Internetdaten - deel 3

11-02-2015 15:50 2972 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij!



Deel 3, het saga vervolgt zich.

Hekkensluiter van het trilogie.

Of moeten we dit een Deel 3 part 1 & Deel 3 part 2 maken?

Schijnt hip te zijn tegenwoordig.



Hier kunnen we verder onze geweldige ervaringen delen op het digitale slagveld van daten.

Succesverhalen afgewisseld met treinwrakverhalen. En elkaar vragen stellen waarom hij, of zij,

nu ineens niet meer terug mailt, appt, facebookchat, sms't, belt, morse codeert, rook signaleert & postduif post.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
@Maka, dus fwb is nu een bf, maar wat is het verschil tussen vriend en bf? Die volg ik even niet hoor . Wat fijn dat hij stappen maakt en zijn best doet. Het klinkt best normaal eigenlijk. Misschien dat jullie de tussenweg gevonden hebben, want meenemen in je sociale leven (dus zijn familie en zijn vrienden) is wel echt een vooruitgang. Geniet er lekker van, ik vind het leuk voor je! En v.w.b. je vraag over leuke nieuwe man, ja en nee, zie hieronder.



@Imo, fijn dat Latter het snapt en er verdrietig van wordt maar hij kan niet meer bieden? Hij wil dat niet dan denk ik, want kunnen is een groot woord toch? Ik herken het van ex-date wel en het is vreselijk frustrerend. Hoe gaat het nu met jou dan? Want je date door, maar geeft dat je voldoening of is het meer de frustratie en het verdrietige op die manier naar de achtergrond proberen te duwen? Heb je tegen Latter gezegd dat je weer gaat daten? Wat zegt hij dan? En begrijp ik goed dat tussen jullie alles blijft zoals het was tot je een ander vindt? lastig hoor.



@Tiger, die ervaring heb ik ook dat mannen hun naam etc. gewoon geven. Voor hen is het ook minder 'gevaarlijk' plus dat het aanbod kleiner is denk ik.



Ik Google ook. Wil graag weten of de foto's kloppen en lees ook soms de reacties onder de foto's want daaruit kun je een beetje opmaken wat voor type het is.



@Cool, veel plezier op je date dit weekend! Ik heb het weleens gedaan thuis op een eerst date. Wel altijd bij hem, nooit bij mij, want ik wil er graag vanaf kunnen als het niks is. Wel altijd na veel en intensief contact en als ik al zijn gegevens wist. Op zich geen aanrader want best akward, want bijna altijd valt een date tegen en je bent dan wel op privé terrein.



Hier iets te vroeg geroepen 'het gaat goed' en 'lijkt een leuke man'. Ex-date nam weer contact op en op zich was dat ok, maar het blijft wel iets wat jammer is. Leuke man leek tgtbt en was dat ook. Leek perfect te passen, maar blijkt een mooiprater en leugenaar. Liever nu dan straks met gevoel, maar ik werd er wel heel verdrietig van omdat het lijkt dat het voor mij gewoon niet weggelegd is. Niet eens omdat het niet lukt, maar vooral omdat ik de 'zwaardere gevallen' tref qua leugens en ik begin te twijfelen of echte liefde in deze tijd op deze leeftijd nog wel bestaat. Dus het was even heel moeilijk. Nu gaat het wel en voorzichtig Lexa en Tinder weer aan, beetje rondkijken en als ik date dan alleen nog in de buurt. Heb de zin nog niet gevonden zeg maar. Overigens wil een bekende me aan zijn kennis koppelen. Hele leuke kerel om te zien (hij zei dat steeds, ik dacht 'ja ja' maar leuke kerel en best lekker haha), schijnt ook een echt goede kerel te zijn, maar ik weet niet of ik iets met het 'niveau' kan....
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer famke dat de leuke nieuwe man het toch niet was..



Wat bedoel je met 'niveau' voor de kennis-koppelingspoging?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Nou het toch niet was.... dit was wel eentje van het ergere soort qua liegen hoor. Weer helemaal klaar mee pff.



Niveau in de zin van algemene ontwikkeling. Dat hij iets technisch doet is prima, maar ik ken zijn ex vaag en zij is echt heel lief maar zooo dom. En vraag me dus af of dat iets over zijn niveau zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:famkej schreef op 23 mei 2015 @ 14:00:



Oh, dat is wel vervelend, dat liegen :(. Heb het zelf gelukkig nog niet zo bont meegemaakt, maar zou er ook goed klaar mee zijn.



Wat betreft niveau, ik vind dat soms ook lastig. De laatste mannen van mijn 'opleidingsniveau' vond ik behoorlijke assholes verder, dus voor mij genoeg reden er niet teveel op af te gaan. Maar ik wil wel graag iemand die een beetje geinteresseerd is in de wereld en nieuwsgierig zeg maar.

Ik moet wel zeggen, op OKC heb ik weggelaten dat ik gepromoveerd ben en dat lijkt wel tot meer reacties te leiden. Kennelijk toch een drempel voor sommige mannen (had er iets staan als 'tijdens mijn promotie woonde ik daar en daar, maar toen ben ik weer terug naar mijn stad verhuisd. Iets in die context.)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
@Boe, wil je mij niet quoten en dat weghalen? Ik wil nog weleens iets neerzetten hier en later weghalen i.v.m. herkenbaarheid (ben daar wat paranoia in). Eens v.w.b. dat het niet altijd iets hoeft te zeggen en idd hoe beter de baan hoe groter het ego vaak. Maar is meer dat ik me afvraag hoe iemand een relatie kan hebben met iemand die echt zo niet slim is. Dat moet bijna iets zeggen over hem, aan de andere kant het is wel een ontzettend lieve vrouw, dus misschien was dat het wel.



Kan me voorstellen dat gepromoveerd een drempel kan zijn. Ik denk dat dat net een brug te ver kan zijn haha.... wel knap trouwens :-)
Alle reacties Link kopieren
Weer weg i.v.m. herkenbaarheid. Was een reactie op een site.
@ boe, gepromoveerd kan misschien afschrikken, maar intelligentie is een plus en ook behoorlijk sexy. Dus misschien moet je het juist laten staan, want je schrikt er misschien wel de verkeerde mensen mee af.



@ famke, het is altijd een uitgesproken kenmerk van leugenaars en onbetrouwbare mensen dat ze vaak een goede eerste indruk maken en vaak ook een TGTBT-effect hebben. Niet door laten afschrikken, want ik er zijn nog steeds bergen mannen die een serieuze relatie zoeken. Het is alleen een kwestie van vinden.



Die jongen is schattig naiëf.



Ik ben op internet niet te vinden en vind het toch wel creepy om andere vrouwen via internet te googlen. Dus ik zie het wel op de date.



Verder gaat mijn stage goed, maar neemt veel tijd in beslag. Gelukkig ben ik in de supermarkt net uitgecheckt door een waarschijnlijk te jonge, maar leuke meid, dus mijn ego wat betreft het andere geslacht wordt ook zonder daten voldoende gestreeld.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Fam, weer een? Heb jij nou pech of ben ik te naief dat ik de leugens niet zie??



Tja, bij latter is het niet kunnen en n beetje niet willen. Maar meest niet kunnen. Want als hij echt wil kan ie veranderen. Maar hij wil niet veranderen want dat heeft ie in t verleden gedaan en dat is niet goed bevallen. Zelf verloochening etc,



Heb nu heerlijk weekend alleen. Willen n paar kerels afspreken maar eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Vind ik t wel lekker alleen...
Alle reacties Link kopieren
@Boe, bedankt voor het weghalen! Ik hou graag de regie over eigen teksten haha. Eens en oneens met Sybreed. Misschien selecteer je wat makkelijker als je het er wel neerzet, maar ik kan me ook goed voorstellen dat een gemiddelde HBO-man misschien niet reageert dan. Ligt er dus een beetje aan hoe slim je ze zelf zoekt :-)



@Sy, over de supermarkt gesproken, ik moet nog iets vertellen. Gisteren liep ik in de supermarkt. Ik bij ene kassa, man bij andere. Ik keek, hij keek. Ik rekende af en voelde dat hij keek dus ik keek. Ik liep naar buiten en hij kwam naar buiten, keken elkaar aan dus ik glimlach en hij ook. En dat was dat. Bedoel, wat moet je dan zeggen: hey ben je vrijgezel? hahaha stom toch?! Maar was wel vreemd dat heen en weer gekijk en best jammer eigenlijk. Heb jij terug geflirt? En te jong, tja zij denkt natuurlijk dat je minstens 7 jaar jonger bent dan je daadwerkelijk bent. Vergeet die wondercrème niet mee te nemen eind juni. Kan het goed gebruiken haha.



O en dan tgtbt, ja en nee. Het was niet tgtbt qua uiterlijk, leeftijd, baan etc. Het was meer dat ik hem uitgelegd had wat ik meegemaakt heb en dat hij juist heel veel vertrouwen kreeg door wat hij vertelde en wat hij deed. Lang verhaal, te herkenbaar, maar mijn rotsvaste vertrouwen in de liefde heeft nu echt een deuk opgelopen. Maar wel weer verder hoor, ergens moet hij zijn maar of ik hem ooit zal vinden....



@Imo, ik denk een combinatie. Pech en uitzonderlijke gevallen en teveel geloven in het goede van een mens en woord voor waarheid aannemen. Ik voel het bij anderen haarfijn aan, maar bij mezelf.... wat ik ook denk is dat ik het soms te graag wil geloven, in de liefde wil geloven. En gewoon afspreken jij! Je bent er uit, je komt weer mensen tegen en belangrijkste, het is goed voor je eigenwaarde. Latter en willen tja.... weet je wel zeker dat je nog op deze manier met hem om wil gaan? Moet je er niet gewoon een platonische relatie van maken zodat je er een (relatie)streep onder zet? Je verdient zoveel meer....
Alle reacties Link kopieren
@Imo, nou ja iig wel prettig dat je weet dat hij op zijn manier wel alleen voor jou gaat.. Met zijn ex, waarmee hij kinderen heeft, heeft ie daar wel mee samengewoond? En hoe ging dat dan.. Zelfverloochening? Bedoel je dat dat voor hem nooit fijn voelde dan?



Ja, het klinkt goed.. maar ik geloof er nog niet helemaal in hoor. Daarbij denk ik dat de frequentie van afspreken ook niet zal veranderen (max 2x/wk, wat ik net voldoende vind en hij de max) en vrees ik dat er ook wel weer periodes komen dat hij weer wat meer ruimte wil/neemt enzo.. En dan de communicatie.. ;)

Maar goed, maar weer aankijken, voelen. Het zijn wel belangrijke dingen, die nu beter gaan, al is t voorzichtig. Ook qua gesprekken en diepgang.



@Famke, jeetje wat balen nou weer zeg.. Maar had je met m afgesproken of ben je op een andere manier ergens achter gekomen?

Ehm ja vriend klinkt zo echt/volwaardig en ergens voelt dat toch nog niet zo (wel vanuit wat ik wil hoor, maar zie boven, eerst nog maar zien of t echt doorzet ;)).

Niveau, ja dat vind ik ook wel belangrijk. Een domme ex, snap je bedenking. Aan de andere kant, t is niet voor niets zn ex, misschien was dat wel de reden!!



@Boezeboeze, hmm ja lijkt me ook wel dat gepromoveerd kan afschrikken, dus dat zou ik weglaten.. Wel heel knap idd!

Ik ben zelf ook wel hoger opgeleid dan zowel mijn ex als bf, maar dat is puur papiertje. Ze zijn beide behoorlijk slim. Dus hoeft in de praktijk echt geen belemmering te zijn.



@Sybreed, hihi altijd leuk zo'n bewonderaar
Alle reacties Link kopieren
@boezeboe Ik zou geen man willen die afgeschrikt wordt door mijn promotie of wat dan ook, dus gewoon laten staan!

In mijn omgeving zijn aardig wat mensen gepromoveerd, dus heel normaal. Het is ook niet zo dat je slimmer oid bent vanwege je promotie, alleen dat je van wetenschappelijk onderzoek houdt. De man die je daarom niet zou aanschrijven, is toch niet geschikt...
@Maka: Klinkt eerlijk gezegd niet alsof het een relatie is die bij jouw uitgangspunten voor een relatie past. Ik hoop met je dat dat nog wel komt, maar om het maar even over zelfverloochening te hebben: Hoe lang ga je dit nog volhouden?



Promoveren zou ik misschien ook niet direct in mijn profieltekst zetten omdat ik niet de indruk zou willen wekken ermee te koketteren. Ik vind niet dat jij dat deed trouwens, maar ik kan me je gedachtegang wel voorstellen. Het zou alleen niet zo moeten zijn dat je eromheen moet blijven praten. Iemand die op dat gegeven afhaakt, lijkt me geen match.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er er vooral altijd in staan als verklaring waarom ik tijdelijk zo ver weg was verhuisd. Het is absoluut niet iets waar ik me mee wil profileren per se, maar ook niet iets waar ik me voor schaam. Maar ik merk dat het niet vermelden meer reacties oplevert, ook al vind ik zelf dat het geen drempel zou hoeven zijn. En inderdaad, als iemand er niet tegen kan is het natuurlijk sowieso geen match. Als je vantevoren allemaal stil moet gaan staan bij hoe iets geinterpreteerd kan worden door een ander, dan blijf je bezig, dan kun je niks meer opschrijven



Sowieso had ik mijn profiel wat korter gehouden dan voorheen en doe ik dat in de eerste berichtjes ook. Nog tijd zat om als het klikt de rest over jezelf te vertellen



Date van vandaag weet ik niet of die doorgaat. Wegens een misverstand met werk moest hij ineens allemaal dingen doen voor een deadline van maandag, ook vandaag. Iets wat ik wel geloof hoor. We hadden eerst in de middag afgesproken, maar ik heb gezegd dat als hij het erg druk heeft gewoon samen wat eten ook prima is. Nou ja, ik hoor het wel.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft tijd voor elkaar maken (in het algemeen), mijn vorige relatie is onder andere daar op stuk gelopen. Ik wilde gewoon meer tijd samen en meer samen opbouwen. Ook al sta ik enorm op mijn vrijheid en onafhankelijkheid hoor, toch wil ik meer dan elkaar eens af en toe zien. Wellicht dat een relatie met minder frequent elkaar zien beter bij me zou passen in een ander stadium van mijn leven, maar nu nog niet. Dit als reactie op Imo en Maka.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik kom weer even inbreken



@Famke; god wat klote dat je er weer zo eentje treft. Maar het moet echt een keer wel gaan lukken. (hou ik mezelf tenminste voor)



@Boebe; een date! Eerste?



@Syb; af en toe heb je het gewoon nodig hoor, dat beetje aandacht



@Imo' ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan wat Famke zegt. Ik heb het idee dat het zich al zo lang voortsleept bij jou, en je kunt niet wachten tot in de eeuwigheid. Gewoon gaan afspreken inderdaad.



@Cool; hoe was je date?



De rest moet ik nog even verder lezen; maar ik heb wel een update voor degenen die zich buitenlandman nog kunnen herinneren.



knip
anoniem_193009 wijzigde dit bericht op 26-05-2015 20:19
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hmm, nou volgens mij heeft hij dus net afgezegd (het was de tweede date Amy . Ik vind hem wel leuk, maar heb ook aardig wat twijfels over zijn uiterlijk (voel me er ook een beetje een asshole over, dat ik hem daar zo op beoordeel), maar wbt persoonlijkheid klikte het heel goed), maar op een onduidelijke manier waarop ik ineens ontzettend de tyfus aan het (internet)daten heb. Zo van 'zit ik me daar potverdomme de hele week druk om te maken'. En ook omdat het onduidelijk is. Ik stelde voor dan vanavond wat te gaan eten anders (eerder vandaag al), gaat hij daar niet concreet op in. Wel een 'I promise I'll make it up to you!', waar niks op af te dingen is, maar ergens wordt ik er chagerijnig van, tot mijn eigen verbazing. En mijn antwoord heeft hij ook nog niet eens bekeken op whatsapp, wat ik raar vind, want als je net een berichtje stuurt waarin je afzegt min of meer, dan ben je toch benieuwd of er antwoord op komt?



Getver, ik merk dat ik me er druk om zit te maken op een manier die ik helemaal niet leuk vind.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Amy, lijkt me gek iemand zo weer tegen te komen vooral als je had gewild dat dingen anders waren gelopen (denk ik?). Dat vond ik bij sommige vorige relaties het moeilijkste: het idee loslaten van hoe ik graag had gewild dat het zou zijn gelopen, ipv accepteren dat soms iets er gewoon niet inzit en het leven ook door gaat en eigenlijk juist prima is zonder de man en situatie zoals hij is (ipv in mijn wensgedachte). Nou ja, linkt misschien een beetje vaag, maar wat je beschrijft komt wel een beetje bekend voor.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
hallo mensen, ben ik weer even!

Ik ben een tijdje uit de roulatie geweest. Ik wilde even nadenken en een break. Maar nu ben ik er weer hoor!

Ik heb het een en ander gemist. maar ik probeer de draad weer een beetje op te pakken.



SK: hoe is het met jou? nog helemaal in love met je leuke lady?



Famke: ik lees dat je weer aan het daten bent. Maar jammer dat hij zo bleek te zien.

Je moet niet gaan denken dat het voor jou niet weggelegd is. je hebt misschien gewoon nog even tijd nodig. het heeft allemaal geen haast.



Maka: ik lees nu dat je een relatie hebt? met je fwb?



Imo: Hoe is het nu met latter? Ik las dat je een gesprek hebt gehad.is het nu over?



Cool: Hoe is het met jou? en hoe was je date? Ik zou ook niet meteen thuis afspreken hoor. Daarvoor heb ik iets te veel films gezien…



Boebezoebe: Ik herken je gedachtes erg. Niet te veel bij nadenken. gedrag kan duizenden redes hebben. Toch denk ik dat als hij je echt leuk vindt, hij wel met een nieuw voorstel zal komen.



Ik zou ook zeker gewoon bijzetten dat je gepromoveerd bent. De mannen die je daarmee zou afschrikken, zijn gewoon niet mannen voor jou, lijkt me.



tygerlilly: Googelen doe ik voor een date ook hoor. Nieuwsgierigheid.



Sybreed: haha, leuk om te horen!



Amy: leuk om jou ook weer eens je horen. Tja, buitenlandman…. was dat sowieso niet eeen man met weinig potentie? Klinkt alsof hij zich een beetje indekt. Lekker blijven dromen, maar niet te veel hopen.



Hier is het de laatste tijd een beetje vreemd: een paar dagen nadat ik met duitser had gebroken stond hij op de stoep met een liefdesverklaring. We hebben lang en goed gepraat. en we hebben besloten om het nog eens te proberen. Hij ging afgelopen weekend op vakantie en ik heb met hem afgesproken dat we na de vakantie nog een gesprek hebben. Even lucht; nadenken en kijken of we elkaar echt gaan missen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks winkje. Het is ook niet dat ik denk dat hij me niet leuk vind, meer dat ik me erover verbaas hoe chagerijnig het me maakt. Dat ik daten zo'n gedoe vind. Dat je vrienden op het werk hebt verteld dat je een date hebt en morgen moet gaan vertellen dat die niet door ging (wat op zich niet erg is natuurlijk, maar toch). Dat ik er even geen zin in meer heb en sowieso vond dat hij onduidelijk antwoorde. En ook dat als hij afzegt en ik antwoord iets, hij gewoon 2 uur niet kijkt of hij een berichtje van me terug heeft. Dat vind ik raar. En dat ik dat dan van mezelf ook weer aanstellerij vind.



Dan vind ik het allemaal maar ingewikkeld gedoe en verbaas ik me erover dat ik van een afzegging zo onder de indruk kan zijn
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor het geklaag..:)



Ben je blij dat jullie het weer gaan proberen winkje?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
De date viel tegen. Hij was nogal stilletjes. Ik dacht ook dat de eerste indruk hem tegenviel, maar dat was misschien gewoon het niet zo uitgesproken zijn. Links- of rechtsom: Niet goed voor mijn zelfvertrouwen. Hoe stom dat misschien ook klinkt.



Ik baal nu zelf ook wel even. De indruk op mail en app was echt best goed. Ik weet dat dat niet alles zegt, maar toch. Ik vond het wel weer eens tijd voor een klik en zag hier wel potentie. :(
Alle reacties Link kopieren
Jammer coolpack! En het is ook typisch zo iets wat je een ander niet kwalijk kan nemen, maar alleen maar jammer vinden.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Nee, er was gewoon geen klik. Tussen twee personen. Het enige is dat hij van mij wel iets enthousiaster had mogen kijken toen ik aan kwam lopen. Nu maakte het me meteen al onzeker. Hij bleek geen gulle lacher / nogal serieus, maar dan nog. En inderdaad, voor de rest gewoon weer een kwestie van jammer.
Alle reacties Link kopieren
@Coolpack, jammer van je date :/ Logisch dat je toch baalt.



Hoe lang ik het nog ga volhouden zo.. dat is uiteraard iets waar ik ook wel over nadenk. Dat ligt er ws aan of het idd doorzet/aanhoudt of dat de twijfel weer toeslaat, of we er een modus in kunnen vinden.

Qua afspreekfrequentie denk ik dat veel vaker dan 2x/week sowieso lastig is in mijn situatie icm een man die zelf ook kind(eren) heeft, áls hij al op een 'goede' afstand woont. Ook al zou ik graag meer willen, denk niet dat t heel realistisch is..

En voor samenwonen, waar hij op zich wel voor open staat, daarvoor zie ik zelf ook nog teveel praktische bezwaren. En ook dat zal met evt andere mannen voorlopig weinig anders zijn.

Dus ja, deels zijn het omstandigheden die ik hoe dan ook toch zal moeten accepteren, denk ik.



@Winkje, spannend.. toch nog aankijken met Duitser ;)

Eh ja, ik geloof dat ik idd een relaasie heb nu..



@Amy, oeioei buitenlandman..

Huh..snap t geloof ik niet helemaal. Sta je er anders in dan hij dan? En als je niets gezegd hebt, waarom is hij weggelopen?



@Boeze, twijfels over zn uiterlijk.. tja, aantrekking moet toch ook goed zitten, kun je weinig aan doen als je t zo voelt..

Had ie nog een goede reden om t af te zeggen of was de date nog niet heel concreet?

Ik snap je wel hoor, onduidelijk gedoe als je iemand (toch best) leuk vindt is behoorlijk irritant!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven