Internetdaten - deel 3

11-02-2015 15:50 2972 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij!



Deel 3, het saga vervolgt zich.

Hekkensluiter van het trilogie.

Of moeten we dit een Deel 3 part 1 & Deel 3 part 2 maken?

Schijnt hip te zijn tegenwoordig.



Hier kunnen we verder onze geweldige ervaringen delen op het digitale slagveld van daten.

Succesverhalen afgewisseld met treinwrakverhalen. En elkaar vragen stellen waarom hij, of zij,

nu ineens niet meer terug mailt, appt, facebookchat, sms't, belt, morse codeert, rook signaleert & postduif post.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Liefde is iets raars. Waarom word je nou op die ene verliefd. Ik ben er voor mezelf wel achter. Ik kan verliefd worden op n knappe kerel en dan meestal knap ik snel af omdat zn karakter niet bij het mooie smoeltje past. Maar echt vallen doe ik voor kerels die me letterlijk en figuurlijk omver krijgen. De rest blijft in friend zone hangen. Dat zijn er nu 2 geweest. Latter is daar een van (surprise). En de vader van mn kids de ander.
@ famke, hoewel het bij jou nog sterker is, geloof ik dat ik dat ook heb met verliefdheid. In mijn leven maar keer of 8. Ik herken het gevoel van thuiskomen bij iemand ook en dat is eigenlijk mijn selectiecriterium. Ik ga dan uiteindelijk wat betreft verliefdheid wel voor de bijl.



@ boe, alleen zijn is altijd beter met de verkeerde. Wat ik merk is dat veel mensen eigenlijk toch niet weten, of willen weten, wie echt bij hun past. Al die vrouwen waarbij ik mij meteen op mijn gemak voelde waren niet altijd diegenen waarbij ik het op basis van mijn verlanglijstje van verwacht had. Of beter, ze sprongen er op basis van hun eigenschappen niet uit. Maar het gevoel was er meteen en bizar genoeg was de interesse aan de andere kant er ook.



Ik voel mij ook prima op mijn eentje, maar eerlijk gezegd is dat alleen maar omdat ik als single ook tevreden ben. Dat je tevreden bent wil echter niet zeggen dat je niet meer wil, alleen dat je het niet nodig hebt. Ik had liever gehad dat ik dit jaar serieus op vakantie had gekund, maar ik ben tevreden met mijn huidige sobere levensstijl. Zoiets.



@ Amy, dit vraagt om: "Na jouw berichtje besef ik opeens hoeveel geluk ik wel heb dat ik als single zo tevreden ben dat ik nog jaren rond kan kijken naar betere mannelijke exemplaren."



@ Onipaa, ik heb al langere tijd het gevoel dat de meer naïeve vrouwen op chirurgen af komen als wespen op een colaglas. Elke Nederlandse oplichter doet zich voor als arts en dan bij voorkeur (neuro)chirurg. Ik denk dat echte chirurgen inmiddels niet eens meer durven te zeggen wat ze doen.



Ik moest wel hard lachen bij dit citaat. „Het klopt dat ik nooit een portemonnee bij me heb, maar dat is omdat ik niet zo’n bobbel in mijn broek wil.”



Ik heb trouwens een stage met proeftijd. Het gaat om een afdeling die door leerlingen gerund wordt en er moet gekeken worden of ik in het team pas, nu ik er later bijkom.
Alle reacties Link kopieren
@Famke, wat is er met jouw echte grote liefde gebeurd dan, dat het toch mis ging..?

Dat is echt naar ja, als ze je het gevoel geven niet goed genoeg te zijn. Maar dat ben je echt wel!

Dat thuiskomen/jezelf zijn, heb ik ook wel gehad hoor, maar niet direct, dat bedoelde ik. Samen met dat hij van mij ging houden en ik aan hem moest wennen.



@Boebe, ik denk dat het niet zoveel uit maakt.. Als iemand je interessant genoeg vindt (profiel+foto's), dan maakt die openingszin volgens mij echt niet zo heel veel uit. Ik knap er iig niet zo snel op af, tenzij er spelfouten in zitten.

Maar er zijn er hier wel die daar anders over denken ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:systeemkast schreef op 25 februari 2015 @ 16:19:

@miss, ik geloof (nouja, geloof niet maar dat terzijde) in meerdere waren.

Er is een huis vol, een warenhuis.

Als een man denken is met cijfers, dus leuk samen zijn met een 60% match maar

je ogen open houden voor die 85%+ match zeg maar.

Jij denkt niet als een man, maar als een roze princessje met een gebroken droom



Eh sorry? Heel duidelijk dat jij een verkeerd beeld van mij hebt.

Vind ook niet dat je liefde in % kan uitdrukken. Dat is gevoel. Maar hey, zo denk ik.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
@Sybreed, dat heb ik dus ook, dat als het echt als thuiskomen voelt ik voor de bijl ga. Misschien niet de eerste paar dates, maar het is dan logisch ofzo dat het gebeurt. Goed dat je een nieuwe stageplaats hebt, komt vast goed! Op naar einde jaar en back in the dating pool!



@Maka, wat er gebeurd is..... teveel, maar te herkenbaar op het forum. Laten we het erop houden dat we onze onbreekbaarheid overschat hebben en hij onderschat heeft wat vrijheid met een relatie doet. Ik hield van hem en had alles voor hem gedaan en heb dat ook gedaan, maar uiteindelijk waren we te jong en hebben we de liefde eigenhandig de deur uit getrapt. Zo zag ik het toen niet, maar het had niet gehoeven. Met de wetenschap dat ik het had kunnen voorkomen heb ik leren leven, maar mijn wereld verging toen en het heeft me echt wel een jaar of 5 gekost om het echt te accepteren. Nooit meer zo'n gevoel van zielsverwantschap tegengekomen, of dat ooit gaat gebeuren is de vraag.



@MissP, volgens mij bedoelt SK meer dat je als man ook voor brons of zilver kunt gaan en je ogen openhoudt voor goud zeg maar. Dat je best even samen kunt zijn met iemand die maar voor 60% voldoet. Maar ik denk dat wij vrouwen heel anders denken haha
Alle reacties Link kopieren
@sybreed, spannend. Afdeling door leerlingen gerund, krijg jij dan

een leidinggevende functie?



Eens met imogen, het is redelijk random. Alleen doe ik niet aan

de friendzone.



@Famkej, Jammer dat je tindervlam niet geheel bij je past.

Je ziet het nu aan en laat het van zijn kant komen?

Ja, klopt zoiets met medailles. Van mij hoeft het niet alles

of niets direct. En je kan ook naar elkaar toe groeien.

Maarja, wat weet ik, ik heb nog nooit een relatie gehad



@miss, natuurlijk is het geen percentage

Niet geloven in maar 1 ware is volgens mij niet een mannen ding.

Het is een beetje moeilijk om die te vinden tussen 6-7 miljard.

En wie zegt dat de ander in dit tijdperk leeft?



Is een soulmate hetzelfde als de ware trouwens?



Ik heb morgen misschien een date. Ze moet het nog laten weten

of ze kan. Okay, ik houd de avond wel open.

Verder maakte een tinder dame nog een opmerking dat ze waarschijnlijk

niet een man aan de haak zal slaan in het Oosten, waar ze op vakantie

gaat binnenkort. Omdat de mannen daar niet zo groot zijn.

Momenteel heb ik mijn lengte niet in de tinder profieltekst staan.

Heb haar laten weten dat ik niet echt een hoogwerker ben.

Ben benieuwd hoe dit zal eindigen. We chatten nog maar een paar

dagen dus ook weer een beetje what ever.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
@Famkej: dat weet ik wel zeker. Verder ga ik er even maar niet op in. Is verstandiger op dit moment...
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
@MissP, ik snap het denk ik haha. adem in..... adem uit.....



@SK, ik denk dat het er heel erg van af hangt wat je zoekt, hoe oud je bent etc. Ik heb genoeg tijd verspild aan brons en zilver en wil nu oud worden met goud. Platina zou te veel vragen, maar goud lijkt me prima. En ja het kan groeien, maar het 'thuiskomen gevoel' is er of is er niet (al kan dat in mijn geval wel een paar dates duren). Ik laat niet alles van zijn kant komen, maar ga er losser instaan en voorstel voor afspraak moet wel van hem komen ja. En soulmate is niet zelfde als de ware, maar de ware is vaak wel een soulmate. Gevoel van herkenning en vertrouwdheid, alles kunnen en mogen delen. Samen sterker. Dat.



Leuk weer een date in de planning, nou ja bijna dan. Ik hoop dat het doorgaat en ben erg benieuwd!! Ok als dat het probleem in het Oosten is dan zal ze wel afhaken. Heb je al reactie weer?
Alle reacties Link kopieren
@Famke, holy.. 5 jaar.. wat heftig zeg :(

Mijn ex en ik waren in de beginjaren ook soulmates. Mijn wereld zou ook vergaan zijn, als t toen uit was gegaan.

Maar ik geloof wel dat ik hetzelfde gevoel ongeveer weer kan vinden en bovendien een betere afstemming, omdat ik nu beter weet wat ik wil. Voordat we gingen samenwonen, kwam zijn 'geen zin om dingen te ondernemen' er trouwens nog niet uit.

Door hier nu aan te denken, die momenten van geluk, voel ik trouwens wel pijn..



@SK, succes, hopelijk gaat de date door!

Wat famke zegt klopt denk ik wel over ware en soulmate.



Vanavond komt fwb. Oh, wat heb ik toch weer fijn gemengde gevoelens..
Ik verwerk teleurstelling niet door juist nieuwe contacten aan te gaan, hoor. Ik schroef de boel dan juist eerder wat terug. Maar die paar dates sindsdien waren 'mwah' en dan komen af en toe gedachten aan hoe het gevoelsmatig ook kan. Dat bedoelde ik.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex gaat ook alleen voor goud, hij vindt echter toevallig binnen paar maanden van einde relatie met vrouw, die na anderhalf jaar toch niet goud bleek te zijn, weer een nieuwe vrouw die nu toch echt 100% bij hem past...wou dat ik zo makkelijk aan goud kwam qua man.

Bij mijn exen had ik meteen het gevoel van thuiskomen, beide voldeden niet aan mijn beeld van de uiterlijk perfecte man. Helaas bleken zij na verloop van tijd toch niet de lieve man die ik dacht dat ze waren. Vertrouw mijn gevoel dus niet meer zo, twee keer door een hel gegaan omdat ik wist dat ze me slecht behandelden maar ik ze niet kon loslaten.

Ik heb Tinder twee weken geprobeerd, maar vind het veel te oppervlakkig, nu ben ik aan het twijfelen over een serieuzere datingsite, maar kan me er nog niet helemaal toe zetten. Kijk zo op tegen het daten, maar door hele dag op bed te hangen kom ik ook geen leuke man tegen.
@ SK, nee, er is wel begeleiding die eindverantwoordelijk is. We zijn allemaal gelijk en opleidingsniveau telt niet. Maar we dragen wel de verantwoordelijkheid dat het zaakje draait. Leuk trouwens dat je een date hebt. Succes.



@ famke, Helaas, zoals zo vaak weten we pas wat we eigenlijk hadden moeten doen als het niet meer kan of veel meer gedoe is. Al zijn relaties superirritant omdat je ook nog afhankelijk bent van anderen. Aan de andere kant van de tafel weten ze ook niet altijd waar ze mee bezig zijn.



@ tigerlily, Komt uit je bed en ga wat leuks doen. Daten hoeft niet, begin gewoon met wat leuks.



Er is een risico met op je gevoel afgaan en dat is dat je ziet wat je wil zien. Ik moet ook zeggen dat ik (en ik denk Famke ook) erg goed ben in mensen lezen. Natuurlijk weet je niet alles, maar ik weet snel wat voor karakter iemand heeft en of iemand oprecht (in neutrale zin) is. Dus misschien werkt het bij mij wel en moeten andere mensen dat nog beter ontwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
@sybreed

Dank voor de hug .

Ik lig niet letterlijk hele dag in bed (alhoewel, momenteel wel ). Het is meer het idee dat ik weer op zoek 'moet' naar een potentiele partner, terwijl ex binnen no time een nieuwe 'ware' aan zijn broek heeft hangen.

Ik doe veel leuke dingen met vriendinnen, maar daar komen geen leuke mannen in beeld (mijn vriendinnen zijn niet op zoek naar partner en hebben geen leuke single mannen in hun omgeving die ze aan me kunnen voorstellen oid).

Mijn 'gevoel' voor geschikte mannen is duidelijk niet goed, al riep iedereen die ik kende toen het uitging met ex heel geschokt dat ze dachten wij het ideale paar waren en zo goed bij elkaar pasten, dus ik was niet de enige die hem verkeerd ingeschat had.
Alle reacties Link kopieren
Tiger, het gras is niet groener: heb toch echt het gevoel dat over het algemeen mannen echt wel veel makkelijker iemand als n ware bombarderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:famkej schreef op 26 februari 2015 @ 08:55:

@Maka, ik ben ook niet ongelukkig, maar ken wel 'ongelukkige' momenten. Als je alleen of met iemand iets met kind onderneemt en je al die ogenschijnlijk gelukkige stellen ziet of als ik zie hoe leuk sommige mannen met hun kinderen omgaan of als ik verdrietig ben en mijn moeder/vriendin moet bellen i.p.v. de warme arm thuis om je heen. Samen, dat mis ik wel hoor. Alleen ik wil dus wel echt iets voelen, want anders brengt het me niets. .



Fam. Heel herkenbaar. Het zien van gelukkige vrolijke gezinnen in een pret- of dierenpark. Voor jou is denk ik ook belangrijk dat jou toekomstige man veel liefde aan jou/zijn kinderen geeft.

Dat het vijf jaar geduurd heeft zegt ook dat jullie echte soulmates waren. De liefde heel diep zat. Is het erg dat wij als mannen soms makkelijker of anders denken? Misschien soms juist beter

Het is voor jezelf denk ik inderdaad goed om je zo op te stellen. Wat ik begreep heb je ook gesproken met hem erover. Werd je wijzer van hij erover te zeggen had? Kon hij zijn manier van doen verklaren?



Tiger. Wat zou de sleutel zijn dat je ex vrij snel wel de vrouw van goud vind. Mazzel of goed inzicht?



maka. Voor mij maakt een kind inderdaad wel gelukkiger. De liefde die je krijgt, bijv. als ze uit zichzelf zegt Papa, Ik ben trots op je. Warme gevoel als ze er zijn. je eigen vlees en bloed. Daar kan niets tegenop. Natuurlijk is een echte liefde (soulmate) aan je zijde evenveel waard.

Die pijn en verwarrende gevoelens zijn ook niet gek. Er zijn ook mooie gelukkige tijden geweest met je ex. Iemand kan je dierbaar blijven. Zeker als je ook soulmates geweest bent. Dan is het niet gek dat als je er aan terugdenkt het pijnlijk is. Heel herkenbaar.



Syb. Fijn dat met stage toch gelukt is.



Boe. Er zijn geen standaard openingszinnen. Jij vraagt naar hun interesses. Goed toch. Ze reageren omdat ze daar over willen praten. Als ze iemand willen leren kennen is logisch om vragen aan jou te stellen. Wat je doet is echt niet raar.
Alle reacties Link kopieren
@patleeuw

Mijn ex vind zo snel een nieuwe 'goud' omdat hij snel verliefd wordt, ik was de eerste zes maanden voor hem ook 'de liefde van zijn leven'. Voor haar hoop ik dat hij het deze keer wel langer uithoudt en niet weer vlucht in vreemdgaan.



Het is moeilijk om weer in het diepe te springen als je twee keer bent gaan houden van een man die de ideale man voor je leek, maar die jou vervolgens zo erg verraad. Weet in ieder geval wel dat ik niet meer moet gaan voor die lieve, zachte mannen, nu gewoon eentje met pit die verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen leven en gedrag en niet slachtoffer is 'ik voelde me slecht en opgesloten en opeens zat ik te chatten op SL, ik wilde het echt niet maar kon er niets aan doen'.
Dat hij zo snel verliefd wordt en herhaaldelijk al zo snel 'de ware' meent te ontmoeten, zegt meer over hem dan over jou of diegenen bij wie dat niet zo loopt.
Alle reacties Link kopieren
Moet nog even werken aan profieltekst waarin ik niet overkom als verbitterd kreng



Probleem is ook dat ik door mijn uiterlijk vrijwel alleen reacties krijg van mannen die op zoek zijn naar lief meisje, veel watjes en zachte eitjes, die schrik ik irl dan af door de haren op mijn tanden.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je er voor zorgen dat je andere foto's neerzet, bijv actiefoto's met sport enzo. Maar je hebt zeker n punt. Het sterke geslacht is vaak minder sterk dan ze zelf denken. En ook de reden waarom er voor mij zo weinig waren rondlopen. En de reden dat ik nog steeds aanrommel met latter.



Want ondanks zn issues en af en toe de keuzen die hij maakt die ik niet leuk vind: Hij is eerlijk en hij staat er wel voor. Liever dat dan zo'n mooiweerspelert die dan op 2nd love zit of zoiets.
anoniem_199929 wijzigde dit bericht op 27-02-2015 08:45
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wat me nu na 1 dag lexa weer opvalt is dat groot deel van de mannen een jongere vrouw zoekt (in ieder geval max hun eigen leeftijd)...WTF...alsof een vrouw die wat ouder dan zij is meteen onaantrekkelijk wordt ofzo. oppervlakkige kerels, toedeledoki!
Alle reacties Link kopieren
Gisterochtend nog een berichtje naar okcupid lady gestuurd, maar niet gehad over

het eventuele afspraakje. Niets terug.

Ik denk niet dat de date van vanavond door gaat.

En leuke Tinderlady is zit nu in het vliegtuig, of is al geland ergens in het verre Oosten.

Dit weekend maar weer eens op de datingsites creepen, overmatig charmante oneliners

sturen naar gratis profielen die niet kunnen antwoorden en swipen tot de limiet.



Haha Tigerlily, komt omdat ik me had uitgeschreven een aantal maanden terug

Ik zoek juist geen jonge meiden meer, gewoon één van eigen leeftijd of een jaar of 3 er

omheen. Zijn iets minder 'wispelturig'.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Nou ja zeg, al een paar dagen aan het kletsen met een hele leuke Tinder man, open ik net de app, is hij weg! Ben ik gewoon ge-unmatched

Er is echt helemaal niets raars gezegd... echt jammer. En vreemd.
Alle reacties Link kopieren
@Maka, ik heb niet 5 jaar zitten huilen hoor. Meer dat het zo lang geduurd heb tot ik er echt los van was. Hij is op een gegeven moment met een ander getrouwd en aangezien wij vrienden zijn gebleven was ik zelfs zijn getuige. Ik gun hem zijn geluk en hij mij. Inmiddels zijn we tig jaar verder en spreken we elkaar alleen nog op FB en af en toe daarnaast. Het is goed zo, maar ik weet door hem wel hoe het moet voelen. Hoe was je avond met Fwb?



@Tigerlily, hoe lang is de relatie over want het klinkt alsof het nog erg zeer doet. Tja mannen, mijn ervaring is ook dat mannen sneller iets als 'goud' zien, goed is goed zeg maar. Jouw ex moet ook nog bewijzen dat zij het dit keer is, dus laat dat een beetje los, voor jezelf want het doet alleen maar pijn. Oneerlijkheid richt schade aan en het is moeilijk om dan weer te geloven in de volgende, maar niet alle mannen zijn oneerlijk. En mijn ervaring is ook dat mannen jonger zoeken, of in ieder geval hun eigen leeftijd en 5-15 jaar naar beneden. Val jij op mannen van jouw leeftijd en jonger? Want dan kan ik me voorstellen dat het opvalt. Ik val op 3-8 jaar ouder, dus loop nog niet tegen dat probleem aan.



@SK, wat irritant dat ze nu gewoon niet reageert. Stom ook gezien jullie doorlopende contact. Heeft ze je bericht wel gelezen? Misschien gewoon duidelijk vragen of het nog doorgaat of ben je er wel klaar mee?



@Imo, hoe bevalt je nieuwe huis en hoe is het nu met latter?



Date was heel leuk, maar mijn twijfel blijft. Ondanks dat we lekker hebben gegeten en best diepere gesprekken hebben gehad blijft het gevoel dat we stilstaan. Het is een leuke man, maar of hij bij mij past.... Ik heb wel het idee dat hij een 'langzamer type' is, eentje waarbij het nog kan komen. Heb ook aangegeven dat ik het lastig vind, dus dat weet hij nu. Ik hoop dat de aankomende tijd leert of het zich verdiept of doodbloedt anders krijg je straks van die lastige gesprekken. Voor nu laat ik het even en zie ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
@Amy, bah vervelend. Dat is het voordeel en nadeel van Tinder, je kunt zo makkelijk stoppen. Heb je verder nog iets lopen?
Alle reacties Link kopieren
@Famkej,

Ik denk dat ze wel duidelijk is door niets te zeggen. Wel een beetje raar, meerdere

berichten per dag. Ze reageerde supersnel op mijn berichten. En dan ineens, poof, weg.

Naja, liever arm dan rijk zo iemand, ik ga er niets meer achteraan sturen. Als het nu al stroef

gaat :s



@Amy, Tja, is lastig. Maar dat heb ik regelmatig op Tinder. En dat "helemaal niets raar gezegd"

ga je wel aan twijfelen als het vaker dan 10x gebeurt
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven