Is hij geinteresseerd of niet?

28-10-2014 08:13 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege herkenbaarheid heb ik een andere nick aangemaakt. Ik post hier normaal gesproken ook, maar ben te makkelijk traceerbaar via die nick.



Ik ben 31, maar voel me 16... daar komt het zo ongeveer op neer. Ik (vrouw) ben sinds een tijd weer vrijgezel en ik vraag me af of hij (collega, ook vrijgezel) interesse heeft.



Het begon met leuk contact op werk, we kunnen het gewoon goed vinden. We appten af en toe (maar hij is geen app'er, maar een beller), we gaan vaak samen koffie drinken en het is gewoon gezellig. Hij neemt vaak thee voor me mee (niet voor de rest van het team, maar alleen voor mij). Vorige week vrijdag zijn we samen wat gaan drinken, dit was erg gezellig. Nu vroeg hij me afgelopen maandag mee naar een concert. Ik heb 'ja' gezegd en we hebben van te voren even snel iets gegeten en zijn daarna naar het concert geweest. Daar legde hij 2x zijn hand op mijn schouder en 1x heel ff zijn hoofd. Verder is er niks gebeurd. Ik vraag me af of hij me leuk vindt en voel me inmiddels weer 16 in plaats van 31. Ik ben niet goed in het raden van signalen, maar vind het ook te vroeg om het bij hem te gaan polsen. Denken jullie dat hij interesse heeft of is hij gewoon uit op een leuke vriendschap?



Help!
Laat het op z'n beloop joh. Je merkt het toch vanzelf. Hoe kunnen wij weten dat hij interesse heeft? Hij doet toch leuk. Ga uit van je gevoel, die weet dat echt wel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gevoel weet het echt niet meer. Ik ben gewend uit vorige relaties dat het allemaal wat sneller ging. Dus misschien moet ik dat gaan loslaten.
Als een collega z'n hoofd op mn schouder legt, zou ik denken dat ie me leuk vindt ja... Was dat concert nou gister?
Alle reacties Link kopieren
Even vanuit het oogpunt van een man: voor gewoon een vriendschap doet hij teveel moeite. Hij heeft zeker interesse en wil meer.



De fysieke aanrakingen zijn om te kijken/peilen hoe je er op reageert. Als je dit nou terugdoet (even hand op schouder, knie) weet hij dat jij ook interesse hebt. Ik heb het idee dat hij nog een tikje onzeker is of de interesse wederzijds is.
De meest mensen jagen zo bezeten het geluk na dat ze er aan voorbijlopen.
Alle reacties Link kopieren
Het concert was gisteren inderdaad. Maar ik ben vandaag zelf niet op kantoor.



Ik vond het gisteren niet echt het gepaste moment om iets terug te doen. Maar misschien moet ik het ook eens proberen. Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem: twijfel of hij mij wel (meer dan) leuk vindt.
Ik zou echt niet twijfelen. Lees even goed wat Sean zegt, volgens mij slaat ie de spijker op z'n kop.



Stuur je collega vandaag anders even een berichtje, om hem te bedanken voor het concert. Kan geen kwaad toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja, zal ik doen. Thanks!
Wat leuk!!!! Ouderwetse spanning van welke kant gaat het op. Geen internetdate maar aftasten en om elkaar heen draaien. Geniet van de spanning en de onzekerheid, dit is het aller leukste onderdeel. Mijmeren en fantaseren, wil hij me wel of niet, vind ik hem leuk of niet, alle bezwaren die in je opkomen en wegwuift.



Aaaaaah, door jou voel ik me weer even ook jong. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Haha, je omschrijft het precies goed:



''Mijmeren en fantaseren, wil hij me wel of niet, vind ik hem leuk of niet, alle bezwaren die in je opkomen en wegwuift.''



Ik doe het allemaal... ;)
Alle reacties Link kopieren
Zeg ijskonijn! Die man doet zijn best, stuurt signalen af en jij reageert niet.

Hij wil graag meer!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat lijkt me wel!!
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk! Lekker onderzoeken meid!

Ik zouinderdaad ook een berichtje sturen vandaag, misschien erin zetten dat je uitkijkt naar jullie volgende date? Of is dat nog te spannend?

Geniet van dit gevoel
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft interesse!
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Je doet het goed; ik zou niets veranderen alleen maar positief zijn (je eigen hartelijke ik zijn) op zijn toenaderingspogingen. Des te meer hij gefascineerd raakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft duidelijk interesse. Het valt me wel op dat je jezelf niet afvraagt of het slim is om iets met een collega te beginnen.
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op het werk zouden we stel nummer 20 zijn (zonder overdrijven), dus het is wel geaccepteerd. Hij werkt hier ook tijdelijk vanwege een traineeship, dus is binnen nu en een jaar of (maximaal) 2 weer weg.



Haha, maar ik twijfel over de signalen, omdat hij me verder bijna niet appt enz. (Ik weet dus wel dat hij geen app'er is!) Maar misschien wacht hij ook wel af omdat ik geen signalen af geef. Alhoewel... 2x in korte tijd samen, is dat dan geen signaal vanuit mijn kant?



Oh nee, ik durf geen berichtje te sturen over een date... want zo noemen we het ook niet! ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:indewar01 schreef op 28 oktober 2014 @ 10:26:



Oh nee, ik durf geen berichtje te sturen over een date... want zo noemen we het ook niet! ;)

Noem het dan geen date, maar zeg hem, dat je concert geweldig vond. En of jij nou hem uit mag nodigen voor een concert.



(en raak de arme man eens aan af&toe)
Alle reacties Link kopieren
Juist omdat het niet zo snel richting bed gaat, zou hij weleens heel serieus kunnen zijn in zijn bedoelingen. Hartstikke leuk toch en met Waterplant eens: "geniet" maar van dit onzekere aftasten, dat is een fase die tegenwoordig nogal eens wordt overgeslagen.



Wat je gewend bent met dat snelle daten enzo is nou juist zo vaak teleurstellend (zie zovele topics hierover!), omdat men de tijd niet meer neemt om elkaar een beetje te leren kennen.



Hij is denk ik ook voorzichtig juist omdat je een collega bent. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, las net ergens dat het alleen maar logisch is dat irl nog altijd op plekken waar je vaak komt (en hoeveel tijd besteedt men aan werk per dag he) nog altijd de meeste kans hebt op spontane klik en een relatie. Je kent elkaar dan vaak bovendien al in allerlei situaties. Niks mis mee dus!



Laat het lekker op zijn beloop en geef hem ook signalen terug. Laat iig blijken dat je een leuke avond hebt gehad en voor herhaling vatbaar. Of vraag hem nu ook een keer mee uit of kook iets voor hem oid.



De interesse is iig overduidelijk wederzijds!

Ik zeg: er hangt een ouderwetse romance in de lucht
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ok... ik ga donderdag mijn best doen! ;)
Alle reacties Link kopieren
En ga nou niet appen beschouwen als wel/ niet geinteresseerd. Appen verpest meer dan je lief is!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie lieve en positieve reacties! Doet me goed, want ik voel me echt zo onzeker!



Tinder e.d. is ook niks voor mij! Ik was behoorlijk teleurgesteld dat mijn relatie uit ging na 8 jaar en was verdrietig dat het niet gelukt was (niet verdrietig om hem, maar om de situatie), maar riep wel meteen: ik hoop dat ik een volgende liefde IRL tegenkom ipv via een datingsite.



Overigens ben ik wel 3 jaar ouder... Maar dat zegt tegenwoordig ook niet zoveel meer toch?
Alle reacties Link kopieren
Overigens hoop ik niet dat het onzekere aftasten eeuwig duurt, want dan word ik gek! Ik wissel zo ongeveer om de 5 minuten van gedachten (hij vind me leuk, hij vindt me niet leuk) en als dat nog maanden zo door gaat, dan trek ik dat niet haha.
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen hebben een "ideale leeftijdsdoelgroep" van 5 jaar jonger of ouder. 3 jaar jonger maakt helemaal niks uit, nee.



Haha, dat niet trekken, wat zijn we toch ongeduldig tegenwoordig he, gewend als we zijn aan snel internetten, nergens meer op hoeven wachten, niet meer sparen voor iets, maar direct kunnen kopen (op krediet desnoods).



Met de liefde van mijn leven hebben we 3 (eigenlijk 6) maanden zo om elkaar heen gecirkeld, hoorde later van iedereen dat ze er gek van werden: wanneer gebeurde er nou eens wat, hahaha. We durfden allebei niet echt initiatief te nemen. Zelfs op een weekendje weg (waar anderen plots afhaakten, goh wat toevallig dat ze niet konden) en samen op 1 kamer sliepen, gebeurde niets (behalve 1 streling).



Kijken en niet aankomen en ja, dat maakt je stapelgek. Maar heel dierbare herinneringen aan die periode, waarin het gevoel steeds sterker werd tot het onvermijdelijk duidelijk was.Helaas ontzeggen heel veel mensen deze onzekere periode, want we willen snel duidelijkheid, kunnen niet veel meer hebben aan geduld en "wachten".



Juist als je bijv collega's of buren bent van elkaar, kan dat een extre drempel zijn en echt wat "zekerder" van elkaar zijn, omdat je elkaar daarna tegen blijft komen. Dus het is prima dat jullie wat voorzichtig aan doen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je verhaal!



Conclusie: ik moet gewoon geduld hebben en in tussen tijd genieten van wat er nu gebeurd...



Stiekem is het ook wel leuk (soms ;)), ben benieuwd of het ergens toe leidt!



Overigens hebben al meerdere collega's aan me gevraagd of hij soms een oogje op me heeft. En als ik dan vraag naar de reden waarom ze dat denken, kunnen ze het niet duidelijk uitleggen. Hun gevoel zegt dat... de manier waarop hij naar me kijkt, om mijn grapjes lacht en met me omgaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven