Is hij geinteresseerd of niet?

28-10-2014 08:13 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege herkenbaarheid heb ik een andere nick aangemaakt. Ik post hier normaal gesproken ook, maar ben te makkelijk traceerbaar via die nick.



Ik ben 31, maar voel me 16... daar komt het zo ongeveer op neer. Ik (vrouw) ben sinds een tijd weer vrijgezel en ik vraag me af of hij (collega, ook vrijgezel) interesse heeft.



Het begon met leuk contact op werk, we kunnen het gewoon goed vinden. We appten af en toe (maar hij is geen app'er, maar een beller), we gaan vaak samen koffie drinken en het is gewoon gezellig. Hij neemt vaak thee voor me mee (niet voor de rest van het team, maar alleen voor mij). Vorige week vrijdag zijn we samen wat gaan drinken, dit was erg gezellig. Nu vroeg hij me afgelopen maandag mee naar een concert. Ik heb 'ja' gezegd en we hebben van te voren even snel iets gegeten en zijn daarna naar het concert geweest. Daar legde hij 2x zijn hand op mijn schouder en 1x heel ff zijn hoofd. Verder is er niks gebeurd. Ik vraag me af of hij me leuk vindt en voel me inmiddels weer 16 in plaats van 31. Ik ben niet goed in het raden van signalen, maar vind het ook te vroeg om het bij hem te gaan polsen. Denken jullie dat hij interesse heeft of is hij gewoon uit op een leuke vriendschap?



Help!
Alle reacties Link kopieren
quote:indewar01 schreef op 25 november 2014 @ 15:39:

Hij deed dat voor zondag ook gewoon altijd! Dus daarom begrijp ik dit gedrag totaal niet!

Dan is er dus iets veranderd...wat weet ik niet, of hij is een lul, kan ook.

Maar goed, laat het indewar.

.

punt...en dus geen komma.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
En dan nog wat...nooit, maar dan ook nooit je door een man in de war laten brengen.

Nooit dus.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin, Elle!

Waarom zou je niet helemaal voor een leuke man kunnen gaan (dat kan ook zonder jezelf te verliezen!)



In de war; vraag om opheldering: "waarom doe je zo afstandelijk?"



Waarschijnlijk zit t heel anders. Ik denk zelfs dat hij ook behoorlijk verlegen is...

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:indewar01 schreef op 25 november 2014 @ 15:39:

Hij deed dat voor zondag ook gewoon altijd! Dus daarom begrijp ik dit gedrag totaal niet!Voor zondag hadden jullie nog niet gezoend.

Zoenen met haar maakte voor mij tenminste onze hele relatie anders.

Bij jullie is de relatie iig niet collegiaal meer, onduidelijk wat dan wel.

Wat voor signalen geef jij af?

Toch niet weer dat onduidelijke afstandelijke?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gewoon direct om opheldering vragen. Je hoeft helemaal de boel niet aan te kijken. Je moet jezelf niet zolang in spanning houden. En je moet hem niet zoveel tijd geven.



Verder: als ik iemand echt leuk vind ben ik niet in staat iemand te negeren. En ja, ik kan ook onzeker zijn. Uit onzekerheid vermijden kan ik me wel voorstellen, maar iemand die bijna voor je staat niet aankijken kan ik mij niet voorstellen. Ook het negeren van appjes kan ik me niet voorstellen.



Ook: je moet je afvragen of je met iemand een relatie wilt opbouwen die je uit onzekerheid negeert. Onzekerheid en sociale onhandigheid is vaak normaal, menselijk en soms zelfs mooi om te zien, maar met negeren kom je echt geen stap verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 25 november 2014 @ 15:52:

[...]

Wat voor signalen geef jij af?

Toch niet weer dat onduidelijke afstandelijke?



Zij appt, hij negeert dat. Het is onzin dit op haar bordje te gooien. Hoe dan ook: hij doet dit zeker niet handig. Zelfs als hij een bloedhekel aan appen heeft.

Als hij zo doorgaat heeft hij in week 1 van 'de relatie' al wat goed te maken. Geen goede start!
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zowel hij als zij nu weer onzeker zijn geworden.

Praat rechtstreeks met hem, buiten werktijd, persoonlijk.

Dus niet via sociale media

En onthoud dat hij ook maar gewoon menselijk is.

Dus geen ideale altijd handig reagerende Superman.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Als hij je heeel leuk vond, dan waagt een man de sprong hoor..iedere man.

Ja ook...als hij heul erg verlegen is.

.

Hij had toch verdorie even kunnen lachen, klein woordje op de app, een seintje kunnen geven?

dat had ik geeist zelfs..

En anders...wat een slechte start zeg, wat strike zegt.

Nee, niks voor mij, het moet gelijk voelen als dat hij me wil...en anders..?

de pot op.

.

klinkt lekker, dat wel.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:indewar01 schreef op 25 november 2014 @ 15:40:

Tegen die collega deed hij wel leuk en normaal!

Hoe relaxt was hij?



En hoeveel had hij gedronken zondag?
Hele grote kans op onzekerheid van beide kanten weer. Ga nu vooral niet om opheldering vragen of vragen waarom negeer je mij.



Wel kun je als jullie er met zijn tweeen op uit gaan een gesprekje over beginnen en dan ook vooral jezelf kwetsbaar opstellen. Dat het best lastig is om jezelf een houding te geven op je werk. Dat je hem het liefst weer wil zoenen, maar dat dit op het werk natuurlijk niet kan, dat je daar wat ongemakkelijk van wordt. Grote kans dat hij dat net zo heeft.



Dus het slechtste wat je nu kunt doen is hem een appje sturen met 'waarom negeer je mij', want als het onzekerheid is (wat ik denk) dan kruipt hij na zo'n appje nog veel meer in zijn schulp.



Dus geen social media, maar face to face. (Wachten op een geschikt moment, dus niet even snel bij het koffieapparaat!)

Hem niet verbaal aanvallen omdat je nu gaat twijfelen vanuit je eigen onzekerheid.
Vraagje: Heb jij aan 1 van je collega's verteld over jullie date en dat er gezoend is?
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 25 november 2014 @ 15:32:

Hij weet zich duidelijk nog geen houding te geven op het werk.

Trek jezelf zijn gedrag niet persoonlijk aan.

Een mogelijk prille relatie met een collega is niet niks.

Zeker niet wanneer de hele werkvloer mee kan genieten.



Dit dus.

Sommige collega's bemoeiden zich er voor zondag al mee. Was dit dezelfde collega toevallig?

Toen kon dat misschien niet schelen, maar nu is het serieuzer. Hij overdrijft omdat hij het nu opeens misschien meer prive wil houden. Zolang er niks was kon hij dat plagerige contact met jou nog afdoen als grappig en gewoon een klik als collega's.



Wacht nou maar ff af tot vanavond dik na werktijd..

Laat hem zelf ergens mee komen. En zo niet, dan kan je altijd nog vragen wat er aan de hand is.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Hey indewar hoe is het nu?
Alle reacties Link kopieren
Ow wat raar allemaal zeg, inderdaad niet zo'n beste start indewar Ik ben zelf van mening dat het allemaal een beetje vanzelf moet gaan zonder al te veel gedoe. Natuurlijk kan het zo zijn dat hij zich echt geen houding weet te geven, maar voor nu klinkt het niet goed. Toch maar even afwachten, maar bij complete radiostilte zou ik als ik jou was de eer aan jezelf houden.
Alle reacties Link kopieren
Maareh... TO... Wat is jóúw aandeel? Ben je wel op hem afgekomen voor een babbel bij de koffiemachine? Of zit je onzeker en schuchter te wachten tot hij over de brug komt met lachen, gieren, brullen?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet mezelf écht écht gaan aanleren geen problemen te zoeken die er niet zijn (zoals o.a. Highlander meerdere keren heeft aangegeven). Het is weer ok, maar toch... ik blijf zijn gedrag van gisteren en vandaag raar vinden.



En ik was juist super vrolijk gisteren, juist door zondag.



Vandaag vroeg ik hem weer iets via de chat. Uiteindelijk kreeg ik een reactie terug: ''Nee natuurlijk niet, ik laat jou niet in de steek!''



Dat stelde me al wel gerust, maar ik dacht toch van: ik laat je nu even met rust.



En om 17.30 uur kwam hij hoor, bekertje water voor me bij zich. Toen hebben we een half uurtje zitten kletsen. Hij is enorm gestresst (normaal dus nooit, hij werkt altijd veel en hard en klaagt nooit, maar zag het nu even niet meer zitten...) en kan dus blijkbaar maar één ding tegelijk (dat laatste is mijn interpretatie). Hij wilde een afdelingsborrel organiseren donderdag, maar dan kan ik niet. Ik zei: maar jullie kunnen dat prima zonder mij. Waarop hij zei: nee, zonder jou is het niet leuk.



Hij liep ook net met me mee naar buiten. Ik heb te snel geoordeeld, maar wat ik al zei: ik blijf zijn gedrag raar vinden.



Ik heb het besproken met vriendinnen en die zeiden ook al: misschien is hij ook een beetje 'geschrokken' van zondag en moet hij zich weer een houding weten te vinden.



Ik heb niet gevraagd waarom hij me nou negeerde. Overigens kan hij dit weekend niet afspreken, want er komen vrienden over de vloer. Dus ik stel wel een doordeweeks borreltje voor!
Alle reacties Link kopieren
te prive
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, crosspost met Indewar. Zie je nou wel.



Als ik je vertel wat de mijne allemaal (niet) heeft ge-appt en hoe lang hij me heeft laten wachten......gelukkig eind van vanmiddag goed gekomen na een belletje en nu weer wat bevestiging en hoop.



Maar het is vreselijk, die fase tussen hoop en vrees.
Alle reacties Link kopieren
Indewar, storm in een glas water dus.

Probeer (zelf)vertrouwen te kweken.



Ik kan ook maar één ding tegelijk, zal wel man-eigen zijn

Vooral als er stress dreigt ligt de focus alleen op dat ene.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel een beetje eens met Hettieverzettie dat communicatie een beetje vanzelf moet gaan.

Onzekerheid hoort erbij. Afspraken die worden afgezegd (zonder een zeer helder en snel alternatief) niet. Vage communicatie ook niet.

Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Maar persoonlijk merk ik altijd dat vaagheid een slechte voorbode is.
Alle reacties Link kopieren
Ahhhh Hiltje! Wat een mooi verhaal! Ik geloof in jullie haha! Dit klinkt zo leuk!
Hebben jullie het zondag gehad over hoe jullie dit gaan doen op het werk? Lijkt me sowieso wel zinvol.
Mannen met stress

I don't know where to start! In ieder geval heb ik de afgelopen jaren geleerd dat wanneer mijn man werkstress heeft, ik niet veel van hem hoef te verwachten haha *krijgt veel flashbacks*



Geef het gewoon tijd en hij kwam toch bij je over die borrel van donderdag. Het zit wel goed alleen weet ie niet goed hoe hij zich moet gedragen na zondag. Tenminste zo lees ik het hoor
quote:lilyofthevalley schreef op 25 november 2014 @ 20:16:

Hebben jullie het zondag gehad over hoe jullie dit gaan doen op het werk? Lijkt me sowieso wel zinvol.En dit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven