Jarenlang huwelijk en seks

29-04-2017 09:35 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt een probleem of een vraag. Ik vroeg mij enkel af hoe het bij andere koppels eraan toegaat. (Ik weet dat er hier al meerdere topics over zijn, maar ik vind dat daar soms wat onrealistische verwachtingen geschept worden.)

Seks voor mij is niet vervelend, maar daar blijft het bij. Ik ga liever eens goed uit eten met mijn man dan dat we vrijen. Ik weet dat mijn man daar niet zo over denkt en dat seks er voor hem bijhoort als we samen zijn. Dat weet ik en dus maak ik het even fijn voor hem. Als we uitgaan bijvoorbeeld, dan maak ik even zin voor we vertrekken, dan kunnen we hierna beiden genieten van samen op stap gaan.

Seks is iets geworden dat ik voor hem doe omdat het belangrijk blijft voor hem, net zoals ik elke avond voor hem kook (al heb ik daar niet altijd zin in) of met hem meega als er iets is voor zijn werk (dat is voor hem belangrijk). Voor mij is dat normaal, na jarenlang samenzijn hoort een beetje sleur erbij en je kunt niet altijd 100 % tevreden zijn. Hij bromt wel af en toe op mij (dat ik minder zin heb en dat we tijdens een vrijpartij ook minder proberen).

We zijn jarenlang samen en vroeger hebben we eens wat geprobeerd in bed. Ik heb het gevoel alles al gezien en meegemaakt te hebben. Na al die jaren weet ik al hoe zijn strelingen voelen en wat ik moet doen om het leuk te maken voor hem. De poespas er rond hoeft niet meer. Ik ben getrouwd en ik heb kinderen, dan moet ik niet meer gaan foefelen in de cinemazaal bijvoorbeeld.

Ik heb het gevoel dat dit wel werkt voor ons, al ben ik soms bang dat hij niet tevreden gaat blijven. Met alle wilde verhalen die de ronde doen (over parenclubs en ontrouw) vraag ik mij af hoe dit voor anderen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 29 april 2017 @ 10:29:

Tsja typisch is dat. Als je een ander topic leest waarbij er in een relatie geen seks meer is omdat 1 van beide daar geen behoefte (meer) aan heeft dan valt het halve forum over je heen dat je maar zin moet maken. En als je dan zin maakt valt iedereen weer over je heen dat het 'gemaakt' is.

.Nou inderdaad, wat een lelijke reacties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 10:22:

[...]

VU



Ik ben tevreden met zo'n één keer per maand, mijn man wil zo'n 1 à 2 x per maand. We gaan voor de middenweg van éénmaal om de twee weken. We doen een tiental minuten voorspel (bij mij, bij hem of bij allebei) en dan vrijen we tot hij klaarkomt.Tjonge, de spontaniteit en passie spatten er vanaf ;-( Ik moet er niet aan denken zo voorgeprogrammeerd, waar is het gevoel?
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
quote:creativeguy schreef op 29 april 2017 @ 10:32:

Hele belangrijke vraag: geniet je er zelf van ?

En dan bedoel ik als je eenmaal op hem zit (of wat voor standje je dan ook). Want vaak blijkt dat je er vooraf geen zin in hebt maar als het eenmaal zover is je er toch van geniet.

Of denk je dan nog steeds van 'ik hoop dat hij snel komt dan is het tenminste over' ?





Misschien leg ik het wel verkeerd uit, ik ervaar het zeker niet zo negatief als hier geïnterpreteerd wordt (denk ik). Het is 'maar' seks met mijn man, het is niet een of andere grote opoffering.

Voor mij is het als een douche nemen. Ik doe het meestal omdat het erbij hoort. Soms zijn er wel bepaalde dingen waar ik van kan genieten (de warme douchestralen op mijn huid), maar meestal doe ik het maar omdat het van mij verwacht wordt. Het resultaat is altijd wel fijn, om terug schoon te zijn (na de seks: man is terug tevreden en doet weer wat liever voor mij/doet wat meer moeite).
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang duurt dat jarenlange huwelijk?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar , alleen ben ik de man in het verhaal. Ik weet niet hoe jouw man erover denkt,kan alleen mijn eigen mening geven. Als je partner geen seks meer wil, is dat op zijn zachts gezegd niet leuk.Zin maken werkt niet, je man weet dat je het voor hem doet omdat het moet, niet omdat je het wilt. Hij komt klaar, maar het is alles behalve bevredigend. Het klinkt kinderachtig,maar Ik merk aan mijzelf dat hoe langer deze situatie duurt, hoe moeilijker het wordt. Ik heb altijd gedacht dat het naarmate ik ouder wordt het makkelijker zou worden om zonder seks te leven, maar dat is niet zo.
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 11:15:

[...]

Misschien leg ik het wel verkeerd uit, ik ervaar het zeker niet zo negatief als hier geïnterpreteerd wordt (denk ik). Het is 'maar' seks met mijn man, het is niet een of andere grote opoffering.

Voor mij is het als een douche nemen. Ik doe het meestal omdat het erbij hoort. Soms zijn er wel bepaalde dingen waar ik van kan genieten (de warme douchestralen op mijn huid), maar meestal doe ik het maar omdat het van mij verwacht wordt. Het resultaat is altijd wel fijn, om terug schoon te zijn (na de seks: man is terug tevreden en doet weer wat liever voor mij/doet wat meer moeite).En hoe lang wil je dat nog volhouden?
Is er iets gebeurd of aan de hand dat je geen seks meer hoeft? Is je man slecht in bed? Want van ouder worden en een gezinsleven hebben krijg je toch niet spontaan minder zin? Is het gevoel na de zwangerschap anders en heb je daar nooit aan kunnen wennen?



Ik snap het oprecht niet en het beangstigd mij dat dit kennelijk zomaar zou kunnen gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:swiessel schreef op 29 april 2017 @ 11:25:

Heel herkenbaar , alleen ben ik de man in het verhaal. Ik weet niet hoe jouw man erover denkt,kan alleen mijn eigen mening geven. Als je partner geen seks meer wil, is dat op zijn zachts gezegd niet leuk.Zin maken werkt niet, je man weet dat je het voor hem doet omdat het moet, niet omdat je het wilt. Hij komt klaar, maar het is alles behalve bevredigend. Het klinkt kinderachtig,maar Ik merk aan mijzelf dat hoe langer deze situatie duurt, hoe moeilijker het wordt. Ik heb altijd gedacht dat het naarmate ik ouder wordt het makkelijker zou worden om zonder seks te leven, maar dat is niet zo.

Als je het heel belangrijk vindt, zou je kunnen investeren in de moeite om uit te vinden waar je vrouw geil van wordt en dat toepassen.

Vaak is het ook een gebrek aan techniek bij de man en/of gebrek aan vermogen in te zien dat de vrouw door andere akties opgewonden wordt.

En dat is ook nog persoonsgebonden. Dus wat bij veel vrouwen wel werkt, is niet noodzakelijk dat wat bij een specifieke vrouw werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 29 april 2017 @ 10:44:

[...]





Hier zou ik zelf ook geen zin van krijgen, eerlijk gezegd. Strelen jullie elkaar wel eens uitgebreid. Voorspel waarbij jullie echt met elkaar bezig zijn en niet om en om?We knuffelen nog steeds. We hebben in het verleden gevarieerd met het voorspel en met de standjes, soms waren de vrijpartijen ook wel langer, en dat was wel fijn, maar ik heb hier nu helemaal geen behoefte meer aan. Als je lang samen bent, heb je het allemaal al meegemaakt en is 'goed en vertrouwd' - voor mij - voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta er een beetje in als jij Yahoooo_, wij vrijen ook tot mijn man klaarkomt, maar ik heb er dan ook minstens 3 keer "pret" van.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 29 april 2017 @ 11:37:

Is er iets gebeurd of aan de hand dat je geen seks meer hoeft? Is je man slecht in bed? Want van ouder worden en een gezinsleven hebben krijg je toch niet spontaan minder zin? Is het gevoel na de zwangerschap anders en heb je daar nooit aan kunnen wennen?



Ik snap het oprecht niet en het beangstigd mij dat dit kennelijk zomaar zou kunnen gebeuren.Nee, geen trauma, geen gezondheidsproblemen, geen ruzie, het is gewoon zo geëvolueerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 11:51:

[...]





We knuffelen nog steeds. We hebben in het verleden gevarieerd met het voorspel en met de standjes, soms waren de vrijpartijen ook wel langer, en dat was wel fijn, maar ik heb hier nu helemaal geen behoefte meer aan. Als je lang samen bent, heb je het allemaal al meegemaakt en is 'goed en vertrouwd' - voor mij - voldoende.Hoe lang is lang samen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelleke schreef op 29 april 2017 @ 11:57:

[...]



Hoe lang is lang samen?> 10j.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 10:01:

[...]





Seks is inderdaad één van de dingen die een huwelijk onderscheid van een hechte vriendschap. Het is geen "verplichting", maar ik weet dat het mijn man gelukkig maakt en voor hem belangrijk is, dus ben ik bereid om dat voor hem te doen.



En zo vaak is het niet.

Jij gaat voor de middenweg van éénmaal om de twee weken. Tiental minuten voorspel...

Het is te doen.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ruim 30 jaar samen en de frequentie is minder geworden en de manier waarop vrij standaard, maar voor ons werkt het.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 11:59:

[...]





> 10j.Nee, niet herkenbaar. Wij hebben nog altijd plezier in het elkaar plezieren en doen dat ook graag en meerdere keren per week.
Alle reacties Link kopieren
@parbleumondieu

Mijn vrouw is nooit echt seksueel heel actief geweest. Seks is volgens haar om kinderen te maken en verder niets. Na de geboorte van de jongste was de zin helemaal weg. Dat is nu 17 jaar geleden. Geloof me, ik heb in die 17 jaar volgens mij al het mogelijke geprobeerd, en heb het maar opgegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:swiessel schreef op 29 april 2017 @ 12:17:

@parbleumondieu

Mijn vrouw is nooit echt seksueel heel actief geweest. Seks is volgens haar om kinderen te maken en verder niets. Na de geboorte van de jongste was de zin helemaal weg. Dat is nu 17 jaar geleden. Geloof me, ik heb in die 17 jaar volgens mij al het mogelijke geprobeerd, en heb het maar opgegeven.Respect dat je het volhoudt......
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 29 april 2017 @ 11:56:

Ik sta er een beetje in als jij Yahoooo_, wij vrijen ook tot mijn man klaarkomt, maar ik heb er dan ook minstens 3 keer "pret" van.Wat bedoel je hier precies mee?
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 09:54:

[...]





Vroeger was het spannender en genoot ik er meer van. We hebben verschillende dingen geprobeerd (oa in een festivaltentje of in de zee met mensen op het strand). Nu voel ik die behoefte minder.





Hoe je het hier verwordt klinkt het alsof je seks ziet als iets praktisch. Dat de kwaliteit van seks goed is als je varieert met standjes, plekken etc...

Bij mij (en mijn partner) gaat het met seks om verbinding. Juist die verbinding die ik ervaar tijdens het vrijen zorgt ervoor dat we als stel sterker worden, ik me beter voel in mijn lijf, mijn leven en ik klaag niet dat hij zijn sokken naast de wasmand gooit omdat we net zo lekker intiem en verbonden waren dat dat toch echt wel veel belangrijker is dan sokken...

Tijdens fijne seks maak je gelukshormoon aan... heel handig en fijn, ga je van stralen.



Iets seksueels tegen je zin in doen begrijp ik heel goed, ook dat je het voor hem doet is wel heel lief van jou. Ik raad je aan om dat niet te vaak te doen, want dan ga je het uiteindelijk echt tegen je zin in doen, verbreek jij de band die je hebt met je eigen lichaam, daar gaat je zelfrespect en je eigenwaarde. Je man vindt het natuurlijk het lekkerst als jij ook geil bent, want dat wind hem het meest op. Hij voelt het echt wel aan als je eigenlijk geen zin hebt...zoals je al schrijft heeft hij er al wat van gezegd.



Is het een idee om te kijken of jullie iets meer kunnen verbinden zonder dat het gelijk op seks uit draait? Massage of zoenen en strelen zonder seks (even afspreken van te voren; als je weet dat dat niet mag krijg je soms vanzelf zin), misschien een tantra cursus samen (of alleen, kan ook). Of op een andere manier contact maken die bij jullie past?
Waarom zouden jullie niet meer kunnen foefelen in de cinemazaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 12:31:

[...]





Wat bedoel je hier precies mee?

Ik neem aan dat ze bedoeld dat zij dan drie keer is klaargekomen.



Ik oordeel niet, maar heb wel een mening. Ik zou niet meer kunnen leven met 1 a 2 keer per maand eventjes. Sex is voor mij persoonlijk een basisbehoefte in een relatie en ik zou niet kunnen leven met iemand die het met mij doet om mij een plezier te doen. Ik wil mijn partner zien en voelen genieten en volledig in elkaar opgaan tijdens de sex. En dat het liefst zo vaak mogelijk.



Lees hier op het forum dat het vrouwelijk libido gigantisch veel hoger wordt als ze stopt met de pil. Ben jij toevallig ook aan de pil? Zo maar een gedachte
Wees meester en vormgever van jezelf
Alle reacties Link kopieren
quote:mippie2 schreef op 29 april 2017 @ 12:41:

Hoe je het hier verwoordt klinkt het alsof je seks ziet als iets praktisch. Dat de kwaliteit van seks goed is als je varieert met standjes, plekken etc...

Bij mij (en mijn partner) gaat het met seks om verbinding. Juist die verbinding die ik ervaar tijdens het vrijen zorgt ervoor dat we als stel sterker worden, ik me beter voel in mijn lijf, mijn leven en ik klaag niet dat hij zijn sokken naast de wasmand gooit omdat we net zo lekker intiem en verbonden waren dat dat toch echt wel veel belangrijker is dan sokken...

Tijdens fijne seks maak je gelukshormoon aan... heel handig en fijn, ga je van stralen.





Voor mij voelt dit helemaal niet zo. Ik haal de kwaliteit net helemaal niet uit variatie met standjes. Ik zeg dat we dat vroeger deden, maar dat ik daar nu het nut niet meer van inzie.

Ik haal geen verbinding uit seks. Ik voel mij veel meer verbonden als we samen om iets kunnen lachen (vaak iets dat enkel wij begrijpen) of als de kinderen tussen ons in komen liggen in bed op zondagvoormiddag. Zijn schoenen die hij 's avonds uitdoet en dan voor de rest van het weekend in de weg laat staat, zijn altijd even vervelend, of we nu gevreeën hebben of niet.
Beetje vreemd dat niemand het herkent. Ik heb dit al zo vaak om me heen gehoord, vooral mannen die klagen dat ze te weinig krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Robertooooh schreef op 29 april 2017 @ 12:56:

Ik neem aan dat ze bedoeld dat zij dan drie keer is klaargekomen.



Ik oordeel niet, maar heb wel een mening. Ik zou niet meer kunnen leven met 1 a 2 keer per maand eventjes. Sex is voor mij persoonlijk een basisbehoefte in een relatie en ik zou niet kunnen leven met iemand die het met mij doet om mij een plezier te doen. Ik wil mijn partner zien en voelen genieten en volledig in elkaar opgaan tijdens de sex. En dat het liefst zo vaak mogelijk.





Ik weet niet zo goed wat ik van de reacties had verwacht, maar ik mis denk ik wat nuance.

Alsof het standaard is dat je als vrouw telkens driemaal na elkaar klaarkomt bij elke vrijpartij. Dat seks altijd afwisselend en spannend is, een opperste uiting van liefde, "samensmelten van lichamen". Zo zweverig. Seks is soms goed, soms mwa en soms ook gewoon slecht/moeilijk en zeker als je langer samen bent ook gewoon saai. Je leest overal dat je eens iets nieuws moet proberen om het leuk te houden, eerlijk gezegd heb ik alles al gedaan wat ik kon bedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven