je beste vriendin een man...

13-05-2007 12:41 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn beste vriendin is een man en ik merk in mijn omgeving dat sommige mensen daar toch heel veel moeite mee hebben.

 is het dan zo raar als je beste vriendin van de andere sekse is en hoegaan jullie daar mee om.

als we namelijk samen zijn en we zijn melig dan denken veel mensen al meteen dat we iets met elkaar hebben terwijl we alleen maar lol hebben. voor veel mensen krijgt zo'n relatie vaak toch een sexuele tintje terwijl dat absoluut niet zo is. met alle gevolen van dien natuurlijk.

gelukkig ven onze partners het niet erg en dat cheelt heel veel hartzeer
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dat wel, ik heb 2 beste vrienden, maar die zijn allebei homo (hebben geen relatie met elkaar), en we gaan ook heel vaak met zn drieen uit of weekendjes weg ofzo. En heel vaak krijg ik dan ook de vraag of ik iets met een van hen heb...en als ik dan zeg van niet dan denken ze meteen weer dat mijn 2 vrienden iets met elkaar hebben....Veel mensen denken volgens mij dat een vriendschap tussen man en vrouw (of 2 homo's in dit geval ook) meteen betekend dat ze ook met elkaar naar bed gaan...

het kan mij verder niet zo veel schelen wat anderen ervan denken, ik vind het alleen wel vervelend dat sommige mensen (o.a. familie en mn vriend) mijn beste vrienden alleen maar zien als "die homo's" (dit is meestal niet beledigend bedoeld maar zo komt het op mij wel over)
Alle reacties Link kopieren
Hoi hermoine, ik heb zelf 2 beste vrienden, ze zijn allebei man. Dit is toevallig zo gekomen, kennen mekaar al eeuwen zijn naar elkaar toe gegroeid. Ik moet zeggen dat ik in mijn omgeving er niet veel van merk dat mensen het raar vinden, hooguit als ik met 1 van de 2 ga stappen dat mensen denken dat we een stelletje zijn (was vervelend toen we allebei nog vrijgezel waren!). Herken jouw 'probleem' dus eigenlijk niet, vind het zelf voornamelijk erg prettig dat ze mannelijk zijn, ze hebben toch een veel nuchtere kijk op een hoop zaken dan vrouwelijke vrienden :D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens ook nog steeds heel goed bevriend met mn ex, en wij zien dit allebei echt alleen maar als vriendschap, niks meer...maar dat vinden sommige mensen dan ook weer raar, dat geloven ze niet...alsof je persee ruzie moet hebben of stiekem toch verliefde gevoelens moet hebben voor je ex...:?
Alle reacties Link kopieren
Hier idem. Mijn beste vriend is mijn exman. 23 jaar samen geweest. ;)

En mijn andere beste vriendin is homo, uiteraard.
Al een account? Log dan hier in.
Ik heb heel erg veel mannelijke goede vrienden. Superhandig als je gaat verhuizen of wanneer er geklust moet worden. Ik noem ze wel eens spottend"mijn mannenharem" hoewel de meesten inmiddels een relatie hebben, waarvan godzijdank  de partners ook snappen dat er niets meer tussen ons is dan vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
het scheelt echt veel als je partner het goed vind hoor

wij gaan wel eens met zijn tweeen weg een terrasje pakken bv en dat zeggen we dan tegen onze partners zodat die weten dat we ergens zijn. dat voorkomt dat mensen gaan roddelen en tegen onze partners zeggen dat ze ons samen hebben gezien

bovendien merk ik ook dat onze gesprekken over van alles gaan en bij vriendinnen in mijn omgeving merk ik dat het bijna alleen maar over kleding, make-up en kinderen gaat. dat vind ik eenzijdig en niets voor mij, maar ik kan me wel voorstellen dat zij het wel leuk vinden om het daarvoer te hebben.

en het is idd makkelijk, ook als je bv gaat stappen, ze denkenal gauw dat je bij lkaar hoort en het bied toch bescherming tegen ongewilde handtastelijkheden van sommige mannen. als je met vrouwen bent dan zul je daar sneller last van hebben.

we zijn ook nooit uitgepraat en hebben echt onderbroekenlol met elkaar.

het is iets om te koesteren en voor ons heel gewoon
Alle reacties Link kopieren
Zolang beide partners er geen moeite mee hebben, zou ik me absoluut niets aantrekken wat andere mensen ervan denken!



Laat ze er zelf maar eens over nadenken. Wat maakt het nou uit dat je beste vriend(in) een man is? Ze moeten eens buiten het boxje leren denken.



(mocht je er ooit op aangesproken worden, zeker of je niet stiekum meer deelt dan alleen vriendschap, dan gewoon zeggen:

"Zeg, wil je je eigen gedrag niet met het mijne vergelijken! Dat jij dat nou zou doen, betekend niet dat iedereen dat doet!" 



Klinkt hard, maar sommige mensen moeten even van die dikke plaat voor hun hoofd afgeholpen worden)
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste 'vriendin' is ook een man, absoluut geen homo en gelukkig voor hem sinds een paar maanden een vriendin. Ik ben al tig jaar getrouwd maar mijn beste vriend is echt my soulmate!! Ik ken hem vanaf mijn 10e jaar en hebben aan een half woord genoeg, een blik zelfs. Ik kan met hem werkelijk alles bespreken, niets is hem te gek of te dol, en zou dit met vrouwelijke vriendinnen toch heel anders hebben. Misschien vinden sommigen dit 'raar' en je hebt natuurlijk vriendschappen in verschillende gradaties, maar deze vriendschap wil ik nooit meer kwijt en dit koester ik voor het leven!
Alle reacties Link kopieren
Is er bij die vriendschappen nooit een moment van twijfel geweest of er misschien niet toch meer zou zijn, op liefdesgebied?
Alle reacties Link kopieren
Is er bij die vriendschappen nooit een moment van twijfel geweest of er misschien niet toch meer zou zijn, op liefdesgebied?
eh...dit is nou juist zo'n reactie die we altijd krijgen en waar dit topic nou juist om gaat....waarom zou er een moment van twijfel geweest zijn? vraag je zoiets ook aan iemand die een beste vriendin heeft? kan immers ook lesbisch zijn, toch? maar dan vragen mensen het weer niet.....
Alle reacties Link kopieren
oh absoluut dat die er geweest is... ik heb zelfs voor de keuze gestaan. ik ging net drie maanden met mijn huidige man toen we mijn beste vriend leerden kennen. ik heb voor mijn man gekozen en de vriendschap die er tussen hem en mij gegroeid is, is juist daardoor zo hecht. hij heeft respect getoond voor mijn man en niets geprobeerd omdat hij de vriendschp met mijn man ook belangrijk vond.

 tuurlijk is er die aantrekkingskracht en dat weten onze partners, maar ze weten ook dat we beiden heel duidelijk in onze keuze zijn geweest en onze partners kunnen het heel goed met elkaar vinden. ik heb gisteren voor zijn toekomstige vrouw een vrijgezellenfeestje georganiseerd en we hebben enorm veel lol gehad. mijn man heeft voor hem een vrijgezellenfeest georganiseerd en zij hebben het ook enorm leuk gehad. maar onze partners weten ook dat die gevoelens er waren/zijn en daar hebben we veel gesprekken over gehad.

ze weten ook dat er echt niets zal gebeuren, nu niet en nooit niet. tenzij onze partners allebei overlijden of van ons afgaan, maar daar staan we absoluut niet bij stil en dat willen we niet eens.



wat in deze zeker mee helpt, is dat onze partners het ook goed met elkaar en met ons kunnen vinden, anders is zo'n vrendschap moeilijk om te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is soms het omgekeerde het geval. Een van de beste vrienden van mij is... een vrouw. Eigenlijk dezelfde situatie als in dit topic, alleen zijn de geslachten omgewisseld. Ook hier geldt: tussen die vrouw en mij is geen sprake van een relatie, want ze heeft al een vriend. Soms heb ik het idee, dat ze er spijt van heeft al een relatie te hebben met haar vriend, en niet met mij, omdat ik haar soms amicaal vind; ze raakt me weleens aan. Desondanks zie ik haar niet als een relatie, maar - zoals ik al min of meer zei - een goede vriend.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
hans66 dat doen wij ook hoor, tegen elkaar aanzitten, een knuffel geven en elkaar aanraken. maar dat betekent natuurlijk niet meteen dat er speciaal gevoel bij komt. zolang je allebei weet dat het niets anders dan dat is, dan is er toch niets aan de hand. ik geef zijn vriendin ook regelmatig een knuffel en voor ons is dat de normaalste zaak van de wereld.

als je er echt mee blijft zitten, dan zou ik als ik jouw was, gewoon eens heel duidelijk aan haar v agen wat ze nou wil. het kan namelijk dat ze idd meer voor jou voelt maar dat niet durft toe te geven. het kan ook dat het voor haar normaal is en dat jij er wellicht meer achter zoekt dan er is. een tip: praat het uit. dan weten jullie allebei waar je aan toe bent en je zult zien dat het dan gewoon goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, had vroeger ook een mannelijke beste vriendin. Ver voordat ik mijn toenmalige vriend leerde kennen. En inderdaad, toen ik een keer met mijn beste vriend naar de bios ging en daar vrienden van mijn ex tegenkwam (die ik misschien 2 of 3 keer gezien had) zeiden ze vrolijk gedag om vervolgens mijn vriend op te bellen om hem te waarschuwen dat ik met een andere man naar de film was (daar kwam ik later achter toen mijn ex me dit vertelde). Alsof er per se méér moet zijn dan alleen vriendschap als je samen met een vriend wat gaat doen...
Alle reacties Link kopieren
zelf als ik met mn broer door het centrum loop. haha, sukkels..
Alle reacties Link kopieren
Als jullie er zelf (en ook jullie partners) geen probleem mee hebben, dan snap ik eigenlijk niet waarom er een topic over geopend moet worden. Waar wil je het over hebben?
Alle reacties Link kopieren
duploo, misschien om herkenning te krijgen en te kletsen met mensen die het niet raar vinden? er hoeft toch niet altijd een reden te zijn
Alle reacties Link kopieren
Het topic  van Persephone met in de titel "one of the guys" gaat hier ook wel een beetje over. Dat vind je dan waarschijnlijk ook wel interessant!
'mijn beste vriendIN is een man'



Is die man een vrouw dan?

Of is je vriendin een man?

Ik snap het niet.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik de titel van dit topic zag dacht ik aan een transseksuele man ofzo.



Maar goed, ook ik heb een beste vriend en verder nog zat andere mannelijke vrienden. Bij de meesten van hen heb ik me wel eens afgevraagd of ik niet meer zou willen dan vriendschap, ik had het immers erg naar mn zin, maar wanneer ik dan tot de conclusie kom dat dat niet het geval is is het wat mij betreft ook klaar. Dan geniet ik gewoon van de vriendschap.



En inderdaad, wanneer ik met met een goede vriend of mijn broertje uitga houden de mannen meteen afstand omdat ze ervan uitgaan dat wij een stelletje zijn. Soms best onhandig. Of juist wel :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven