Jarenlang huwelijk en seks

29-04-2017 09:35 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt een probleem of een vraag. Ik vroeg mij enkel af hoe het bij andere koppels eraan toegaat. (Ik weet dat er hier al meerdere topics over zijn, maar ik vind dat daar soms wat onrealistische verwachtingen geschept worden.)

Seks voor mij is niet vervelend, maar daar blijft het bij. Ik ga liever eens goed uit eten met mijn man dan dat we vrijen. Ik weet dat mijn man daar niet zo over denkt en dat seks er voor hem bijhoort als we samen zijn. Dat weet ik en dus maak ik het even fijn voor hem. Als we uitgaan bijvoorbeeld, dan maak ik even zin voor we vertrekken, dan kunnen we hierna beiden genieten van samen op stap gaan.

Seks is iets geworden dat ik voor hem doe omdat het belangrijk blijft voor hem, net zoals ik elke avond voor hem kook (al heb ik daar niet altijd zin in) of met hem meega als er iets is voor zijn werk (dat is voor hem belangrijk). Voor mij is dat normaal, na jarenlang samenzijn hoort een beetje sleur erbij en je kunt niet altijd 100 % tevreden zijn. Hij bromt wel af en toe op mij (dat ik minder zin heb en dat we tijdens een vrijpartij ook minder proberen).

We zijn jarenlang samen en vroeger hebben we eens wat geprobeerd in bed. Ik heb het gevoel alles al gezien en meegemaakt te hebben. Na al die jaren weet ik al hoe zijn strelingen voelen en wat ik moet doen om het leuk te maken voor hem. De poespas er rond hoeft niet meer. Ik ben getrouwd en ik heb kinderen, dan moet ik niet meer gaan foefelen in de cinemazaal bijvoorbeeld.

Ik heb het gevoel dat dit wel werkt voor ons, al ben ik soms bang dat hij niet tevreden gaat blijven. Met alle wilde verhalen die de ronde doen (over parenclubs en ontrouw) vraag ik mij af hoe dit voor anderen is.
Alle reacties Link kopieren
Totaal onherkenbaar gelukkig. Dit is toch geen doen zo?

Heb je er wel ooit meer van genoten?
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Wordt je hierzelf nu gelukkig van...om "alles" met tegenzin te doen ?

Dit gaat je vast een keer opbreken...en dan ?

Vind jij je man eigelijk nog wel aantrekkelijk ?

Kun je de sleur mss 's doorbreken door samen een weekendje weg te gaan ..of iets te doen wat jij echt leuk vind.

Je doet echt alles voor jou man..maar is dit andersom ook zo ?

Ben jijzelf wel gelukkig ?
Seks is niet iets dat ik 'voor mijn man' doe, seks is iets waar we beiden van genieten. Seks is voor mij een van de dingen die een relatie tot een relatie maakt, boven een gewone vriendschap, en een goed seksleven vind ik dan ook belangrijk voor een relatie. Waarom zie jij het als een verplichting?
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk vindt je het wel goed zo omdat je toch al onder de pannen bent?

Het is geven en nemen in een relatie. En ja, wie weet zoekt jouw man het op een gegeven moment ergens anders omdat jij nooit meer wil.
Doe wat aan je eigenwaarde!

Je kookt voor hem? Ik kook ook altijd, voor mezelf, voor de kinderen en mijn man mag ook mee-eten. Als hij er niet zou zijn, zou ik nog steeds koken. Dus ik kook niet per definitie voor hem.



Na zesentwintig jaar is het in bed wel anders geworden maar ik herken me niet in wat hij schrijft. Hier is het vooral lastig met pubers die steeds later gaan slapen maar ook weer vroeg op moeten om een geschikt moment te vinden. Maat ook daar worden we creatief in. Thuiswerkdagen van man op mijn vrije dag kinderen naar school......
Alle reacties Link kopieren
quote:tjjjjjemig schreef op 29 april 2017 @ 09:40:

Totaal onherkenbaar gelukkig. Dit is toch geen doen zo?

Heb je er wel ooit meer van genoten?Vroeger was het spannender en genoot ik er meer van. We hebben verschillende dingen geprobeerd (oa in een festivaltentje of in de zee met mensen op het strand). Nu voel ik die behoefte minder.
Wat jammer! Seks kan zo ontspannend en bindend zijn en vooral zo leuk! Hoe meer je hebt, de meer de zin toeneemt en je er ook de voordelen van merkt. Ik begrijp het niet zo goed waarom je het niet meer wil nadat de kinderen er zijn. Mijn kinderen hoeven niets te merken van ons seksleven, maar we tonen wel meer genegenheid naar elkaar als we geregeld seks hebben. Daar hebben de kinderen ook alleen maar voordeel van, ze zien een liefhebbende papa en mama en we zijn een goed voorbeeld voor ze.



Zoals ik al zei, ik vind het vaak onbegrijpelijk. Hier zijn we juist closer geworden door het ouderschap en hebben we juist betere seks. Ik merk dat ik het zelf ook nodig heb en als er te lange tijd tussen zit, raak ik gespannen en heb ik de ontlading nodig. Daarnaast vind ik mijn man oprecht een knappe man en heb ik graag seks met hem! Ik heb kinderen met hem gekregen, maar dat is echt niet het einde van ons seksleven, integendeel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nina_77 schreef op 29 april 2017 @ 09:45:

Wordt je hierzelf nu gelukkig van...om "alles" met tegenzin te doen ?

Dit gaat je vast een keer opbreken...en dan ?

Vind jij je man eigelijk nog wel aantrekkelijk ?

Kun je de sleur mss 's doorbreken door samen een weekendje weg te gaan ..of iets te doen wat jij echt leuk vind.

Je doet echt alles voor jou man..maar is dit andersom ook zo ?

Ben jijzelf wel gelukkig ?



Ik doe niet alles met tegenzin, ik maak zin. Hij is mijn man, we hebben het in het verleden al gedaan, het is voor mij niet het leukste wat er is, maar ook niet het ergste.

Ik vind mijn man nog altijd aantrekkelijk.

Mijn man doet ook veel voor mij (zowel praktisch gezien, als kleine attenties).
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 29 april 2017 @ 09:46:

Seks is niet iets dat ik 'voor mijn man' doe, seks is iets waar we beiden van genieten. Seks is voor mij een van de dingen die een relatie tot een relatie maakt, boven een gewone vriendschap, en een goed seksleven vind ik dan ook belangrijk voor een relatie. Waarom zie jij het als een verplichting?Seks is inderdaad één van de dingen die een huwelijk onderscheid van een hechte vriendschap. Het is geen "verplichting", maar ik weet dat het mijn man gelukkig maakt en voor hem belangrijk is, dus ben ik bereid om dat voor hem te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 29 april 2017 @ 09:46:

Dus eigenlijk vindt je het wel goed zo omdat je toch al onder de pannen bent?

Het is geven en nemen in een relatie. En ja, wie weet zoekt jouw man het op een gegeven moment ergens anders omdat jij nooit meer wil.Wat bedoel je hiermee?
Niet iedereen is even dol op seks, en heeft er evenveel behoefte aan. Laat staan als je al zolang samen bent met dezelfde partner. De verhalen van mensen voor wie seks niet zo nodig hoeft mis ik inderdaad ook weleens. Het is lastig als je niet dezelfde verwachtingen hebt van je seksleven als je partner, maar die tendens dat je tot op hoge leeftijd seks moet willen, dat het voor iedereen een eerste levensbehoefte is, mwa.

Voor mij hoeft het ook niet zo, ik ga inderdaad liever lekker uit eten of gewoon lekker knuffelen in bed.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 29 april 2017 @ 09:52:

Doe wat aan je eigenwaarde!

Je kookt voor hem? Ik kook ook altijd, voor mezelf, voor de kinderen en mijn man mag ook mee-eten. Als hij er niet zou zijn, zou ik nog steeds koken. Dus ik kook niet per definitie voor hem.



Na zesentwintig jaar is het in bed wel anders geworden maar ik herken me niet in wat hij schrijft. Hier is het vooral lastig met pubers die steeds later gaan slapen maar ook weer vroeg op moeten om een geschikt moment te vinden. Maat ook daar worden we creatief in. Thuiswerkdagen van man op mijn vrije dag kinderen naar school......Dat eerste is een beetje een semantische discussie. Ik kook elke avond (zo is ons huishouden verdeeld), meestal kook ik voor ons samen, soms kook ik enkel voor hem (bijvoorbeeld als ik al iets warms gegeten heb op het werk).
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 10:01:

[...]

Seks is inderdaad één van de dingen die een huwelijk onderscheid van een hechte vriendschap. Het is geen "verplichting", maar ik weet dat het mijn man gelukkig maakt en voor hem belangrijk is, dus ben ik bereid om dat voor hem te doen.Is hij dan ook bereid met minder genoegen te nemen omdat het van jou niet zo hoeft? Bereidheid hoort in mijn ogen van twee kanten te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen relatie, dus misschien geen recht van spreken, maar ik zou zo ongelukkig hiervan worden.



Mag ik vragen als jullie seks hebben is dat dan even op en erover of nemen jullie ook tijd voor elkaar. Elkaar knuffelen en strelen en aanraken? Alleen dat zou ik al niet willen missen. Je lichaam maakt zoveel serotonine aan dan, waardoor je je ook gewoon heel goed gaat voelen. En geliefd en knuffelig en meer zin krijgt.

Serotonine is gewoon lichaamseigen drugs, om het zo maar te zeggen puur door elkaar aan te raken en tw beminnen, maakt je lichaam allemaal happystofjes aan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 09:59:

[...]





Ik doe niet alles met tegenzin, ik maak zin. Hij is mijn man, we hebben het in het verleden al gedaan, het is voor mij niet het leukste wat er is, maar ook niet het ergste.

Ik vind mijn man nog altijd aantrekkelijk.

Mijn man doet ook veel voor mij (zowel praktisch gezien, als kleine attenties).Maar het feit dat je het in het verleden hebt gedaan betekent toch niet dat je er nu geen plezier meer in kan beleven? Denk aan een heerlijke maaltijd of het lezen van een goed boek, daar krijg je toch ook nog steeds plezier van? Al is dit meer alsof je niet geniet van de verbondenheid en intimiteit met je partner.
Het klinkt best treurig de manier waarop je in je huwelijk staat.

Je praat ook alles goed door het op 'het hoort erbij' te gooien. O ja, hoort het erbij? Het gebeurt velen, maar hoort het erbij? Nee.

Jij neemt hier genoegen mee, maar je man is er ook nog. Gun je hem wel seks buiten de deur bijvoorbeeld als hij wel die behoefte heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 29 april 2017 @ 10:07:

Ik heb geen relatie, dus misschien geen recht van spreken, maar ik zou zo ongelukkig hiervan worden.



Mag ik vragen als jullie seks hebben is dat dan even op en erover of nemen jullie ook tijd voor elkaar. Elkaar knuffelen en strelen en aanraken? Alleen dat zou ik al niet willen missen. Je lichaam maakt zoveel serotonine aan dan, waardoor je je ook gewoon heel goed gaat voelen. En geliefd en knuffelig en meer zin krijgt.

Serotonine is gewoon lichaamseigen drugs, om het zo maar te zeggen puur door elkaar aan te raken en tw beminnen, maakt je lichaam allemaal happystofjes aan.Ik ben tevreden met zo'n één keer per maand, mijn man wil zo'n 1 à 2 x per maand. We gaan voor de middenweg van éénmaal om de twee weken. We doen een tiental minuten voorspel (bij mij, bij hem of bij allebei) en dan vrijen we tot hij klaarkomt.
Tsja typisch is dat. Als je een ander topic leest waarbij er in een relatie geen seks meer is omdat 1 van beide daar geen behoefte (meer) aan heeft dan valt het halve forum over je heen dat je maar zin moet maken. En als je dan zin maakt valt iedereen weer over je heen dat het 'gemaakt' is.



Natuurlijk zou iedereen liever zien dat jullie er beiden evenveel zin in hebben en je beide geen moeite hoeft te doen om dezelfde intensiteit in seks te beleven. Maar als dat niet hetzelfde is dan vind ik het in de eerste plaats goed dat je er wel iets concreets mee doet om niet alleen je eigen beleving te laten bepalen wat er voor jullie beiden gebeurt.



Natuurlijk zou het nog mooier zijn als je een manier kan vinden waardoor je er zelf er ook echt van zou kunnen genieten. Het is voor je partner namelijk ook fijn als hij je dat genot kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Hele belangrijke vraag: geniet je er zelf van ?

En dan bedoel ik als je eenmaal op hem zit (of wat voor standje je dan ook). Want vaak blijkt dat je er vooraf geen zin in hebt maar als het eenmaal zover is je er toch van geniet.

Of denk je dan nog steeds van 'ik hoop dat hij snel komt dan is het tenminste over' ?

EDIT: Bij de meeste stellen verschilt het libido. Maar door goede communicatie kun je daar een modus in vinden en het is helemaal niet verkeerd om eens 'geplande' sex te hebben.

Probeer ook eens een 'sessie' waarbij je streelt en zoent (zoenen jullie wel ?) en niet meteen gaat neuquen.

Of een andere locatie dan 'in bed'. Bijvoorbeeld naakt in de woonkamer aan elkaar friemelen ? Kan heel spannend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je vrijt totdat hij klaar komt, hoe zit dat dan met jou? Want ik vind het wel fijn als ik zelf ben klaargekomen.

Hier ook al jarenlang huwelijk en pubers. We proberen tussen de bedrijven door seks te hebben. Dit hoort er voor ons gewoon bij, het is de lijm van je huwelijk. En hoe meer je het doet, hoe meer zin je krijgt....
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 10:22:

[...]





Ik ben tevreden met zo'n één keer per maand, mijn man wil zo'n 1 à 2 x per maand. We gaan voor de middenweg van éénmaal om de twee weken. We doen een tiental minuten voorspel (bij mij, bij hem of bij allebei) en dan vrijen we tot hij klaarkomt.Hier zou ik zelf ook geen zin van krijgen, eerlijk gezegd. Strelen jullie elkaar wel eens uitgebreid. Voorspel waarbij jullie echt met elkaar bezig zijn en niet om en om?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Geniet je van knuffelen met je man?
Alle reacties Link kopieren
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 09:59:

[...]





Ik doe niet alles met tegenzin, ik maak zin. Hij is mijn man, we hebben het in het verleden al gedaan, het is voor mij niet het leukste wat er is, maar ook niet het ergste.

Ik vind mijn man nog altijd aantrekkelijk.

Mijn man doet ook veel voor mij (zowel praktisch gezien, als kleine attenties).Gelukkig !
Alle reacties Link kopieren
Nee,totaal niet herkenbaar voor mij.

Sex speelt bij ons een grote rol.

Wel met fases dat bij een van ons of beide ons hoofd er niet naar staat door stress,ziekte,moeheid... whatever. Maar zodra ik ook maar een beetje lekker in mn vel zit heb ik zin in mn ventje hoor.

Voor mij is het precies wat lollypopje schrijft.

Ik ga me echt een soort van ongelukkig voelen als man langere tijd druk is en ik hem weinig zie en het er niet van komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven