Internetdaten - deel 3

11-02-2015 15:50 2972 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij!



Deel 3, het saga vervolgt zich.

Hekkensluiter van het trilogie.

Of moeten we dit een Deel 3 part 1 & Deel 3 part 2 maken?

Schijnt hip te zijn tegenwoordig.



Hier kunnen we verder onze geweldige ervaringen delen op het digitale slagveld van daten.

Succesverhalen afgewisseld met treinwrakverhalen. En elkaar vragen stellen waarom hij, of zij,

nu ineens niet meer terug mailt, appt, facebookchat, sms't, belt, morse codeert, rook signaleert & postduif post.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
@lelie Roep jezelf tot halt als je merkt dat je doordraaft in denken over de date en zeg tegen jezelf "Ik ga er gewoon wat leuks van maken".



Je wéét niet hoe het gaat worden. Misschien is het niks. Nou, dan weet je dat ook weer. Wie weet is het wel zo verschrikkelijk dat het op een 'verschrikkelijke dates' topic kan. Dan lach je er later om. Wie weet is het fantastisch. Misschien wordt het saai. Misschien wordt het spannend. De tijd zal het leren. Jezelf rampscenario's in je hoofd halen (of hem als perfect persoon projecteren, misschien heeft hij wel een accent dat je vreselijk vind) helpen niet.



@Amy, leuk een date!



Misschien ga ik binnenkort toch met een ouwe fling een tripje maken. Soort FWB waar verder niks in zit (we wonen toch allebei in een ander land), maar we kunnen heel goed met elkaar overweg en onderweg zijn. Maar moeten het nog even plannen. De gesprekken zijn er wel.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 22 augustus 2015 @ 18:00:

Begeef me pas net weer op het pad van internetdaten... Iemand ervaring met de events van Lexa? En is dat iets voor mij, vrouw 45+? Ik heb nog geen betaald account en wil eigenlijk eerst weten of dat de moeite waard is.Ik ben een keer naar een lexaborrel geweest, maar dat was te triest voor woorden. Vol met van die lieve schattige mannen die er hoopvol rondlopen maar totaal kansloos zijn. Er werd ook niks 'geregeld' waardoor alleen de vlotte mensen net de vlotte mensen gingen praten en de anderen zielig alleeen stonden of met iemand van zelfde geslacht gingen praten. Misscien dat andere activiteiten beter zijn, omdat je er wel makkelijker contact maakt met anderen, maar die heb ik niet geprobeerd aangezien ze niwt gratis waren.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen,

lelie: ik snap je heel goed hoor, ik heb vanmiddag ook weer eens een date met een man die op veel punten wel bij me past, we hebben gisteren anderhalf uur gebeld en het klikt gewoon erg goed. Normaal gesproken ben ik nooit zenuwachtig voor een date, maar omdat ik met deze man zoveel raakvlakken heb ben ik nu zenuwachtig dat het in het echt niet klikt...zou ik heel erg vinden...dus ik snap het heel goed! Maar ik hoop voor je dat het net zo leuk is als je hoopt dat het is, dat hoop ik ook voor mezelf Succes

Renske: welcome back ik heb me vorige week ook aangemeld voor een popkoor via mn werk, heb er ook veel zin in, ik kan ook niet goed zingen maar hou wel erg van muziek, dus ben benieuwd,

Sandra: Ik heb me ooit es aangemeld voor een Lexa event, dat was een borrel voor singles in de stad, was op zich erg leuk en gemoedelijk, met paar leuke mannen gepraat maar waren niet echt mijn types maar wel leuk om eens mee te maken.

Fijne zondag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@ boebezoebe.. thanks! Ga mezelf halt toeroepen als ik merk ik doordraaf idd.

De tijd zal het leren.



@ tigerlily.. ik krijg er idd echt zo'n beeld bij. Het zou wel leuk zijn als er iets 'geregeld' is voor de verlegen mensen. Het lijkt me behoorlijk geforceerd allemaal ook.

Hoe lang heb je het er uit gehouden, en nog contacten gedaan?
Alle reacties Link kopieren
@ Leentje.. zo 1,5 uur bellen is lang zeg! veel plezier vanmiddag, en laat even weten hoe het was!
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=19686437,noline]lielie27 schreef. Ik 'visualiseer' zelfs dat alles perfect gaat lopen. Ik draaf door in fantasie haha. En de ervaring leert dat het nu alleen maar tegen gaat vallen..

Dus nu zeg ik duizend keer tegen mijzelf... ''rustig Lielie, het gaat toch tegenvallen''.....

Heeft iemand enig idee hoe het voelt? Het is alsof ik mezelf niet kan stoppen ofzo..

We weten allemaal dat als de verwachtingen hoog zijn, dat het alleen maar tegenvalt.



Sorry hoor, moest het echt even kwijt. Heb dit gevoel nog niet eerder zo ervaren namelijk.Ik ben in dat opzicht heel erg, was bij mijn leuke internetdateman in mijn hoofd zo ongeveer al mijn spullen aan het verhuizen naar zijn huis 😉 Dromen kan geen kwaad toch. Dat hij uiteindelijk niet DE man voor mij was, was jammer, maar we hebben twee heel leuke dates gehad die me juist weer hoop gaven voor de toekomst in de zin van dat er dus echt leuke kerels vrij rondlopen en het dus mogelijk is dat ik mijn 'ware' een keer tegenkom.
Alle reacties Link kopieren
Als je er lol aan beleeft kan het geen kwad, maar heb het idee dat lelie zichzelf er een beetje mee in de weg zit.



Hoe dan ook: Maak er wat van!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:lielie27 schreef op 23 augustus 2015 @ 09:57:

@ tigerlily.. ik krijg er idd echt zo'n beeld bij. Het zou wel leuk zijn als er iets 'geregeld' is voor de verlegen mensen. Het lijkt me behoorlijk geforceerd allemaal ook.

Hoe lang heb je het er uit gehouden, en nog contacten gedaan?Ik heb mezelf op zich wel vermaakt, met een paar van de schattige mannen gepraat, maar merkte dan toch dat zij een soort van hoop kregen ('zullen we een keertje afpreken?' 'Ehm nee, ik vind je echt totaal niet interessant qua mogelijke relatie'), mijn droomman was er in ieder geval niet (of stond met leukere vrouwen te kletsen misschien 😇)
Alle reacties Link kopieren
@Rens, ik leef nog en lees wel mee, maar er speelt momenteel zoveel dat daten het laatste is waar ik me mee bezig wil/kan houden. I.v.m. herkenbaarheid kan ik er niet veel over zeggen, behalve dat het een hoop stress en verdriet veroorzaakt. Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. En 'gek', adviezen om langs te gaan zijn adviezen, je hoeft niks he. Dus niet komen daarom niet meer doen hoor! Het is heel moeilijk als er van alles speelt om dan op iemand af te stappen. Ik denk alleen dat je 'iets' moet doen, zodat je de rust terugvindt. Dus of langsgaan/uitspreken of het loslaten (en ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan). En je sneu voelen is vast ook herkenbaar hoor, tenminste voor mij wel. Ik voel me ook weleens eenzaam of zielig, volgens mij horen die momenten erbij. En alleen, samen is gewoon leuker (als het goed zit), moeten het alleen 'even' vinden En wat leuk een popkoor, stoer dat je gewoon gaat, ik zou dat niet 123 durven als ik niemand ken.



@Amy, hier de behoefte ook niet echt. Wel jammer he? Misschien moeten we een eigen community beginnen 'de afhakers' Leuk een date en je klinkt ook voorzichtig optimistisch. Ben benieuwd, wanneer is het?



@Boe, hier eenzelfde situatie. Energie voor andere dingen nodig en daten zou too much zijn en moet er daarom ook niet aan denken. Al vind ik het wel jammer dat de situatie zo is, want ik zou liever daten en het gedoe niet hebben haha



@SK je zit volgens mij gewoon op je roze wolk te genieten?
Alle reacties Link kopieren
@Famke.. veel sterkte gewenst!
Hm, klinkt heftig, Famke. Sterkte.



Re_ske: Ja, jammer inderdaad, qua 'vakantieman', maar wel hoe het meestal loopt.

Dat eenzame gevoel soms herken ik wel. Ik kan me voorstellen dat dat voor jou ook lastiger is omdat je minder makkelijk spontaan iets onderneemt. Of valt dat dichter bij huis wel mee?

Goed van je dat je bij ex-buur bent langsgegaan, al trof je hem niet thuis. Klinkt als een lastige situatie.



Ik vraag me ook nog steeds af waar SK is ...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een eigen groep beginnen best een goed idee eigenlijk. Bij mij is de behoefte om te schrijven nu ook minder, maar ook omdat ik me "minder thuis voel."



Ik bedoel dit niet vervelend naar de anderen, maar we kennen elkaar toch al meer en... nou ja. Ik date natuurlijk nu ook niet echt, dus valt er ook niet veel over daten te schrijven. Maar ik zou het op zich wel leuk vinden als "het clubje" ergens anders ook schrijft, of verder schrijft.



Nogmaals, ik bedoel het echt niet vervelend naar de anderen. Dit topic gaat over internetdaten en natuurlijk is iedereen welkom om daarover te schrijven.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Nou, open een topic zou ik zeggen: 'De Internetdateveteranen'. 😉



Het maakt mij persoonlijk allemaal niet zoveel uit. Maar ik wil (ook) wel graag met het 'oude groepje' mee blijven schrijven. Of ik nog actief ga internetdaten is ook maar de vraag. Ben nog een maand betalend lid, dus ik overweeg nog een laatste paar hengeltjes uit te werpen. Ik zag iemand met een heel leuke tekst, maar de foto... Niet lelijk of zo, maar daarop afgaand niet mijn type. Raar is dat.
Alle reacties Link kopieren
Het was als grapje bedoeld hoor 'de afvallers'. Ik denk persoonlijk dat het wel logisch is dat er verloop is. Er komen mensen bij en er vallen mensen af. Misschien omdat ze het daten (tijdelijk) moe zijn of wellicht het praten erover, maar ook omdat ze een relatie gevonden hebben en een nieuwe fase ingegaan zijn. Zie SK, die zit nu in een heel andere fase. Geniet van zijn relatie i.p.v. dagelijks op een forum rond te hangen. Zo ook de mensen die sneller een relatie vonden, die zijn ook verdwenen. Ik denk dat de oude meute zonder relatie wel meeleest en inhaakt als het relevant is of als ze zin hebben. Ik denk dat we elkaar dus nog wel treffen hier.



Ik snap wel wat Rens bedoelt, je 'kent' elkaar beter. Zo weet ik als iemand op Imo reageert dat zij helemaal niet gevoelloos is, maar gewoon een sterke vrouw. En als er commentaar op Pat komt denk ik: wisten zij maar dat er een man achter zit met een warm hart die graag advies wil geven i.p.v. aan te vallen etc. Ik kan me daar ook weleens aan storen, het is ook even wennen aan elkaar, maar aan de andere kant..... nieuwe lichting, nieuw bloed, nieuwe inzichten . En als we blijven schrijven dan worden 'de nieuwkomers' ook weer 'bekenden' en andersom.



Voor mij dus niet nodig, maar mocht er ooit een topic voor de oude garde gestart worden stuur me die link dan wel even
Ik snapte dat het een grapje van je was, maar reageerde op Re_ske (maar jij misschien ook). Ik deel verder jouw mening.
Alle reacties Link kopieren
Sandra, Lexa is met de mogelijkheden een prima site. Of je leuke reactie krijgt en/of matches vind kun jezelf beste beoordelen Je kan wat al werd gezegd de drie proefdagen proberen.



Rens: leuk dat je je hebt aangesloten bij het koor. Zo leer je ook weer nieuwe mensen kennen. En je hebt een leuke activiteit waar je aan meedoet.



Sk geniet wat al gezegd is denk ik van de liefde. Ergens natuurlijk goed te begrijpen. Hij heeft gevonden waar we hier allemaal over schrijven met de zoektocht online
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mensen! ik lees nog wel mee hoor Voelde even de behoefte om te reageren. Ik ben er nog niet helemaal klaar voor om te gaan daten. Ik heb toch wel een behoorlijk knauw gehad van Duitser(niet letterlijk!!!), en het heeft nog een staartje gehad. Dus ik focus me eventjes weer op mezelf en mijn eigen leven. Zonder afleidingen.



Wat betreft de nieuwe en oude garde, ik vind het leuk om te zien dat hier nieuwe mensen bijkomen. Omdat ik even afwezig ben heb ik niet alle nieuwe verhalen gelezen. Als ik zo nu en dan dit topic doorgespit lees ik vooral de verhalen gelezen van de mensen die ik een beetje ken. Ik denk dat als ik wat meer betrokken ben dat alle nieuwe mensen snel weer voelen als de oude garde. Ik mis de oude garde wel een beetje. Maar het is logisch dat SK even op een wolkje zweeft, dat Dana, Fam, Amy en nog wat mensen en ik even een break hebben ingelast. Dat is alleen maar gezond. Wie weet treffen we elkaar over een poosje weer! We weten elkaar te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Fam. Sterkte komende tijd

Bedankt voor je reactie op mijn meeschrijven hier. Toch schrijven de bekende namen al een lange tijd mee of hebben meegeschreven. Twee gezellige meetings als resultaat.

Inderdaad het veranderd. meeschrijvers komen en gaan. Posten iets als ze advies willen meegeven. De meesten lezen nog wel mee is op te merken.



Rens: ik weet nog niet waar het naartoe leid met date. Ze is leuk om te willen leren kennen. Zien elkaar nog niet veel. Gaan afspreken en ik leg het voor hoe ik erin sta (meer elkaar te zien) en wat reactie haar zal zijn.



Cool: ga je een date pauze inlassen?



Lelie, hoe is je date gegaan?



Iedereen was in mooie periode van de lente en zomer vol goede moed om iemand te vinden. Voor meesten nog niet gelukt helaas.
Ik weet het niet, Pat. Ik denk dat ik het abonnement even laat voor wat het is, maar wel m'n profiel aanhoud.



Gister man-zonder-zoenklik weer gezien. Ik voelde me niet helemaal lekker, maar als ik warm van hem geworden was had ik misschien wel gezoend (zeker omdat ik al gezegd had dat ik me niet lekker voelde). Maar ik had er geen zin in. Heb nadien - toen hij appte dat hij me had willen zoenen, wat me eigenlijk verbaasde omdat het meer een vriendschappelijk iets leek - aangegeven op dit moment meer vriendschappelijke gevoelens te hebben. Toch wel jammer , weer.



Vanmorgen trouwens wel een reactie ontvangen op de site. Maar hij woont ca 80 km verderop en ik vind hem wat fors gebouwd...
Alle reacties Link kopieren
@ patleeuw1.. date is nog niet geweest. Ik hoorde niks meer, dus ik had 'm alweer afgeschreven. Er vanuit gaande dat ik niks meer zou horen, want dat is in het verleden vaker gebeurd.

Kreeg vanmorgen weer een berichtje dat ie later wil afspreken. Prima, ik laat het van hem afhangen.

Ik wil 'm graag zien.



@ coolpack.. Goed van je dat je dat hebt aangegeven. Dan weet hij ook waar die aan toe is.
Hier ook een lid van de oude garde die door omstandigheden liever even niet date. Ik vind het niet erg dat er verloop is, het is echter wel normaal dat ik meer band heb met andere van de oude garde. Dat is niet erg, want de nieuwe mensen worden vanzelf oude garde, of ze vinden snel iemand en gaan weer weg. Zo is bij de oude garde horen een twijfelachtig gebeuren....



Ik denk dat SK inderdaad ons forum verlaten heeft, al hoop ik stiekem op een update van zijn roze wolk.



Mijn wolkje is even grauw. Ik voel weer eens sterk dat ik wel de kriebels maar niet de de ruimte in mijn leven heb om te daten. En op dit moment heb ik daar meer last van dan normaal, omdat ik net op Lowlands bergen leuke vrouwen heb gezien. En terwijl ik weet dat ik die vrouwen normaal behoorlijk wat te bieden heb, zit ik weer aan de voorbereiding van mijn stage en alle rompslomp er om heen...



@ Reske, dit soort dingen zijn heel moeilijk (heb het ook kort geleden gedaan). Maar als hij heel star is, zal het hem eigenlijk hard in de weg zitten bij een relatie.



@ cool, niet leuk als het allemaal wat zozo blijft... Ik probeer het inmiddels als een weg te zien die ik af te lopen heb tot het een keer goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik snapte ook dat het een grapje was hoor Fam. Ik reageerde er serieus op omdat ik hier gewoon niet meer het "ik voel me thuis"gevoel heb. Hoewel uitgebreide lap tekst misschien anders doet vermoeden...



Als de meeste verliefd of even in een pauze zijn is de gemene deler (het daten) natuurlijk ook weg, dus een "afhakers topic" starten, ik weet niet of het zin heeft.



Dat SK (hopelijk) op een roze wolk zit en daarom niet meer mee schrijft begrijp ik ook. Maar voor mijn gevoel was hij "ineens" weg.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Ja inderdaad. Ik 'maak me eigenlijk een beetje zorgen'. Ik hoop dat het gewoon de roze wolk is.
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allen,

Mijn date zondag was erg leuk en gezellig...leuke vent, voelde ook wel een klik en hij ook...

Maar nu 2 dagen later krijg ik allerlei twijfels in mn hoofd, past ie wel bij me, zal ik wel een 2e keer afspreken, pff word zo moe van mezelf soms....ik denk wel es dat ik bindingsangst heb....zucht...
Alle reacties Link kopieren
@ Leentje.. bij twijfel gewoon afspreken Na een eerste date kan je echt nog niet zoveel zeggen. Het beeld na een 2e of 3e date is veel meer dan alleen een 1e.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven