jaloers of klopt mijn gevoel?

28-07-2015 16:50 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!



ik twijfel een beetje aan mijzelf. jaloers? of is het wel terecht dat ik de volgende situatie een beetje raar vind..?



mijn vriend woont zo ongeveer half bij mij in, ik heb een eigen huis en al redelijk snel kwam hij bij mij zo goed als in omdat hij nog thuis woonde.

hij heeft een baan waarin hij alleen in het weekend thuis is en zijn dus voornamelijk bij mij maar af en toe een weekend bij zijn ouders ( wat voor mij omschakelen is om weer bij ouders te komen )

nu rijden we inmiddels bijna elke weekend ook wel een keer op en neer ( uur heen en uur teug ) om zijn ouders te zien.

hij heeft door zijn werk regelmatig verplichte verlof weken, meer dan ik aan vakantie dagen heb dus ik werk vaak door terwijl hij vrij is.

ondanks dat ik geen vrij heb vind ik het heerlijk als hij savonds er is, want normaal hebben we alleen de weekenden dat we elkaar zien.



nu is het volgende. op het moment dat hij een paar dagen vrij is gaat hij naar zijn ouders terug... niks samen zijn dus, maar terug naar zijn ouders.

dat hij vrienden op gaat zoeken en daar blijft slapen vind ik heel logisch.. maar dat doet hij dus niet, hij zit de hele dag bij zijn ouders, boodschapjes doen, hapje mee eten enz..

vervolgens wel berichtjes sturen met ik mis je... ( ja dat doe je toch zelf, je kunt ook thuis zijn is mijn idee )



nu denk ik dus steeds.. gaat hij dat straks ook steeds doen als we officieel ons huis hebben..? die is inmiddels in aanbouw.

vind het soms een beetje rare situatie maar ligt dit aan mij???
Alle reacties Link kopieren
Tja, jullie wonen niet samen lieve schat. Het is JOUW huis. Hij heeft al een huis, dat hij deelt met zijn ouders.



Twee vragen



1. Is het niet erg onaantrekkelijk, een man van midden twintig die nog bij zijn ouders woont?

2. Wat zei hij toen je dit met hem besprak?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hij vind het blijkbaar erg fijn om bij zijn ouders te zijn. In sommige gezinnen is dat heel gebruikelijk, in ander gezinnen niet.

Ik denk niet dat je moet verwachten dat dit ineens gaan veranderen omdat jullie samen een huis hebben.



Het is aan jou of je daar mee om kunt gaan of niet.
Alle reacties Link kopieren
En wat zegt hij ervan als je hem vraagt waarom hij dan naar zijn ouders gaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het aan de ene kant ook wel raar, maar misschien kan hij niet zo goed alleen zijn en vinden zijn ouders het fijn als hij er is.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Hoe oud zijn jullie?





Is inderdaad een rare situatie en in mijn plaats zou ik er eens met hem over in gesprek gaan.

Het zou kunnen dat hij het erg vervelend vind om de hele dag alleen te zijn in jouw huis, dat kan, maar om dan ook bij mammie en pappie te blijven slapen, gaat wat ver.
Alle reacties Link kopieren
*trapt open deur in*

Heb je dit al met hem besproken?

EDIT: mosterd
O wat ontzettend oncharmant zo'n man die zo aan zijn ouders vast zit.
jaloers of klopt mijn gevoel?....... wat zegt je gevoel dan? en ben je jaloers dat hij bij zijn ouders zit?
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 28 juli 2015 @ 16:56:

jaloers of klopt mijn gevoel?....... wat zegt je gevoel dan? en ben je jaloers dat hij bij zijn ouders zit?En dit. Wat voor gevoel? Jaloers op zijn moeder? Of vraag je je af of hij daar een andere chick heeft? Of ben je onzeker omdat hij niet al zijn tijd met jou besteedt?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Maar begrijp ik nou goed dat jullie samen een huis hebben gekocht? Na een half jaar?
Ik zou ook jaloers zijn. Waarom gaat hij bij ouders zitten het is toch leuk om naar je vriendin te gaan. Gezeik van ouders ook altijd daar wil je toch niet bijzitten. Ik zou daar heen gaan en checken of alles wel oké is. Tegenwoordig weet je het nooit betreft mannen.
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt het overdag misschien veel gezelliger om bij familie te zijn in plaats van alleen. Ook voelt jouw huis dan misschien nog niet als een eigen plek voor hem. Wat zegt hij er zelf van?
Alle reacties Link kopieren
Hij woont niet samen met jou. Al zijn gedrag is dat van iemand die bij Jou inwoont, in jouw huis waar hij toevallig een paar spullen heeft liggen.



Die nieuwe woning, dat is waar jullie straks samenwonen. Nu logeert hij alleen bij jou in jouw huis tussen jouw spullen ingericht volgens jouw wens met jouw meubilair en jouw schilderijtjes.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
ik heb het nog niet besproken met hem. vraag mij namelijk af of ik niet gewoon een zeur ben. ik met 29 en hij 36.

hij woont thuis omdat hij altijd in het buitenland gewoond en heeft en sinds een jaar weer terug is en nog geen huis had.

tuurlijk snap ik dat hij familie op zoekt als hij vrij is. maar de hele week terug...?

ik lees weleens over jaloersheid naar schoonmoeder.. zal ik dat ook hebben? het is een hartstikke leuk mens en kan er goed me door 1 deur. maar het stoort me wel dat hij continue terug gaat daar heen.
Alle reacties Link kopieren
ik ga maar heel zelden nog bij mijn ouders slapen want als ik er weg wil kijken ze altijd zo sip dat ik me schuldig voel ongeacht de duur van het verblijf... misschien is het zoiets?



(en als ik er ben voer ik ook geen klap uit en mis ik mijn partner dus super erg)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:marlie86 schreef op 28 juli 2015 @ 17:02:

ik heb het nog niet besproken met hem. vraag mij namelijk af of ik niet gewoon een zeur ben. ik met 29 en hij 36.

hij woont thuis omdat hij altijd in het buitenland gewoond en heeft en sinds een jaar weer terug is en nog geen huis had.

tuurlijk snap ik dat hij familie op zoekt als hij vrij is. maar de hele week terug...?

ik lees weleens over jaloersheid naar schoonmoeder.. zal ik dat ook hebben? het is een hartstikke leuk mens en kan er goed me door 1 deur. maar het stoort me wel dat hij continue terug gaat daar heen.



Ik vind je geen zeur, maar ik denk dat hij het gewoon relaxter vindt om in zijn eigen huis, met zijn eigen spullen en zijn eigen gezinsleden te zijn versus een huis dat niet van hem is en hij met een beetje geluk overdag hoogstens de poes heeft om tegenaan te praten als jij aan het werk bent.





Disclaimer: niet dat er iets mis is met praten tegen de poes hoor! Doe ik zelf ook haha
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vind hij het niet gezellig om de hele dag alleen te zitten? Neem aan dat hij bij jou in de buurt ook nog niet veel contacten heeft? Jullie wonen niet samen, hij woont bij zijn ouders.

Als jullie straks officieel gaan samenwonen vind ik het een ander verhaal.
36?!?!?!? Neem je relatie nog eens onder de loep.
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 28 juli 2015 @ 17:08:

Misschien vind hij het niet gezellig om de hele dag alleen te zitten? Neem aan dat hij bij jou in de buurt ook nog niet veel contacten heeft? Jullie wonen niet samen, hij woont bij zijn ouders.

Als jullie straks officieel gaan samenwonen vind ik het een ander verhaal.nee veel contacten heeft hij niet, maar ja.. als hij steeds weg gaat maakt hij ze ook niet voor straks in het nieuwe huis. daar zal hij zich toch ook moeten vermaken als ik aan het werk ben.
Alle reacties Link kopieren
En dat zal hij heus wel doen. Maar jullie wonen nu niet samen.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoelang zijn jullie samen?

Ik vind het ook erg snel gaan en naief gedacht, dat, als jullie het nieuwe huis betrekken, hij gaat veranderen. De beste man is al bijna 40 jaar!

Ken je hem eigenlijk wel goed genoeg om zo'n belangrijke stap te zetten door een huis met hem te kopen? Zoals ik het lees zien jullie elkaar amper.

Sowieso, een weekend bij zijn ouders moeten verblijven terwijl je een eigen huis hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het voor iemand van 36 best wel raar om zo aan je ouders vast te zitten. Af en toe eens op visite, oké. Maar bijna ieder vrij moment...



Snap best dat hij tijdelijk daar woont omdat hij nog geen huis had maar een beetje volwassen man wil zo snel mogelijk weer op eigen benen staan en gaat direct op zoek naar een eigen huis. Vind het vreemd dat hij zo aan zijn ouders vastzit.
Haha klinkt goed.
Weet je wel zeker dat hij bij zijn ouders zit als hij niet bij jou is? Of zit hij misschien bij zijn 'ouders'?

Kan me niet voorstellen dat je met 36 jaar gezellig bij je ouders op de bank wil zitten terwijl je ook je eigen bedoeninkje kan hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven