Internetdaten - deel 6

16-05-2016 20:13 1341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3003 posts is het tijd voor een nieuw topic...



Iedereen mag meeschrijven, zo lang je maar schrijft met respect voor elkaar.



Over internetdaten: de do's en don'ts, gekke ervaringen, leuke en minder leuke ervaringen, tips en lieve woorden als het even niet zo goed gaat.
I am an angel, but when you break my wings I will fly on my broom... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja mok Vind ik ook. Alleen het gebeurde later pas dat ze op de vlakte bleef. Een week leuk contact op de app gehad. Ze reageerde heel positief 2 dagen na de date om nog een keer af te spreken en stelde zelf voor om afgelopen donderdag of zaterdag af te spreken. Ik kon alleen beide dagen niet. Daarom zou ze kijken om een dienst (zondag of maandag) te verschuiven. Dus geen idee waar de vertwijfeling ineens vandaan kwam



fijn om te lezen dat het stukken beter gaat met je zoon
Ben ik nog op tijd voor de grouphug?



@ bren, Mikki. Was leuk jullie gekend te hebben. Wens dat jullie deze draad nooit meer nodig hebben.



@ pat, blokkeren zonder aanleiding vind ik zo laf en lomp dat ik dergelijke mensen niet wil leren kennen. Blokkeren is een hufterregeling en hoort ook alleen voor hufters te gebeuren. Wel jammer dat je toch wel wat in haar zag.



@ wink, hij klinkt inderdaad een beetje raar en zo'n opmerking lijkt onschuldig op zichzelf, maar een hele serie van dergelijke opmerkingen is wel erg manipulatief.



@ ogut. Als je zegt dat er geen positieve dingen gebeuren, dan geloof ik dat niet. Geef een positief en een negatief mensen exact dezelfde dag en de één heeft het als veel betere ervaren dan de andere. Voor de één scheen de zon, de ander had een rij voor de kassa. Bovendien voelen mensen dat aan en evenwichtige mensen hebben dan de neiging verder te gaan. En zo blijven de mensen die het niet opmerken vanwege eigen problemen of zelf ook zo zijn over.



Flow gaat goed. Leer mijn superkrachten beter kennen, al ken ik mijn grenzen niet meer.



Heb het heel druk, maar kan er niet mee zitten. Heb het namelijk ook heel rustig omdat het mij geen moeite meer kost. Ik heb gisteren toch maar een sollicitatiebrief voor een stageplek geschreven bij een academisch ziekenhuis. Ik maak waarschijnlijk geen kans met mijn studieverloop, maar ik vond de afdeling interessant en kan het nu ook zeker aan.



Ik ga deze zomer sowieso genieten, al hoop ik wel dat ik mezelf toch naar een datingprofiel kan schoppen als die voorspelde dame niet vanzelf komt.
Laat maar, ik schrijf wel verder in het Tinder topic.

Jullie vallen zelf ook alleen maar in de herhaling, met jullie date mislukkingen.
Ik snap het niet helemaal meer, Rebecca. Was je er al uit met de kwestie daten met christenen? Lijkt het niet echt op. Ik zie eerlijk gezegd weer/nog dezelfde patronen als eerder. Inclusief de vraag die je hier stelt.

Succes ermee.
Oh, hoezo? Ik had dat topic pas na deze dates aangemaakt.
@Pat; ik hang er een beetje tussenin Jammer van je krullenvrouw, en vooral jammer dat ze er niet eerlijk over kon zijn. Wat ga je doen met passievrouw?



@Mok; nondeju dat gaat lekker! Druk weekend ga je krijgen En wat fijn van je zoon!



@Saraatje; klinkt als een goede keuze



@Syb; ik vind je nog steeds hartstikke 'helder' klinken. Niet dat je dat eerst niet was, als woordenkunstenaar, maar je klinkt heel duidelijk in wat je wel en niet wil en kunt. Dit gaat zich doorzetten



@Rebecca; ik lees weer een herhaling van zetten, wat Cool ook al zegt...



Mezelf; ik heb een aantal lijntjes, maar nog niet de moeite waard over de schrijven. Doe ik wel als er dates zijn Gister ook alweer een afgeserveerd die wilde dat ik naar z'n huis kwam. Met dat tempo gaat het wel hard
Goh, en jullie dan.

Ik heb een aantal lijntjes, het was niks met die en die, alsof dat geen herhaling is.

Hypocriet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Rebecca, nog net je stukje gelezen voor je het wijzigde, maar ook ik verbaasde me er over....

Leuk dat je het daten weer hebt opgepakt, je schreef dacht ik dat je ervaringen rijker was en je zelfverzekerder voelde (??), maar als je onze berichtjes tussen de regels door gaat lezen en terugleest naar de antwoorden die je al eerder hebt gehad, weet je dat bij de meesten van ons al lang alarmbellen zouden zijn gaan rinkelen.

En dan nog vragen wat wij zouden doen.



Ten eerste gaat het niet om ons, ieder heeft een eigen manier van daten, de een staat open voor seks op de eerste date, de ander (jij dus ook) niet. En alles is prima, je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt. En dit was dus weer een wijze les voor je, je gevoel en verstand gaven in eerste instantie allebei aan dat je hem niet bij je moest laten slapen, omdat je het zielig vond heb je het wel gedaan, en achteraf gezien was dat dus geen goede beslissing. Hier leer je van, meteen stoppen dan met die jongen.



En als je jezelf niet ziet zoenen met iemand, dan is het dus een nee. Klaar.

Zo simpel is het (al zouden er bij mij ook andere dingen zijn bij die date waardoor het klaar zou zijn, maar dat terzijde).



En wat Cool denk ik bedoelt is dat je net dat andere topic hebt aangemaakt, waarin je vragen stelt hoe een geschikte date tegen te komen, er wordt daar antwoord gegeven dat je waarschijnlijk de verkeerde kanalen gebruikt, en vervolgens kom je hier weer met ervaringen die nog steeds hetzelfde zijn als eerdere ervaringen.

Het is al lang duidelijk dat deze 2 dates het dus niet waren voor je.



Begrijp je hoor, dat je het datepad weer op gaat, maar je terugkeer in dit topic had logischer geweest met een berichtje waarin je vertelt dat je het daten weer op hebt gepakt, maar dat je het nu op een andere manier gaat aanpakken, want steeds de verkeerde mannen (dwz die niet dezelfde waarden en normen hebben) heeft je nog niets gebracht.



Probeer het eerst eens voor jezelf op een rijtje te zetten wat je zoekt in een man, probeer daar op te selecteren en beslis daarna pas of je (als het tot een date zou komen) met iemand op date wilt.

En doe je dat, hou dan gewoon je eigen waarden en normen in je achterhoofd en laat je niet overhalen tot dingen die niet bij je passen, alleen maar om een man te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 17 mei 2016 @ 19:04:

Goh, en jullie dan.

Ik heb een aantal lijntjes, het was niks met die en die, alsof dat geen herhaling is.

Hypocriet hoor.

Wat is hier hypocriet aan?

Je mag hier gerust zeggen dat een date alweer niets was, er zijn immers een hoop minder geslaagde dates voor nodig meestal voor je die ene geslaagde date tegenkomt.

Verschil is alleen dat de meesten van ons wel weten wat we willen, niet twijfelen over wel of geen seks op de eerste date, en is er twijfel over wel of niet zoenen? Of helemaal geen twijfel? Dan handelen we daar naar.

En de meesten van ons vragen niet na elke date wat de rest zou doen, wel of niet doorgaan. Het is een gevoel wat je hebt.

Denk je dat een tweede date leuk is, dan doe je het, heb je twijfels of zie je jezelf niet naast iemand op de bank zitten of moet je er niet aan denken om met iemand te zoenen, dan doe je het niet.



Maar daar is niets hypocriets aan.
Ik bedoelde dat het hypocriet is dat jullie ook in de herhaling vallen.

En ja, ik twijfel, maar wat is daar mis mee? Waarom zou ik die twijfels niet mogen delen en om advies mogen vragen, en anderen wel?



Maar goed, ik snap je punt.

Ik ben ook al bezig met andere vormen van daten.

Daten is het probleem niet, maar wel met mijn toch wel behoudende achtergrond. Daar past de vorm TInder misschien wat minder goed bij. Vooral die laatste opmerking is wel raak. Ik bespeur bij mezelf een soort wanhoop, een sterk verlangen naar een relatie, waardoor ik over mijn eigen grenzen heen ga en alle middelen aangrijp voor die relatie.
Het tinder/dateverhaal leek me bepaald niet in lijn met je topic over christelijk daten waar ik gisteren inderdaad wat heb meegelezen, dus ik snapte je timing en vragen hier niet goed. En inderdaad, natuurlijk stoten genoeg mensen hun neus meermaals, maar iets delen is iets anders dan bij elke datescheet vragen wat de anderen zouden doen. Wat wil je horen dan? Verschilt toch per persoon? Mijn reactie was ook een antwoord. Ik zou het niet doen op jouw manier. Maar ik zie niks anders dan eerdere keren en eerdere vragen, dus tja, dan zie ik weinig andere zinvolle toevoeging dan je succes te wensen verder.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jouw woorden he, jij vindt het hypocriet.

Maar het is niet hypocriet dat je weer aan het daten bent en dat je hier je ervaringen komt delen of vragen komt stellen, dat lees je echt verkeerd. Je bent welkom hier.

Maar we zien nu direct al weer een herhaling van het oude patroon: na een date zelf aangeven dat je twijfels hebt, want ...... en dan aan ons vragen wat wij zouden doen.



Stel, dat wij zouden zeggen, gewoon doordaten hoor, niet aanstellen, je hebt hem zelf thuis uitgenodigd omdat je hem zielig vond, wat zou dan jouw reactie zijn?

Stel, dat wij zouden zeggen, kappen met die date, je weet zelf het antwoord al en geef je zelf al aan, wat zou dan jouw reactie zijn?



Er worden hier veel ervaringen gedeeld, maar de meeste worden gewoon gedeeld.

Neem bijv. Amy, die komt hier haar ervaring vertellen dat zij iemand heeft afgekapt omdat hij haar meteen vroeg thuis te komen.

Ze komt hier niet om te vragen of ze hem moet afkappen of niet omdat hij haar meteen thuis vroeg maar ze dat eigenlijk zelf helemaal niet wil.

En zo kan ik nog wel heel veel voorbeelden geven van hoe men hier doorgaans schrijft.



Tuurlijk, er worden genoeg adviezen gegeven, maar het belangrijkste advies blijft: blijf bij je gevoel, als jij er geen goed gevoel bij hebt, dan is het dus een nee. Hoe zielig dit ook voor je date is.



Succes met jezelf ontdekken en het ontdekken van nieuwe datemogelijkheden voor je waarin je wel iemand vindt die bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Pat, gek dat het bij de krullendame opeens afzakte, leuk is bij mij leuk en dat blijft ook zo. Ligt in elk geval niet aan jou.



Syb, ja hoor, je bent op tijd voor de grouphug . Dank voor de eyeopener. Het is bij mij inderdaad vaak zo dat ik eert het negatieve noem. Als grapje, maar ik begrijp hoe het over komt. Ben ik op andere vlakken ook wel eens tegenaan gebotst. Leermomentje. Fijn dat het zo goed met jou gaat, zal heel hard voor je duimen voor wat betreft de stageplaats.



Amy, zou ik ook niet doen, naar zijn huis komen. Terwijl ik dit tiep bedenk ik me dat ik dat de eerste keer met moeilijke man wel gedaan heb maar verder nooit.
I am an angel, but when you break my wings I will fly on my broom... ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Amy, ja ik wacht ook nog...... @Antoon kom d'r maar in!

En benieuwd of die lijntjes dates worden. Afserveren gaat altijd sneller dan daadwerkelijk iemand treffen die langer leuk blijft dan date 1



@Koek, ik doe met je mee. Een leuke vent voor deel 7



@Cool, wat fijn dat dat kan, het klopt gewoon bij jullie. Super fijn voor je!



@Mikki, wat romantisch! Het is je gegund (en ik wil ook wel zo'n type!).



@Mina, wat leuk van die 'Tinder in 't echt'. Lekker gaan daten, dit is een goed begin. Die andere lekker laten, heb je al gedaan lees ik. Meestal zijn die alleen op seks uit is mijn ervaring.



@Mok, lekker bezig wijffie! En ik houd ook niet van overdaad en wil ook geen FB vrienden zijn voor een date (en liefst daarna ook nog niet gelijk - maakt het minder anoniem of zo) dus snap je wenkbrauw. Aan de andere kant kan het gewoon een leuke spontane kerel zijn die gewoon graag contact maakt. Soms denken we te moeilijk..... ben benieuwd welke de moeite waard zal zijn. Fijn te lezen dat zoon in de spreekwoordelijke lift zit!



@Rens, natuurlijk snap ik jou . Je klinkt goed, ben benieuwd hoe het met mede-sporter loopt.



@Saraatje, waarom heb je het gevoel in de zeik genomen te worden? En een pauze als het allemaal negatief voelt is nooit weg. Vaak ben je er snel weer bovenop en kun je weer. Volg je gevoel daarin.



@Pat, ik vind het belachelijk dat krullenvrouw je blokkeert zonder reactie. Getuigt van weinig respect, dus die kun je beter kwijt dan rijk zijn. Al snap ik dat het wel weer voelt als een domper. Ontmoet je er een keer eentje die wel normaal lijkt en een tweede date wil en dan krijg je dit. Zit jou ook niet mee. Kijk wel uit voor de valkuil dat je met passievrouw door date omdat zij wel wil. Ik blijf erbij dat je beter eerst een keuze kunt maken of je met haar passie kunt leven voordat je verder date.



@Syb, jij bent altijd op tijd voor die hug! Hug terug! Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat, de energie straalt ervan af! Ben benieuwd wat de reactie op je sollicitatie zal zijn en al krijg je een afwijzing het is super stoer dat je je zo goed voelt dat je het toch probeert! En heel voorzichtig denk je aan een profiel, klopt dat?



@Rebecca, ik heb je stuk niet gelezen want het was alweer weg. Iedereen mag hier schrijven en je krijgt ook gewoon advies. Alleen de vraag is of jij klaar bent om te daten. Wat Sara zegt zit wel wat in, jij twijfelt over dingen die je zou moeten weten. Ik denk dat het zou helpen als je voor jezelf eens heel goed bedenkt wat je wilt/accepteert/zoekt en vooral leert te voelen of iets goed of fout voelt. KLinkt makkelijker dan het is, zeker met jouw achtergrond denk ik. Maar wij kunnen dat niet altijd inschatten of aanvoelen. En dan is het ook nog voor iedereen anders. De een nodigt iemand thuis uit, de ander niet. De een doet aan seks op date 1, de ander pas na 3 maanden. Wat is dan het juiste advies? En als je een christelijke site zoekt probeer Funky Fish eens. Dat zijn echt niet allemaal heel zwaar gelovigen, maar wel mensen die ergens c.q. in Jezus geloven. Wellicht past dat beter dan Tinder.



Ben ik bij? O nee, Bren wat heerlijk dat het zo goed gaat!



Hier geen nieuws. LOD (langdurige oud date) zoekt contact en vind ik wel gezellig, zolang de verwachting maar uitblijft. Verder weinig en dat vind ik wel best. Ik hoop dat ik met een maand of 1-2 meer in staat ben open te staan en tot die tijd rommel ik aan. Dussss
Ik sluit me volledig aan bij Saraatje, scheelt weer typen



@Fam; inderdaad, daarom zitten we hier nog steeds En @Antoon had misschien toch gewoon een grote mond? Ik wacht ook nog hoor.



@Og; ik heb het ook wel eens gedaan hoor, die dingen gebeuren Nooit spijt van gehad, omdat ik het deed omdat IK dat wilde.



@Brennan; oh ja! Ook zo fijn! Gewoon 2 succesverhalen uit deel 5
Alle reacties Link kopieren
@Fam Dat gevoel ligt geheel bij mij hoor, gewoon een paar minder leuke dingen afgelopen dagen met de mannen die op dit moment op de voorgrond zijn. En dat zijn dan vooral vage date en ingewikkelde man. Tel daar wat stomme reacties/ervaringen op de datingsite bij op en ik ben er even helemaal klaar mee......

Gelukkig heeft 't leukste lijntje 't vandaag nog redelijk goed gemaakt, dus wie weet, maar heb vandaag de belangrijkste boosdoeners wel geblokkeerd en mezelf lekker even op inactief gezet op de datingsite. Even rust.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat Antoon ons nog gaat verblijden met zijn analyse. Flauw hoor. Wel commentaar, niet doorkomen. Lijkt de gemiddelde internet date wel!
Alle reacties Link kopieren
*** date update ***



Amy en Mikki willen jullie de datumprikker invullen als daar gelegenheid voor is?



*** einde update ***
Nou, inderdaad zeg Imo.



@Fam; ik twijfel ook een beetje over meegaan, maar zal hem straks even invullen!
Minaa, IRL tinderman (of had hij al een andere naam?) klinkt goed, gewoon een kans geven. Hebben jullie al een datum staan?



Mok, lekker bezig met je 3 lijntjes, ben benieuwd of er echt iets leuks tussen zit. Maar voor jou dus een druk weekend, have fun. En fijn dat je zoon weer beter gaat, dat zal ook wel veel rust geven.



Saar, af en toe een pauze kan helemaal geen kwaad, ik merkte bij mij ook altijd dat er wel een golfbeweging in zat hoeveel zin ik had om er moeite in te steken. Komt vanzelf wel weer.



Pat, jammer dat krullenvrouw toch niets is, zomaar blokkeren is ook echt wel asociaal.

Zou het kunnen dat als je iemand echt leuk vind dat je krampachtig gaat denken of je wel of niet kan appen en wat je wel of niet zou kunnen zeggen etc? Dat daardoor het contact minder soepel gaat en je daardoor vrouwen kwijtraakt na de eerste date? Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want het is een beetje lastig verwoorden.



Syb, ook als ik deze draad niet meer nodig heb, zal ik nog wel mee blijven lezen hoor, zo makkelijk kom je niet van mij af

Wat fijn dat je helemaal blij bent met je nieuwe ik. En goed dat je gewoon gaat voor die stage plek, als je niet probeert gaat het nooit lukken. Ik ga voor je duimen.



Amy, ook weer terug op de markt zo te lezen. ben benieuwd of het iets oplevert.



Rebecca's bericht heb ik niet kunnen lezen, maar aan de reacties te zin mis ik daar weinig aan.



Ik had een foto van mij met date (die dus 4 jaar jonger is) aan iemand laten zien, krijg ik de vraag: is hij veel ouder?
Alle reacties Link kopieren
Haha Brennan! Word wel blij van jouw berichten hoor



Ik blijf het soms lastig vinden om mezelf te blijven in de beginfase. Dat was ook een van de dingen die ik merkte bij chatter laatst. Ik was het weekend bij hem geweest, vol twijfels. Een dag later bij het reisgezelschap (dat ik dus totaal niet kende) was ik 100% mezelf, relaxt en uitflapperig en opgewekt. Dat vond ik een heel duidelijk teken dat ik met chatter moest stoppen (afgezien van nog andere dingen die ik niet vond kloppen). Ik heb hem dit weekend nog even gezien om wat spullen op te halen die waren blijven liggen. Gelukkig niet awkward, maar ik snapte wel waarom ik hem in eerste instantie zo leuk vond. Maar het is soms best lastig om even goed in die spiegel te kijken. Het went en het lukt me steeds beter, ook om onbevangen naar een date toe te gaan. Al doende leert men en zo...



In het verlengde hiervan spookt een opmerking van Tinderman 1 me door het hoofd. 'We hebben best wel raakvlakken'. Dat hoor ik best vaak van dates... mede door mijn werk weet ik van heel veel onderwerpen een beetje, en vind ik erg veel dingen interessant. Zo heb ik met Tinderman 2 dit weekend zitten appen tijdens de Formule 1 race van Max Verstappen, hij was verrast dat ik dat leuk vind. Dat soort dingen gebeuren me vaak, en soms vind ik het dan moeilijk om te bepalen of ik me niet te veel naar de ander vouw, als je snapt wat ik bedoel. Die grens vind ik soms erg lastig te bepalen. Er zijn natuurlijk ook dingen die ik absoluut niet leuk vind, die grens is een stuk duidelijker. Ik weet ook niet zo goed wat ik hiermee moet, ik constateer alleen dat ik nogal gauw dingen aan kan boren die bij een ander passen. En dan is het lastig om te bepalen of die dingen ook ècht bij mij passen, en niet alleen een vage interesse zijn. Bij de ander wordt er dan iets geprikkeld (hé, wat leuk, een vrouw die dit of dat interessant vindt), waardoor de interesse gewekt wordt. Ik wil me beslist niet interessant voordoen, maar dit gebeurt best heel vaak. Beetje vaag verhaal misschien, maar het maalt regelmatig door mijn hoofd.
Thee wat wou ik dat ik een beetje meer zoals jij was... ik ben een luisteraar, geen verteller. Vele dingen interesseren mij maar ik heb geen behoefte om daarover te gaan palaveren. En soms denk ik dat dit in mijn nadeel werkt. Al kreeg ik ook wel al meerdere keren de opmerking 'bij jou lijk ik wel een spraakwaterval' 'vind het zo makkelijk praten met je' ... ik ben eerder een stille genieter waartegen mensen makkelijk praten. En op zich ben ik wel tevreden met hoe ik ben... al vraag ik me af of dit niet in mijn nadeel werkt om iemand te ontmoeten. 'Niet onderhoudend genoeg' maak ik er dan zelf van.

En aan de andere kant heb ik niet het idee dat mijn dates saai zijn, met veel stiltes, helemaal niet. Op de een of andere manier laat ik mijn gesprekspartner honderduit woorden spuien.



Merk dat hier op het forum ook, ik reageer altijd zo kort, sta vaak versteld van de lange, gevatte replieken van jullie. Wou dat ik dat ook kon maar dat zit er niet echt in...
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk toch dat we zijn zoals we zijn! Stel je voor dat iedereen zo'n flapuit was als ik, doodvermoeiend, toch? En een wereld met alleen maar luisteraars is ook niks zonder kwebbelkonten.
Alle reacties Link kopieren
(see what I did there? Korte reactie )
Alle reacties Link kopieren
Theemok, is wel herkenbaar hoor. Ik zelf sta voor veel dingen wel open, ook nieuwe dingen, sporten of evenementen waar ik uit mezelf nooit naar toe zou gaan, maar heb wel eens gehad dat een date graag naar een evenement toe wilde, vroeg of ik mee ging. Had zelf niets met het onderwerp, maar ik ben dan wel zo nieuwsgierig genoeg om mee te gaan en me er dan ook even in te verdiepen, zeker als hij het zo leuk vindt. Want dat is het eigenlijk: hij vindt het leuk dus is het gewoon leuk om mee te gaan. Of ik er nou iets aan vind of niet. Of een film die me in eerste instantie niet zo trekt, maar goh, hij wil er zo graag naar toe, dan ga ik wel mee.

Denk zelf soms dat ik te sociaal ben. Me te snel naar een ander voeg en mijn eigen wensen en gevoel voorbij ga. Vind het heel knap van mensen als ze hun eigen grens zo goed kunnen aangeven, al gaat het om de simpelste dingen.

Ik heb bijv. een vriendin, als ik haar vraag of ze mee gaat iets doen en ze heeft er geen zin in dan zegt ze dat gewoon BAM recht in mijn gezicht 'nee, heb ik geen zin in'. En dan sta ik echt te kijken van, ok...... weten we dat ook weer. Terwijl als zij iets zou voorstellen waarvan ik weet dat ze het graag wil, ik gewoon mee zou gaan.



Komt overigens laatste tijd steeds minder vaak voor omdat ik wat egoïstischer probeer te denken. Iets meer aandacht voor mijn eigen wensen en grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven