Jarenlang huwelijk en seks

29-04-2017 09:35 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt een probleem of een vraag. Ik vroeg mij enkel af hoe het bij andere koppels eraan toegaat. (Ik weet dat er hier al meerdere topics over zijn, maar ik vind dat daar soms wat onrealistische verwachtingen geschept worden.)

Seks voor mij is niet vervelend, maar daar blijft het bij. Ik ga liever eens goed uit eten met mijn man dan dat we vrijen. Ik weet dat mijn man daar niet zo over denkt en dat seks er voor hem bijhoort als we samen zijn. Dat weet ik en dus maak ik het even fijn voor hem. Als we uitgaan bijvoorbeeld, dan maak ik even zin voor we vertrekken, dan kunnen we hierna beiden genieten van samen op stap gaan.

Seks is iets geworden dat ik voor hem doe omdat het belangrijk blijft voor hem, net zoals ik elke avond voor hem kook (al heb ik daar niet altijd zin in) of met hem meega als er iets is voor zijn werk (dat is voor hem belangrijk). Voor mij is dat normaal, na jarenlang samenzijn hoort een beetje sleur erbij en je kunt niet altijd 100 % tevreden zijn. Hij bromt wel af en toe op mij (dat ik minder zin heb en dat we tijdens een vrijpartij ook minder proberen).

We zijn jarenlang samen en vroeger hebben we eens wat geprobeerd in bed. Ik heb het gevoel alles al gezien en meegemaakt te hebben. Na al die jaren weet ik al hoe zijn strelingen voelen en wat ik moet doen om het leuk te maken voor hem. De poespas er rond hoeft niet meer. Ik ben getrouwd en ik heb kinderen, dan moet ik niet meer gaan foefelen in de cinemazaal bijvoorbeeld.

Ik heb het gevoel dat dit wel werkt voor ons, al ben ik soms bang dat hij niet tevreden gaat blijven. Met alle wilde verhalen die de ronde doen (over parenclubs en ontrouw) vraag ik mij af hoe dit voor anderen is.
Ik herken me totaal niet in jouw verhaal, kan er weinig zinnigs over zeggen omdat ik compleet anders ben daarin...maar, ik heb er wel bewondering voor dat je dit deelt (ook al is het op een "anoniem" forum) ik denk dat er meer vrouwen zijn zoals jij die het niet aandurven om dat hardop uit te spreken.

Ik hoop dan ook dat deze manier van omgang voor jullie beide blijft werken.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, net als knuffelen en zoenen en strelen niet moeilijk of saai is is seks dat ook niet voor mij. Ik hoef niks nieuws of spannend, maar gewoon fijn intiem samen zijn. Dat hoeft niet leuk gehouden te worden want dat is het uit zichzelf.



Ik kan me niet voorstellen hoe je anders nog seks met elkaar kunt hebben,het lijkt me een ontzettende opgave en ik vind het knap dat het voor jou niet zo voelt.
Alle reacties Link kopieren
Die drie keer pret is dat ik (minstens) drie keer kom, niet dat dat nu het uitgangspunt moet zijn. 1 keer kan al heel bevredigend zijn, wij vrijen tegenwoordig meestal ook een keer in de twee weken, maar dan is de zin er bij mij ook wel. Mijn lichaam is er aan toe zeg maar. Ik heb hem op dat gebied ook nooit iets geweigerd en tegenwoordig is een deel van zijn bevrediging ook dat hij het mij (nog) steeds naar de zin maakt.
die ik wilde bestaat al...
ik kan niet drie keer komen, maar zou het niet eens willen ;o). Het maakt me meestal niet eens uit of ik klaarkom, daar denkt mijn partner hetzelfde over (niet of ik kom ;o), of hij zelf klaarkomt)



Iedereen heeft zijn eigen seksuele belevenis zie je maar weer... Trouwens, met elke partner, elke levensfase, is het ook weer anders.

Ik vind seks mooi en voel me verbonden omdat ik mijn vriend op een manier zie hoe ik hem anders niet zie. En natuurlijk zijn er ook andere momenten van verbinding, hoe jij dat omschrijft To vind ik ook super mooi!
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 13:29:

[...]





Ik weet niet zo goed wat ik van de reacties had verwacht, maar ik mis denk ik wat nuance.

Alsof het standaard is dat je als vrouw telkens driemaal na elkaar klaarkomt bij elke vrijpartij. Dat seks altijd afwisselend en spannend is, een opperste uiting van liefde, "samensmelten van lichamen". Zo zweverig. Seks is soms goed, soms mwa en soms ook gewoon slecht/moeilijk en zeker als je langer samen bent ook gewoon saai. Je leest overal dat je eens iets nieuws moet proberen om het leuk te houden, eerlijk gezegd heb ik alles al gedaan wat ik kon bedenken.



Als het voor jullie werkt en jullie hebben er beide weinig problemen mee dan is er ook weinig mis mee. Maar er is wel een groot gebied aan mogelijkheden tussen elke keer orgastische samensmeltende zweverige opperste liefdesseks hebben of verplicht een beetje aanfoefelen zodat dat klusje ook weer eens geklaard is.



Je geeft aan dat je alles gedaan hebt wat je kon bedenken om het leuk te houden. Dat klinkt alsof je je er bij neer hebt gelegd dat dat niet gelukt is? En dat je dat eigenlijk wel graag anders zou zien? Als dat zo is dan kan je daar wat mee doen. Dan denk ik namelijk dat de kans erg groot is dat je echt nog niet alles geprobeerd hebt en ik denk ook dat de kans erg groot is dat je partner misschien nog wel veel meer dan jij open staat om dingen te proberen.



Dus de vraag is dan dus eigenlijk of je je er bij neer hebt gelegd omdat je het zelf niet anders wil, of heb je je er bij neergelegd omdat je geen andere oplossing ziet terwijl je het wel anders zou willen?
Alle reacties Link kopieren
quote:stellar schreef op 29 april 2017 @ 13:38:

Ik herken me totaal niet in jouw verhaal, kan er weinig zinnigs over zeggen omdat ik compleet anders ben daarin...maar, ik heb er wel bewondering voor dat je dit deelt (ook al is het op een "anoniem" forum) ik denk dat er meer vrouwen zijn zoals jij die het niet aandurven om dat hardop uit te spreken.

Ik hoop dan ook dat deze manier van omgang voor jullie beide blijft werken.



Bewondering? Dit begrijp ik helemaal niet.

Vroeger 'mocht' je als vrouw niet genieten, anders was je een dame van plezier, nu zijn we doorgeslagen naar de andere kant. Het is bijna een doodzonde om te zeggen dat seks gewoon niet zo belangrijk is en dat je minder zin hebt.
Eens met Shifty! Seks hoeft geen samensmeltende zielen-seks te zijn maar seks om hem een plezier te doen lijkt mij ook geen leuk vooruitzicht voor de komende jaren. Toch? Daarom is het juist zo fijn om uit te vinden wat JIJ echt lekker vind, waar je van geniet! Dat kun je samen met je man doen, maar ook eerst alleen en dat dan samen met je man uitvoeren. Dat kan een heel fijn pad zijn om in te slaan en daar de vruchten van te plukken.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 29 april 2017 @ 14:44:

Als het voor jullie werkt en jullie hebben er beide weinig problemen mee dan is er ook weinig mis mee. Maar er is wel een groot gebied aan mogelijkheden tussen elke keer orgastische samensmeltende zweverige opperste liefdesseks hebben of verplicht een beetje aanfoefelen zodat dat klusje ook weer eens geklaard is.



Je geeft aan dat je alles gedaan hebt wat je kon bedenken om het leuk te houden. Dat klinkt alsof je je er bij neer hebt gelegd dat dat niet gelukt is? En dat je dat eigenlijk wel graag anders zou zien? Als dat zo is dan kan je daar wat mee doen. Dan denk ik namelijk dat de kans erg groot is dat je echt nog niet alles geprobeerd hebt en ik denk ook dat de kans erg groot is dat je partner misschien nog wel veel meer dan jij open staat om dingen te proberen.



Dus de vraag is dan dus eigenlijk of je je er bij neer hebt gelegd omdat je het zelf niet anders wil, of heb je je er bij neergelegd omdat je geen andere oplossing ziet terwijl je het wel anders zou willen?Ik heb in bed alles gedaan die ik mij kon voorstellen en die i wilde proberen. Ik heb het gevoel dat er niet zoveel meer is dan we nu doen, en ik denk niet dat ons seksleven zo uitzonderlijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 15:36:

[...]





Ik heb in bed alles gedaan die ik mij kon voorstellen en die i wilde proberen. Ik heb het gevoel dat er niet zoveel meer is dan we nu doen, en ik denk niet dat ons seksleven zo uitzonderlijk is.Dan wordt het tijd voor sex (of elk geval knuffelen / strelen) buiten het bed. Als je dat nog nooit gedaan hebt, dan is dat al iets nieuws.
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 15:33:

[...]





Bewondering? Dit begrijp ik helemaal niet.

Vroeger 'mocht' je als vrouw niet genieten, anders was je een dame van plezier, nu zijn we doorgeslagen naar de andere kant. Het is bijna een doodzonde om te zeggen dat seks gewoon niet zo belangrijk is en dat je minder zin hebt.Je kunt dat vinden, maar het gaat een ander dan jouw man niet aan en daar moet je je op richten. Niet op wat anderen daar van vinden. Blijft staan dat jullie een probleem hebben in jullie seksleven en wil je nog met hem verder, is het verstandig daar iets mee te doen. Wat de uitkomst ook is. Natuurlijk is jouw mening ook belangrijk, maar ik, en anderen met mij, denken dat er meer te behalen valt dan dat je nu denkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je eerlijk gezegd heel uitgeblust klinken. Kan me zo voorstellen dat je man dat zeker op merkt en op den duur niet zo tevreden meer is. Fijne seks is m.i. pas fijn als het wederkerig is, niet als jij hem maar even pleziert omdat het er nu eenmaal bij hoort.

En ik snap het ook niet goed, als je gek bent op je vent blijven zijn strelingen toch fijn en spannend?
Alle reacties Link kopieren
quote:creativeguy schreef op 29 april 2017 @ 15:48:

[...]



Dan wordt het tijd voor sex (of elk geval knuffelen / strelen) buiten het bed. Als je dat nog nooit gedaan hebt, dan is dat al iets nieuws.Wil je een lijst van de plaatsen waar we het al gedaan hebben? In de sofa, op een stoel, op het tapijt naast het bed, onder de douche, in bad, in de zee, in een tentje. Wat is daar nu de meerwaarde van?
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie wel vaker intiem met elkaar?
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 16:05:

[...]





Wil je een lijst van de plaatsen waar we het al gedaan hebben? In de sofa, op een stoel, op het tapijt naast het bed, onder de douche, in bad, in de zee, in een tentje. Wat is daar nu de meerwaarde van?Het gaat toch niet om een specifieke plek? Het gaat om de ervaring, de beleving. Dat kun je ook in bed vinden hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 29 april 2017 @ 16:10:

[...]



Het gaat toch niet om een specifieke plek? Het gaat om de ervaring, de beleving. Dat kun je ook in bed vinden hoor.Welke beleving dan?
De beleving van elkaar aanraken, zoenen, het lichamelijk fijn hebben met elkaar. Maar ik krijg nu het idee dat je je kont tegen de krib aan het gooien bent en eigenlijk meer naar een gelijke zoekt dan naar een oplossing. Of heb ik het mis?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 29 april 2017 @ 16:27:

De beleving van elkaar aanraken, zoenen, het lichamelijk fijn hebben met elkaar. Maar ik krijg nu het idee dat je je kont tegen de krib aan het gooien bent en eigenlijk meer naar een gelijke zoekt dan naar een oplossing. Of heb ik het mis?Ik zou niet weten waarvoor ik een oplossing zou moeten zoeken. Ik zocht naar ervaringen, maar kreeg als reacties (van de meerderheid) enkel maar kritiek over hoe fout ik het niet allemaal deed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 16:35:

[...]





Ik zou niet weten waarvoor ik een oplossing zou moeten zoeken. Ik zocht naar ervaringen, maar kreeg als reacties (van de meerderheid) enkel maar kritiek over hoe fout ik het niet allemaal deed.Maar je opent niet voor niks een topic, waarin je duidelijk aangeeft dat je man niet tevreden is. En dan geven wij forummers, tips. En daar kan ook kritiek tussen zitten. Als je daar niet tegen kunt, moet je geen topic openen. Het lijkt wel hetzelfde als het topic van Eileeen "we groeien uit elkaar" waar TO ook niet echt open staat voor ideeen.
Alle reacties Link kopieren
quote:creativeguy schreef op 29 april 2017 @ 16:40:

[...]



Maar je opent niet voor niks een topic, waarin je duidelijk aangeeft dat je man niet tevreden is. En dan geven wij forummers, tips. En daar kan ook kritiek tussen zitten. Als je daar niet tegen kunt, moet je geen topic openen. Het lijkt wel hetzelfde als het topic van Eileeen "we groeien uit elkaar" waar TO ook niet echt open staat voor ideeen.Ik zocht geen tips. Ik zocht ervaringen. Dit is geen topic over "hoe hou ik mijn man tevreden", maar over "hoe gaat seks in een lange relatie". Ik dacht door hier anoniem te schrijven dat ik wat eerlijke antwoorden zou krijgen.
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 16:35:

[...]





Ik zou niet weten waarvoor ik een oplossing zou moeten zoeken. Ik zocht naar ervaringen, maar kreeg als reacties (van de meerderheid) enkel maar kritiek over hoe fout ik het niet allemaal deed.Wat heb je aan andermans ervaring? Dit is jouw beroerde situatie waar jij mee moet omgaan. Je hebt er niets aan omte horen of anderen het net zo slecht hebben.
Alle reacties Link kopieren
Kijk dit eens. https://www.ted.com/talks ... a_long_term_relationship. Erg mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag zonder toestanden (lees hulpmiddelen) klaarkomen, klaarkomen van een vluggertje b.v., ik doe dat niet, vind het wel geil en is alweer eeuwen geleden. We zijn beide boven de 50 en lang leve de kamagra zeg maar, spontane is er wel een beetje af.



Blijft wel over dat ik na al die jaren het simpele feit dat mijn man nog met me vrijen wil, hij me nog plezier wil doen tussen de lakens, meer en meer ga waarderen. We zijn beide niet te strak meer, eigenlijk veel te zwaar, maar dat plezier kunnen we elkaar nog steeds geven.



En ik lees hier vaker, hoe vaker je seks hebt, hoe meer zin je krijgt, maar die gaat bij ons niet op. We weten wat we aan elkaar hebben en dat voldoet.



En bij ons is het ook steeds vaker, goh wordt wel weer eens een keertje tijd
die ik wilde bestaat al...
Ik herken het wel. Voor mij hoeft het ook niet zo nodig in een verder goed huwelijk. Ik vind mijn man bog steeds leuk en aantrekkelijk, maar sex....mwah. Ligt aan de hormonen denk ik. Ik heb namelijk ook geen interesse in andere mannen sexueel gezien. Drive is gewoon niet zo hoog. Maar man wil wel, dus ook ik maak zin en dat bevalt me prima. Het is geven en nemen in een relatie. En er zijn momenten dat ik er nog wel van geniet hoor. Gewoon niet zo druk over maken TO. Zin kan later ook nog wel weer terug komen (spreek uit ervaring).
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkt zijn zin wel heel erg, dat is onze hele verhouding al zo geweest.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je alles al eens gedaan hebt en het nut er niet meer van inziet. Is intiem zijn, liefde voelen tijdens sex ook niet nuttig voor jou?



Wat bedoel je met alles gedaan hebben?

Want het komt over alsof er alleen wat missionaris houding gedaan is. Ja, welliswaar eens op de trap of in een tentje, maar heel avontuurlijk komt het niet over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven