Is hij geinteresseerd of niet?

28-10-2014 08:13 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege herkenbaarheid heb ik een andere nick aangemaakt. Ik post hier normaal gesproken ook, maar ben te makkelijk traceerbaar via die nick.



Ik ben 31, maar voel me 16... daar komt het zo ongeveer op neer. Ik (vrouw) ben sinds een tijd weer vrijgezel en ik vraag me af of hij (collega, ook vrijgezel) interesse heeft.



Het begon met leuk contact op werk, we kunnen het gewoon goed vinden. We appten af en toe (maar hij is geen app'er, maar een beller), we gaan vaak samen koffie drinken en het is gewoon gezellig. Hij neemt vaak thee voor me mee (niet voor de rest van het team, maar alleen voor mij). Vorige week vrijdag zijn we samen wat gaan drinken, dit was erg gezellig. Nu vroeg hij me afgelopen maandag mee naar een concert. Ik heb 'ja' gezegd en we hebben van te voren even snel iets gegeten en zijn daarna naar het concert geweest. Daar legde hij 2x zijn hand op mijn schouder en 1x heel ff zijn hoofd. Verder is er niks gebeurd. Ik vraag me af of hij me leuk vindt en voel me inmiddels weer 16 in plaats van 31. Ik ben niet goed in het raden van signalen, maar vind het ook te vroeg om het bij hem te gaan polsen. Denken jullie dat hij interesse heeft of is hij gewoon uit op een leuke vriendschap?



Help!
Alle reacties Link kopieren
Echt a whole lotta schemerige esoterische wolligheid, die in 1 zin samengevat betekent dat je nog steeds (BAAL!) gevoelig bent voor de charmes van een fouterik die, ondanks jullie ijzersterke spirituele dat-ziet-iedereen-band, nooit voor je gekozen heeft. En dat nog steeds niet doet, sterker nog hij weet precies hoe hij je kan raken, kwetsen, verliezen en weer paaien, hoe amusant!

Spanning en onbereikbaarheid verwar je schijnbaar met "eeuwige zielsverwantschap", man o man wat heb je dat gekwelde en verwaarloosde kind in je straks veel uit te leggen, want het wordt alleen maar erger ook al roep je hier heel hard het tegenovergestelde.



Nog afgezien van je minachtende toon jegens zijn vriendin ("of ze dat nu wil of niet'), die waarschijnlijk je hele naam nog nooit gehoord heeft óf samen met hem om je grinnikt.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Waar zit dat zielsdiepe in voor jou, Tove?

Soms is het misschien idd iets in elkaars dieptes/thema's waar je raakvlakken hebt en van elkaar iets in te leren hebt van elkaar?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen contact meer met diegene, Tove.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy; ik heb mijn bericht weer weggehaald. Ik spreek je wel verder in het andere topic.

Dit was ook een van de redenen waarom ik lange tijd niet meer op het forum kwam: geen zin meer in al die negatieve, nare en domme reacties op mensen die het aandurven om iets kwetsbaars te posten. Ik snap niet waarom bepaalde mensen dat kennelijk nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wittelelie143 schreef op 05 mei 2015 @ 23:37:

Suzy ik lees wel mee. Tis hier alleen zo druk met de ene bruiloft na de andere en verjaardagen er tussen door. Ik zag nog een berichtwisseling tussen jou en Hettie, waar ik nog op wilde reageren. Ik kom daar nog wel op terug. Ik wil van de week ergens een rustige dag achter mijn laptop plannen.



Hoe gaat het met iedereen hier?



Met mij wat de burn out betreft steeds beter. In kleine stapjes. Daar moest ik eerst heel erg aan wennen, maar ik heb geaccepteerd dat ik niet veel moet willen en dingen rustig aan moet doen. Wat vandaag niet kan, komt morgen.



Met man gaat ook super. Heel fijn samen. Net als Hettie was ik er ook heel sceptisch over vroeger. Vond mijn leven alleen prima, maar ik raak steeds meer gewend aan het samenzijn en ervaar het heel positief.



Ik laat van de week nog wel van mij horen.



Groetjes en heel veel liefs aan jullie allemaal.



Fijn dat te horen, Wittelelie: het gaat dus nog steeds bergopwaarts!

Ga zo door, elke stap is er weer 1!

Gek he dat dat samenzijn ook weer zo snel went, al was je zo gewend aan het alleenzijn?

Hier ook weer plannetjes aan het maken voor komende tijd, klussen, meer werk in aantocht, en soms ff lekker in het zonnetje op de nieuwe loungeset.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:tove82 schreef op 07 mei 2015 @ 23:52:

Suzy; ik heb mijn bericht weer weggehaald. Ik spreek je wel verder in het andere topic.

Dit was ook een van de redenen waarom ik lange tijd niet meer op het forum kwam: geen zin meer in al die negatieve, nare en domme reacties.Dom? Want?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tove82 schreef op 07 mei 2015 @ 23:52:

Suzy; ik heb mijn bericht weer weggehaald. Ik spreek je wel verder in het andere topic.

Dit was ook een van de redenen waarom ik lange tijd niet meer op het forum kwam: geen zin meer in al die negatieve, nare en domme reacties op mensen die het aandurven om iets kwetsbaars te posten. Ik snap niet waarom bepaalde mensen dat kennelijk nodig hebben.Over nodig hebben gesproken; ik bespeur bij jou de hang om de partner van jouw object te bestempelen als minder dan jij, dat klinkt erg onsympathiek, en ik vraag me af waarom jij dat zo nodig hebt. Om maar even mee te zweven; voeding voor je ego? Jezelf boven mensen plaatsen ("Ik ben succesvoller dan hij", "Zij heeft niets te willen") is maar voor kort effectief en helpt je van geen kanten. Google even op "ego" en "geweldenaar". Je past spiritualiteit toe om dingen voor jezelf goed te praten, en niet zoals andere mensen hier, om te groeien, te leren en een beter mens van te worden. Je kan spiritueren wat je wil, een goed mens zijn (vooral voor jezelf!) is een heel ander verhaal.



Overigens lijkt het me voor jou heel pijnlijk om te zien hoe hij ZELFS degene waar hij wél met zijn hart voor kiest, zijn vriendin dus, net zo goed een onbehaaglijk gevoel kan geven. Heel rot is dat, met name voor haar.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Kwam net Tarzan van de kassa toevallig weer eens tegen bij de supermarkt.

Ik heb ook lenzen nodig, want ik stond op een afstandje verse jus te "tanken" en dacht: hee, wat een leukerd daar.

Was hij het, haha.

Praatje mee gemaakt.

Ik vind hem nog steeds aantrekkelijk.



En ook nog even eind vd middag een uurtje in de zon kunnen zitten.

Nu dat afdak weg is heb ik veel langer zon in de tuin, maar het is al snel te warm.



Hettie, Wittelelie, enz: hoe gaat het met jullie?



Fijn weekend iedereen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hadden wij het pas over een woeste man voor jou.

Kom jij ineens Tarzan van de kassa opnieuw tegen.



Is hij nu helemaal verlost van de bekende 'dramaqueen'?

Bedoel, is de weg nu wèl vrij voor iets tussen hem en jou?



Probeer vooral te blijven horen wat jouw binnenste zegt!
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of daar nog een vrije weg ligt, hij is iig vriendelijk en ik (weer eens) wat ongemakkelijk (leuk-ongemakkelijk, niet vervelend-ongemakkelijk).

In zo'n supermarkt elkaar volgen of opzoeken in het volgende pad om terloops een vraag te stellen is minstens een béétje maf, haha.

Ik weet wel dat ie zijn boot niet meer heeft, maar dat is niet wat ik werkelijk wil weten, haha.



Ja, die dramaqueen is hij al jaren van verlost en ik ook alweer bijna 2 jaar.

Maar ik denk zelf gepasseerd station, ik grijp meestal niet terug op eerdere ervaringen en met diezelfde persoon járen later weer een draad oppakken.

Ergens misschien jammer, maar als je geen voeling hebt gehouden al die jaren, kun je idd ook niet van elkaar weten of je allebei misschien gegroeid bent en blijf je die persoon zien zoals je die toen kende.



En de meesten blijven dat beeld voor ogen houden wat ze hebben ervaren met jou, als je nauwelijks kans hebt of krijgt dat bij te stellen.

En dat gaat niet zo makkelijk bij losse supermarktpraatjes van een paar minuten.

Ik heb ook niet gevraagd of ie momenteel vrij is of niet.

We zijn allebei onze eigen weg gegaan en alleen toevallig contact willen (hij).

Ik weet niet of ik daar nog zin in zou hebben om dat met hem te onderzoeken,

niettegenstaande dat ik best een paar leuke avondjes met hem zou willen doorbrengen



Ben weer vol focus op mijn eigen plannen eigenlijk.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
En door oppervlakkige praatjes weet ik nu nog niet of hij al klaar is om woest te zijn, hahaha.

Laat staan met mij.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 09 mei 2015 @ 15:22:Ben weer vol focus op mijn eigen plannen eigenlijk.

Zolang jij jouw eigen koers (er)vaart komt er vanzelf van alles op jouw pad waarin jij je tanden kunt zetten.

Inclusief wilde vrijzinnige types m/v die buiten de lijntjes willen kleuren. Uitdaging kent gelukkig vele vormen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
idd.

En ik zie nu ook wel dat er idd van alles op mijn pad komt.

Heeft ook te maken met mezelf letterlijk en figuurlijk blootgeven, hahaha

Als je jezelf "opent", ipv vastzet, krijg je idd blijkbaar signalen, pijlen die de route wijzen, mits je ze goed interpreteert welke betekenis je eraan hecht en je de juiste/eigen pijlen volgt en niet die voor andermans speurtocht waren uitgezet.

Puzzelstukjes aangereikt krijgen, en zelf dan kunnen kijken, passen en meten of en waar in de eigen puzzel die passen.



Zo te zien is het nu droog buiten, ga ik ff de binnenwereld uit en lekker naar buiten, de wind voelen

Gisteren en vandaag als ik even de hele dag het rijk voor mij alleen heb komen de ingevingen vanzelf, om de zinnen mee te verzetten.



Heb jij ook een leuk weekend?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik zie Tarzan eerder als symbolisch, als zo'n pijl/ wegwijzerT en niet als signaal dat hij het is die mijn weg nu weer kruist oid.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 09 mei 2015 @ 16:27:Heb jij ook een leuk weekend? Jazeker. Kinderen zijn de hort op, dus ik speel ongestoord piano.

Mijn verstand op nul, mijn handen hun gang laten gaan. Lekker!
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Piano spelen ook nog, past wel bij jou, de juiste toetsen vinden, lekker (be)spelen



Het giet hier alweer, dus ik blijf ook maar even binnenspelen
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Héérlijk nummer, dat " cause I'm a man (woman)".

Heb ik nu ff lekker hard staan, en dat wil wel met die boxen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hè Suzy, wat zit jij nou thuis? Moet je niet op zoek naar je Tarzan?



Wat een verhaal zeg. Maar als je hem echt zo leuk vindt, waarom nodig je hem dan niet eens uit voor een drankje? Dan kom je er ook meteen achter of hij al bezet is én wel of geen interesse heeft in jou.

En hoe is het nu met de poes? Is hij weer lekker binnen aan het rondhupsen?



Ik moet je nog bedanken voor je reactie op mijn "relaas" trouwens, en Tove ook! Ik ben eigenlijk gewoon hopeloos onzeker in mijn omgang met mensen, daarom denken de meesten ook dat ze mij moeten vertellen wat ik moet doen. Terwijl ik diep van binnen prima weet wat ik doe, wat ik wil, hoe ik wil leven, etc.. Maar als je onzeker bent roep je gewoon bepaalde reacties mij mensen op. Best vervelend voor mij, maar ik vrees dat er niks aan te doen is. Ik probeer al 37 jaar minder onzeker te worden en het lukt me nog altijd niet.

En die vrienden, die zo door blijven gaan op dat niet willen drinken, dringen ook in andere opzichten vaak aan. Vorig jaar wilde ik mijn verjaardag niet vieren en dat begrepen ze totaal niet. Ik moest en zou het met hun samen vieren. Ik ben uiteindelijk thuis gebleven, heb vol gehouden dat ik gewoon lekker alleen wilde zijn, maar ik had toen wel heel erg het gevoel dat ik ze had beledigd. Ik denk dat ze, door mijn onzekere houding, denken dat ik zelf niet kan beslissen ofzo, dat ik me niet realiseer dat ik bepaalde dingen nodig heb. Het is aan 1 kant vreselijk goed bedoeld, maar soms is het ook benauwend hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hettie, ik heb wel ff genoeg gefeest, was hier koningsdag en bevrijdingsdag enzo, daarna mag het wel ff wat minder.

Ik ben gisteren al uit geweest.

En ik heb weer wat nieuwe doelen vd zomer, waar ik fit voor wil zijn en ik wil binnenkort ff een (mid)weekje of weekend weg, dus ook ff rustig aan qua geld uitgeven.

En jij dan?

Geen zin in dansen momenteel?



Tja, Tarzan is een oude bekende, heb ik ooit kortstondig "iets mee gehad".

Dat was een ongezonde driehoek met een gemeenschappelijke vriendin waar hij nogal van ingenomen heeft en van alles destijds maar afstand genomen heeft. Ingewikkeld verhaal iig.

Later heb ik nog weleens een poging gedaan tot contact als we elkaar ff kort gesproken hadden en daar was hij iig toen niet aan toe en vond ie vervelend.

Dus ook al is het nu járen later, dat gaat iig nu niet van mij uit komen.

En hij gaat hier niet uit, dus kom ik in dat circuit niet tegen.

Uberhaubt afgelopen jaren hooguit 2 keer per jaar bij toeval, terwijl het toch een kleine plaats is hier.

Laatste tijd zie ik hem wat vaker, altijd in de supermarkt om eoa reden, haha.



Nu ik erover nadenk: hij maakte wel een opmerking, soort Freudiaanse verspreking over iets wat hij (nog) van mij weet op intiem gebied.

Ik weet niet of hij daar iets mee bedoelde of dat het hem zomaar ontglipte, dat ga ik maar niet zelf betekenis geven iig.

Volgende toevallige keer zal ik hem misschien wel vragen of ie weer een vriendin heeft en een beetje happy is.

Nu meer over werk gepraat, globaal de stand van zaken, meer niet.



Over jouw onzekerheid: eigenlijk ben je dus juist niét onzeker als ik het goed begrijp?

Je komt daar alleen niet gemakkelijk voor uit, tegenover andere mensen, voor wat jij vindt of denkt?

Hoe beslister jij zelf overkomt, hoe minder de mensen de neiging hebben om jou te projecteren vertellen wat jij wel/ niet zou moeten of wat zij het beste/beter vinden voor jou, als ze jou waren of wat hoort enz.

Ik ga vrijwel totaal mijn eigen gang en ik krijg ook weleens een enkele keer commentaar ergens op, maar niet vaak en als ik stug bij mijn eigen mening/smaak enz blijf stopt dat vanzelf.



Misschien vind jij veel meer herkenning in het andere topic (Alleenzijn en gelukkig met jezelf- psychepijler).

Kom je daar gezellig meelezen en -schrijven?

Daar is het wat drukker momenteel en zal je meer herkenning vinden ook.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hm, dat hij toen geen verder contact met je zocht zegt inderdaad wel wat. Hoe is het eigenlijk met die andere leukerd, heb je die in de tussentijd nog gezien? Ik las op het andere topic dat je kat niet meer te houden is. Raar eigenlijk, de vrijheid ruikt blijkbaar naar meer. Moet hij nu nog 2 weken binnen blijven?



Ik ben niet onzeker over mijn leven inderdaad, maar wel in het contact met anderen. Daarom ben ik dus ook graag en veel alleen.

Ik wil tegenwoordig ook gewoon niet meer omgaan met mensen bij wie ik een slecht gevoel krijg over mezelf. Meestal zijn dat mensen die het allemaal beter denken te weten. Ik heb daarom weinig contact met een aantal familieleden. Ook de relatie met mijn ouders is niet al te best en ik zit erover te denken om met ze te breken. Ik kan niet mezelf zijn bij ze, voel me nog altijd een kleuter. Mijn leven is totaal anders dan het leven dat zij leiden of hebben geleid. Ik reis, ben zelfstandig en heb veel van de wereld gezien. Mijn ouders hebbend dat soort dingen nooit gedaan, maar denken het toch allemaal beter te weten. Mijn vader is ineens een Duitslandexpert sinds ik hier woon. Weet zogenaamd alles over het land en de taal, maar zegt af en toe de vreemdste dingen. Dan kan hij bijvoorbeeld alleen in het Duits op een bepaald woord komen, terwijl hij gewoon in Nederland woont. Terwijl ik hier echt woon, echt geemigreerd ben en de taal echt spreek. Heel raar om iemand dan zo te zien opscheppen over zijn kwowledge. Ze ontmoeten brengt me eerlijk gezegd weinig, behalve frustratie en verdriet. Misschien wil ik daarom ook wel naar Seoul. Dan kan ik me misschien eindelijk losmaken van die benauwende familiebanden en eindelijk eens zijn wie ik echt ben.
Alle reacties Link kopieren
Hettie, lees ff op andere topic, gaat het daar ook over.



Jij vindt je ouders en hun mening/gedrag zelf nog te belangrijk, zo belangrijk dat je liever op grote afstand blijft dan jezelf los te maken van hun denkbeelden die ze blijven opdringen, zolang jij hun niet "opvoedt": dat jij nu volwassen bent en de opvoeding sinds jouw 18e allang gestop is: jij het zelf mag uitmaken hoe jij leeft en wat jij het juiste/ goede vindt om te doen voor jezelf.

Dat je dat uitstekend zelf kan bepalen en zij maar eens moeten leren om te vertrouwen op wat ze jou aan normen/waarden hebben meegegeven.



ALs je ver weg vlucht maakt dat het misschien gemakkelijker om daar afstand van te nemen, maar pas als jij durft op te komen voor jouw norm waar jij naar wil leven wordt die relatie tov jouw ouders gelijkwaardiger.



Ik heb gisteren thuis oa verteld over mijn plannen omtrent een hobby van mij (mijn vader had dat ook, trouwens).

Mijn moeder is zodanig geevolueerd dat ze geen commentaar leverde en zelfs wel vrienden kende van vroeger die dat ook deden.

(vroeger had ze daar een oordeel over gehad, omdat ze dat zelf niet kent/ zou willen).

Ouders groeien ook mee, maar dan moet je wel voor jezelf opkomen en ongevoeliger worden voor een evt oordeel of beoordelen door je ouders.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Pff, ik word hier onderhand stapelgek van die kleine knuffelkater

Helemaal als ik in mijn ochtendjas ben, zoals vanochtend: hij loopt me overal achterna en bespringt me de hele dag..



Wat zal ik blij zijn als ie weer vrij mag rondbanjeren in de tuin enzo!

Hij verliest ook zijn wintervacht, dus overal rondwaaiende haren, dat versterkt momenteel de hooikoorts die ik al heb (valt mee en alleen april-mei) op dit soort dagen als ie om mijn nek hangt/ op schoot wil/ mij wil zoenen.

Dat laatste is natuurlijk lief, maar er komt geen einde aan wat hem betreft (hij verveelt zich natuurlijk enorm).



Tijd om naar buiten te gaan!

Voor mij, bedoel ik dan



Fijne dag vandaag!

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 10 mei 2015 @ 11:55:Ik wil tegenwoordig ook gewoon niet meer omgaan met mensen bij wie ik een slecht gevoel krijg over mezelf. Meestal zijn dat mensen die het allemaal beter denken te weten. Ik heb daarom weinig contact met een aantal familieleden. Ook de relatie met mijn ouders is niet al te best en ik zit erover te denken om met ze te breken. Ik kan niet mezelf zijn bij ze, voel me nog altijd een kleuter.

Jij hoeft jezelf echt geen slecht gevoel laten aanpraten, alles wat ze zeggen kun jij ook naast je neer (leren) leggen.

Hoe meer jij houd van jouw leven incl. keuzes hoe minder jij de goedkeuring van anderen over jou nodig zal hebben.

Wellicht is het hoog tijd dat jij een 'teflonlaag' om jezelf kweekt waarlangs alles waar jij niks mee kunt/wilt afglijd.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op 09 mei 2015 @ 15:57:



[...]



Zolang jij jouw eigen koers (er)vaart komt er vanzelf van alles op jouw pad waarin jij je tanden kunt zetten.

Inclusief wilde vrijzinnige types m/v die buiten de lijntjes willen kleuren. Uitdaging kent gelukkig vele vormen.



Is dat zo? Bedoel je dus dat hoe meer eeuhh intuitief je bezig bent hoe meer dingen op zn pootjes

terecht komen?

Ik ben even een tijdje niet geweest, stress was/is weer te hoog (vooral door perfectionisme) dus ben daar

mee aan de slag gegaan. En ik merk toch wel duidelijk dat als ik op mn intuitie let ipv mn ego dat ik veel relaxder ben, maar nogmaals gaat dat volgens jou dan ook op andere euuhh gebieden werken HL? Wauw...



Vorige week ging ik heel goed en gister had ik weer een terugval. (en ja ik zal eerlijk zijn, dat kwam door een man. Is verder de moeite niet waard om het te vertellen, ik ben er alweer overheen. Iets in de zin van iemand lijkt leuk tot zijn ware aard te voorschijn komt. En het is dan erg verleidelijk om dat op jezelf te betrekken en denken dat het nooit meer goed komt maar dat is niet realistisch natuurlijk. Ik denk dat ik toch wat betreft liefde een te onrealistisch en te romantisch beeld heb..)
Hettie: ik herken dit. Niet met familieleden maar wel met andere mensen (vooral mijn ex eigenlijk.

we zijn vriendschappelijk uit mekaar gegaan, en ik weet niet waarom maar ik merk op een of andere manier

dat ik uit mijn humeur raak als ik hem zie. Beter dus om daar even mee te kappen, dat snapt hij niet maar goed dat hoeft ook niet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven