Is het onverantwoordelijk om een kind te nemen als

29-08-2013 19:41 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
De moeder van een bijstandsuitkering leeft

De moeder heeft veel schulden en leeft onder bewindvoering

De vader er niks mee te maken wil hebben en is verdwenen

De moeder allerlei angsten heeft waar ze voor in behandeling is

De moeder geen steunende omgeving heeft. alles alleen moet doen

De moeder geen rijbewijs heeft

De vader van het kind een andere afkomst heeft waardoor het kind een halfbloed is en de moeder niks kan meegeven van de andere kant.



Zou zo iemand gewoon een abortus moeten doen ook al is ze er tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt een hekel aan mensen die andere mensen willen opleggen om een abortus te doen.



Een abortus is niet zomaar iets he, wil je dat ze in de toekomst nog meer psychische klachten krijgt? Dat ze een abortus doet terwijl ze er niet achter staat. Wie denken jullie wel niet wie jullie zijn zeg.



Zoals iemand zegt, ze komt met genoeg professionele mensen in aanraking tijdens en na de zwangerschap die ook kunnen zien als er iets mis gaat. En als het na de bevalling niet goed gaat kun je altijd dan nog proberen haar te helpen of kijken of pleegzorg niks is.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vragen om problemen. Zij heeft psychische problemen,financiele problemen,geen familie ets etc. Klinkt als een droevig verhaal wat alleen maar triest kan aflopen voor het kindje. Straks kan ze er niet voor zorgen en loopt het kind grote emotionele schade op en loopt er weer een verloren ziel in de samenleving.
Alle reacties Link kopieren
Lala88, hoe is het eigenlijk met jouw ongeplande zwangerschap afgelopen? Je kreeg daar wat kritische vragen en toen ben je nooit weer teruggekomen...
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Als ze zwanger is van en samenwoont met een pedofiel ben ik geneigd ja te zeggen, wat jij beschrijft vind ik discutabel
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd vind ik het stom als een vrouw (dus 18 of ouder) abortus pleegt als ze nog kinderen wil.



Wat niet betekent dat ik er op tegen ben, het maakt mij niet uit of mensen 20 abortussen plegen, maar ik vind het gewoon stom.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
quote:jessicaaa schreef op 29 augustus 2013 @ 20:39:

Gewoon vragen om problemen. Zij heeft psychische problemen,financiele problemen,geen familie ets etc. Klinkt als een droevig verhaal wat alleen maar triest kan aflopen voor het kindje. Straks kan ze er niet voor zorgen en loopt het kind grote emotionele schade op en loopt er weer een verloren ziel in de samenleving.Geheel mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat de moeder dat zelf moet bepalen, al heb ik er wel mijn mening over. Een vrouw kiest er niet altijd voor om zwanger te raken, het kan ook mis gaan. Dit gebeurt gelukkig niet vaak, maar toch.



De moeder van een bijstandsuitkering leeft



Dat vind ik erg onverantwoordelijk. Grote kans dat je de basale dingen niet eens kunt betalen.



De moeder heeft veel schulden en leeft onder bewindvoering



Zelfde verhaal als hierboven.



De vader er niks mee te maken wil hebben en is verdwenen



Dan kan de moeder het kind alsnog prima opvoeden, vind ik. Zeker wanneer ze een goede baan heeft.



De moeder allerlei angsten heeft waar ze voor in behandeling is



Daar hoeft het kind niet per ce onder te lijden. Beter dan wanneer de moeder er niet voor in behandeling zou zijn.



De moeder geen steunende omgeving heeft. alles alleen moet doen



Erg sneu, maar geen reden om abortus te plegen.



De moeder geen rijbewijs heeft



Bullshit, een rijbewijs is niet strikt noodzakelijk.



De vader van het kind een andere afkomst heeft waardoor het kind een halfbloed is en de moeder niks kan meegeven van de andere kant.





Lekker boeiend wat de afkomst van de vader is. Als hij er maar goed voor kan zorgen, toch?
Alle reacties Link kopieren
veel van die dingen kunnen ook gebeuren als je al kinderen hebt.. dus, ja.. ik weet het niet.Dat is voor iedere vrouw anders. de een doet het wel en de ander niet.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je dan doen als je al kinderen hebt en je komt in de genoemde situaties terecht? je kind maar uit huis laten plaatsen?
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Trouwens een kind Neem je niet. Het is niet dat je het kan bestellen via internet.



Verder ben ik van mening dat het de keuze is van degene die zwanger is. Wat jij er ook maar van mag vinden is helemaal niet belangrijk.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Misschien krijgt de moeder wel een enorme strijdlust om alles heel erg ten goede te veranderen, pakt ze iedere baan aan die ze maar kan krijgen, gaat ze als de sodemieter achter schuldsanering aan en zodra het kind 4 is en er wat meer financiële eisen zijn dan zijn de schulden opgelost, heeft ze haar leven goed op orde en krijgt ze hele leuke sociale contacten met andere moeders van school en hiermee een leuk sociaal netwerk. Je hebt niet alles in de hand, maar veel wel. Hoe zit het met de huisvesting trouwens?
Alle reacties Link kopieren
quote:apie01 schreef op 29 augustus 2013 @ 21:19:

Trouwens een kind Neem je niet. Het is niet dat je het kan bestellen via internet.



Verder ben ik van mening dat het de keuze is van degene die zwanger is. Wat jij er ook maar van mag vinden is helemaal niet belangrijk.

Jaaaaaaa laten we deze discussie nog eens doen!

Een kind krijg je namelijk, net zo als voetbalplaatjes of een wuppie!
Weet je zeker dat dit niet gewoon over jezelf gaat Lala?

Lijkt me niet onwaarschijnlijk als ik je andere topics zo eens bekijk..
Alle reacties Link kopieren
*
serieus: een "halfbloedje" is dat ook al reden voor een abortus?
Alle reacties Link kopieren
Ze kan begeleiding krijgen, ook voor de bevalling. Als haar wietgebruik zodanig is, dat dit niet goed is voor de baby (bijv. blowen tijdens zwangerschap, blowen als haar kindje erbij is, ligt te slapen) kan dit ook via verslavingszorg.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een kennis van jou zou zijn en jij dit advies bij mij zou komen halen zou ik jou echt een keiharde knal verkopen, echt keihard!



Wie ben jij met jouw dictatuur? Ben jij zelf zo bevorderd dat jij de dienst uit mag maken wie hier recht heeft op zijn of haar kind? Heb jij goddelijke ogen die de toekomst en iemands innerlijk te kunnen zien?



Ook al sta jij met tig man sterk met dezelfde mening.. Jij heb het hier echt goed fout en ik word echt woedend wanneer ik dit lees. Moeder kan met komst van háár kind diverse hulptrajecten betreden en voor al wat jij noemt is er prima begeleiding.



Echt? En anders maar melden bij BJZ wanneer het er is? Om zo over mensenlevens te praten, zowel moeder als kind.. Wie ben jij, echt schaam je dood! Een kind zomaar even bij moeder weg willen halen, harteloos en een schande!



Bemoeizuchtige schoonzus ben jij zeg!
Alle reacties Link kopieren
Precies, ze loopt gewoon te zoeken.quote:dubbelma schreef op 29 augustus 2013 @ 22:01:

serieus: een "halfbloedje" is dat ook al reden voor een abortus?
Geen rijbewijs hebben en een vader met een andere achtergrond zijn zeker geen redenen om een kind te aborteren.



Bij de overige punten lijkt het mij voor het kind verreweg het beste om niet geboren te worden.
quote:dubbelma schreef op 29 augustus 2013 @ 22:01:

serieus: een "halfbloedje" is dat ook al reden voor een abortus?



Ja wist je dat niet?

Zodra die geboren zijn moet je ze aanplakken op het bord bij de C1000,gratis af te halen..
Lala88 hoe is het iig afgelopen met jouw kindje? En ik zou je schoonzus proberen te steunen, kun je met haar praten? Dan leg je uit dat je je zorgen maakt om haar en je kunt ervoor zorgen dat ze goede begeleiding krijgt tijdens de zwangerschap en er op letten dat ze stopt met roken/blowen.



Verder ben ik eens met de rest
Alle reacties Link kopieren
Niemand kan (gelukkig maar) je schoonzusje dwingen tot abortus.



Misschien wil je al een melding doen bij het AMK (lijkt mij wat vroeg), maar je zou ook simpelweg het AMK eens kunnen bellen en om advies vragen. Daar zijn ze ook voor. Misschien hebben zij wel goede ideeën over hoe je haar zou kunnen steunen, en op welke signalen je moet letten als je bang bent dat het misgaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:lala88 schreef op 29 augustus 2013 @ 19:50:

Maar als we nu niks kunnen doen wachten we tot het kind geboren is en dan een melding doen bij bureau jeugdzorg.





Pardon? Ik weet dat er al eerder op gereageerd is maar ik kan hier niet-niet op reageren..



Sowieso, dat je dit topic uberhaupt al opent (als het inderdaad over je schoonzusje gaat); ben je van de pot gerukt? Waarom denk je dat jij, of wie dan ook, het recht heeft om een vrouw tot abortus te dwingen?



Ikzelf ben vorig jaar onverwacht zwanger geraakt en mijn ex-schoonfamilie heeft er álles aan gedaan om mij tot een abortus te krijgen. Niet leuk!



En dan ga je er, on top of everything, nog vanuit dat zij per difinitie een slechte moeder zal zijn en dat je dan maar meteen een melding bij jeugdzorg gaat doen, zodra dit kindje geboren wordt?



Ik denk/hoop dat jouw schoonzusje haar stinkende best gaat doen om varkens (sorry) zoals jij een poepie te laten ruiken. Net zoals ik heb gedaan.



Misschien moet jij zelf maar eens hulp zoeken bij jeugdzorg
Mijn Wikipedia-pagina is langer, dus ik ben belangrijker!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben beide geen rijbewijs. Zal ik m'n kinderen alsnog aborteren? Moet ik alleen niet vergeten om de BSO af te bellen voor vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
ik snap sowieso niet waarom mensen zonder geld maar kinderen blijven maken, maar dat terzijde..



klinkt onverantwoordelijk, ook al zal ze ontzettend van het kind houden..van liefde kan je geen eten kopen....



Abortus afdwingen gaat echt ver, maar het klinkt wel alsof de maatschappij en omgeving voor dit kind gaan opdraaien.



Krijgt/wil ze geen hulp voor haar angsten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven