Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
@lielie27 Tsja, ik had ook een tijdje geen en zelfs nu nog maar een foto. Enerzijds omdat ik niet herkend wil worden ivm mijn werk, anderzijds omdat ik een beetje verlegen ben met foto's. Terwijl ik er wel leuk (genoeg) uitzie, en ook niet bang ben om af te spreken IRL. Raar dus, maar ik ben verder wel leuk :-) Misschien hij ook, maar is hij ook verlegen of onzeker. Is dat wel of niet een afknapper voor jou, da's een goede vraag.



@qian Gewoon eerst lekker goed uitzieken, hoor! Het was al superstoer en leuk van jou dat je het initiatief nam. Beetje vertraging is echt niet erg, toch?



@Rasa Misschien heb ik het gemist maar wat heeft gemaakt dat je de driedateman nu niet meer zo leuk vindt? En ik zou gewoon niet zoenen als je geen zin (meer) hebt, misschien de 4e date weer wel (mocht het daar al van komen). Het moet geen moetje worden :-)



@Sybreed Jamaar, ik wil niet flirten. Gewoon een beetje gezellig contact. Date is een week op vakantie geweest, apte gisteren dat hij terug was maar moe, meteen uit de lucht. Vandaag apte hij maar was alweer offline voor ik kon terugberichten. Terwijl ik benieuwd was naar zijn vakantie. Tweede date heeft hij wel voorgesteld (direct na eerste, vorige week) maar we hebben geen datum geprikt omdat hij op vakantie ging. Hij typt ook nooit: dag, spreek je morgen/later/volgende week/was gezellig/slaap lekker. Gewoon abrupt uit de lucht. Live ging het beter, maar hij heeft de hele avond niet gelachen. Terwijl ik best grappig ben
When nothing goes right ... go left
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Mag ik ook meeschrijven? Ik lees al een tijdje mee en vind jullie verhalen heel interessant om te lezen.



Nu van mij, ongeveer 7 maanden geleden gestopt met daten, na een paar teleurstellende dates. Nu weer de stoute schoenen aangetrokken en mij ingeschreven op Pepper en OkCupid. Via Pepper twee weken geleden een date gehad en o,o, wat viel dat tegen. Leuke foto's op de website, maar in het echt viel hij zwaar tegen. Ook het gesprek ging alleen maar over zijn ex-en de kinderen. Ik voelde mij op een gegeven moment een therapeut Totaal geen klik, na een uurtje hield ik het voor gezien en maakte een eind aan. We hebben geen van beiden wat van elkaar laten horen. Dus het was duidelijk, geen match.



Tweede date zaterdagavond via OKCupid, foto's waren minder maar we hebben 1maand met elkaar gemaild. Heel fijn mail contact, maar dat stopte ineens van zijn kant. Ik dacht toen van jammer, waarschijnlijk iemand anders tegengekomen. En een maand later kreeg ik tot mijn verrassing een mail. Ik reageerde met'' wat leuk weer van je te horen''. Het mailen ging alsof er geen maand tussen had gezeten en we besloten na 4 keer mailen af te spreken. Nou, wat was het een hele gezellige en leuke date. De klik was er meteen. Wat een mooie man! Dacht ik meteen. We hadden voor een uurtje afgesproken maar de date duurde 4 uren. We hadden zoveel overeenkomsten en genoeg gespreksstof.Op het eind gaf hij aan dat het voor herhaling vatbaar was. Ik heb toen gezegd dat ik het aan hem overliet dit keer. Thuis aangekomen kreeg ik een uur later een hele lieve app. Dat ik een mooie verschijning ben en hoe gezellig het was. We hebben toen meteen afgesproken voor komende zaterdag.

Contact gaat zo vanzelf, geen onzekerheid, dit voelt zo goed. Maar durf nog niet te dromen Wat een lekkerding is hij!



Ik date nu ook met een andere instelling, niet krampachtig afvragen of dit hem is. Maar er gewoon vanuit gaan dat het gezellig wordt en als dat niet zo is, helaas pindakaas. En dan ook los laten en verder daten.
@Marleen: Klinkt goed!



@Rasa: Nou ja, min of meer komend weekend. Hij begon er tijdens de date ineens over dat hij dan weer in de stad is om een specifiek kledingstuk te kopen, laat ik voor het gemak en enige anonimiteit een jas in een bepaalde stijl zeggen, en vroeg of ik mee wilde. Het overviel me toen wat en ook heb ik al wat halve afspraken staan. Ik heb later nog wel geappt dat hij maar moet laten weten wanneer hij in de stad is, zodat ik kan kijkennof ik mee kan en dat het Me wel gezellig lijkt (ging ook nog over een paar andere dingen hoor). Ik wilde niet te water overkomen maarehm ... 😆 hij zou dat doen. Stomme is alleen dat de stad ook zondag Open is, al weet ik niet of dat ook voor kleinere winkels geldt. Ik denk dat ik hem maar met een knipoog stuur morgen dat ik hem zaterdag met mijn wijze raad kan bijstaan.

Pff misschien maar goed ook dat-ie niet zoveel appt, ingewikkeld altijd, geschreven tekst. Zeker als minimaal een van beiden zijn/haar moerstaal niet gebruikt.. Hij lijkt het medium wat dat betreft nogal irritant te vinden. Da's natuurlijk ook wel een beetje waar en die onzekerheid hoort er ook een beetje bij. Ooit kijk ik er vast weer met weemoed op terug 😜
@emma, lang verhaal... Ik heb nogal moeite met het aangaan van (intieme) relaties. Zie mijn topic hier, naar aanleiding van de 2e date met deze man:



Waarom ren ik altijd weg als een man mij leuk vindt



@coolpack, zie nu pas je reactie daar. Ik weet niet of ik het helemaal snap, maar zou jij het niet gewoon fijn vinden om een duidelijke afspraak te hebben met je date voor komend weekend? En niet zo vaag van: ik hoor het nog wel als je hulp nodig hebt met kleren kopen? En ondertussen zelf niet zo goed weten hoe je je eigen agenda moet vullen, omdat je toch een beetje rekening wil houden met de mogelijkheid dat hij zich nog meldt? Maar moet je dat dan niet gewoon tegen hem zeggen? Dat je hem graag nog even in wil koppen omdat hij niet de enige is met wie je een afspraak aan het maken bent voor komend weekend?



@marleen, welkom hier! Klinkt goed, die date. Ook de ontspannenheid waarmee je erin staat. Ik denk dat daar vaak de crux zit. Zelf moet ik dit helaas nog leren...
Alle reacties Link kopieren
@Emma74: Dankje voor je reactie. Goed om even een relativering te lezen Als ik het overdrijf dan zit ik mezelf zo dwars: Dat ik ziek ben en afzeg betekent dat ik zelf ook een slap energieloos persoon ben en me niet aan afspraken houd

Maar inderdaad, de oefening was al dat ik de eerste stap heb gezet. En ook al komt de date niet meer, ik weet nu in elk geval dat ik ook dat kan doen. En de in eerste instantie positieve reactie mag ik zien als compliment.

Zo... nu verder uitzieken..



@Marleen: Wat klinkt dat goed

@Rasa: Goed bezig, nu gooi je meerdere steentjes in de vijver! Denk dat dat juist wel een manier is om ontspanning te krijgen. En in de vijver waarin je het minst verwacht, zit de vis En 2x zoenen betekent niet automatisch een 3e keer. Voel dat vanavond niet.



@Coolpack: Volg jouw verhaal niet helemaal. Zou alleen denken dat als je al voelt dat je geen zin hebt in een date, je dat niet op een date hoeft uit te leggen, maar ook kan bellen bijvoorbeeld. En als je zin hebt om mee te gaan de stad in, zou je niet iets kunnen vragen als, weet je al wanneer je denkt te gaan? Dat het wat minder vaag is?



@Imogen: Ca va?
Beter tijdig iets nieuws plannen als je nog ziek bent, zou ik zeggen.



Ik heb geappt dat ik zaterdag tijd heb als hij mijn wijze advies wil. Toen zei hij dat het waarschijnlijk donderdag of vrijdag wordt. En hij wilde morgen even verder kijken, was nu aan het werk (dat kan ik dus vanwege zijn onregelmatige werktijden niet goed inschatten). Nou ja, dat wacht ik dan maar even af. Het appen gaat dus sowieso wat moeizaam af en toe, dat was ook voor de date al zo, daardoor hield ik er eigenlijk eerst nog half rekening mee dat het niet door zou gaan. Dus tja. De bal ligt nu bij hem. Mijn weekenddilemma is in ieder geval opgelost. Maar ik durf me niet zo goed enthousiast te voelen. Bang dat ik toch onbewust weer iemand met bindingsissues/andere intenties heb gekozen (schijnveiligheid). Het zal vanzelf wel blijken.



Die andere figuur, het is een beetje eenzelfde verhaal als dat van Rasa. Ik kreeg gister een app zonder kusje, dus er is misschien toch een kwartje gevallen. En ik wil het op zich wel een tweede date een kans geven. Een tweede date vind ik vaak wel verhelderend, soms in het positieve, soms in het negatieve.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel dames,

voor de warme welkom.

@Rasa, je komt er wel, echt. Het is een lang proces dat wel. Ik heb daarvoor boeken moeten lezen om inzicht te krijgen over mezelf. Het laatste boek wat ik heb gelezen is, Waarom hij en Waarom zij van Helen Fisher. Waarom je wel verliefd wordt op de ene en niet op de ander. Interessant boek. Het heeft me wel geholpen om iets meer ontspannen te zijn tijdens het daten.

Ik heb je topic gelezen en wat ik mij afvraag, kan het zijn dat het wegrennen een soort van afweermechanisme is? zelfbescherming tegen mogelijk verdriet of angst. Dat hoeft bij jou niet zo te zijn hoor. Maar vraag het mij wel af.
@marleen, dank voor de boektip!quote:marleen39 schreef op 28 oktober 2014 @ 15:52:

Ik heb je topic gelezen en wat ik mij afvraag, kan het zijn dat het wegrennen een soort van afweermechanisme is? zelfbescherming tegen mogelijk verdriet of angst. Dat hoeft bij jou niet zo te zijn hoor. Maar vraag het mij wel af.

Ja. Tenminste, ik denk dat dit bij mij een grote rol speelt. Op de een of andere manier vind ik het moeilijk om mezelf echt te laten kennen. Om iemand dichtbij me te laten komen. Het is een vorm van risicomijdend gedrag. En ja, het heeft resultaat: ik word zelden gekwetst. Maar ik doe mezelf er ook veel mee tekort en ik wil er vanaf. Het belemmert me in het aangaan van betekenisvolle relaties.



Dit allemaal is waarom ik bij deze man zo getwijfeld heb. Vind ik hem nou gewoon toch niet zo leuk, of hebben (onbewuste) afweermechanismen ervoor gezorgd dat ik hem niet leuk meer vind? Wat mij bij de tweede date aan mezelf opviel, is dat ik bijna alleen nog maar aandacht had voor zijn minpuntjes. Vaak futiliteiten, die me bij de eerste date helemaal niet opvielen.
Goed... als ik wil heb ik morgenavond een Tinderdate... Ik twijfel nog of ik hem in moet koppen. Denk eigenlijk van wel. Ben nu toch al on a roll...
@Rasa; doen!



@Marleen; wat spannend! Ik vind de meeste leuke mannen toch wel op OKC



Mijn date heeft inderdaad gevraagd om een tweede. In principe denk ik niet dat ik hem daar leuk genoeg voor vind, maar op de een of andere manier vind ik dat ik het maar moet doen. Hij wilde vrij snel al, toch maar een beetje de rem erop en volgende week voorgesteld.



Als ik mannen leuk vind kan het me niet snel genoeg gaan, en ik merk nu al dat ik rustig een paar uur wacht om deze terug te appen. Dan weet ik voor mezelf alweer genoeg
quote:AmyFarahFowler schreef op 28 oktober 2014 @ 21:18:

Mijn date heeft inderdaad gevraagd om een tweede. In principe denk ik niet dat ik hem daar leuk genoeg voor vind, maar op de een of andere manier vind ik dat ik het maar moet doen.Omdat ik in hetzelfde schuitje zit ben ik wel benieuwd wat voor jou de reden is dat je toch nog een keer met hem af wil spreken.
Ik wil hem niet meteen afschrijven omdat ik niet onmiddellijk dat hotel-de-botel gevoel heb. Dat wil ik altijd graag, maar misschien wil ik wel gewoon te veel en moet ik iemand eens een tweede kans geven.



Zoiets...
@Amy, zelfde schuitje dus. Ik word een beetje simpel van mijn eigen getwijfel. Nu zit ik weer op de lijn 'let's get it over with': niet moeilijk doen, laat die 3e date zaterdag met hem gewoon doorgaan.



Zou ook een mooie oefening zijn in 'nee' zeggen en uitspreken wat ik wil en vind. En dus gewoon rustig en duidelijk aangeven dat zoenen voor mij niet hoeft. Ik wil hem best nog wel begroeten met een zoen op de mond hoor, is ook wel weer wat erg raar om daar nu opeens drie zoenen op de wang van te maken, maar niet meteen weer dat kleffe gedoe.
Alle reacties Link kopieren
http://www.viva.nl/sex-en ... nden-wijs-vaker-dates-af/
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa schreef op 29 oktober 2014 @ 07:06:

Ik wil hem best nog wel begroeten met een zoen op de mond hoor, is ook wel weer wat erg raar om daar nu opeens drie zoenen op de wang van te maken, maar niet meteen weer dat kleffe gedoe.Wil je hem echt een zoen of z`n mond geven? Voelt dat zo? Of is dit eigenlijk al 'omdat je denkt dat het hoort'?
Ik maak wel een paar aanmerkingen bij het onderzoek: de testpersonen hoorden dat de dates in het gebouw aanwezig waren. Natuurlijk kun je dan denken: ik probeer het. In een werkelijke situatie zul je eerder afwijzen, omdat er veel meer gedoe is.



Bovendien heb je het probleem dat veel profielen je juist niet de informatie geven die je nodig hebt om een oordeel te vellen. Bij OKC kun je wel kijken of er mogelijke problemen zijn, maar het valt mij op dat je altijd iets vind als er 600 antwoorden vergeleken worden. Je krijgt daar te veel.



Je ontkomt niet aan proberen of iets kan werken, omdat er teveel variabelen zijn om vooral te oordelen over sterke kandidaten.



Ik moet vreselijk wennen aan de nieuwe lay-out...
Alle reacties Link kopieren
ja moet ook wennen aan de nieuwe lay-out.

doe mij maar oud vertrouwd. Niet zo goed in omgaan met veranderingen.
Hè hè, we zijn weer in de lucht hoor...



@Qian, goeie vraag! Ik weet het antwoord eigenlijk niet. We waren aan het ontdekken of we elkaar leuk vonden en hebben bij de eerste twee dates ook gezoend. Het voelt alsof ik een enorme stap naar achteren zet als ik hem nu niet eens meer op de mond zoen. Alsof ik dan meteen een muurtje installeer en de derde date dus bij voorbaat kansloos is.



Maar goed, wat ik jullie dus gisteren wilde vertellen toen dat forum maar uit de lucht bleef... ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken en ook nog een Tinderdate gehad gistermiddag! Ik dacht toen ik op mijn werk zat: huppetee, ik kop hem gewoon in. En dus gevraagd of hij eind van de middag kon (hij was vrij gisteren). En dus hup uit het werk het café in met een date. Niks me afvragen wat ik aan moet. Gewoon in de kleren die ik ´s ochtends toevallig had aangetrokken.



De date zelf was heel relaxed en gezellig. Het is een Brit die geen Nederlands spreekt. Misschien maakte het feit dat ik niet in mijn moerstaal sprak het voor mij ook wel makkelijker. Gesprekken liepen soepel, lekker gekletst en ik had vriendschappelijk gezien zeker wel een klik met hem. Vriendschappelijk gezien dus. Dat heb ik hem bij thuiskomst ook meteen laten weten. Dat ik het leuk zou vinden om hem nog eens te zien, maar dat ik (nog) geen 'romantic feelings' hierbij heb. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik die nog krijg, maar het was wel echt een leuke vent en het lijkt me zeker gezellig om hem nog eens te zien.
Alle reacties Link kopieren
Hello, ben ik ook weer even. Wat is er nou opeens gebeurd hier? rare lay out!



Ik heb vorige week in een gekke bui besloten een weekend weg te gaan. Autodelen en logeeradres maakte dat dat niet duur was en heb echt een top weekend gehad!



Ondertussen met latter goed gesprek gehad en de angel is er wel uit. Maar ik moet wel zeggen dat ik sindsdien wel wat twijfel heb. Als ik bij hem ben dan is het als vanouds, heerlijk, maar zo niet dan ga ik toch twijfelen of deze relatie niet te los is. We zijn dan wel exclusief, maar verder zien we elkaar wel erg weinig. Onze kinderen weten ook nog steeds van niets. Dat is ergens ook goed, maar dat maakt wel dat we elkaar niet vaak kunnen zien. Dat ik niet op zijn verjaardag kan komen etc. ik merk dat ik het lastig vind om voor mezelf te bepalen wat ik nog vind kunnen en wat niet. De vrijheid vind ik zelf ook prettig, ik hoef nog even niet samen te wonen.... Maar dat is iets dat ik voor mezelf moet gaan bepalen...



Rasa jij bent goed bezig: die spontane dingen zijn meestal leuk, ook al komt er mss geen liefde van. En jouw Brit klinkt wel als mijn DU. Leuke kerel, friend zone... Bij de hand houden, altijd fijn een fijne vent in de buurt als je zelf even zonder zit.



Amy, als je gewoon dat gevoel hebt: gewoon doen. Mss wordt hetvgeen romantische liefde maar een vriendschap? Who knows!



Qian: lekker uitzieken, gewoon eerlijk zijn. Als je dat nu al niet kan laat staan later in een relatie! Zijn reactie op jouw griepje is trouwens meteen een mooie clue!



Nu vergeet ik vast een hoop mensen maar ik moet mn BTW nog doen.. Pffff
@imogen, is moeilijk om de juiste balans te vinden als je enerzijds allebei wel gek op elkaar bent en anderzijds allebei een vrij sterke hang naar vrijheid hebt, lijkt me. Maar het klinkt alsof het voor nu goed is zoals het gaat. Begrijp ik dat uit je verhaal?



En ja, ik geloof inderdaad wel dat het voor mij goed is om in ieder geval actie te blijven ondernemen. Met mannen blijven afspreken. Al komt er niets concreets uit voort, ik denk dat het me wel helpt om verder te komen. Er zijn op dit moment min of meer drie mannen in beeld:

De Brit met wie ik gistermiddag een date had. Geen relationship material (zo lijkt het), maar wel een erg leuke vent. De bal ligt bij mij. Ik ga hem wel weer zien, maar niet heel snel, denk ik. Hij gaat zeer binnenkort op vakantie.De 'man van de 3e date'. Die 3e date gaat zaterdag definitief plaatsvinden. Ik kijk er niet echt naar uit, maar ik ga het wel gewoon doen. We gaan samen wandelen 's middags. Ik moet eind van de middag weer op tijd thuis zijn (dat weet hij), dus dit keer echt gewoon nuchter en bij daglicht en zonder kopkluiven en uitgebreid frunniken (laat staan dat ik met hem mee naar huis ga).Een 2e Tinderman. Hij is wat ouder dan ik, maar ziet er gewoon lekker spannend en mannelijk uit. We zijn al een dag of wat berichten aan het wisselen, maar tot nu toe gaat het nergens heen. Ik laat het maar even zo, want heb de komende tijd überhaupt nauwelijks een avond over om af te spreken (als hij dat dus al wil).
Alle reacties Link kopieren
Kopkluiven... Bhahaaaaa lol. Mooi woord!



Idd het gaat nu wel goed, maar ik moet bij mezelf te raden gaan hoeveel vrijheid ik fijn vind in een relatie. Ik vind het zelf vrij zijn natuurlijk ook fijn, maar merk ook dat ik soms wel meer behoefte heb aan samen zijn. Het is een kwestie van balans vinden. Ik moet vooral uitkijken dat ik me niet teveel ga voegen naar zijn wensen, en daarmee mijn eigen wensen vergeet. Want dat gaat broeien en dan word ik boos op hem terwijl het mn eigen schuld is dat ik mn grenzen dan niet aangeef. Maar dat is weer lastig als ik nog niet helemaal weet waar mijn grenzen liggen.



Ondertussen blijf ik ook contact houden met DU, en mis hem ook wel als we elkaar een tijdje niet hebben gezien, maar dan kan natuurlijk ook vriendschappelijk missen zijn. Maar soms denk ik wel eens dat ik zelf gewoon twisted ben. Latter kan ik rustig even zonder, maar als ik hem zie ben ik helemaal hoteldebotel. Terwijl DU mis ik terwijl als ik hem zie dan is er gewoon geen vonk. WTF. Kan ik die twee niet in een bakje stoppen met de mixer erop?



Rasa met haar 3 mannen- lol!: de brit: vasthouden. Gewoon fijn om een fijne man te hebben om een biertje mee te drinken. En wie weet... Haha ik moet opeens denken: mss moeten wij op dubbeldate gaan met onze engelstalige vrienden... Weinig romance veel lol! 3de date. Als je denkt dat het gezellig wordt: vooral doen, maar ga in godsnaam niet lopen trekken aan een dood paard (dat kan ook jezelf zijn!), en tinderman: ga ervan uit dat hij erin zit voor de scharrel. Dat zijn de meeste wat oudere tindermannen. Maar ook die willen wel eens verder gaan als de juiste match er is. Zolang je erin gaat voor de lol en met weinig verwachtingen kan het alleen maar leuk worden. Bedenk wel dat als er wel een match is dat jij later dan luiers staat te verschonen van een ouwe kerel terwijl jij nog jong blommetje bent... Is iets dat je moet willen!
Haha, de mixer erop geeft zo'n troep! Maar ik snap volkomen wat je bedoelt!



- En ja, de Brit schijnt ook nog goed te kunnen koken. Zonde dus om al weg te doen :-))

- Wat de 3e date betreft, ik wil gewoon bij mezelf wat overwinnen. En wie weet vind ik hem toch leuker dan ik nu denk. Let's get it over with.

- De man is nou ook weer niet zó oud. Ik ben 40, hij 48. I don't know, hij is wat afwachtend. Hij blijft vragen stellen, maar ze zijn niet erg to the point.
Alle reacties Link kopieren
Oooooo 8 jaar is idd nog wel ok! Lekker genieten meid!
@imogen, eerst maar eens zien of het met man 3 tot een date komt. Als ie alleen maar een scharrel wil, pakt ie het wel heel omslachtig aan...



Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ja daar heb je een punt. Je hebt nog geeneens een date en ik heb het al over luiers verschonen. Lol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven