(irritante) vriendin zwager

29-01-2015 10:38 301 berichten
Hallo allemaal,



Ik wil even mijn verhaal kwijt over de (irritante) vriendin van mijn zwager.

Al sinds het begin van de relatie met mijn vriend keek ze al nooit zo vriendelijk naar mij.. Ze zei verder ook nooit wat tegen mij, als ik eens wat zei tegen haar was het vaak kort af. Ik begreep van mijn schoon moeder dat ze een beetje jaloers is en mij als een concurrent ziet? Bang dat ik een betere band krijg met mijn schoon moeder ofzo.



En ook is mij ooit verteld dat voor dat zei met de broer van mijn vriend ging, zij mijn vriend wel een stuk leuker vond.. Maar dat mijn vriend haar niks vind (kwa uiterlijk).



Nou stoor ik mij enorm aan haar.. Vaak op verjaardag of andere feestjes, zegt ze niks tegen mij en kijkt ze nogal saggerijnig om haar heen .. Ze ontwijkt me het liefst.. Zo praat ze wel altijd met mijn vriend en mijn dochtertje (van mijn vriend en mij) geeft ze dan ook aandacht en doet verder erg lief tegen haar. Verder kijkt ze me wel af en toe aan als ik dan terug kijk, kijkt ze snel weg.



Ik erger me er ook aan, als ze wel is mijn vriend op belt als wij lekker samen thuis zijn, omdat zij ruzie heeft ofzo met haar vriend .. Dan vraagt ze weer of hij zn broer wilt op bellen om het uit te praten.. Dan denk ik los het zelf op en laat mijn vriend met rust.



En dan ook dat ze elke week wel een paar keer een WhatsApp bericht begint.. Hoe het gaat enzo met hem of met ons dochtertje.. Of met zijn werk. En dan proberen zo lang mogelijk met hem in gesprek te blijven en dan eindigen met wat kusjes en een keer ook een hartje.

Vaak roddelt ze ook nog over mij als ik ruzie heb met mijn vriend en geniet ze er geloof ik nog van ook.



Ze heeft enorme haat aan mij.. Niet in staat on normaal te doen tegen mij. Elke week wel een paar keer met mijn vriend whatsappen.. Ik erger me op dat moment enorm .. Me vriend heeft geloof ik niet door hoe slijmbal het is.



Maar mijn vraag , is dit normaal?? Wat kan ik hier verder tegen doen? Zal het fijn vinden als zij mijn vriend wat meer met rust laat.. Of is normaal gaat doen naar mij toe.



Bedankt voor het lezen en reactie.



😃
Alle reacties Link kopieren
Normaal nee, kinderachtig ja.

En je vriend zou kunnen zeggen dat hij niet gediend is van berichtjes met kusjes en hartjes. Hoe oud is ze? 15?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik als stap 1 dit even met je vriend zou bespreken. Je moet op dit gebied toch eerlijk met elkaar kunnen zijn en kunnen aangeven dat jij je onprettig voelt bij de situatie.

En stap 2 is negeren. Je kan toch niks aan haar veranderen.

Of stap 2 alternatief: kan je hier met haar eens over spreken?





Verder snap ik jouw irritatie best. Ik ben ook een persoon die me altijd kan ergeren aan bepaalde zaken, heb gelukkig de afgelopen jaren geleerd dat het vrij weinig nut heeft en voornamelijk ten koste gaat van jezelf en je geliefden.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vooral veel aannames van jouw kant. Heb je wel eens echt met haar gepraat? Ze is wel aardig tegen je vriend en jullie dochtertje, schrijf je. Kun je dat als insteek gebruiken? Zo van "ik vind het fijn dat je zo'n aardige tante bent voor mijn dochter, maar ik vind het zo jammer dat het tussen ons niet lijkt te boteren, wat kunnen we daaraan doen?"
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat je daar tegen kunt doen? Haar bellen en uitnodigen om iets leuks te gaan doen om elkaar wat beter te leren kennen en de band te versterken. Hardnekkig in je eigen gelijk blijven hangen brengt je geen steek verder.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ze niet voor het uitkiezen. Doe gewoon, beleefd, laat vijandigheid afglijden tegen een muur van wellevendheid, dan kom jijzelf het beste uit de verf. En voel je je ook op den duur het beste.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ze 'heeft een enorme haat aan' jou? En jij vindt haar wél lief?
quote:Miffy schreef op 29 januari 2015 @ 10:54:

Ze 'heeft een enorme haat aan' jou? En jij vindt haar wél lief?Lief is anders... Maar vind haar eerder apart. Ik heb haar niks misdaan.. Ze staat er verder ook niet voor open om leuk contact te hebben.. Het is ook dat ik mij erger aan haar dat ze mijn steeds whatsappt.. En normaal doen tegen mij kan ze niet
quote:retrostar schreef op 29 januari 2015 @ 10:52:

Je hebt ze niet voor het uitkiezen. Doe gewoon, beleefd, laat vijandigheid afglijden tegen een muur van wellevendheid, dan kom jijzelf het beste uit de verf. En voel je je ook op den duur het beste.



Dat is ook wel zo ja..

Ik ga het proberen, bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:martine91 schreef op 29 januari 2015 @ 10:59:

[...]





Lief is anders... Maar vind haar eerder apart. Ik heb haar niks misdaan.. Ze staat er verder ook niet voor open om leuk contact te hebben.. Het is ook dat ik mij erger aan haar dat ze mijn steeds whatsappt.. En normaal doen tegen mij kan ze nietHeb je al eens het initiatief genomen om een leuk contact met haar te hebben (en dan bedoel ik niet "hallo" zeggen op een verjaardag, maar gewoon eens een gesprekje met haar aangaan)? En zo nee, hoe weet je dan dat ze niet open staat voor een leuk contact?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:copacabana schreef op 29 januari 2015 @ 10:51:

Wat je daar tegen kunt doen? Haar bellen en uitnodigen om iets leuks te gaan doen om elkaar wat beter te leren kennen en de band te versterken. Hardnekkig in je eigen gelijk blijven hangen brengt je geen steek verder.



Klopt.

Dat hebben we eerder geprobeerd wat leuks te gaan doen.. Maar daar is weinig van terrecht gekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:martine91 schreef op 29 januari 2015 @ 11:01:

[...]





Klopt.

Dat hebben we eerder geprobeerd wat leuks te gaan doen.. Maar daar is weinig van terrecht gekomen.Hoe kwam dat? Dus jullie hadden iets afgesproken, iets leuks om te gaan doen, en toen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Haat?









Geef je dochter een voorbeeld en doe normaal.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:pejeka schreef op 29 januari 2015 @ 11:01:

[...]





Heb je al eens het initiatief genomen om een leuk contact met haar te hebben (en dan bedoel ik niet "hallo" zeggen op een verjaardag, maar gewoon eens een gesprekje met haar aangaan)? En zo nee, hoe weet je dan dat ze niet open staat voor een leuk contact?Ja, dan is ze vaak kortaf. Ik weet het omdat ik nooit word uitgenodigd bij hun thuis (zwager en zn vriendin) van me zwager mag ik dan wel mee met mijn vriend.. Maar zn vriendin wil dat niet hebben..
Alle reacties Link kopieren
Of jullie accepteren gewoon dat jullie elkaar niet liggen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Niet met anderen over haar roddelen?

Ik snap je ergernis hoor, maar je houdt die rare sfeer ook zelf in stand.

De toon was al gezet bij de eerste blik zo te lezen. Wees jij dan de volwassene in deze kwestie en neem de kans om haar alsnog te leren kennen. Dan kun je altijd nog besluiten dat jullie simpelweg geen vriendinnen zullen worden.

Maar het lijkt er nu niet op dat jij wel openstaat voor normaal contact.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom je uitgaat van dingen die je gehoord hebt.

als dat soort mensen over haar lullen dan lullen ze misschien ook wel over jou en durft ze geen contact te leggen. Bovendien lijk jij ook niet echt open te staan voor contact
Alle reacties Link kopieren
En ze whatsappt je vriend. Neemt hij zelf vaak initiatief?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik lees eerlijk gezegd ook een hoop aannames. Een blik van haar interpreteer als dat ze je niet mag en omdat ze jou ontwijkt hang je daar de weer de conclusie aan vast dat ze je als concurrentie ziet (mede gevoed door je geloof dat je schoonmoeder het 'goed' gezien heeft).



Als ik heel eerlijk ben, dan ben je voornamelijk op zoek naar een manier om door haar goedgekeurd te worden en omdat je de bevestiging niet lijkt te krijgen van haar, gaan je gedachtes met je op de loop.



Misschien iets meer een eigen leven leiden en je schoonzus niet zo met adelaarsogen in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
Allemachtig zeg wat een jaloers kreng zonder enige empathie ben jij.



Ik zou heel hard weg rennen bij je vriend vandaan, die verdient veel beter.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat jouw vriend accepteert van zijn broer dat jij niet welkom bent in zijn huis. Als jij niet mag komen vind ik dat jouw vriend ook niet moet gaan.
quote:martine91 schreef op 29 januari 2015 @ 11:05:

[...]





Ja, dan is ze vaak kortaf. Ik weet het omdat ik nooit word uitgenodigd bij hun thuis (zwager en zn vriendin) van me zwager mag ik dan wel mee met mijn vriend.. Maar zn vriendin wil dat niet hebben..En je vriend accepteert dat? Waarom stelt je vriend geen grenzen? Waarom komt je vriend niet voor je op? Waarom reageert je vriend op al haar appjes?
Alle reacties Link kopieren
quote:martine91 schreef op 29 januari 2015 @ 11:05:

[...]





Ja, dan is ze vaak kortaf. Ik weet het omdat ik nooit word uitgenodigd bij hun thuis (zwager en zn vriendin) van me zwager mag ik dan wel mee met mijn vriend.. Maar zn vriendin wil dat niet hebben..En gaat jouw vriend dan wel naar zijn broer en vriendin? Wat zegt jouw vriend hiervan?
Alle reacties Link kopieren
quote:veensteker schreef op 29 januari 2015 @ 11:15:

Ik snap niet dat jouw vriend accepteert van zijn broer dat jij niet welkom bent in zijn huis. Als jij niet mag komen vind ik dat jouw vriend ook niet moet gaan.Waar lees je dat?
quote:Sensy12 schreef op 29 januari 2015 @ 11:21:

[...]





Waar lees je dat?Om 11:05, wat ik ook gequote heb net

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven