Is hij geinteresseerd of niet?

28-10-2014 08:13 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege herkenbaarheid heb ik een andere nick aangemaakt. Ik post hier normaal gesproken ook, maar ben te makkelijk traceerbaar via die nick.



Ik ben 31, maar voel me 16... daar komt het zo ongeveer op neer. Ik (vrouw) ben sinds een tijd weer vrijgezel en ik vraag me af of hij (collega, ook vrijgezel) interesse heeft.



Het begon met leuk contact op werk, we kunnen het gewoon goed vinden. We appten af en toe (maar hij is geen app'er, maar een beller), we gaan vaak samen koffie drinken en het is gewoon gezellig. Hij neemt vaak thee voor me mee (niet voor de rest van het team, maar alleen voor mij). Vorige week vrijdag zijn we samen wat gaan drinken, dit was erg gezellig. Nu vroeg hij me afgelopen maandag mee naar een concert. Ik heb 'ja' gezegd en we hebben van te voren even snel iets gegeten en zijn daarna naar het concert geweest. Daar legde hij 2x zijn hand op mijn schouder en 1x heel ff zijn hoofd. Verder is er niks gebeurd. Ik vraag me af of hij me leuk vindt en voel me inmiddels weer 16 in plaats van 31. Ik ben niet goed in het raden van signalen, maar vind het ook te vroeg om het bij hem te gaan polsen. Denken jullie dat hij interesse heeft of is hij gewoon uit op een leuke vriendschap?



Help!
Alle reacties Link kopieren
Phoebe: het is heerlijk om verliefde gevoelens te hebben en uit te kunnen kijken naar de volgende ontmoeting, geniet er maar lekker van.



Hang jezelf er alleen niet aan op, he, blijf ook andere dingen doen waar je plezier uit haalt.

Sturen kan in zoverre dat het liefdesvirus idd zomaar kan toeslaan, maar vervolgens kan je het ook enorm zelf voeden/ erop focussen met alle bijbehorende stofjes die je in jubelstemming kunnen brengen..

je kan die stemming aangrijpen om dat plezier te integreren in andere dingen die je blijft doen.

Blijft jouw keuze hoe je die dagen doorkomt tot je hem zondag weer ontmoet.

Niet in de wachtstand gaan met allerlei verwachtingen van dien, hoe welkom die hoera-stemming ook is om lekker te mijmeren enz blijf ook jezelf in de gaten houden wat je van jezelf nodig hebt en wat je zelf als partner te bieden hebt..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ook deze pc ga ik een minder prominente plaats in huis geven, alleen al om de gewoonte te doorbreken.



Als ik van iemand iets geleerd heb hier op forum is het Highlander wel,

om veelzijdiger bezig te zijn en veel meer facetten van jezelf aandacht te geven, om in evenwicht te (kunnen) zijn.

Oa plezier halen uit fysieke aktie en doe-aktiviteiten.

Speels plezier hebben in lichamelijke gezondheid, waar je je mee voedt, je fysieke kracht vergroot, en niet alleen de mentale.

Dat advies neem ik ter harte!



Je kan bewust sturen waarheen je wil, je koers verleggen, al dan niet tijdelijk ergens meer energie in stoppen als dat uit balans was.

Het is een wisselwerking: gezond brein in gezonde body en andersom, het staat in voortdurende verbinding over en weer.

En niet zozeer "omdat het moet" (gezond eten, bewegen enz) en niet op discipline dus, maar als plezierige levenswijze integreren in je bestaan.



Na een maand of 3 wordt iets een gewoonte: dat wil ook zeggen dat je nieuwe gewoontes kan vastleggen door die minstens 3 maanden te blijven doen.

Nieuwe gewoontes zijn niet meer dan nieuwe hersenroutes leggen.

Kan je als opgave zien maar voor hetzelfde geld als uitdaging benaderen.

Mezelf uitdagen om dat forummen (voor zover gewoonte/ bezigheid is) belangrijk terug te brengen door dus te vervangen door vaker bewust iets anders te kiezen om te doen.



Ik heb best een paar gewoontes die samenhangen met elkaar.

Ben benieuwd, de ene verandering leidt vaak tot de volgende!

Wordt vervolgd!



Ben benieuwd!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa dat vindt hij!



haha toch grappig dat dit bij anderen altijd zo makkelijk is, terwijl ik hier ook jaren van mijn tijd mee heb verdpild
Think less, live more
Alle reacties Link kopieren
quote:manouuck schreef op 25 februari 2015 @ 16:59:

Jaaaaa dat vindt hij!



haha toch grappig dat dit bij anderen altijd zo makkelijk is, terwijl ik hier ook jaren van mijn tijd mee heb verdpild

Ja, ik snap het niet helemaal, maar geeft niet hoor.

Veel plezier er maar mee.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Is denk ik een reactie op de OP, Elle.

Niet helemaal door dat we 47 blz verder zijn dan het begin?!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 25 februari 2015 @ 20:24:

Is denk ik een reactie op de OP, Elle.

Niet helemaal door dat we 47 blz verder zijn dan het begin?!He dom van me, natuurlijk een reactie...sorry manoek anoek, wat was het ook alweer..?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Ben al een tijd aan het meelezen en was soms al stiekem een beetje jaloers op de dates en daaruit voort komende contacten....



Maar heb nu afgelopen dinsdag een date gehad..... ḧelemaal hieper de pieper, dus wil het heeeel graag delen :)!

Had helemaal geen zin/puf die dag door een nare gebeurtenis, maar kreeg rond 5 uur het berichtje (tinder) dat we een match hadden en meteen daarna een berichtje van hem of ik mee uit eten wilde..

Alleen heb ik na een nare ervaring van etentje eerste date (saaie man, wilde na het voorgerecht al weg, maar vond toen nog dat ik dat niet kon maken, heb) mezelf plechtig beloofd om iig nooit meer een eerste date uit eten te gaan.

Dus een bakkie voorgesteld in mijn woonplaats, met de gedachte: Ik kan blijven sippen thuis, maar me ook een avondje af laten leiden.

Dus eigenlijk met totaal geen verwachtingen heen gegaan, (in t laatste halve uur besloten). Hij kwam binnen en WAUW.

Dat gevoel bleef tijdens het hele gesprek... kennen jullie dat? het gevoel dat het er van af spat? dat je helemaal niet wil dat er een tafeltje tussen zit.... Zoooo gaaf!!

Ben wel braaf naar huis gegaan (na een zoenend afscheid). Daarna geappt met elkaar en de volgende dag ook. Vandaag zouden we elkaar weer zien... maar krijg net een berichtje dat hij helaas niet kan.... Maakt me deels onzeker, maar eigenlijk ook weer niet omdat hij wel duidelijk aangeeft dat we elkaar willen zien dus dat het sowieso goed komt.

Heb dit nog niet op zo'n rustige en tegelijkertijd heftige manier meegemaakt.

En zit nu lekker puberaal te denken: niet te veel reageren op app... lekker mn eigen ding blijven doen...en genieten van t moment nu en van de wetenschap dat er een volgende keer voor ons gaat komen, heerlijk!!!
Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Mika-tje!

Probeer dat gevoel van vertrouwen vast te houden.

Niet vooruit denken, gewoon over je heen laten komen wat komt, genieten van het moment.

Er is geen haast.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Nooit maar dan ook nooit zoenen op date een mika...niet meer doen dus!

Maar ben wel blij voor je, en waarin ik hoop dat er een volgende date komt, duim voor je, en laat nog eens wat van je horen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Elle, wat fijn dat het zo goed gaat tussen jou en je vriend!

Hiltje, wow zoveel dates! Kun je iedereen nog wel uit elkaar houden ;)

Indewar, fijn dat het goed gaat, maar wel jammer dat je hier niet meer komt schrijven. Ik denk dat velen je verhalen nog steeds met spanning volgen!

Suzy, hij is inderdaad geen relatiemateriaal. Het weekend was leuk, maar ik zou echt niet kunnen leven met zijn smetfobie. Hij is bovendien te dominant voor me. Ik denk trouwens dat het wat hem betreft ook wat bekoeld is, want ik hoor niet zoveel van hem. Ben benieuwd of hij me nog eens uitnodigt. Moet er dan wel even goed over nadenken of ik er weer naartoe ga. De seks was nou niet zo spectaculair dat ik daar per se opnieuw voor naar Parijs moet...
Alle reacties Link kopieren
Hettie, nodig hem een keer bij jou thuis uit.

Geef hem dan een poetsdoekje in zijn hand.

Daar word hij ongetwijfeld helemaal blij van.

Jij erná ook, van jouw stralendblinkende huis.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Whawhawha Highlander!!

Stuur hem dan gelijk even hier naar toe met poetsdoekje!



Hetty je vindt hem geen relatiemateriaal en de seks was ook niet spetterend nou dan zou ik niet meer naar France terug gaan.

Was de seks nou vuurwerk dan was het nog een overweging waard toch. Lekker hier opzoek gaan naar een leuke vent met spetterende seks.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 26 februari 2015 @ 12:26:

Nooit maar dan ook nooit zoenen op date een mika...niet meer doen dus!

Maar ben wel blij voor je, en waarin ik hoop dat er een volgende date komt, duim voor je, en laat nog eens wat van je horen.





Waarom niet? kon er haast niet om heen en was al trots op mezelf dat ik het tot daar beperkt had ;).

Maar wel lastig in te schatten of hij met alle dates zo om gaat.. misschien wel.. hoop van niet...

Is denk ik gewoon een kwestie van afwachten nu he?
Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 26 februari 2015 @ 11:31:

Leuk, Mika-tje!

Probeer dat gevoel van vertrouwen vast te houden.

Niet vooruit denken, gewoon over je heen laten komen wat komt, genieten van het moment.

Er is geen haast.





Helemaal mee eens, helemaal blij. Hi, lees hier zo vaak dat je dan door ongeduld ga twijfelen en dat wil ik niet.

Maar denk wel dat ik geruster ben wanneer hij een nieuw voorstel voor volgende date doet.

Hij gaf al aan dat hij daar zorgvuldig naar wilde kijken .
Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan
Alle reacties Link kopieren
Haha Highlander



Nee, ik denk dat ik hem niet meer ga opzoeken. Het was een leuk tripje en ik heb er echt van genoten, ook omdat we ons het hele weekend als een verliefd stel gedroegen, maar ik denk niet dat er meer in zit. Wel jammer op zich, want ik voel me als een magneet tot hem aangetrokken.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 26 februari 2015 @ 12:53:

Hettie, nodig hem een keer bij jou thuis uit.

Geef hem dan een poetsdoekje in zijn hand.

Daar word hij ongetwijfeld helemaal blij van.

Jij erná ook, van jouw stralendblinkende huis.







Best een goed idee eigenlijk, zo'n huishoudslaafje

En dan met witte handschoentjes de plinten checken enzo
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 26 februari 2015 @ 18:52:

Haha Highlander



Nee, ik denk dat ik hem niet meer ga opzoeken. Het was een leuk tripje en ik heb er echt van genoten, ook omdat we ons het hele weekend als een verliefd stel gedroegen, maar ik denk niet dat er meer in zit. Wel jammer op zich, want ik voel me als een magneet tot hem aangetrokken.



In welk opzicht issie dominant dan, Hettie?!

Bazig, hoe/waaraan tijd besteden of zo?

Of juist in bed?

En wat trekt jou dan wel zo aan in hem?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Haha, jullie plaatsen het geheel in een heel ander perspectief! Misschien is ie helemaal niet zo verkeerd.

Ja, dat dominante.. ik kan er niet helemaal de vinger opleggen, maar ik had het idee dat het niet echt de bedoeling was dat ik uit mezelf dingen deed of bepaalde. Hij heeft supergoed voor me gezorgd, echt waar, hij was superattent etc. en ik ben niets tekort gekomen. Maar het was op een bepaalde manier ook wel wat benauwend ofzo. 1 voorbeeld daarvan is dat hij, vlak voor mijn vertrek, nog uitgebreid ging zitten eten. Ik wilde per se mijn trein haalde en had geen zin om op hem op het nippertje te halen en wilde op een gegeven moment echt weg. dus ik stond bij de deur met mijn koffer en zei hem dat ik wel alleen zou gaan, dat hij me niet hoefde weg te brengen en dat ik ook alleen naar het station kon gaan. Maar dat stond hij echt niet toe, hij moest en zou me wegbrengen , maar we vertrokken daardoor later dan we hadden afgesproken. Tja, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven want zoals het er nu staat lijkt het alleen maar lief. Ik kan er ook de vinger niet helemaal opleggen. Misschien moet ik nog maar een keer gaan om erachter te komen

In bed was hij trouwens niet zo dominant, eerder lui hehe.



En wat me zo aantrekt, sja.. zijn hele voorkomen eigenlijk, wat hij zegt, hoe hij praat, hoe hij danst, hoe hij ruikt en aanvoelt, de grapjes die hij maakt, etc etc..
Alle reacties Link kopieren
Vanuit het niets zomaar opeens 3 dagen 24/7 bij elkaar en het appartement vrijwel niet uitkomen is sowieso wat benauwend, lijkt mij, als je dat helemaal niet gewend bent.



Misschien ook cultuurverschil, was dat zorgzame ook een vorm van gastvrijheid, in zijn huis?

Jammer dan weer dat dat zich tussen de lakens niet helemaal voortzette



En wat vind je wel aantrekkelijk aan hem? (je zegt als een magneet).

Wat trekt er zo?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is inderdaad ook heftig, om zo op iemands lip te zitten en sowieso al niks voor mij. Ik ben niet echt een mensen-mens, zeg maar.



En wat ik wel aantrekkelijk vind, tja, wat ik al zei: hoe hij eruit ziet, ruikt, danst, met anderen praat, hoe hij doet (hij gaat gewoon zijn eigen gang en trekt zich van niemand wat aan), zijn humor. En ook de lol die wij hadden, we hebben ons echt vermaakt met elkaar.

Ach ja, als ik er zo op terug kijk krijg ik weer een glimlach op mijn gezicht. Misschien moet ik ook eens leren niet alleen naar de negatieve dingen te kijken. En daarmee bedoel ik niet dat ik wel een relatie met hem moet gaan hebben ofzo want dat is om meerdere redenen niet echt mogelijk, maar gewoon in het algemeen. Ik kijk altijd naar de dingen die minder zijn, minder gaan, de negatieve eigenschappen van iemand. Het is niet helemaal eerlijk want ik ben zelf ook niet perfect.
Alle reacties Link kopieren
Tja, tis idd waar je op focust.

Te positief kan irreele verwachtingen en dus teleurstelling opleveren, je mag best oog hebben voor de mindere kanten.

Te negatief doet ook geen recht aan de hele persoon.

Gaat om het totaalplaatje en dat zal nooit perfect passen.

Gelukkig maar, het zijn vaak de verschillen die het interessant maken.



Als je -met wat je nu weet- nog steeds naar hem kan verlangen, dan kan je hem af en toe eens opzoeken of hij jou. Zo niet, dan zegt dat ook genoeg.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk wel hoe het loopt en hoe ik er over een tijdje tegenaan kijk.
Alle reacties Link kopieren
Mika-tje en Phoebe: ik zeg dan wel: houd gelijke tred met de realiteit, en daarmee bedoel ik qua vooruit fantaseren richting relatieverwachtingen en allerlei verwachtingen, mooier maken dan het is.



Daarentegen mag je best dagdromen en verlangen, mits dat ook echt om die persoon is en niet "verliefd op het verliefde gevoel" oid, als diegene dat niet zozeer bij je losmaakt, maar jijzelf er na een enkele ontmoeting omheen verzint.



(haha nu op de radio over verliefd gevoel en dopamine en endorfines bij romantische films).



Als je het kan handellen dat dingen anders lopen dan je je hebt voorgesteld, kan je gerust toegeven aan dromen en verlangen, aangezien ergens naar verlangen de 1e aanzet is voor zo'n beetje alles wat je wil en gaan denken in mogelijkheden, en naar werkelijkheid omzetten.



Mensen die leven volgens het motto: "als ik geen verwachtingen heb, kan ik ook niet teleurgesteld worden" leven bij voorbaat al niet echt.

En denken: "het zal toch wel niks worden" is niet realistisch, maar fatalistisch.

Dan groeit er imo bij voorbaat ook niks.



Juist voorstellingsvermogen, je iets kunnen inbeelden, is een creatief vermogen van de mens om in mogelijkheden te kunnen denken, nieuwsgierig te zijn naar iets nieuws wat ze nog niet kunnen of kennen, maw iets uit te vinden wat nog niet bestaat.

De realiteit is wat is, wat nu is, en kan je wel aan toetsen om met beide benen op de grond te blijven, maar is gebaseerd op wat je al weet, en hoeft daarmee nog niet de waarheid of enige mogelijkheid te zijn.



Dromen en verlangen houdt je levendig en nieuwsgierig, open voor nieuws dus, hoe dan ook naar nieuwe ervaringen.

Alles wat je wil (bereiken) begint met het je kunnen voorstellen. En misschien andersom: als je je iets niet kan voorstellen (zo ook nieuwe baan oid) komt het ook niet?

Ik geloof in de kracht van gedachten. Elke creatie begint met het verzinnen, bedenken, fantasie, voor je kunnen zien., onbeperkt kunnen denken in dat alles mogelijk is.

Zoals brainstormen doet.

En dan pas bijstellen aan wat haalbaar is, reeel is.



Ooit wou ik een boek schrijvenm met als titel: "Kracht van verlangen".

Ook al is het nergens op gebaseerd, alle aktie en doelen beginnen met een bepaalde droom, een wil om in mogelijkheden te denken.

Gisteren las ik dat weer in een boek van Coelho en bedacht: het is zoooo waar!



Als je niet durft te dromen en te verlangen, blijf je uit veiligheid herhalen wat je al doet en kent en kan. En zal je blijven ervaren wat je al ervaren hebt dus.



Moet je je bij voorbaat al inhouden of beperken omdat het misschien niet zal uitkomen?

Ik denk het niet, daarmee verloochen je jezelf.

Dat wil niet zeggen oeverloos aan toegeven en alleen maar dromen natuurlijk.

Wel dat je voor ogen houdt (rekening mee houdt in je achterhoofd) dat als je wil dat alles kan, het dus ook heel anders kan uitpakken en zeker in zaken waar jij niet de enige factor bent die daar invloed op heeft.

En een andere afloop ook goed is, iig geprobeerd hebt, beter dan helemaal niet proberen en niets te willen voelen, risicoloos te leven, om maar geen teleurstellingen in het leven op te lopen.



Daarnaast heb ik altijd geloofd in dat je zelf betekenis mag geven aan je ervaringen (en dus herinneringen):

-ik bepaal zelf wel om wie ik wil geven, daar heeft die ander geen invloed op en ook niks mee te maken!

-ook als dat niet (langer) reeel is of niet beantwoord wordt en zelfs ongewenst is, mag je nog steeds denken (aan) wat je zelf wil, niemand heeft iets te zeggen over jouw gedachten, gevoelens, dromen en verlangens (zoals in mijn geval met bijv familieleden waar geen contact meer mee is, dat verhindert niet dat ik van ze mag houden als ik dat wil of streef naar een eoa vorm van contact die wel gezond is)

-als iets er niet is mag je geloven in wat nog wel reeel mogelijk is (zonder dat dat tot luchtkastelen moeten uitgroeien en je in een fantasiewereld leeft, he). Het kan alsnog (zij het veel later) alsnog mogelijk zijn, omstandigheden kunnen veranderen, het nu zegt niet hoe de toekomst is.

(Bijv iets starten voor jezelf, financiele mogelijkheden kunnen ten gunste veranderen.

En zoiets na breuk met ex ook altijd voor ogen gehouden hoe het ook kan (qua omgang) en dat was niet irreeel. Jaren later kon het wel).

-je weet niet vooraf wat mogelijk is, dus je daardoor laten weerhouden is jezelf onnodig beperken: het zijn jouw eigen dromen

-zolang je anderen maar niet verantwoordelijk houdt voor je eigen dromen/ verlangens als het anders loopt, want ook dat is dan je eigen verantwoordelijkheid, hoe je dat oppakt.

-en zolang je maar niet jezelf aanpast en in bochten wringt om koste wat het kost te krijgen wat jij voor ogen had.

-je moet van jezelf weten dat je met teleurstelling kan omgaan en bereid zijn om stappen te zetten richting wat je wil, niet bij dromen blijven..

-ook als je het niet kan uiten, kan je nog steeds denken wat je wil, daar ben je vrij in.



Durven (risico) en doen is ook ontdekken en meer van jezelf te weten komen

-ook als het echt onmogelijk is (niet kan, niet mag zijn, niet bestaat) hebben we niet voor niks het vermogen gekregen om terug te denken (koesteren) of in fantasie toch te beleven als dat bijv herinneringen aan goede ervaringen zijn.



Op die manier kan je je gevoel ook "sturen": roep je het positieve voelen op in jezelf of herhaal je in gedachten het negatieve (bijv vervelende afloop en nasleep ergens van)?

Dat laatste kan namelijk weerhouden om te blijven dromen, te voorzichtig maken in wat je jezelf gunt, settelen voor minder dan het beste voor jezelf?!



Dus hierbij ff mijn eerdere ideeen nuanceren: dromen en verlangens zijn essentieel om iets tot stand te brengen, om zin en moed te geven aan wat je wil, maar geven nog geen garantie of "recht" dat dat ook gebeurt.

Dan heb je ook geen reden om verongelijkt te zijn dat die werkgever/ bank/ potentiele geliefde/ naasten ook een eigen wil hebben en iets anders willen, in andere dingen geloven, andere doelen hebben.



Ik realiseer me dat toen ik ophield met geloven, dromen en verlangen, daarmee ook mijn drive, richting en levenslust inzakte. Je kan ook "vastlopen" in de realiteit van alledag, terwijl die niet voorspelt hoe het morgen kan zijn. Realistisch is niet zaligmakend, mensen komen juist ergens door zich niet neer te leggen bij de realiteit en nieuwsgierig te blijven.



Dus (dag)droom, wens, geloof en gun jezelf vooral wel eea, als dat goed voelt en is wat je werkelijk wil. En in de richting van voldoening & van je (levens)doelen ligt (dus niet op 1 doel/persoon gokken is).

En gewoon alleen al omdat het een plezierige bezigheid is
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
fijn weekend, alle daters en nietdaters!

Ik ga ff de hort op en mensen irl lastigvallen :-)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Suzy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven