Internetdaten - Deel 5

03-01-2016 17:36 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
2016 is begonnen. Een nieuw jaar met veelal nieuwe voornemens, en bij velen staat het vinden van een partner hoog op de lijst. Vele van ons schrijven en discussiëren al langer over dit onderwerp, en daardoor zijn we ondertussen alweer beland bij deel 5 van ons topic.



Iedereen is welkom om mee te lezen en te schrijven. Echte regels zijn er niet. Respect voor elkaar is belangrijk! De schrijfsters (en schrijvers) zijn in het algemeen lief voor elkaar, maar ook recht door zee en direct. Dat maakt dit zo'n geweldig topic!



Dus heb je vragen mbt Internetdaten? Of heb je juist twijfels? Is je relatie na vele jaren eraan, of ben je al een dating veteraan? Moet je echt even je verhaal kwijt over die geweldige of misschien wel verschrikkelijke date? Hier kan het allemaal!
Goed, ik ben het eigenlijk wel met jullie eens, ook gezien mijn eerdere twee ervaringen met thuisdates. Dat gefrutsel gaat mij te snel als je elkaar nauwelijks kent. Aan de andere kant; ik heb al ja gezegd tegen zijn voorstel. Is het dan niet vreemd om daarop terug te komen, als je elkaar nauwelijks kent?
Nee, Rebecca, dat is niet vreemd. En als hij het wel vreemd vindt weet je weer genoeg, toch?

Beetje power, vrouw!
Alle reacties Link kopieren
Was even ziek (zelfs too much om te forummen, haha). Syb, ik belde gewoon een vriendin om even wat boodschapjes te brengen. Heb je echt niet iemand die dat even kan doen? Is wel niet hetzelfde als een partner, maar hulp vragen als je ziek bent is geen schande. Ik ben zelf ook blij als ik iets voor een ander kan betekenen.



Rens, ik heb inderdaad even een pauze. Ga maar weer eens 'in real life' wat om me heen kijken en dingen ondernemen. Na een paar teleurstellingen ben ik er altijd weer een beetje klaar mee. Dus ik neem ook even ook het advies wat imo hier pas voor een ander schreef: Lekker veel vrienden opzoeken die me waarderen zoals ik ben en weer even dat gedeelte van het leven cultiveren (zo schreef je het niet letterlijk, maar interpreteer ik het ). Let wel op jezelf hoor, wat de rest ook schreef over je werk.



Wink wat jammer toch van muzikant. Is het echt over, of gaat de soep niet zo heet gegeten worden?



Lady, ik herken dat van dat op Tinder je toch weer veel dezelfde gezichten ziet als op simmige sites. Pauze is misschien 'beter' in dat opzicht (kan er weer wat nieuws bijkomen) dan van medium wisselen.



Rebecca, eens met de rest wel. Voor veel mensen betekent thuisafpreken toch wel iets. Daarbij, als hij goede bedoelingen heeft, dan wil hij ook niet dat jij je opgelaten voelt bij hem thuis en doet hij niet moeilijk over ergens anders afspreken. Doet hij wel moeilijk, weet je ook meteen genoeg.



Amy, ik snap dat van die pauze, heb ik ook even.



Mok, veel lezier met je dates, en mikki ook!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Rebecca, laat iig ff n vriendin weten waar je bent en laat haar even bellen op n bepaald tijdstip. Of spreek af dat jij appt.



Ik ben zelfs wel eens met n eerste date ergens heen gegaan maar alleen als man in kwestie zeer goed vindbaar was op internet, en ik n vriendin had laten waar en met wie ik was. Voor t geval mn instincten me in de steek zouden laten.
Oke... het is nu niet meer de vraag of we wel of niet thuis afspreken.



Sinds gisteravond reageert hij niet meer op mijn berichtjes, ik ben daar wel door gealarmeerd. Vooral omdat hij ze wel heeft gelezen. Ik heb een sterk vermoefen dat hij geen interesse meer heeft. Heel pijnlijk. Ik zit eraan te denken om het vqnavond op de man af te vragen, via whatsapp. Ik heb dit eerder gehad, maar dat was nog voor de eerste date.
Alle reacties Link kopieren
Rebec. Hoe laat is gisteravond is het appen gestopt? Het is nu nog heel vroeg in de ochtend. Er is nog geen reden om te denken dat hij geen interesse meer heeft. Of heb je gisteren nog aangegeven dat je niet thuis maar op neutraal terrein wilde afspreken? Heeft hij daarna niet meer gereageerd. OF is het de onzekerheid dat je een eigen conclusie trekt dat het hij geen interesse meer heeft. Omdat hij nog niet geappt heeft



Wacht het nog even af. Communicatie via de app blijft soms lastig.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Pat. Ik zou het gewoon nog even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Rebecca, ik was in het begin met daten ook zo 'naief' hoor, om al bij een 2e of 3e date thuis af te spreken. Doe ik nu ook niet meer zo snel, of ik moet een heel goed gevoel hebben en zelf ook echt willen.



Maar, volgens mij had je dit bij de vorige date toch ook? dat je thuis bij iemand had afgesproken en toen hier de vraag neerlegde of dat niet te snel was, je advies kreeg maar de date uiteindelijk niet door ging?

Volgende keer dus echt een paar keer buiten de deur afspreken eerst! Volg je gevoel!



En dan niet wat betreft het niet direct een reactie krijgen op appjes, want de grootste valkuil in datingland is volgens mij 'voor een ander denken'. In ieder geval mijn grootste valkuil. Ik blijf mezelf maar steeds voorhouden 'niet voor hem denken, niet al gaan invullen'. Kost me soms nog best wat moeite, maar ik weet dat ik te snel negatief ga denken en al gauw denk, hij wil me niet meer, kan er beter zelf nu een eind aan breien, om vervolgens (na toch op mijn handen zitten) een gewoon leuk normaal appje van iemand te krijgen en te concluderen dat ik weer teveel voor een ander heb gedacht.



Wat mij helpt is zelf ook niet altijd direct binnen de 10 seconden terug appen. Soms kan je gerust even de boodschap lezen, iets anders gaan doen en er later op terugkomen. Niets mis mee.

Wordt je zelf ook wat relaxter van en maakt dat je wat luchtiger op appjes kan wachten.
Alle reacties Link kopieren
Goeie post, Saraatje.



Dat NIVEA (niet invullen voor een ander) is een bekende valkuil. Even wachten met reageren is inderdaad een goede tactiek. En afleiding zoeken als je echt zit te wachten op een reactie. Over het algemeen geldt dat mannen zich van geen kwaad bewust zijn als ze even niks van zich laten horen ("hoezo? Ik heb toch niet gezegd dat er iets was?"), en dat het vrouwen eigen is om achter elk regeltje 23 betekenissen te zoeken. Als je je daarvan bewust bent, kun je er misschien ook al wat rust in vinden.



Dat advies 'volg je gevoel' is heel lastig als je nog maar net begint met daten, en net als jij, Rebecca, redelijk onzeker bent. Want wat is dat gevoel dan? En is het wel zo wijs om dat te volgen? Kom dus gerust met je vragen, we helpen je graag!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaan jullie om met zenuwen op een eerste blind date? Ik heb nog nooit afgesproken met iemand die ik nog nooit gezien heb. Heb nu een leuk chatgesprek op tinder met iemand en hij wil wel afspreken. Het lijkt mij doodeng! Maar ben wel nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
Hai Ananassje, welkom!



De eerste keer was ik ook bloednerveus. Trek iets aan waar jij je lekker in voelt, zodat je daar geen zenuwen over hebt. En bedenk je dat hij misschien ook wel zenuwachtig is. Spreek het gewoon uit als je merkt dat je zenuwen door je keel gieren, dat haalt ook wat van de spanning weg. En maak je vooral niet druk om wat je voor indruk op hem maakt, maar bedenk wat jij van hem vindt.



Succes!
Rebecca lezen maar niet reageren is niet ongewoon hoor, als ik uit ben met vriendinnen bijvoorbeeld gebeurt het ook wel eens dat ik even mijn berichten check maar uiteraard niet antwoord.

'We gaan samen koken (en wie weet wat niet meer )' zei je dus dan had je toch zelf ook wel wat verwachtingen?



NIVEA, die moet ik onthouden en is een hele goeie. Maak ik mezelf wel eens schuldig aan, zoals een paar dagen geleden. Heb ik door een aanname een slapeloze nacht gehad en bleek nadien dat er eigenlijk niets aan de hand was. En dit was niet de eerste keer, zal eigen zijn aan vrouwen denk ik.



Ananassje heb aan de goeie tips van Thee niets toe te voegen. Hij zal ook wel nerveus zijn en je kan dat gewoon zeggen. Op de duur gaat dat wel beteren hoor en als het leuk blijkt te zijn gaat die stress vanzelf weg. Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:winkje87 schreef op 07 februari 2016 @ 17:46:

Ik heb nog geen knoop doorgehakt hoor, want hij is er nu nog twee weken niet. Dus ik heb nog twee weken afstand en bedenktijd in ieder geval.

Wat mij vooral zo dwars zit is dat hij op mijn plan om een periode (niet eens zo'n lange) in het buitenland te gaan werken zo opmerkelijk reageerde en daardoor gekwetst was. Dit heeft mij zo aan het denken gezet. Ook dat we dit soort dingen al na een maand hebben lijkt me gewoon niet zo goed. Het is nogal een heftige relatie in meerdere zinnen van het woord.Mag ik advocaat van de duivel spelen? zou het kunnen dat de reden van jullie vorige breuk meespeelt in dit geval? Dat hij niet het vertrouwen heeft dat jullie zo'n periode zonder kleerscheuren gaan doorkomen?
manamana...tutuutududu
Bedankt voor jullie geruststellende reacties. Echter hij heeft nog steeds niets van zich laten horen, terwijl hij meermaals online is geweest. What to do? Zal ik een berichtje sturen in de trant van 'Ik vermoed dat deze radiostilte betekent dat je geen interesse meer hebt' o.i.d.?

Gisterochtend was dus het laatste contact, in de avond stuurde ik nog een bericht.

Daarna niets meer gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Dan ga ik me er maar binnenkort aan wagen haha
Alle reacties Link kopieren
Rebecca: Ik zou vragen of hij nog zin heeft in de date morgen en dat je graag iets wil drinken bij café X. Dat je het nog wat te vroeg vind om thuis af te spreken. En dan afwachten wat er gebeurd.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Meelezer breekt in: ik zou helemaal niets meer sturen Rebecca.
We zouden overmorgen de date hebben...

Ik stel mezelf nu wel heel kwetsbaar op, ik heb de neiging om er alvast op te anticiperen dat hij geen zin heeft om af te spreken.
En ik wil toch weten waar ik aan toe ben.... dus als ik niks laat horen, komt hij er wel heel makkelijk mee weg.
Rebecca, dit heeft niks met kwetsbaarheid te maken. Die man appt gewoon niet terug. Da's lullig en niet netjes, maar heeft niks met jou te maken, en dat betekend al helemaal niet dat jij je kwetsbaar opstelt door wel of juist niets te gaan sturen.



Laat het gaan, echt. Dit gaat je nog ontelbaar veel keer gebeuren als je door gaat daten. Een man die wil is snel genoeg. Het is echt nergens voor nodig om zo onzeker te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Daar kun je in je hoofd toch op anticiperen? Waarom wil je persé horen dat ie niet meer wil?



Als hij niks meer laat horen, wil hij niet en is het een laffe lul. En jij hebt de eer aan jezelf gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Wat AmyFarahFowler zegt...
Lees nu op z'n profiel dat hij zichzelf 'betrouwbaar' noemt. Right...
Alle reacties Link kopieren
Balen Rebecca, maar dat gaat idd nog veel vaker gebeuren. Zie het als een leermoment, je weet nu dat dit kan gebeuren en dat het miks over jou zegt.



Ik heb net ex-date ontmoet. Was gezellig, maar we zijn het eens dat dit geen match is. Pfieuw! Overmorgen derde date met borreldate. Zin in!
Ah, het luxeprobleem is dus opgelost 😉 leuk, Mok!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven