Is bij elkaar blijven verstandig?

15-12-2011 14:46 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik zit al heel lang met iets, dus ik hoop dat jullie tips voor me hebben.



Mijn vriend en ik zijn 2 jaar bij elkaar. Hij is alles waar een meisje van droomt, de liefste jongen van de wereld.

Sinds ongeveer een jaar geleden merk ik dat ik hem steeds minder aantrekkelijk vind. Eerst begon het met af en toe geen zin hebben in seks. Nu is het opgelopen naar al een half jaar geen seks. Als hij me wil zoenen of aanraken verstijf ik al, ik vind het idee gewoon zo onprettig. Gezien dit al zo lang aan de gang is, twijfel ik al bijna een jaar over de relatie. Hij is inmiddels al gewend aan mijn gedrag en probeert niet eens meer intiem te zijn met me.



We zitten nu op het punt dat we nadenken over uit elkaar gaan. En dat willen we allebei echt niet. Van de ene kant hebben we de perfecte relatie, plus een hechte vriendschap. Het enige wat ontbreekt is aantrekkingskracht van mijn kant. Maar dat 'enige' is iets wat ik erg moeilijk vind om overheen te kijken. Als ik kijk naar andere mensen en zie dat zij na jaren bij elkaar te zijn nog wél seks hebben en klef zijn met elkaar, kan ik dit nauwelijks geloven. Ik merk ook dat ik zoiets heel graag wil; iemand waar ik naar kijk en lachend denk: wow, hij is van mij.



Herkent iemand zich hierin? En wat is verstandig? Zoiets moois niet weggooien, omdat ik zo een goede relatie misschien wel nooit meer zal hebben? Of toch uit elkaar gaan en hopelijk uiteindelijk iemand vinden waarbij ik dit gevoel wel heb?
Alle reacties Link kopieren
Is dit een grap? Je noemt het een perfecte relatie, alleen 'je vind hem niet aantrekkelijk' ? Dan blijf je toch niet bij hem??????
Alle reacties Link kopieren
ooit aan een seksuloog gedacht?
Alle reacties Link kopieren
Wat versta jij onder een perfecte relatie? Hij is waar ieder meisje van droomt, wat is dat volgens jou? En droom jij daarvan?



Na één jaar al weinig tot geen seks meer willen is wel heel snel.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Leyla,



Wat vervelend dat je deze twijfels hebt zeg!



Ik heb je verhaal even snel doorgelezen, ikzelf vind aantrekkingskracht wel erg belangrijk in een relatie. Als dit gevoel zo aan blijft houden is het misschien wel goed om er een punt achter te zetten (om concreet te antwoorden op je vraag).



Wat vind je vriend hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Vind het sneu voor hem dat je bij hem blijft eerlijk gezegd. Dit klinkt namelijk niet als een tijdelijke gril.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Leyla,



Herkenbaar, jouw verhaal. Ik heb namelijk ook wel relaties gehad waarin ik me niet (genoeg) aangetrokken voelde. De rest was dan wel prima, maar de chemie miste gewoon. En ik kan niet zonder. Bij mij leverde het op dat ik onrustig was in zo'n relatie en ook om me heen keek naar mannen die ik wel aantrekkelijk vond.



Zo te lezen voel jij je ook niet lekker in deze relatie. Misschien blijf je bij hem uit angst voor het onbekende? Wat mij betreft moet het er beiden zijn; een klik van uiterlijk en van karakter. Als ik jou was zou ik het uitmaken. Dat is misschien niet makkelijk maar je zult zien dat je er achteraf blij om bent. Zo kunnen julllie beiden iemand vinden waar je wel echt voor kunt gaan. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik denk niet dat het verstandig is om te blijven. Je doet hem en jezelf tekort.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties



Ik bedoel met 'perfecte' relatie, dat we buiten dit gedoe om, ontzettend goed met elkaar overweg kunnen. We praten veel, doen leuke dingen, helpen elkaar, luisteren naar elkaar.



Hij vind het zelf erg moeilijk, omdat hij zich nog wel aangetrokken voelt tot mij. Ik wil hem absoluut niet aan het lijntje houden, maar ben gewoon ontzettend graag bij hem.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk, moeilijk. En hij zal het wel proberen weg te stoppen, maar het zal hem wel degelijk pijn doen dat je hem afwijst. Ik heb eigenlijk geen advies; jullie zullen je eigen afwegingen moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Leyla,



je beschrijft eigenlijk een hele goede vriend , waar je mee samen woont.

Zou je verliefd zijn op hem,zou je regelmatig met hem willen vrijen.

Zou je opgewonden moeten worden ,als hij maar naar je keek.

Zou je je verhaal niet schrijven in dit topic.



Wordt je uberhaubt opgewonden en hoe was dat dan in het begin van je relatie.

Je hebt eigenlijk het antwoord al gegeven, de vraag is dan,wil je hiermee door gaan ondanks dat je vriend een hele lieve jongen/man is.

Je kan altijd vrienden blijven, maar een langdurige relatie zonder sex ?
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je hem eigenlijk niet meer aantrekkelijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:leyla-a schreef op 15 december 2011 @ 15:04:

Bedankt voor jullie reacties



Ik bedoel met 'perfecte' relatie, dat we buiten dit gedoe om, ontzettend goed met elkaar overweg kunnen. We praten veel, doen leuke dingen, helpen elkaar, luisteren naar elkaar.



Hij vind het zelf erg moeilijk, omdat hij zich nog wel aangetrokken voelt tot mij. Ik wil hem absoluut niet aan het lijntje houden, maar ben gewoon ontzettend graag bij hem.Waarschijnlijk ben je graag bij hem omdat hij lief voor je is, je goed met hem kunt praten, je aandacht krijgt van hem. Maar dat alleen lijkt me echt niet genoeg voor een relatie. Als je je nu al niet meer tot hem aangetrokken voelt hoe is dat dan als je jaren verder bent? Hij klinkt meer als een hele goede vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:leyla-a schreef op 15 december 2011 @ 15:04:

Bedankt voor jullie reacties



Ik bedoel met 'perfecte' relatie, dat we buiten dit gedoe om, ontzettend goed met elkaar overweg kunnen. We praten veel, doen leuke dingen, helpen elkaar, luisteren naar elkaar. Dat klinkt meer als een goede vriendschap dan als een goede relatie. Juist het seksuele element en de aantrekkingskracht maken daarin het verschil.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als perfect materiaal voor een goede vriendschap.



*sorry, dubbel*
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel óóit tot hem aangetrokken geweest?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 15 december 2011 @ 15:15:

[...]





Dat klinkt meer als een goede vriendschap dan als een goede relatie. Juist het seksuele element en de aantrekkingskracht maken daarin het verschil.



precies zoiets schreef ik ook al , Zo iets als dat nr. van Herman van Veen

1 om mee te praten, 1 om mee te winkelen, 1 om mee te feesten enz.

Maar om bij elkaar te blijven alleen omdat hij zo gezellig is en jij graag in zijn gezelschap bent.

En wie bepaalt dat hij zo"n mooie, goed uitziende man is,waar bijna iedere vrouw haar hoofd voor omdraait..

SMaken verschillen . Het is verder niet relevant voor jou relatie.
Alle reacties Link kopieren
@ thijs: Ik kan het niet uitleggen. Ik ben het gewoon niet meer. Het is een leuke jongen om te zien, daar ligt het niet aan. Wellicht zagen we elkaar in te korte tijd te veel, zodat het op een gegeven moment niet meer speciaal was..



@EvyBlissy: Ja, op het begin lagen we soms dagen in bed. Toen was ik helemaal verliefd. Langzamerhand werd het minder en minder.
Alle reacties Link kopieren
Voel je je wel aangetrokken tot andere mannen? Of heb je sowieso niet zo'n behoefte aan aanrakingen of sex?
Alle reacties Link kopieren
quote:leyla-a schreef op 15 december 2011 @ 15:26:

Ja, op het begin lagen we soms dagen in bed. Toen was ik helemaal verliefd. Langzamerhand werd het minder en minder.Ik heb een supergoede relatie en ben dol op mijn man, maar ook wij lagen in het begin dagen in bed en nu is dat veel minder. Dat verandert (denk ik) altijd wel een beetje als je elkaar al wat langer kent. Helemaal geen sex of aanrakingen meer willen is natuurlijk wel een ander verhaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:leyla-a schreef op 15 december 2011 @ 14:46:



We zitten nu op het punt dat we nadenken over uit elkaar gaan. En dat willen we allebei echt niet.Nou, als je dat allebei niet wilt... dan komen jullie er wellicht nog uit.

Als je geen zin hebt, kun je misschien wel zin maken? Als je toch met hem gaat zoenen ondanks de tegenzin in eerste instantie, zou de zin dan vanzelf kunnen komen? Heb je dat al eens geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:leyla-a schreef op 15 december 2011 @ 14:46:

Als hij me wil zoenen of aanraken verstijf ik al, ik vind het idee gewoon zo onprettig.



Dit vind ik het meest zorgwekkende in je relatie. Dat de seks minder vaak wordt dat kan, maar dit.. Mijn man is ook mijn beste vriend maar als we samen thuis zijn dan wil ik het liefst zo dicht mogelijk tegen hem aan zitten, heerlijk met hem knuffelen en zoenen.



Als je iemand bent die wel graag intimiteit wil, dan denk ik dat die niet de juiste man voor je is. Een goede vriend ja, maar meer lijkt het niet te zijn als ikd at zo lees.
Alle reacties Link kopieren
quote:leyla-a schreef op 15 december 2011 @ 15:26:

@ thijs: Ik kan het niet uitleggen. Ik ben het gewoon niet meer. Het is een leuke jongen om te zien, daar ligt het niet aan. Wellicht zagen we elkaar in te korte tijd te veel, zodat het op een gegeven moment niet meer speciaal was..





Ik ben nu zo'n 14 maanden samen met mijn vriend en wij hebben elkaar vanaf dag 1 vrijwel dagelijks gezien. Vanwege de aantrekkingskracht denk ik We zijn na een half jaar gaan samenwonen, wat wel eens wat strubbelingen met zich meebracht.



Onze relatie is en wordt alleen maar beter. Er is eigenlijk geen enkel punt waarop het mis loopt of zou kunnen lopen momenteel. Ook op sexueel gebied niet.



Wat ik hiermee wil zeggen? Ik denk niet dat het afhangt van elkaar wel of niet veel zien, al dan niet in het begin. Liefde is een chemie, aantrekkingskracht ook. Die is er of die is er niet. Als ie weg is is ie weg denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:blogbabe schreef op 15 december 2011 @ 15:30:

[...]

Ik heb een supergoede relatie en ben dol op mijn man, maar ook wij lagen in het begin dagen in bed en nu is dat veel minder. Dat verandert (denk ik) altijd wel een beetje als je elkaar al wat langer kent. Helemaal geen sex of aanrakingen meer willen is natuurlijk wel een ander verhaal!Hiermee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:spiegelster schreef op 15 december 2011 @ 15:40:

[...]



Wat ik hiermee wil zeggen? Ik denk niet dat het afhangt van elkaar wel of niet veel zien, al dan niet in het begin. Liefde is een chemie, aantrekkingskracht ook. Die is er of die is er niet. Als ie weg is is ie weg denk ik.Dat denk ik ook niet, wij zijn ook na een half jaar gaan samenwonen en langer dan een paar dagen uit elkaar vinden we helemaal niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven