Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ook een tijdje aan het internetdaten. Eerst via Paiq, maar nu ook via okcupid, omdat je daar wat meer zelf in de hand hebt op wie je reageert. Daar komt direct het lastige. Wat doen jullie bij berichtjes van mensen waar je zelf al op voorhand bij denkt dat het niet gaat werken? Veel mensen schrijven hier dat ze dan een beleefd berichtje terugsturen, en daar kan ik me helemaal in vinden! Maar stuur je dan iets 'zakelijks' als "sorry, geen interesse" of een uitgebreider verhaal. Heb namelijk 1 man zoiets gestuurd en toen kreeg ik meteen een heel epistel over dat ik toch niet zijn type was en wat het toch was met arrogante vrouwen en internetdaten Dus ik ben op zoek naar ideeen een mooie, beleefde zin om te sturen!



En @Bosam, met Paiq is het idd een beetje geduld hebben, maar leuke en goede matches en chats zijn wel degelijk mogelijk hoor!
@billybook, ik heb steeds beleefde afwijzingen gestuurd, maar dat was op datingsites waar je niet overspoeld wordt met berichten (ik niet, tenminste): Match4Me en E-matching. Ik gaf meestal wel een reden op, maar wel altijd vrij algemeen. Meestal van dit kaliber:



Ik hoop iemand te vinden die

a) van mijn eigen leeftijd is

b) wat dichterbij woont

c) niet rookt

d) ...



En vervolgens wenste ik iemand nog veel succes en geluk in de liefde. Dat leverde regelmatig commentaar of beledigde reacties op, maar het zij zo. Ik vind reageren toch netter dan niets van je laten horen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je suggesties @Rasa! Ik heb het in de praktijk gebracht en nu maar afwachten En idd, het zij zo als ze er zelf niet zo goed tegen kunnen om een net berichtje terug te krijgen.



En ging/ga jij niet op date2 vandaag? Hoe is het gegaan?
Ja, date 2 is inderdaad vanavond!

Ik heb er zeker zin in, maar merk dat ik er ook een beetje over loop te tobben. Ben al lang vrijgezel en dat is niet voor niets. Als een man mij leuk vindt, heb ik meestal subiet de neiging om hem stom te vinden



Daarnaast ben ik supermoe. Hele drukke werkweek gehad en ik slaap al een paar nachten te weinig. Maar goed, ik heb inmiddels wel de knoop doorgehakt over wat ik aan doe
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Want wat als hij nou dit denkt, of juist dat doet, of ... zo veel opties waarom het fout kan gaan en ik weg wil rennen

Maar heel erg veel plezier gewenst samen! Het wordt vast een supergezellige avond, incl een goede outfit voor jou!
Alle reacties Link kopieren
haha, grappig te zien hoe een vrouw hier over denkt. Heb eind deze week eerste afspraakje met de vrouw waarmee ik hele leuke gesprekjes heb via de app. Omdat ik geen internetdaten gewend ben vind ik het wel apart. Nou ja, wel zin er in.
Net weer thuis en ik vind mezelf echt weer bloedirritant...

Het was gezellig, hij laat overduidelijk merken dat ie me leuk vindt, we hebben na afloop ook weer flink staan vozen en daarna weet ik niet hoe snel ik weg moet komen. Tijdens de avond zelf zit ik me al te ergeren aan futiliteiten, aan een stopwoordje van hem, aan dat ie mijn humor niet meteen begrijpt, aan niks dus.

En aan het eind van de avond wil hij met me mee naar huis (wat ik af hou en waar hij verder heel netjes op reageert). En nu wil hij de volgende keer voor me koken en hoopt hij dat ik het zo lekker vind dat ik daarna met hem wil vrijen.

En ik wist niet hoe hard ik naar huis moest fietsen. O, wat zit ik mezelf hierbij toch in de weg elke keer. Ga er even een apart topic over openen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de OKCupid tip anoniem iemand van het internet!



Zit er net op en ben al aardig wat interessante, niet veel voorkomende, dames tegen gekomen.

Heb al wat berichtjes eruit geschoten, geen idee of ze reageren.

Maar een stuk leukere profielteksten dan die van lexa.



Wie weet, ik hou mezelf op de hoogte door het hier te typen.

typ typ.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
@ systeemkast, ik zie al dat ik er geduchte concurrentie bij krijg! Succes en happy hunting!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa okcupid is veel leuker want vaak ook niet zo zwaar. Zitten ook veel expats op die contact ook prima vinden en niet meteen LIEFDE zoeken.



Qua afwijzing, ik had op een gegeven moment 'beet' en schreef dat ook. Dat ik iemand had ontmoet en dat verder wilde uitdiepen voordat ik verder ging chatten/daten. Kreeg ik alleen maar hele leuke responses op!
Alle reacties Link kopieren
Dankje sybreed



Hoop dat ik wat berichtjes terug krijg.

Hoewel er niet meer dan één rake nodig is natuurlijk.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
quote:lielie27 schreef op 17 oktober 2014 @ 13:31:

Stel jullie hebben foto's gezien van potentiele dates en die foto's spreken jullie wel aan.. maar later zie je weer andere foto's van die persoon die wat minder aanspreken. Die persoon ziet er toch wat minder leuk uit dan op die andere foto's.. kappen jullie een aankomende date meteen af??

Ik heb een belangrijke les geleerd de afgelopen (korte) tijd. Ik zit al geruime tijd op een aantal datingsites, heb héél af en toe een date en ga vaak niet op voorstellen in omdat de foto's me niet aanspreken.



Nu ben ik gevoelens aan het ontwikkelen voor iemand die ik in het 'echte leven' heb leren kennen. De man in kwestie heeft een heerlijk donkere stem, heeft geweldige humor en laat me ontzettend vaak lachen, heeft ondeugende twinkelogen en een bepaalde onhandigheid/onzekerheid die ik onweerstaanbaar vind. Als hij mij via een datingsite benaderd zou hebben, zou ik hem 'afgewezen' hebben op zijn foto's; mooi is hij niet. Aantrekkelijk blijkt hij des te meer!
Alle reacties Link kopieren
Ja daarom zijn foto's altijd zo misleidend......



Mijn vriendinnen zeggen ook dat als ze hun huidige vriend nowadays op een datingsite zouden tegenkomen zouden ze er ook niet op hebben gereageerd...



Maarja je moet ergens op filteren toch? Anders kan je net zo goed op alle date voorstellen in gaan omdat de betreffende man wellicht in het echt leven aantrekkelijker zou zijn dan op fotos...



Dat geldt in feite voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met lielie,

Het is alleen wel wat minder voor die mannen/jongens die het uiterlijk niet mee hebben, dat vrouwen nu scherper naar het uiterlijk kijken. Maarja, marktwerking
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Soms vind ik mezelf ook best oppervlakkig omdat ik mensen puur en alleen op basis van de foto afwijs. Maar ja, als dat me niet echt aanspreekt en er een match is van 10% vind ik het niet echt de moeite waard om in te gaan op een berichtje

En Imogen, ik kijk vooruit naar het moment dat ik 'beet' heb en dat als reactie kan sturen ;)

Veel plezier met alle profielen bekijken sybreed en systeemkast! Ik vermaak me er wel mee
Alle reacties Link kopieren
@ billybook, het IS ook oppervlakkig..



Maarja laten we eerlijk zijn.. in de kroeg stap je toch ook op zijn / haar uiterlijk en uitstraling af? Of de betreffende persoon een fantastisch innerlijk of juist heel erg saai is merk je later dan wel weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:systeemkast schreef op 19 oktober 2014 @ 17:56:

Het is alleen wel wat minder voor die mannen/jongens die het uiterlijk niet mee hebben, dat vrouwen nu scherper naar het uiterlijk kijken. Maarja, marktwerking Dat geldt toch ook andersom?
Alle reacties Link kopieren
quote:Saraatje schreef op 19 oktober 2014 @ 19:21:

[...]



Dat geldt toch ook andersom?



Nope, gaat om ratio. Zeg maar met tinder, ik heb 1-2 matches per week en swipe erg veel naar rechts. Als een dame hetzelfde aantal naar rechts swiped dan heeft ze denk ik wel 80% van die een match.

Betekend natuurlijk niet dat ze in het echt ook goed bij elkaar passen, alleen heeft ze wel veel meer de kans om die mannen te leren kennen.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Moet eerlijk zeggen dat ik vrijwel met elke man een match heb die ik een hartje stuur..

Heus niet omdat ik bloedmooi (gewoon doorsnee met leuke spontane foto's) ben, maar omdat het idd voor vrouwen makkelijker gaat dan voor mannen.

En puur omdat ik vermoed dat mannen ook niet zo kritisch zijn.

Vrouwen letten nog op de foto's zelf (vissen foto's, saaie selfie in de badkamer zonder een smile, dronken foto's, stom carnavalspak, met een andere vrouw op de foto etc zijn gewoon not done)



Denk dat zodra mannen gewoon een leuk koppie zien dat ze al meteen een hartje sturen.



Of zit ik er naast?
Alle reacties Link kopieren
Haha, nee lielie daar zit je niet naast.

En omdat mannen over het algemeen veel minder matches hebben.

Als ik dus kritisch ga kijken naar het uiterlijk en de foto's, alle profielteksten ga lezen. Dan kom ik soms wel één tegen waarvan ik denk, wow, die vind ik er goed uit zien en ze is ook nog grappig of zelfde interesses. Dan gaat bijvoorbeeld alleen die naar rechts.

Alleen dan heb ik nooit een match. Dat deed ik in het begin en ben daar na een aantal weken vanaf gestapt.

Geen profieltekst of redelijk uitziend gaan nu allemaal gewoon naar rechts. Een paar foto's en een kort stukje tekst stuurt je op de goede weg, maar wil niet zeggen dat als het niet aansluit dat je niet een match kan zijn.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
@ systeemkast, maar mag toch wel hopen dat je wel een beetje een voorkeur hebt voor een type vrouw?



Wat vind jij bijvoorbeeld van vrouwen not done??
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heb ik voorkeuren ;)

Not done, als in afknapper. Kettingrookster, anti-nerd, drugs, meerdere kinderen, princessengedrag, zakelijk geen humor, 2 koppen groter (1 kop groter kan wel ), werkeloos en daar compleet tevreden mee, trauma waardoor seks totaal niet bespreekbaar is. En nog wel een paar dingen, maar dat zie ik meestal niet aan een foto of 2 regels tekst.



Heb ook wel een lijstje extra plus punten. Alleen zoek ik eerst één die mij gewoon leuk en aantrekkelijk vindt, dat is de grootste uitdaging schijnt het
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel eigenlijk not done qua foto's..



Zoals dat vrouwen vissen foto's stom vinden..
Alle reacties Link kopieren
Ooh die.

- Met een vent erbij

- Zonnebril

- Sjaal tot de ogen

- Lange afstandsfoto

- Spreuken zijn leuk, maar één van de foto's moet toch echt jezelf zijn

- Foto met een club meiden, wie ben je dan?

- Foto's met paarden, ik heb niets met die beesten

- Pul bier, dan denk ik ook even na.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Meerdere kinderen? Dunno in welke leeftijd categorie je zoekt maar als vrouw kinderen heeft zijn het er meestal meer dan 1..:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven