



Vind het leuk om elkaar te leren kennen, maar chat/mail liever wat 'spontaner' door op elkaar te reageren. Bijv. hij vertelt wat, ik reageer en vertel hoe ik ergens in sta en daaruit komt dan wel weer een nieuwe vraag waar hij op kan reageren en zo verder dus. Is voor mijn gevoel iets spontaner dan echt een lijst afwerken met standaard vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sensotouch schreef op 16 oktober 2014 @ 19:16:

Woehoe deel 2!



Hebben jullie ook wel eens mannen (of vrouwen) die dan wel een enthousiast berichtje terug sturen maar er dan geen wedervragen in zetten.

Of te wel ze beantwoorden wel mijn vragen maar het lijkt dan alsof ze over mij niets willen weten.

Ik knap daar dan vaak al meteen op af want de interesse moet wel wederzijds zijn.

Hoe zien jullie dit?



@Rasa: Leuk! Ben heel benieuwd hoe het zaterdag is op date 2.



dat heb ik best vaak. En daar knap ik ook op af.

alsof ik super geïnteresseerd, charmant en grappig moet zijn om haar te bewijzen dat ik haar tijd niet verspil.

pff, zij zit toch ook op een datingsite.

en dan de 'ik zit er om leuke mensen te leren kennen' na zowat een uur chatten. Als ik een afspraakje voorstel waar ze niet duidelijk antwoord op geeft.



soms heb ik het gevoel dat vrouwen zo veel keuze hebben dat ze alles maar aan de man over laten. (Paiq en tinder) kan zijn dat ik dat type aan trek

Dat als de vent niet precies zegt, doet, denkt en voelt wat en hoe zij wil dat hij dat doet, hij direct exit is.



ik ben nog nooit iemand tegen gekomen waarmee ik precies op dezelfde lijn zit. Verwacht ik ook niet, iedereen heeft z'n eigen dingen.



of ik moet op de chat minder mezelf zijn, geen grapjes maar wat zakelijk geïnteresseerder overkomen.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
@ rasa, ik zie vrouwen die maandenlang doordaten met iets als: Ik maak later wel een tekst. of ....



Zelfs al zien ze eruit als mijn type, wat moet ik ze sturen voor bericht? Hoi, leuk uitziende vrouw. Ik wil graag meer over je weten, zodat ik halverwege het contact toch maar knullig afsluit omdat ik nu pas weet dat je elke vakantie op Ibiza bruinbakt en alleen maar soaps kijkt.



@ lielie, als de mooie foto tien jaar en twintig kilo wel. Maar niet iedereen is fotogeniek en in mijn ervaring zien de meeste vrouwen er in werkelijkheid beter uit dan op de foto. Ik heb ook het omgekeerde gehad, vrouw zag er adembenemend uit op de foto (profiel sloot aan, maar ik was echt verbaast dat er een reactie kwam) en in werkelijkheid was ze nog steeds mooi, maar wel normaal mooi. Ik vond dat stiekem ook wel prettig.



Aan het eind is uiterlijk maar een uiterlijk. Zolang dat acceptabel is, is het innerlijk toch wat echt telt. Ik zou dus gewoon gaan.



@ bosam, luister naar Rasa.



Het gebrek aan interesse is ook dat ik liever met Twijfeldame gekeken had of er wat in zat. Nu die lekker halfslachtig heeft aangegeven dat ze me nu niet maar later wel weer wil zien, kan dit betekenen dat ik wel of niet die kans krijg. Ergens vindt ik het lullig dat ik met iemand contact leg en die vervolgens uit mijn handen laat vallen als twijfeldame weer in beeld wil komen. Maar ik heb ook geen zin om lange tijd te gaan sippen om er dan achter te komen dat ik voor jan lul heb lopen wachten.



Deze week heb ik iets buitengewoon goors meegemaakt tijdens mijn werk (ik bespaar je de details) en ik bleef er helemaal rustig bij. Daten is blijkbaar veel heftiger dan werken in de zorg.
@sybreed, had jij Twijfeldame nou ooit ontmoet, of is het daar niet van gekomen?quote:lielie27 schreef op 17 oktober 2014 @ 13:31:

Stel jullie hebben foto's gezien van potentiele dates en die foto's spreken jullie wel aan.. maar later zie je weer andere foto's van die persoon die wat minder aanspreken. Die persoon ziet er toch wat minder leuk uit dan op die andere foto's.. kappen jullie een aankomende date meteen af??

Ai, gewetensvraag... Ik moet eerlijk zeggen dat ik dan wel terugtrekkende bewegingen kan maken. Er vanuit gaande dat iemand probeert om zijn of haar voordeligste foto's te plaatsen, ga ik dan toch meestal vanuit dat de slechtste foto beter aan de werkelijkheid tegemoet komt.



Natuurlijk is uiterlijk niet alles, maar iets van een basisaantrekkingskracht is bij mij toch wel nodig. En omdat veruit mijn meeste internetdates op romantisch vlak onsuccesvol zijn (in de zin: aardige vent, maar ik moet er niet aan denken om met hem te zoenen, of andersom natuurlijk, dat hij mij hooguit aardig vindt), heb ik wel de neiging om me er in dat soort situaties uit te draaien. Ik moet best een flinke drempel over om me überhaupt weer tot een first date te zetten (ik heb er in het verleden echt al tientallen gehad) en als ik dan over zijn foto's niet enthousiast (meer) ben, draait het er meestal op uit dat ik het afkap.
@ rasa, twijfeldame was die date met wie ik gezoend heb en daarvan in de war raakte omdat ze eigenlijk ook nog gevoelens had voor haar ex. Die waarschijnlijk ook haar enige serieuze relatie is geweest. Vind mij leuk, maar weet niet wat ze ermee moet.



Als ik een vrouw niet wil zoenen is het ook wel over ja. Maar slechte foto's zijn daarvoor niet genoeg bewijs. Goede foto's doen de zin in zoenen soms ook wel verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
@ Rasa; op paiq is er precies niemand aanwezig voor de moment,

khebt gevoel dat weer zo'n site is....
@bosam, ik weet niet wat jij met 'weer zo'n site' bedoelt, maar er is echt weinig mis met paiq en de site is ideaal als je met name van chatten via de PC houdt.



@sybreed, of ik een man zou willen zoenen weet ik nooit op basis van foto's hoor. Ze zijn slechts een indicatie.
quote:sybreed schreef op 17 oktober 2014 @ 20:05:

@ rasa, twijfeldame was die date met wie ik gezoend heb en daarvan in de war raakte omdat ze eigenlijk ook nog gevoelens had voor haar ex. Die waarschijnlijk ook haar enige serieuze relatie is geweest. Vind mij leuk, maar weet niet wat ze ermee moet. O ja, zo zat het. Kan me voorstellen dat je loslaten in zo'n geval moeilijk vindt.
quote:Saraatje schreef op 17 oktober 2014 @ 15:53:

Mijn laatste ervaring was iemand die via de chat/mail een vragenlijstje aan het afwerken was.

Ik moest antwoorden en vragen terug stellen.Toen was de lol/spontaniteit er voor mij al gauw van af... Ik heb namelijk geen standaard vragenlijst. Haha, dit heb ik weleens met speeddaten gehad. Dat er een man met een briefje met vragen rondliep. Dat lijstje probeerde hij dan in 3 minuten met alle dames af te werken...
Alle reacties Link kopieren
@Rasa; k bedoelde daarmee dat je werkelijk niemand aan het woord krijgt, hij doet match-voorstellen die niet antwoorden en zoekt speeddates die hij niet kan vinden,

veel chatten e.d. zat er dus niet in

zal vnvd nog eens proberen
Alle reacties Link kopieren
quote:lielie27 schreef op 17 oktober 2014 @ 13:31:

Stel jullie hebben foto's gezien van potentiele dates en die foto's spreken jullie wel aan.. maar later zie je weer andere foto's van die persoon die wat minder aanspreken. Die persoon ziet er toch wat minder leuk uit dan op die andere foto's.. kappen jullie een aankomende date meteen af??



Hmm, moeilijk vraag. Foto's kunnen misleidend zijn. Je kan foto's plaatsen van je goede kant, photoshoppen, met licht spelen, etc.



Maar je kan ook gewoon niet fotogeniek zijn,maar wel een leuk uiterlijk hebben.



Dus dit is moeilijk :-/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven