Is het onverantwoordelijk om een kind te nemen als

29-08-2013 19:41 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
De moeder van een bijstandsuitkering leeft

De moeder heeft veel schulden en leeft onder bewindvoering

De vader er niks mee te maken wil hebben en is verdwenen

De moeder allerlei angsten heeft waar ze voor in behandeling is

De moeder geen steunende omgeving heeft. alles alleen moet doen

De moeder geen rijbewijs heeft

De vader van het kind een andere afkomst heeft waardoor het kind een halfbloed is en de moeder niks kan meegeven van de andere kant.



Zou zo iemand gewoon een abortus moeten doen ook al is ze er tegen.
Alle reacties Link kopieren
O, het loepje niet gezien nog, forum mobiel. Enlighten me
Alle reacties Link kopieren
Haar behandelaar ziet haar dus, verloskundige, huisarts. Na de geboorte de kraamhulp en het consultatiebureau, dus er zijn mensen die de problemen kunnen signaleren.

Mocht het niet goed gaan, en die kans lijkt mij behoorlijk aanwezig kunnen jullie altijd nog aan de bel trekken. Om dat voor de geboorte te doen heeft geen zin.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik inderdaad op een onhandige manier de situatie heb uitgelegd. Ik vind mezelf geen naar persoon en mijn vriend al helemaal niet, wat die allemaal voor haar heeft gedaan. We gaan haar steunen maar belang van het kind staat voorop



Bedankt voor alle reacties!
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 20:02:

Ik denk dat ik inderdaad op een onhandige manier de situatie heb uitgelegd. Ik vind mezelf geen naar persoon en mijn vriend al helemaal niet, wat die allemaal voor haar heeft gedaan. We gaan haar steunen maar belang van het kind staat voorop



Bedankt voor alle reacties!Fijn zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 29 augustus 2013 @ 20:01:

O, het loepje niet gezien nog, forum mobiel. Enlighten me Ik ben meestal de eerste die 'loepje roepers' veroordeeld maar dit slaat alles. Volgens mij is TO zelf nogal laten we zeggen labiel te noemen.
.....
Oh jee.
...
Alle reacties Link kopieren
@ Saintjeanoniem, dat mag niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Er is ook een kans dat moeder positief verandert door de komst van iemand die afhankelijk is van haar voor wie ze moet zorgen.



Ik ken meerdere gevallen waar van iedereen ouders broers zussen alles dachten die kan geen goeie ouder zijn en zo dra het kind er was bewees die gene zich dubb en dwars.

Geef haar een kans en help en steun haar.

Mijn familie twijfelde ook wel om andere redenen namenlijk onze relatie die niet helemaal flekeloos verliep ik pas 18 was weinig sociaal netwerk heb en zelf in een pleeggezin gewoond heb en sexueel misbruik ben en dus nog bij een psycholoog loop voor verwerking. Ik heb me vaak alleen en niet gesteund gevoeld. En jeugdzorg alles is er bij geweest en die zien geen enkel puntje zorg over opvoeding en verzorging of iets ze geven ons er complimenten voor en ook mijn zus is er 100% op terug gekomen en vind me een goede moeder. Onze relatie gaat sinds de kleine er is ook met grote stappen voor uit we comuniseren beter en steunen elkaar veel meer. We zijn meer een 1 heid geworden en ja er is nog wel eens een ruzie of iets wat nog niet helemaal goed verloopt maar niet op een echt zorgwekkende manier. We zijn 2 mensen met een pittig karakter maar leren er steeds beter mee omgaan en de liefde voor elkaar en ons kind is een reden om heel hard te vechten.



Terwijl dat toen we er achter kwamen zwanger te zijn we het niet samen dachten te reden we hadden hele erge heftige ruzies maar mede door de liefde voor ons kind zijn we dubbel zo hard gaan vechten maar wantrouwen en het geen steun krijgen van anderen maakt vechten niet bepaald makkelijker...



Wees er voor haar en het kind je kan altijd na de hulp gegeven te hebben en zij het echt met kind verpest nog iets tegen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:saintjeanoniem schreef op 29 augustus 2013 @ 20:05:

Heel vals van mij. Maar heb je ook even geloept. En tja, ik vraag me af wat onderstaande dan voor persoon van jou maakt. En hoe volwassen en verantwoordelijk je dan zelf bent.





Onderwerp:Uit wraak in vriend zijn baco geplast voel me nu schuldig.





[/b]Ik ben misschien ook niet volwassen en verantwoordelijk maar ik ben dan ook niet zwanger, dat is het verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO het weer over zichzelf heeft.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 20:08:

[...]





Ik ben misschien ook niet volwassen en verantwoordelijk maar ik ben dan ook niet zwanger, dat is het verschil.Nee precies. Dat ben je niet. Dus wie ben jij om hier over te oordelen?
Saintje, haal dat citaat nou weg. Het zou jammer zijn als je een waarschuwing opliep, of erger.
quote:Nouschi schreef op 29 augustus 2013 @ 20:07:

@ Saintjeanoniem, dat mag niet.Oeps, regels niet goed gelezen. Zal het weer verwijderen. Heb mijn punt ook wel gemaakt. Lijkt me.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 29 augustus 2013 @ 19:59:

Way een rare reacties. Normaal is iedereen er als de kippen erbij om te roepen 'wat onverstandig!' en 'zou je dat wel doen', maar nu het wat ongelukkig geformuleerd is moet ze het kind houden, moet to haar veel steunen en een melding maken bij jeugdzorg is niet ter sprake? Wat een onzin!



Ik vind het allemaal een heel slecht plan, maar ze mag inderdaad zelf kiezen. Naast steunen (tenzij niet mogelijk omdat ze iedereen van zich vervreemd) zou ik zeker een vroegmelding doen bij bureau jeugdzorg. Ik vind het een zeer zorgelijk verhaal door de psychische problemen.Nou, nee, volgens mij vindt juist iedereen het onverstandig dat er in deze situatie een kind komt. Waar iedereen op reageert en waarom TO weinig wordt gesteund is de vraag in de OP "moet deze vrouw een abortus ondergaan?" Daar valt iedereen over. Natuurlijk is het ontzettend onverstandig, maar iemand dwingen tot abortus, nee wat mij betreft kan dat ook echt niet. Het is de toon die de muziek maakt.
quote:Lady-Voldemort schreef op 29 augustus 2013 @ 20:09:

Saintje, haal dat citaat nou weg. Het zou jammer zijn als je een waarschuwing opliep, of erger.Dank je. Heb het verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 20:08:

[...]





Ik ben misschien ook niet volwassen en verantwoordelijk maar ik ben dan ook niet zwanger, dat is het verschil.Dit topic is een samenhangsel van alle topics die jijzelf geopend hebt over jezelf van psychische problemen en zwanger zijn tot aan het rijbewijs Ben je nou zelf zwanger of hoe zit het echte verhaal nu in elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 19:50:

Het gaat om het zusje van mijn vriend. Wij weten dat ze het niet aan gaat kunnen en iedereen wil dat ze een abortus doet. Maar ze denkt dat het kind haar gelukkig gaat maken.



Maar als we nu niks kunnen doen wachten we tot het kind geboren is en dan een melding doen bij bureau jeugdzorg.De 'moeder' heeft helaas inderdaad een ongelofelijke niet steunende kutfamilie. Jij en vriend incluis. Ipv te helpen jeugdzorg bellen. Echt. Hoe fantastisch....
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook niet dat het om zusje van vriend gaat, gezien je vorige topics.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 29 augustus 2013 @ 20:16:

Ik geloof ook niet dat het om zusje van vriend gaat, gezien je vorige topics.Je haalt me de woorden uit mijn mond. Ik ben bang dat TO het over zichzelf heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de schoonzus van TO zoals omschreven liever een kindje krijgen dan de TO zelf gezien haar topics. Wat een karikatuur is dat zeg. Zou dan ook al de tweede keer zijn dat ze 'oeps oh jee' zwanger is in twee jaar. Dat op zich is al een hele kunst. Dus vraagt de TO of het verantwoord is wanneer zij een kind krijgt kan ik volmondig en heel hard ' nee' roepen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 20:08:

[...]





Ik ben misschien ook niet volwassen en verantwoordelijk maar ik ben dan ook niet zwanger, dat is het verschil.



Ehm, je bent zelf toch ook onder vergelijkbare omstandigheden zwanger geweest? (2011) Heb je het kindje trouwens gehouden? Dat wilde je toen zo graag...



Ohja en toen geloofde je dat liefde genoeg was. Wat is er veranderd!?!?!
Toen ik geboren werd, had mijn moeder geen rijbewijs. Nu nog steeds niet overigens.



En ik had me geen betere moeder kunnen wensen. She's a living angel.
Alle reacties Link kopieren
Lala88, alles wat ik denk wat betreft dit topic en al je andere is : o lalalalala.....
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven