Internetdaten - deel 3

11-02-2015 15:50 2972 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij!



Deel 3, het saga vervolgt zich.

Hekkensluiter van het trilogie.

Of moeten we dit een Deel 3 part 1 & Deel 3 part 2 maken?

Schijnt hip te zijn tegenwoordig.



Hier kunnen we verder onze geweldige ervaringen delen op het digitale slagveld van daten.

Succesverhalen afgewisseld met treinwrakverhalen. En elkaar vragen stellen waarom hij, of zij,

nu ineens niet meer terug mailt, appt, facebookchat, sms't, belt, morse codeert, rook signaleert & postduif post.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Iew, ik vind "contact me if you think you can keep me interested for more than 2 seconds" echt stom.

Getuigd van weinig humor en zelfrelativering.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik ben er nog wel! Vorige week maandag voor het laatst bij gelezen. Ik wilde nog reageren. Om me gisteren te realiseren dat er alweer een week voorbij was. Nu weer bij gelezen.



SK: Moet je die datum niet weghalen? Dan moet toch geheim blijven? Je loopt wel erg met je hoofd in de wolken! (Wel fijn voor je overigens).





Ik probeer vanavond even op iedereen te reageren. Ik zal ook mijn mail checken i.v.m. de groepsdate.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
@Re_ske, het is nu iets geheimer

Ja, ik loop wel een beetje op stelten.



Leuk dat je bezig bent met de nieuwe baan en je woning.

De rust wederkeert vanzelf weer.

2 van de 3 geslaagde date dames ken ik via paiq.

Als je niet zo van blind chatten houdt moet je die foto tournooi

proberen. Er zitten wel leuke mensen op.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
(even tussendoor, ik ben nog altijd niet beter, onduidelijk of dat nog gaat gebeuren, dus daten en de groepsdate zit er niet in. Ik meld me anders weer! Wens jullie alvast veel plezier!! )
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de leuke reacties allemaal :-)



Mijn eigen tekst is misschien niet geweldig, maar iig zoveel mogelijk vrij van cliché's. Maar dat is eigenlijk vooral omdat ik dat zélf heel belangrijk vind, misschien interesseert het een ander echt helemaal niet.



Maar, ik moet eerlijk zeggen, als een man er op zijn foto's maar so-so uitziet, maar wel een hele grappige & originele profieltekst heeft, dan kan ik toch alsnog wel geïnteresseerd zijn/raken.



Ik wil graag juist weten wat de ander bijzonder maakt, niet hoe geweldig succesvol hij is (gatver) Zolang je niet in een doos onder een brug woont en/of slechte financiële beslissingen neemt is dat voor mij heel erg ondergeschikt.



Eigenlijk, zo bedacht ik laatst, is het bij profielen als volgt: De foto's moeten aantrekken, en de tekst moet vervolgens niet afstoten. Want het uiterlijk is waarmee je 'lokt', maar het innerlijk is waardoor men 'blijft'. (Of gillend wegrent).



Ik heb mezelf nu ook toestemming gegeven om wat kieskeuriger te zijn online. Als ik iemand random ontmoet IRL dan ga ik ook op zijn karakter en uitstraling en andere ongrijpbaarheden letten, en die mee laten tellen, maar online hoef ik niet achter elke ruwe bolster een blanke pit te hopen/vermoeden, en mag ik gewoon denken: "ieuw, hockey, bleh, laat maar" (als voorbeeld). Sure, er kunnen hele leuke, lieve, niet materialistische, niet oppervlakkige fanatieke hockeyers zijn (oh ja waar dan?) , maar ik hoef niet als een soort archeoloog der mensheid maar de hele tijd naar het goede in iedereen te graven.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
Hey Renske, leuk om even wat van je te lezen!!



SK, heerlijk zo'n match! Ben je verliefd?



Pfffff ik zie date waar ik keihard voor gevallen ben morgen weer. We hebben wel wat contact tussendoor maar niet erg veel. En ik vind zijn berichtjes maar wat vaag vaak. Weet nu niet zo goed wat ik er van moet denken. Loop iig compleet met mijn hoofd in de wolken. Jullie zijn de enigen aan wie ik dat durf toe te geven
Qian: Wat heftig, ik hoop dat er gauw duidelijkheid komt en dat het meevalt. *knuffel*
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de knuffels!



En ja, ik ga ervan uit dat niet iedere man is zoals "hij" is. Dat foute van hem. Zou niet best zijn. Maar ben ook bang dat ik nooit meer voel/vind bij een ander wat ik met hem had. Lekker dubbel dus! Zie er tegenop om weer opnieuw te beginnen, onzekerheid, met iemand anders te zoenen.. Mis hem.



Ach ooit..



En zaterdag onverwacht een Tinderdate. verwacht er niet veel van maar foto/app leuk genoeg om even kennis te maken. (date is onverwacht omdat ik maar heel erg weinig mannen naar rechts swipe..)



Fijn weekend alvast allemaal!
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Favoriete boeken: Harakami.



NEEN.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ben ik weer eens, roerig weekje achter de rug. Lief dat ik gemist wordt



Heb ff snel gescand wat er hier is gebeurd allemaal.



@Date, ik probeer te komen! Denk wel dat dat moet lukken



@Winkje, nog steeds met duitser, maar ook daten daarnaast. Gewoon lekker doen, als t niet goed voelt.



@Famke, oh herkenbaar, die vreselijke 'stilte' tussendoor. Nu weet ik dat niet iedereen van het appen is, maar ik word er ongeduldig en onzeker van..



@SK, jij bent lekker bezig, wat fijn voor je :)!



@Koekske, alweer een beetje verliefd aan het worden Spannend!



@Renske, wel fijn dat je lekker bezig bent met je nieuwe baan. Nog even je ritme zoeken, maar beter dan thuis zitten toch!



@Amy, hm schiet weer allemaal niet zo op he.. Stomme kerels!





Nou hier best een rotweek achter de rug.

Sinds de vakantie geboekt is, neemt ie weer afstand en vorige week nog een escalatie gehad over het online zijn op datingsites. Waarop hij zich gecontroleerd voelde. Hij wilde uiteindelijk naar huis en daar heb ik niet helemaal goed op gereageerd.

Vervolgens heb ik eerst de silent treatment gekregen en nu houdt ie ook de deur minimaal open voor afspreken (lees: zie m ws zo'n 2 weken niet).

Meneer wordt kennelijk panisch van de vakantie in t vooruitzicht lijkt het en ik kan er echt niet tegen als hij zich zo afschermd (dikke muur om zich heen), onduidelijk is en me in onzekerheid laat. We hebben wel wat contact, maar minimaal en ik moet initiatief nemen.

Ik was eerst vooral verdrietig, maar op t moment ben ik pissig. Maar weet dat als ik dat laat merken, het alleen maar erger wordt. En dat is ook niet verstandig nu. Want 'hij doet toch niets fout'.

De kindjes kijken uit naar de vakantie (en op zich geloof ik ook dat t alsnog wel leuk gaat worden), maar wat moet ik met zo'n vent! Ofwel is hij echt totaal 'not into me', ofwel hij heeft een enorme last van bindingsangst, want die symptomen vertoont ie wel.

En nu reageer ik zelf ook niet altijd even goed, maar ik geef iig toe als ik iets fout doe en waar ik aan wil werken.

De vakantie moet wel heul leuk zijn en aanhouden daarna, wil ik hier nog mee doorgaan..
Alle reacties Link kopieren
quote:NowThen schreef op 22 april 2015 @ 22:33:

Favoriete boeken: Harakami.



NEEN.Gunst, als ik dat google zie ik alleen een componist.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Hij bedoelde vermoedelijk: Haruki Murakami. Nou is dat ook een verwarrende Japanse naam bla bla etc. Maar als je het op je profiel zet, om aan te geven hoe avant garde je bent met je boekengelees, doe het dan even goed ja, denk ik dan, in al mijn snobisme
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
quote:NowThen schreef op 22 april 2015 @ 22:44:

Hij bedoelde vermoedelijk: Haruki Murakami. Nou is dat ook een verwarrende Japanse naam bla bla etc. Maar als je het op je profiel zet, om aan te geven hoe avant garde je bent met je boekengelees, doe het dan even goed ja, denk ik dan, in al mijn snobisme Ah, op die manier. Ja, zo heb ik ook afknappers, maar die zijn belangrijker als ik zelf iemand aanspreek, dan wanneer ik aangesproken wordt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
@koekske, had ik het nog even over met Famkej, ik weet niet zo goed

wat het is. Ik denk veel aan haar & als ik aan haar denk wil ik graag

bij haar zijn. We zitten best op 1 lijn (klinkt afgezaagd).

En ik vind haar gewoon een lekker ding, wat toch wel handig is.

Maar nog niet het gevoel om iedere man die haar aanstaart aan te

vliegen. Of is dat iets anders dan verliefdheid?



Leuk voor je koeksk, dat jij wel hoteldebotel bent. Niet iedereen

is zo van de berichtjes. Succes!



@Qian, beterschap meid



@Buffie, spannend, goede instelling om een dateverzoek te accepteren.



@NowThen, Harikari?

Ik hou van snobs, hebben altijd zoveel originele inhoud.

Ik had wel eens Yoko Kanno op m'n profiel staan. Maar dat is gewoon

erg mooie en diverse muziek.



@Maka, thanks

Jammer voor je zeg. Denk geval 'not THAT into you'. Hij vind je dus

wel leuk & heeft momenteel niets beters. Maar jij wil duidelijk meer &

ook richting relatie. Dat gaat gewoon verkeerd, jullie verwachtingen

zijn te ver uiteen.

Bindingsangst is gewoon (meestal) een signaal van mannen van hé, LADY!

Ik vind het wel leuk met je, maar je bent niet mijn type voor een relatie.

Aan de vrouw om door te duwen & hem weg te duwen, of de duidelijke hint

te accepteren & genoegen nemen met wat je hebt.

Wat zou jij doen?



Dit weekend weer afgesproken met date lady, zij heeft er zin in, ik ook

Dat wordt dan date nr. 4. Dit keer zaten er wel 4 dagen tussen wat best

lang leek vreemd genoeg.

& iedereen die ervan af weet zegt dat ik wel snel ga. Maar ze appt veel

dus ik denk niet dat ik te snel voor haar ga. Dit keer gaan we ook ff

bij mijn stekkie aan. Wat meestal wel iets van een big deal is voor nerds.

Ik heb niet bepaald planten & een poster van Jennifer Lopez aan de muur.

Maar ach, de beneden woning is wel burgerlijk spring-van-een-rots saai

momenteel. De sm kelder blijft in ieder geval nog even op slot.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
@ SK, als zij er geen probleem mee heeft dat het hard gaat is er geen enkel probleem. Ik vind persoonlijk wel snel dat je een achtergrond met haar op je smartphone hebt, maar ik snap dat jullie misschien een ander tempo hebben.



Bovendien knip ik ook eigenlijk al mijn lijntjes door als ik iemand echt leuk vindt. Ik heb daarbij geen verwachtingen van iemand, date gerust even door, ik heb er alleen geen zin in om alleen maar loos op een datingsite rond te hangen om aan de verwachtingen van een vrouw te voldoen.



@ koekske, dat is leuk om te lezen. Veel succes.



@ NowThen, ik kan eigenlijk ook niet zo goed tegen slecht Nederlands, maar ik kan tolerant zijn tegen een enkele tikfout. Bovendien vindt ik taalcreativiteit belangrijk dan hoe het hoort. Harakami vindt ik wel erg, want dan weet je blijkbaar echt niet wat je opschrijft. Tolstoj en Dostojevski blijven echter altijd een discussie.



@ Qian, beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Sk. Dat jullie elkaar veel zien vind ik niet te snel gaan. Je leert elkaar goed kennen. Ook dat ze bij je thuis komt. Leert ze jou in je eigen omgeving kennen. Lijkt allemaal vanzelf te gaan tussen jullie. Dat is fijn.



maka. Hoe je reageert is niet gek. Je hebt het al vaker aangegeven hoe het voor jou is en wat je zou willen. Dat hij Not In to You is komt dat wel door bindingsangst? Als je verliefd bent dan wil je er toch echt voor gaan. Is hij tevreden met de situatie zoals ie is en zo houden?. Wat zijn zijn gevoelens voor jou. Een punt zetten achter wat jullie samen hebben zal pijn doen. Maar deze situatie zal ook veel pijn blijven doen voor je.



buf Er zijn zeker wel goede mannen. Hopelijk kom je de goede type man tegen waarbij het gevoel (bijna) net zo goed is. Het openstellen, ontdekken, onzekerheid is idd wat er weer bij hoort helaas



Koes Waardoor zijn de berichten vaag. Interesse hebben en vragen of hoe het gaat via app is kleine moeite. Vraag ernaar als je hem ziet.



Rens. Focus je voor nu even op het werk. De tijd voor daten komt vanzelf weer



Volgende week tweede date met vrouw van stranddate gepland. Appen tussendoor geregeld. De tweede date met andere dame wil nog niet zo lukken met onze vrije avonden/dag niet echt gelijk lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee. Ben door jullie enthousiasme ook aan het daten geslagen.

Vinden jullie het goed als ik meeschrijf?
@Rensje; je hebt het druk! Hoe bevalt de baan?



@Qian; beterschap!



@Koek; Hoe was je date???



@Buffie; onverwachte dates zijn bij mij altijd het succesvolst



@Maka; wat kut. Heb je nu uberhaupt nog wel zin in die vakantie?



@SK; Ik denk niet dat een dame positief onder de indruk gaat zijn van een J-Lo poster aan de muur, dus maak je niet zo druk.



@Kyaniet; Hoi! Hoe lang ben je single en waar ben je naar op zoek?



Ik heb even mijn buik vol van het daten, zal wat minder actief schrijven. Zoals altijd is mijn intuitie (helaas) weer bizar correct. Date met leuke MMV heeft hij afgezegd. 'We verzetten' maar zonder nieuw voorstel. Excuus klonk best plausibel, maar ik heb er geen zin meer in. Ben echt ZO klaar met al die teleurstellingen. Ik hou er even mee op.



Het helpt niet dat ik een klote dag heb; mijn salaris hebben ze verkloot deze maand waardoor ik mijn weekje vakantie van over een paar dagen eigenlijk helemaal niet meer kan betalen.

De tranen zitten een beetje hoog
Alle reacties Link kopieren
@amy!!

Wat een gekloot (excusez les mots) MMV is een eikel. Snap helemaal dat je er even geen zin meer in hebt. Ik gun je zo een lekkere vent en verliefdheid!



Hoe kan dat nou met je salaris?? Moeten ze dat niet per direct corrigeren?



Mijn date.... tja. Het was bij mij thuis. Het had, heel lief, iets lekkers meegenomen. Ik merkte dat hij heel moe was (tenminste, ik hoop niet dat het gegaan door mij kwam ) je ik zat zelf ook niet op mijn praatstoel. Wel heerlijk gezoend :-) maar ineens stond hij op en ging naar huis.

Ik vond het ehm ... Ja wat vaag eigenlijk. Kweenie wat ik er van moet denken...
Alle reacties Link kopieren
@Amy, bah bah bah dus een hele dikke voor jou! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je buik er even van vol hebt, je lijkt er wel patent op te hebben. Besef wel dat het is voor ze je ooit gezien hebben, dus dat het niet aan jou ligt (dooddoener, maar moet wel even gezegd worden!). En salaris verkloot? Laat ze dat lekker ont-kloten dan! Als zij iets fout doen, dan moeten ze het toch ook direct herstellen? Die vakantie lijkt me nu juist op het goede moment komen en ik hoop dat je er juist van geniet en weer blij terug komt.



@Kyaniet, natuurlijk ben je welkom! Kun je iets vertellen, ongeveer leeftijd van jou en date, kinderen, wat je zoekt etc?



@Pat, leuk een tweede date met die-lange-stranddate-dame. Ben benieuwd of het weer zo leuk is. Kon het niet eerder, voor jou doen lijkt het even te duren (of is dat de planning i.v.m. kinderen?). Hoe is je gevoel nu bij haar?



@SK, niet te ingewikkeld maken zoals ik al eerder zei: als je je goed voelt bij haar, om haar kan lachen, haar zo snel mist en je allebei het tempo erin wilt houden dan zit dat echt wel goed. En je vindt haar ook nog lekker, dus ik zeg GENIET! En wat voor de een te snel gaat is voor de ander langzaam, zoals ik het lees is jullie tempo hetzelfde (komt van twee kanten) voor mij een teken dat het juist heel goed zit. En of je dan een foto als achtergrond hebt of direct gaat samenwonen, who cares, jullie voelen je er goed bij. O en andere mannen aanvliegen..... dat is niet verliefd, dat hoort onder de noemer jaloers en bezitterig . Heel veel plezier dit weekend!



@Maka, wat vervelend dat het nu zo voelt. Ik snap dat je er chagrijnig van wordt dat elke keer als je een stap vooruit doet hij in de paniekmodus schiet. Dingen moeten gewoon bespreekbaar zijn, zeker na zo'n tijd toch? en dat je dan niet goed reageert, ach dat is ook de frustratie denk ik. Ik vind het wel vreemd dat hij wel op vakantie wil, maar verder niets. Kan gaan gissen, maar kan niet in zijn hoofd kijken. Ik denk dat als ik in jouw schoenen zou staan na de vakantie het gesprek aan zou gaan: alles of niets. Je verdient toch meer dan dit lijkt me.... sterkte, want heel lastig als je zelf wel veel voelt.



@Koekske, die ex is dus wel vergeten denk ik gezien de roze wolk :-). Hoor je eigenlijk nog weleens iets van hem (ex dus)? En hoe was je date van de week, was het nog net zo leuk en weet je al een beetje hoe hij erin staat?
Alle reacties Link kopieren
@MissP, volgens mij vroeg jij ook nog naar data. Date is inmiddels geprikt, eind juni in het midden van het land. Alleen als je PB stuurt kan ik je informeren, want wij hebben hier de afspraak dat exacte dag/tijdstip/locatie niet op het forum gedeeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt voor de meesten een in de fase zitten ( uitzonderingen zoals SK ;) ) de teleurstellingen zat te zijn. Voorjaar is er en wat is er nou leuker die in te gaan met een nieuwe liefde. Het lijkt allemaal niet mee te zitten met de teleurstellingen. Pauze inlassen is dan wel het beste. Voor de frustraties komen. Heb soms ook van, wanneer gaat het eens lukken.



Als een date heel leuk was en beide hebben naar elkaar uitgesproken. Hoe frequent is bij jullie het app contact erna? Wat is normaal in jullie ogen? (zomaar een vraag wat ik me afvroeg)



AMy. Klote. Vakantie zou nu juist zo goed uitkomen. Is het hun fout dan mogen ze die herstellen. Geef even kort rust. Besef het niet aan jou ligt. We lopen er allemaal tegen aan.



Kya. Natuurlijk welkom. Ik zag wel een topic van jou voorbij komen over een man waar je vijf keer mee gedate had. Je had gevoelens gekregen. Hij had geloof ik aangegeven dat het te snel ging?



Koes. was er een reden om zomaar op te staan en weg te gaan? Heb je later nog wat gehoord via de app?

Fam. Met stranddate is woensdag. Dan ga ik naar haar toe. Haar diensten(zorg) en dit weekend heb ik de kids lukte het niet eerder af te spreken. Appen veel. We hebben wel uitgesproken dat we willen kijken of er meer in zit. Ze vind me leuk en bijzonder. Ze gaf aan dat verliefd worden even duurt voor het komt. Appen veel. Dus ik wil het zeker de kans geven.



App contact met andere date is minimaal. Heb wel een voorstel gedaan om te daten.



Fam Ik heb geen pas klaar antw of advies. Dit geeft ongelofelijk veel onrust bij je. Of je aan een dood paard trekt weet ik niet. Het ligt aan wat zijn intenties zijn. Wil hij er echt voor gaan. De moeite doen. Het uit de lucht zijn is apart. Je hebt altijd wel ergens bereik. Kan altijd wel een moment vinden om te antwoorden.

Geduld is op te brengen als je weet wat er bij de ander speelt. Qua gevoel, doen en laten, snelheid van elkaar leren kennen etc.
Alle reacties Link kopieren
demetsivrihisar1991 schreef op 11 februari 2015 @ 16:09
Alle reacties Link kopieren
Online daten is alleen leuk als je A de lat heel laag legt B: Er niks van verwacht. Of C: Alleen een keer wil neuken.
Alle reacties Link kopieren
@SK, haha de sm kelder blijft nog even dicht, verstandig. Goed bezig, met date 4 en wederzijdse aantrekking en interesse, wauw!!



@Pat, leuk dat je toch alweer bezig bent met 2e dates!

Echt heel verliefd is hij niet, ook al heeel lang niet meer geweest. Heeft eerder wel aangegeven dat hij iemand niet makkelijk toe laat, 'ze gaan toch wel weer weg'. Maar hij 'voelt echt wel voor me' en 'wie zegt dat ik níet verliefd ben'. Het duurt bij hem lang voordat er echt iets groeit. Dat soort uitspraken. Sja. Daarbij is hij bang om zijn vrijheid te verliezen, ruimte nodig, dat soort dingen (ook in zijn vorige relatie).

En daarbij extremen.. Na een maand had hij t al serieus over samenwonen en was teleurgesteld dat ik een jaarcontract voor mijn woning nam. Terwijl hij ondertussen 2x achter elkaar op (lange) zakenreis en vakantie ging en dat wel lekker vond, 'even rust'. Het is een rare hoor.



@kyaniet, welkom!



@Amy, he balen.. begrijpelijk, neem je tijd. Echt irritant, als t steeds maar niet lukt. Sterkte!



@Koekske, huh.. misschien allebei een beetje onzeker (icm moe). Even aankijken? Succes



@Famke, hmm dat klinkt ook niet heel prettig. Lastig ja.. Hoe vaak zie/spreek je m nu gemiddeld?

Dat uit de lucht zijn heb ik ook wel eens ja. Sowieso hoor ik vaak nadat we elkaar gezien hebben 1-1,5 dag niets tot weinig (neem meestal zelf geen initiatief dan). En bovendien kijkt hij soms echt heel weinig op zijn whatsapp (dat zie ik, omdat er bij hem pas 2 vinkjes komen als ie zijn app opent ;))

Nou ja, de vakantie is geboekt, dus daar kan hij niet meer onderuit. Misschien is het deels opladen voor de vakantie, maar ook door mijn reactie van vorige week. Die was best pittig.. Weet momenteel iig echt niet wat en of hij nog wil.



Thanx all ;)

Ik heb vorige week een boek gelezen over bindingsangst en verlatingsangst en hoe die 2 elkaar aantrekken en afstoten. Het was enorm herkenbaar.. van 2 kanten. En bindingsangst komt denk ik ook over als not that into you (of t tzelfde is weet ik niet, niet altijd, maar vaak wel een combi denk ik)?

Ik zie zelf iig ook wel in waar mijn valkuilen liggen en waar ik ws ook buiten deze relatie tegenaan ga lopen. Dus nooit verkeerd om daar naar te kijken. En aangezien ik toch met m op vakantie ga, dan maar beter zo positief mogelijk. Want zoals we t tot nu toe hebben gedaan, werkt alleen maar averechts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven