Is dit normaal??

25-05-2016 23:56 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Lieve mensen,



Ik weet even niet bij wie ik in mijn directe omgeving terecht kan met mijn verhaal, daarom wil ik mijn verhaal graag met jullie delen.



Het zit zo:



Vorige zomer heb ik tijdens een feest een tijdje met een man staan flirten, het was leuk, grappig en ik vond hem op het eerste gezicht aantrekkelijk..we hebben eigenlijk geen woord met elkaar gesproken, en dat vond ik achteraf wel jammer. Maar goed, ik dacht dat het wel de zomer kriebels waren en liet hem maar los. Na 8 maanden heeft deze persoon mijn telefoon nummer weten te regelen, en hebben we 2 maanden telefonisch contact gehad. Echter toen we foto's uitwisselden was het niet mijn type.

Na 2 maanden heb ik hem gezegd dat ik het toch niet zie zitten en dat ik het contact wilde verbreken.



Hij werd heel erg verdrietig en kwam met allerlei liefdesverklaringen, hij zegt dingen als ''ik kan niet zonder jou leven'' en ''ik heb nog nooit zo veel van iemand gehouden''. Ik geloof daar niet in, het kan niet zo zijn dat je zo veel van iemand houd terwijl je diegene nog niet echt kent??



Hij bleef mij bellen en smsen, totdat ik hem wel moest blokkeren op mijn telefoon. Hij heeft gezegd dat hij mij niet met rust zal laten. En dat hij desnoods naar Nederland komt (hij woont zelf in Frankrijk)



Wat vinden jullie hiervan? En wat zouden jullie doen in mijn situatie?



Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!



Liefs Nadine
Alle reacties Link kopieren
Hem negeren?
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren en klaar.
Alle reacties Link kopieren
1x in niet misverstane woorden duidelijk maken dat je hem niet moet. Heel duidelijk zijn daarin zodat er geen misverstand over kan ontstaan.



Daarna negeren.



Dit bij ex gedaan en het hielp. En toevallig artikel over stakkers gelezen in psychologie magazine. Dit was hun advies.
Alle reacties Link kopieren
Ja, negeren doe ik sinds gisteren inderdaad. Ik ben ook heel duidelijk geweest naar hem toe, maar het komt bijna intimiderend over zoals hij dat doet. Ik hoop in ieder geval dat hij mij wel echt met rust laat..bedankt voor jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
Zou er niet op reageren! Die meneer is erg manipulatief bezig en denk niet dat je daar op zit te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Is hij Nederlands? Of van een andere afkomst? (in Frankrijk).
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je beste vriendin hierover zeggen? En als zij zegt afkappen, waarom ben jij dan niet de beste vriendin van jezelf?



Dit klinkt eng TO, en emotioneel manipulerend erbij ook nog eens. En als de 30 in je nick ook je leeftijd weergeeft, mag je, vind ik althans, inmiddels wel beter weten dan te twijfelen over zulk soort vreemde heerschappen. Brrr, weg ermee.



Doet hij dit soort uitspraken? Whaha, sneu. Echt niet serieus en niet netjes ook nog. Klinkt leuk hoor alleen niet serieus te nemen vind ik.
wij slapen nooit.
Blokkeren en voortaan eerder duidelijk maken dat er geen interesse is in plaats van nog 2 maanden door chatten.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet waarom hij ineens qua uiterlijk niet je type is, je kent hem toch van een feestje, je wist toch hoe hij eruit ziet?

Maar goed, los daarvan is nee gewoon nee natuurlijk.

Afkappen, en als hij toch ineens op je stoep staat de politie bellen.
Alle reacties Link kopieren
Wat de andere dames al aangaven. Negeren. Misschien nog 1x duidelijk zijn en dan overal op de Block.



Maar ik snap dat sommige opmerkingen je een onaangenaam gevoel geven. Voordeel, hij zit in Frankrijk niet bij je om de hoek. Hopelijk is hij je snel weer vergeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 26 mei 2016 @ 01:25:

Ik begrijp niet waarom hij ineens qua uiterlijk niet je type is, je kent hem toch van een feestje, je wist toch hoe hij eruit ziet?

Maar goed, los daarvan is nee gewoon nee natuurlijk.

Afkappen, en als hij toch ineens op je stoep staat de politie bellen.Mischien was het donker op het feestje? Dit is zeker niet normaal. klinkt als een stalker in de dop. Jij voelt niet hetzelfde dus laat je niet meeslepen in zijn dramatiek. Gelijk afkappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 26 mei 2016 @ 01:25:

Ik begrijp niet waarom hij ineens qua uiterlijk niet je type is, je kent hem toch van een feestje, je wist toch hoe hij eruit ziet?

Maar goed, los daarvan is nee gewoon nee natuurlijk.

Afkappen, en als hij toch ineens op je stoep staat de politie bellen.Het kan hoor, dat je het eerste beeld van hem romantiseert en wanneer je hem weer ziet na een tijdje valt hij keihard tegen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals vele anderen zeggen... negeren...



Zelf heb ik ervaring met stalkers en inderdaad negeren is het enige dat werkt.

Maar wel alleen nadat je 1 keer heel duidelijk gezegd hebt dat je geen contact wil.



Ook geen kleine reacties geven op dingen of boze reacties... in dit geval geldt... negatieve aandacht is ook aandacht en maakt alles alleen maar erger.



Mocht hij niet stoppen dan alle gegevens en berichten bewaren en als melding aanleveren bij de politie als melding. Die kunnen er misschien niet direct veel mee maar mocht er ooit iets gebeuren dan heb je al een melding gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:limbo85 schreef op 26 mei 2016 @ 02:29:

Zoals vele anderen zeggen... negeren...



Zelf heb ik ervaring met stalkers en inderdaad negeren is het enige dat werkt.

Maar wel alleen nadat je 1 keer heel duidelijk gezegd hebt dat je geen contact wil.



Ook geen kleine reacties geven op dingen of boze reacties... in dit geval geldt... negatieve aandacht is ook aandacht en maakt alles alleen maar erger.



Mocht hij niet stoppen dan alle gegevens en berichten bewaren en als melding aanleveren bij de politie als melding. Die kunnen er misschien niet direct veel mee maar mocht er ooit iets gebeuren dan heb je al een melding gemaakt.Helemaal mee eens..
Alle reacties Link kopieren
Ja dit is normaal. Je moet hem gewoon zijn zin geven.



( Wat denken je zelf?). Weet hij waar je woont?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een stalker.

Hij heeft gezegd dat hij jou niet met rust zou laten - daar zou ik wel ongerust van worden.

Vooral blokkeren en niet reageren, nergens op ingaan, niet discussiëren, uitleggen of dergelijke.

En maar hopen dat hij vanuit zichzelf stopt.

Wat een mafkees.
Hoe is hij achter je nummer gekomen?
Ik vind het al wat vreemd dat hij 8(!) maanden na een enkele ontmoeting nog je nummer regelt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen voor jullie reacties..ik vond hem op het feest wel leuk om te zien, maar later viel hij toch tegen, dat kan natuurlijk.



Ik heb hem nu geblokkeerd en negeer hem volledig. Toch gaf het mij een eng gevoel daarom wilde ik mijn verhaal hier kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij na 8 maanden mijn nummer regelde vond ik ook vreemd..maar in het begin voelde ik mij best gevleid..( ben al 6 jaar single, misschien ook een beetje eenzaamheid )toen het obsessief begon te worden, en ik soms 30 gemiste oproepen had wist ik dat ik met een eng persoon te maken had.
Alle reacties Link kopieren
quote:mabelle schreef op 26 mei 2016 @ 00:01:

1x in niet misverstane woorden duidelijk maken dat je hem niet moet. Heel duidelijk zijn daarin zodat er geen misverstand over kan ontstaan.



Daarna negeren.



Dit bij ex gedaan en het hielp. En toevallig artikel over stakkers gelezen in psychologie magazine. Dit was hun advies.Prima advies en leuke verschrijving
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:zimi schreef op 26 mei 2016 @ 07:52:

Hoe is hij achter je nummer gekomen?Via een gemeenschappelijke vriend.
Misschien die vriend ook maar een sein geven dat hij niet nog eens persoonlijke info doorspeelt? Voor hetzelfde geld vraagt die man naar je adres.
quote:Nadine30 schreef op 26 mei 2016 @ 08:34:

[...]





Via een gemeenschappelijke vriend.

Heb je die vriend ook al laten weten dat je geen contact meer wil met die Fransoos, en waarom?

Voordat hij nog meer gegevens doorspeelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven