Is het onverantwoordelijk om een kind te nemen als

29-08-2013 19:41 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
De moeder van een bijstandsuitkering leeft

De moeder heeft veel schulden en leeft onder bewindvoering

De vader er niks mee te maken wil hebben en is verdwenen

De moeder allerlei angsten heeft waar ze voor in behandeling is

De moeder geen steunende omgeving heeft. alles alleen moet doen

De moeder geen rijbewijs heeft

De vader van het kind een andere afkomst heeft waardoor het kind een halfbloed is en de moeder niks kan meegeven van de andere kant.



Zou zo iemand gewoon een abortus moeten doen ook al is ze er tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er vanuit dat een kind 'nemen' betekent dat het plan nog in de steigers staat.

Als het nog plannen zijn, en de vader is verdwenen, dan komt er toch ook geen kind?



Of is de moeder al zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Bij punt 4 zeg ik NEE
Alle reacties Link kopieren
Je kunt iemand niet dwingen abortus te plegen, maar onverantwoordelijk is het wel ja.
Als ze tegen abortus is, lijkt het me onmogelijk.



Voor alles is een oplossing als ze al zwanger is. Is ze nog niet zwanger, dan zou ik het ook vooral nog even uitstellen.
Alle reacties Link kopieren
Nee diegene is al zwanger en wil het ondanks alles houden terwijl iedereen zegt dat ze het niet moet doen.
Het ligt er aan. Is het voor jezelf? En zie je het niet zitten, dan is abortus een goede keuze.



Gaat dit over iemand anders? Dan néé, ondanks al jouw redenen is het altijd iemands éigen beslissing om het kind te houden of te kiezen voor abortus.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we niet ergens een melding doen?
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 19:44:

Nee diegene is al zwanger en wil het ondanks alles houden terwijl iedereen zegt dat ze het niet moet doen.





Andere mensen kunnen alleen goede raad geven. Maar het is en blijft iemands eigen beslissing om een zwangerschap af te breken of niet.



Lekkere omgeving zijn jullie trouwens, om te proberen een instantie in te schakelen maar tegelijkertijd wil je haar geen steun bieden.



Overigens, geen rijbewijs hebben of in verwachting zijn van iemand met een andere cultuur vind ik geen reden voor abortus.
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk kun je een ander een abortus niet opdringen.
God, nee zeg. 'Gewoon een abortus moeten', dat je het uit je toetsenbord krijgt.
Ik heb ook geen rijbewijs. Moet ik mijn kinderen nu te vondeling leggen? Dat zal me een klap geven, ze zijn negen en twaalf.



Voor de rest, even er van uitgaande dat dit een kwestie is van of-of maar van en-en, lijkt het me geen ideale situatie om een kind in op te laten groeien. Maar om nou meteen te gaan roepen om abortus gaat me wat te ver.
In alle gevallen MOET ze niets. Baas in eigen buik.

Of het verstandig is en of ik daar achter zou kunnen staan is een tweede.
Punt 4 vind.ik.een groot bezwaar. Zeker in combinatie met punt 5.

Maar niemand mag tot abortus worden gedwongen, dus de hele discussie blijft nogal hypothetisch.

Moeder in kwestie zou via haar therapeut of psycholoog moeten vragen om.meer hulp/begeleiding.
Alle reacties Link kopieren
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 19:45:

Kunnen we niet ergens een melding doen?Kun jij haar niet steunen?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 19:45:

Kunnen we niet ergens een melding doen?Wie zij we?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 19:45:

Kunnen we niet ergens een melding doen?Wie zijn 'we'? En wat is jouw relatie tot deze mevrouw? Ik neem tenminste even aan dat er een zwangere mevrouw in jouw omgeving is die in deze deerniswekkende omstandigheden verkeert en dat jij je daar zorgen over maakt, maar ik moet daar onmiddellijk bij zeggen dat je OP niet uitblinkt in duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
En wat is jullie relatie met deze dame?
Behalve de laatste twee punten, ja dit lijkt me vrij onverantwoordelijk. De moeder zou eerst moeten zorgen dat ze er financieel goed genoeg voor staat, dat haar geestelijke gezondheid stabiel is en sterk genoeg om voor zowel een kind als voor zichzelf te zorgen. Een steunende omgeving zou dan ook zeer gewenst zijn.



Aanvulling: dat ik het onverantwoordelijk vind betekent niet dat ik vind dat diegene een abortus moet laten doen en al helemaal niet als ze er zo fel op tegen is, abortus is niet de enige optie.



Waarom kan jij geen start maken aan die 'steunende omgeving' zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 19:44:

Nee diegene is al zwanger en wil het ondanks alles houden terwijl iedereen zegt dat ze het niet moet doen.

Ooit gehoord van Baas in eigen Buik?



Wie zijn jullie dat jullie daar over kunnen/mogen oordelen? God?
Sommige punten zoals een rijbewijs, of halfbloedtje enz is natuurlijk een onzinnig argument.



Een moeder in een redelijke uitzichtloze situatie waarbij ze een kind niet volledig kan beschermen daar krap ik wel achter mijn oren. Maar afdwingen? No way.
Alle reacties Link kopieren
Een kind nemen is altijd iets egoïstisch en een abortus is niet zomaar iets. Moeilijke keuze. Geen van bovenstaande punten zegt dat de moeder niet liefdevol voor haar kind is.
Alle reacties Link kopieren
Je haalt er allemaal dingen bij die niet ter zake doen.



In principe vraag jij: kan een alleenstaande vrouw met schulden en wat psychische klachten een kindje opvoeden...



Een rijbewijs en het feit dat het kind een buitenlandse vader heeft doet er toch niet toe?

Bovendien, ik heb ook angsten zat en ben niet onder behandeling, wie is er nu gevaarlijker Maar ja..ik heb wel een rijbewijs!
some people are so broke, all they have is money.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om het zusje van mijn vriend. Wij weten dat ze het niet aan gaat kunnen en iedereen wil dat ze een abortus doet. Maar ze denkt dat het kind haar gelukkig gaat maken.



Maar als we nu niks kunnen doen wachten we tot het kind geboren is en dan een melding doen bij bureau jeugdzorg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven