Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
@Famke: en dat laat je mij niet even weten dat je in Utrecht je date hebt ;) Hoe was het?? Net zo leuk als op de app?

@Lelie: Hmm altijd riskant facebook foto's... eens met wat Famke zegt.. dat het wel een ander beeld schetst dus aan de foto's met bier zou ik niet zoveel waarde hechten. Maarrrr... als je hem onaantrekkelijk vind op die foto's dan zou ik niet afspreken.Zijn meestal wel realistische foto's op facebook. Heb het ook ooit gehad en ook nav facebook de date afgezegd. Hoe niet aantrekkelijk vind je hem? Echt lelijk = cancellen. Twijfel = afspreken wegens leuke chat.



@Sybreed: knap van je!! Supergoed dat je alsnog een berichtje gestuurd hebt. Helaas niet het antwoord waar je op gehoopt had, maar je vraagt jezelf nu tenminste niet meer af "wat als...". Dus je mag trots op jezelf zijn!



@Imogen: hoe was je eerste werkdag? En heb je het er met latter wel eens over hoe hij jullie toekomst ziet? Want je zegt dat jullie elkaar mogelijk als vriendschap + zien. Maar weet je dat van hem ook, of denk je dat? Snap overigens ook dat je nu even heel veel aan je hoofd hebt.

Wat betreft werkkleding... ken dat probleem en misschien heel stomme optie, maar probeer de C&A eens. Kun je als je goed zoekt echt wel een leuk colbertje oid vinden of twee nieuwe shirtjes ofzo voor heel goedkoop en dan heb je weer wat. Of gewoon een middag voor je kledingkast gaan combineren met wat je nog hebt.



@ Verzekerd: leuk! Wanneer staat date gepland?



@Maka: ik zou zeggen.. niet aan beginnen. Merk dat mijn dates een stuk leuker en serieuzer werden op het moment dat ik mezelf had voorgenomen dat ik duidelijk aangaf dat ik op zoek was naar een relatie. Je weet nooit hoe het gaat lopen, maar de intentie voor een relatie moet er voor mij en voor de ander wel zijn. Als iemand in eerste instantie op zoek is naar friends with benefits..dan is de kans klein dat hij daarin bijdraait. Dus uit zelfbescherming zou ik het dan afkappen. tenzij je dat zelf ook wil natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Sybreed: Ik vind je actie ook stoer. Je hebt het toch m aar gedaan en je hebt nu wel duidelijkheid. Dat het niet is geworden waar je op gehoopt had is vervelend ja, maar toch heb je, zoals je zelf al schrijft, toch een hoop bereikt en over jezelf geleerd.



Ik herken het gevoel / de wens om "niet m eer te hoeven knokken." Ik heb het nu vooral op werkgebied. Ik wil zo graag van alles aanpakken, maar krijg zo vaak te horen dat ik "1 van de 180 sollicitanten was en dat de keuze helaas niet op mij is gevallen." Maar goed, dat geldt voor veel mensen. Maar ik word nooit méér ervaren als ik nergens een kans krijg...



Daten voelt voor mij niet als vechten. Daarbij geloof ik meer dat het je meer moet overkomen. De klik en dergelijke. Niet dat ik maar met mijn armen over elkaar moet gaan zitten, dan gebeurt er ook niks. Ik kan het dus wel enigszins proberen te sturen, maar ik kan het ook niet forceren.



Praat jezelf niet teveel de put in Sybreed. Door je verleden en je fobie ben je op sommige vlakken een laatbloeier misschien. Leren wie je bent en en wat je wil is ook waardevol. ( Sprak de sociaal werker, ahum ) Maar ik meen het wel.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Kut Lexa heeft toch nog afgeschreven... Twijfel nu of ik het zal stoneren. Waarschijnlijk kom ik er toch niet onderuit. Maar ja, ik kan het wel proberen... Ik ga in ieder geval mijn profiel verwijderen. Stomme site.



Ik vind opleiding trouwens wel redelijk belangrijk. Ik wil met iemand op hetzelfde niveau kunnen praten. Daar val ik meer op dan op uiterlijk bijvoorbeeld.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Hai, mag ik ook (af en toe) mee schrijven?



Ik ben een forummer die vrij trouw leest, maar slechts heel af en toe iets post. Dus ik volg dit onderwerp volgens mij al vanaf het vorige topic, maar heb er zelf nog nooit iets geschreven.



Ik ben begin 30, sinds een jaar of 4 vrijgezel en af en aan meer of minder aan het daten. Tot januari van dit jaar had ik een FWB waar ik hopeloos verliefd op was, dus het is eigenlijk pas sinds een half jaar dat ik ook weer serieuzer aan het daten ben.

De enige site waar ik momenteel in geschreven sta is OKC. Ik heb Tinder geprobeerd, maar aangezien mijn exen qua uiterlijk enorm uiteen lopen, maar allemaal een goed gevoel voor humor en een vlotte babbel delen, ben ik er inmiddels wel uit dat ik op basis van foto's swipen niet mijn match ga vinden.



Eigenlijk was ik tijdelijk gestopt met daten, omdat ik best wel veel stress op mijn werk had en dan hou ik mijn persoonlijke leven het liefst zo rustig mogelijk. Maar op een verloren avondje toch weer de okc-app geopend en juist dan raak je natuurlijk weer in een leuk gesprek verzeild. Nu vier keer afgesproken en de vijfde keer staat op de planning. Er zijn alleen twee maar-en...Dat hij 9 jaar jonger is, is het eerste punt. En het tweede is dat ik toch (het zij maar heel af en toe) weer bepaalde onrust en wat onzekerheid begin te voelen. En dat wil ik dus niet! Dus nu zit ik erover te denken om er maar meteen weer een punt achter te zetten, maar dat is ook stom want we hebben het hartstikke leuk samen.



Maar goed, ik zeg ook dat ik een serieuze relatie wil, dus waarom kies ik weer voor iets waarvan al van tevoren te bedenken is dat het niet serieus gaat worden?



En dan heb ik nog mail-contact met een andere man. Soms denk ik wel dat ik de lang in het daten zit. Het is een soort van gewoonte geworden. 's morgens check ik fb, instagram, mail en okc. Hoe serieus ben ik zelf dan nog?



Maar goed. Veel herkenbare verhalen hier en ik hoop dat ik door wat vaker te schrijven, misschien ook af en toe eens een zinnige bijdrage kan leveren.
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik dan :-). Ik was gisteren te laat thuis en vanmorgen moest ik werken, dus sorry voor het wachten :-). De date was heel erg leuk! Wat ik van tevoren al dacht, het klopt gewoon, heel gek. Hapje gegeten aan de gracht en daarna nog een stukje gewandeld. Hij is leuk en zoent heel erg lekker. Ging allemaal vanzelf en was echt heel leuk. We hebben ook alweer afgesproken voor zaterdag, nu al zin in! Ik ben alleen bang dat door de enorme aantrekkingskracht het dan snel zal gaan en ik durf niet meer zo te vertrouwen op intenties van mannen (al voelt het alsof we allebei hetzelfde zoeken en er altijd een risico is dat de liefde niet van de grond zit). Dus daar denk ik nu over na, gevoel volgen en gewoon gaan of bewust dingen vertragen. Ik heb dit niet zo snel en het is niet eens helemaal mijn type qua uiterlijk, en toch voelt het gewoon goed. Geen idee nog of ik hoteldebotel zal worden, maar het is voor het eerst sinds tijden dat het zomaar zou kunnen. Ja het was echt leuk
Haaa Famke! Ik dacht al dat het erg leuk geweest was, juist omdat je bericht even op zich liet wachten. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Kun je, zonder te herkenbaar te zijn, iets vertellen over wat voor type het is? En ach, uiterlijk... Er is dus genoeg aantrekkingskracht haha.
@Lady_Dana: Waarom is deze man niet geschikt om een relatie mee aan te gaan dan, heeft hij dat gezegd? En als je actief bent op een datingsite is het toch niet zo raar dat je ook die 's ochtends even checkt? Doe ik ook, op weg naar werk
Alle reacties Link kopieren
Wow Famke, heeeerlijk! Wat leuk
Alle reacties Link kopieren
@coolpack: ik vind zelf het leeftijdverschil op de lange termijn toch te groot. Wat betreft toekomstbeeld, maar ook wat betreft omgeving. Ik zie mezelf niet echt met zijn vrienden of andersom. We hebben allebei gezegd dat het leuk is, maar wel eindig. Alleen wanneer dat dan is...en ik trek onzekerheid altijd slecht. Dan liever de botte bijl.



Wat ik bedoel over dat checken van de site is dat ik dit al best wel lang doe. Het is meer gewoonte dan dat ik nog bewust denk dat misschien die hele leuke er wel tussen zit. Misschien word ik ook wat sceptisch.



Maar goed. Afgaand op het verhaal van Famke kan het ook ineens zomaar heel leuk zijn met iemand. Dus ze zitten er toch tussen
manamana...tutuutududu
@ famke, Wat leuk voor je!



@ lady_dana, soms moet je even een tijdje stoppen met datingsites bekijken. Kun je daarna weer fris beginnen. Als je alles routinematig cynisch bekijkt, wordt je het alleen maar beu.



@ res_ke, ik begrijp meteen dat jij dat gevoel van altijd moeten knokken ook kent. En solliciteren is absoluut één van de ergste dingen om te moeten doen, zeker na de zoveelste afwijzing.



Daten zie ik ook niet als knokken. Dat is mijn studie meer. Het kost wel energie. Zeker de teleurstellingen. Als mijn kansen op een serieuze relatie de komende tijd toch kleiner zijn vanwege mijn studie, waarom zou ik doorgaan met er voor gaan?



Ik snap trouwens niet dat ze je niet aannemen. Je merkte dat ik vandaag niet echt goed in mijn vel zat! Ik heb dus even mijn huis schoongemaakt en wat werk verzet.
Alle reacties Link kopieren
Famke! wat leuk! geniet ervan!



Ik heb vanavond een tweede date. Met een man waarbij de vonken er niet vanaf spatte. Dus we zullen zien. Als na vandaag mijn interesse nog steeds lauwwarm is, dan laat ik het erbij.



De tinderman die ik in real life ken heb ik nog niets gestuurd. Misschien ga ik toch even verder vissen.



Toevallig werd ik vanmiddag door iemand uitgevraagd. Gewoon spontaan een kopje koffie gedaan. Maar hij was nogal heart broken. Ligt het aan mij, of is dat wel een beetje een ding met tindermannen?



Ik heb een poos lang gedate met een man die ook net uit een relatie kwam (zo bleek later). Dit zijn meestal een beetje doelloze dates, omdat je op een ander punt staat. Deze van vanmiddag was er tenminste eerlijk over.



Hoe is jullie ervaring hierin? Ook veel mannen die aan het rebounden zijn?



Zo, ik ga mij zo eens klaar maken voor mijn tweede tinderdate van de dag (bizar ook eigenlijk)
Famke wat leuk!!



En Winkje veel plezier vanavond!
Alle reacties Link kopieren
@Famke: Jeetje, wat fijn dat je hoop is waargemaakt! Blij voor jou! Zoals eerder al tegen mij is gezegd.. gewoon genieten van het moment en maar zien hoe het loopt

@Winkje: ben benieuwd wat het wordt, klopt je sociale intuitie of je fysieke.. zegmaar

@ Sybreed: alleen maar goed voor jezelf aangepakt! Pluim ;) En wat lekker dat je huis nu schoon huis, omdat je niet lekker in je vel zat.. Inmiddels trots gevoel over jezelf?

@Lady: ik zou zeggen geniet gewoon van het contact wat je hebt.. niet zo veel denken.. (zegt iemand die heeelveeel denkt ;) )
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk voor je Famke!



Sybreed: ik snap ook niet dat ze mij niet aannemen haha. Hopelijk voel je je wat beter.



Ik had vandaag iemand op Tinder die vroeg of ik een vriend had? Wat zou ik op Tinder moeten doen als ik een vriend had dacht ik... Maar goed. Sommige ( ook vrouwen) hebben andere intenties blijkbaar...



Lady_dana: als je geen toekomst ziet met deze jonge jongen, zou ik het eerlijk gezegd afkappen. Nu klinkt het als uitstel van executie.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@Reske; ik vraag het soms ook wel eens hoor. Soms zeggen mannen dingen waarvan ik denk hmmm...



Ego update: ik heb vrijdag een date met een Tinder man waarmee ik leuk klets al een paar dagen. En zaterdag een Tinderdate met een expat die hier woont.



We gaan dus maar weer door. Alleen soms denk ik, als ik nog maar kort geleden iemand heel leuk gevonden heb, dat ik nooit meer iemand zo leuk als die ander zal vinden. Onzin natuurlijk, maar terwijl je dan denkt 'ik neem wat rust' staan er weer 2 voor de deur, en ik doe het dan toch maar weer.
Alle reacties Link kopieren
@Coolpack, het is een aantrekkelijke en intelligente man. Wat ouder dan ik, maar dat is meestal zo. Er zijn wat uiterlijke kenmerken die ik normaal niet zo aantrekkelijk zou vinden, maar me dit keer niet uitmaken. Kan niet precies vertellen wat i.v.m. angst op herkenning, maar denk aan dingen als bril/baard/blond/donker/groot/klein/sproeten. Geen rare dingen, gewoon niet iets wat ik verwacht had.



@LadyDana, ik begrijp je gevoel en echt, ik ben niet ineens de kenner haha. Ik heb altijd dates waarvan ik denk 'ik kan deze avond met iedereen gezellig vinden' tot 'hoe kom ik hier weg'. Ik voel gewoon niet snel iets en er staat me altijd wel iets tegen of praktisch vind ik het lastig. Deze date voelt gewoon goed of het echt iets is moet ook nog blijken. Ik denk dat de gewoonte van contact (hoe dan ook) en het hebben van contacten normaal is als je in deze tijd leeft. Er komt er ooit eentje waardoor je nergens meer interesse in hebt en dan weet je dat je een goede date getroffen hebt. En v.w.b. dat leeftijdsverschil, het ligt er denk ik aan hoe oud jullie zijn. Ben jij bij wijze van 45 en hij 36 dan vind ik dat heel anders dan jij 30 en hij 21 en snap ik dat je ook niets met zijn vrienden zult hebben.



@Winkje, hoe was je date of zit je er nog? :-). Rebound mannen mwah, een paar, maar ook veel FWB-zoekers, gewoon seks-zoekers en mannen die mogen willen trouwen. Zoveel mannen, zoveel intenties zeg maar. Goed doorvragen helpt bij mij, zodat je er een gevoel bij krijgt (of het antwoord klopt weet je toch niet).



@Amy, good for you! Ik snap je gevoel, maar het is ook goede afleiding hoor. Wie weet wat je tegenkomt en wie je de vorige doet vergeten. Date je vaker expats en mensen die hier niet vandaan komen, hij blijft hier wel toch . Gewoon gezellige avonden gaan hebben en weer plezier maken, dat verdien je na al dat gedoe!



Ik ben nog steeds vrolijk. Hij geeft ook aan dat hij het heel leuk heeft gehad en uitkijkt naar de volgende date. Ik heb er ook echt zin in! Geen idee hoe dit gaat aflopen, maar het is al heerlijk eens een echt leuke date te hebben en wederzijds enthousiast te zijn zodat je geen spelletjes hoeft te spelen. To be continued....
@Famke; klinkt perfect, je date. Wat fijn dan het ook zonder gedoe kan, genieten Ik merk vaak dat hoe leuker je iemand vindt, hoe minder je je stoort aan dingen die je normaal wel zouden irriteren. Iets met een roze bril en zo. Hoewel ik ook geloof dat, hoe beter je iemand leert kennen, hoe mooier iemand wordt, ongeacht uiterlijkheden.



Meestal date ik gewoon Nederlanders hoor Hoewel hij as we speak om foto's vraagt, en ook om foto's waar ik helemaal op sta. Er staan er 5 op Tinder... daar hou ik dus niet van. Komt een beetje over alsof hij wil verifiëren of ik niet dik ben of zo.
Heej meiden,



Ik lees soms mee met dit topic en zou nu graag zelf even jullie raad vragen, als het mag :-)



Via Relatieplanet heb ik een leuke kerel leren kennen. Zijn profiel, foto's en de berichten die we stuurden waren leuk, dus besloten dat we op date moesten gaan. Nummers uitgewisseld, met het idee via whatsapp de date af te spreken. Dit was 2 weken terug.



Het viel me meteen op hoe weinig spraakzaam hij is via whatsapp. Ik had eigenlijk verwacht dat hij meteen to the point zou komen om een date te plannen, maar dat gebeurde niet. Het duurde een paar dagen voordat hij een balletje opgooide. En toen was het meteen: "Maar zeg, wanneer gaan wij wat drinken".



Verder was hij zo stil op whatsapp... Het was het berichtje wat hij dagelijks dan rond 23.00u stuurde, met "goede dag gehad", waaruit ik kon opmaken dat er interesse was. Maar anders zou ik echt denken van niet :-) Hij vraagt verder niet door, stelt geen andere vragen... Eigenlijk is hij heel kortaf en oppervlakkig via whatsapp.



Maargoed, date was afgelopen weekend, en wat denk je... Het was superleuk! Leuke kerel om te zien, spraakzaam , geen formele, emotieloze robot. Wel een beetje kat uit de boom kijkend, maar het ijs brak snel.



En sinds afgelopen weekend is het weer hetzelfde verhaal. Hij vraagt wel hoe de dag was, maar is kortaf. Ik begrijp niet dat hij als we dan een "gesprek" hebben, niet doorvraagt, of geen andere vragen stelt.



Wel is er een balletje door hem opgegooid voor een 2e date, dat dan weer wel.



Dit is de eerste persoon in mijn leven die ik ontmoet, die zo kortaf op whatsapp is, haha.



Vandaar dat ik verward ben, ik vind het heel lastig om hem te peilen daardoor. Terwijl hij wel op 2e date wil ook, wat me dan wel weer bevestigd.



Iemand ervaring met zo'n stroeve Whatsapper? Waardoor je jezelf gewoon geen houding meer weet te geven via de Whatsapp, haha?
Alle reacties Link kopieren
En deze sukkel wil alleen nog maar een Amerikaan via Okc.. was er pas niet nog zo iemand hier? Ik heb geen idee wat ik ermee moet
Alle reacties Link kopieren
@ Katrina: leuk dat je meeschrijft! Het eerste wat in mij opkomt, is het gaat er toch om hoe iemand in het echt is, maar kan mij voorstellen dat het soort van teleurstelling is, als het contact stroef verloopt. Ga gewoon lekker op tweede date, zie of het nog steeds klikt. Kan het zijn dat hij het druk heeft ofzo, dat hij is afgeleid ofzo tijdens jullie app contact?



Overigens update bij mij.. toch een derde date gepland komend weekend. Ik hoorde iets via een vriendin, wat een reden kan zijn dat het vorige keer iets minder leuk was.. Er is leuk contact over de app, dus heb eigenlijk nu wel weer zin om hem te zien.. go with the flow toch?
Alle reacties Link kopieren
Waar halen jullie toch die tijd vandaan voor al die dates.. haha

mijn weekenden zitten vaak propvol. Misschien dat ik daarom zo weinig date. Maar ik ben sowieso niet een voorstander om zo vaak mogelijk te daten. Het voelt voor mij dan al snel te geforceerd.



@ famke.. wat leuk dat je date zo leuk was!! Lekker van genieten



@ Amy.. Waarom zo negatief?? Als ik nieuwsgierig ben naar een man die ik dan net via de app spreek vind ik het ook altijd leuk om foto's te vragen. Ze vragen bij mij ook altijd naar foto's. Nou prima dan krijgen ze die haha. Maar snap het ergens ook wel dat het je niet zo lekker zit dat ie foto's wil waar je helemaal op staat.



@ katrina... jeetje.. Jouw verhaal komt mij zo bekend voor. Met welke letter begint zijn voornaam? En welke regio woont ie?

Overigens is het jammer dat als een gesprek zo stroef verloopt via de app. Maar ik zou er niet teveel waarde aan hechten...

het gaat om de klik in real life toch ?
@Famke: Leuk hoor, klinkt goed - vooral dat het eens echt tof was!



@Amy: Herkenbaar, het gevoel van maar weer doorgaan. Heb je iets gezegd van hoe je over dat fotoverzoek denkt?



@Katrina: Op enkel 'hoe was je dag ' knap ik af, maar dat zegt wellicht meer over mij. Ik mail via de site mu ook met iemand die wel leuk lijkt, maar er komen eigenlijk enkel oneliners uit. Komt me wat gemakzuchtig over.



@Bessie: Gewoon doen dan toch? Niks mis mee hoor.
@Lielie; ik hou niet van dat pushy gedoe. Hij vraagt het namelijk bijna elke dag. Eergister een gestuurd, en nu dus dit weer. Hij lijkt ook niet helemaal te begrijpen dat ik fulltime werk, want wil midden op de dag en selfie hebben. Hou gewoon niet van dat soort gedrag.



Wat betreft je andere vraag; al mijn vriendinnen (op 2 na) zijn huisje boompje beestje. Die hebben hun weekenden bomvol zitten daarmee. Afspreken wordt hier dus vooruit gepland meestal, waardoor ik wel eens een weekend geen plannen heb. Ik ben geloof ik al wat ouder dan jij



@coolpack; nee, ik heb niet gereageerd op het laatste verzoek.



@metanoia; een Amerikaan? Wat moet je ermee? Een Skype relatie?
Alle reacties Link kopieren
Mijn lieve Tinder man is weer superlieve berichtjes aan he sturen. Aan de ene kant wil ik wel iets met hem afspreken, aan de andere kant, waarom met iemand afspreken die verder weg woont? Ik ben niet van de lange afstandsdingetjes. Maar hij heeft zo veel geduld met me.



Vrag me wel eens af. Wil ik wel echt? Heb momenteel het idee dat ik uitvluchten zoek om toch maar niet te hoeven afspreken.



Verder nog 3 leuke matches erbij. Nog niet veel mee gesproken.
Carpe Diem!
@ famke, lijkt mij alleen maar een goed teken dat hij die uiterlijke "rariteiten" kan compenseren met het goede gevoel.



@ Amy, doordaten lijkt mij ook een goede oplossing voor jou. Na een tijdje besef je toch wel dat er altijd een andere man kan komen.



Ik voel mij weer eens stuk beter. Het is alleen dat ik veel aan mijn hoofd heb op dit moment. Ik heb al twee zware jaren verpleegkunde achter de rug, moet nog een jaar in, waarbij ik al weet dat ik komende stage (psychiatrie) moet halen. Daarbij plannen aan het maken om meer lol in mijn leven te brengen. En werken aan mijn therapie. Plus de bekende donkere dagen dip.



Ik denk dat ik de komende weken even niet ga daten en dingen op een rijtje zet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven