Jezus.. Gedumpt en hoe..

29-03-2015 22:42 687 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 29 maart 2015 @ 23:58:

[...]



Ik kan meestal goed inschatten of ik goed bij iemand lig of juist niet/wat ik kan maken en wat niet. Ik weet zeker dat ze mij geen prettig mens vond en inderdaad verwend. Dat merkte ik aan haar reacties, maar net zo goed aan haar houding. We lagen elkaar gewoon niet. Niet dat ze mij een spiegel voorhield. En ik bedenk me nou net: ál deed ze dat wel, dan hielp het nog niet, want ik heb er nooit bij stilgestaan dat ze mij misschien spiegelde. Ik heb alleen maar gedacht dat ik haar niet leuk vond en dat ik ermee wilde stoppen. En ik werd er niet eerlijker van, want ik voelde mij ongemakkelijk bij haar. En dat is toch ook logisch als iemand zo tegen je doet?



Ik wil best eerlijk en kritisch naar mezelf kijken (dat probeer ik) en ik weet ook wel dat er iets mis is, maar ik weet oprecht niet goed te benoemen wát er precies mis is. Ik heb een leuk sociaal leven, lieve ouders/familie, lieve vriendinnen en alles gaat goed. Ik kan goed met mensen omgaan en ik kan mij goed gedragen. Maar er is altijd een soort van drang om grenzen op te zoeken, om spelletjes te spelen, kijken hoe ver ik kan gaan. En dat vind ik dan wel geinig, maar ik weet ook wel dat het helemaal niet leuk is en dat het abnormaal gedrag is. Heb er ook wel eens geprobeerd mee te stoppen, maar uiteindelijk doe ik het toch altijd weer. Daarom denk ik ook dat ik nooit een stabiele relatie aan kan gaan met een man.Klinkt sadistisch.
Duidelijk, je doet liever zielig dan iets aan je probleem. Bij deze dump ik je ook. Daag!
Alle reacties Link kopieren
Werd je er ongemakkelijk van dat je die therapeut niet kon manipuleren? Dat ze dwars door je leuke maniertjes heen keek? Dat je niet kon inschatten welk gedag het meeste effect zou hebben? Google eens op psychopaat en kijk of je er dingen in herkend.
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 00:02:

[...]





Klinkt sadistisch.Nee, want ik vind het serieus naar als een ander pijn of verdriet heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 29 maart 2015 @ 23:58:

[...]



Ik kan meestal goed inschatten of ik goed bij iemand lig of juist niet/wat ik kan maken en wat niet. Ik weet zeker dat ze mij geen prettig mens vond en inderdaad verwend. Dat merkte ik aan haar reacties, maar net zo goed aan haar houding. We lagen elkaar gewoon niet. Niet dat ze mij een spiegel voorhield. En ik bedenk me nou net: ál deed ze dat wel, dan hielp het nog niet, want ik heb er nooit bij stilgestaan dat ze mij misschien spiegelde. Ik heb alleen maar gedacht dat ik haar niet leuk vond en dat ik ermee wilde stoppen. En ik werd er niet eerlijker van, want ik voelde mij ongemakkelijk bij haar. En dat is toch ook logisch als iemand zo tegen je doet?



Ik wil best eerlijk en kritisch naar mezelf kijken (dat probeer ik) en ik weet ook wel dat er iets mis is, maar ik weet oprecht niet goed te benoemen wát er precies mis is. Ik heb een leuk sociaal leven, lieve ouders/familie, lieve vriendinnen en alles gaat goed. Ik kan goed met mensen omgaan en ik kan mij goed gedragen. Maar er is altijd een soort van drang om grenzen op te zoeken, om spelletjes te spelen, kijken hoe ver ik kan gaan. En dat vind ik dan wel geinig, maar ik weet ook wel dat het helemaal niet leuk is en dat het abnormaal gedrag is. Heb er ook wel eens geprobeerd mee te stoppen, maar uiteindelijk doe ik het toch altijd weer. Daarom denk ik ook dat ik nooit een stabiele relatie aan kan gaan met een man.Ik zou dit uitprinten en aan je volgende psycholoog laten lezen. Dan kun je geen spelletjes meer spelen en kan hij/zij je echt helpen.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 30 maart 2015 @ 00:10:

[...]



Nee, want ik vind het serieus naar als een ander pijn of verdriet heeft.



Dat geloof ik niet. Je schrijft zelf dat je het wel geinig vindt om te kijken hoever je bij iemand kunt gaan.

Dan vindt je het niet naar als een ander daar pijn of verdriet van ondervindt. Sterker nog; je wéét niet eens wanneer een ander lijdt onder jouw gedrag (appen met scharrel nr. 2 terwijl je naast scharrel nr. 1 zit? Doe ff gezond joh.)
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 00:14:

[...]





Dat geloof ik niet. Je schrijft zelf dat je het wel geinig vindt om te kijken hoever je bij iemand kunt gaan.

Dan vindt je het niet naar als een ander daar pijn of verdriet van ondervindt. Sterker nog; je wéét niet eens wanneer een ander lijdt onder jouw gedrag (appen met scharrel nr. 2 terwijl je naast scharrel nr. 1 zit? Doe ff gezond joh.)

Dat is zo, dat vind ik serieus niet leuk. Maar ik vind het (helaas) wel grappig om iemand te bespelen en aan het lijntje te houden. En te zien wat ik kan maken ofzo. Dat is moeilijk te volgen voor de meeste mensen, maar op de basisschool als kind vond ik het al grappig om andere kinderen of volwassenen uit te lokken, zeg maar. Op zo'n manier dat het mij niet is aan te rekenen. Maar leg dat maar eens uit; dat is niet te begrijpen. Laat staan dat ik zelf begrijp waarom ik het doe en altijd heb gedaan. En ik kan het prima verbergen natuurlijk, maar het is toch een terugkerend iets waar ik altijd weer een soort spel van maak als de gelegenheid er is. En ik durf dit ook niet echt aan te geven aan iemand uit mijn omgeving of in iemand zijn/haar gezicht, want het is redelijk ziek/abnormaal gedrag. Dat weet ik zelf ook wel en dat maakt mij aan de ene kant verdrietig, want ik weet niet wat ik met zulk gedrag moet doen. Het is niet iets waar je een gesprek over kunt voeren in het echt, want de meeste mensen begrijpen het (terecht) gewoon niet en keuren het af.



En: ik ben waarschijnlijk gewoon echt niet gezond in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 30 maart 2015 @ 00:21:

[...]





En: ik ben waarschijnlijk gewoon echt niet gezond in mijn hoofd.



En daar kom je nu pas achter?



*heeft iemand nog doppinda's?*
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ziek in je hoofd misschien ook weer niet.

Maar je zegt dit wel vaker en toch doe je er niet veel mee (oké een paar gesprekjes met een psycholoog). Ik vind je gedrag nogal 'kinderachtig' met dat bespelen en uitlokken, kijken hoe ver je kan gaan. Je bent een volwassen meid.
.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt in ieder geval duidelijk wát je doet. Dat is toch een prima uitgangspunt om te bespreken met een psycholoog? Een goede behandelaar heeft meer gezien en gehoord dan jij en ik ons kunnen voorstellen. Er zit iets ziekelijk in je gedrag en dat is voor de meeste mensen zo. Alleen niet iedereen komt daar eerlijk voor uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 30 maart 2015 @ 00:28:

Nou ja, ziek in je hoofd misschien ook weer niet.



Jawel hoor!



*cashewnoten mag ook!*
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 30 maart 2015 @ 00:21:

[...]



En: ik ben waarschijnlijk gewoon echt niet gezond in mijn hoofd.

Alles zodat je maar niet naar jouw eigen gedrag moet kijken, niet?



Waarom blijf je hier steeds aandacht zoeken? Je luistert niet, je doet niets met de raad die gegeven wordt,...

Opnieuw: wat wil jij?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
In mijn universum heet zo iemand gewoon een kutwijf. Maar "ziek in het hoofd" klinkt vriendelijker, en minder schuldig
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 00:29:

Je hebt in ieder geval duidelijk wát je doet. Dat is toch een prima uitgangspunt om te bespreken met een psycholoog? Een goede behandelaar heeft meer gezien en gehoord dan jij en ik ons kunnen voorstellen. Er zit iets ziekelijk in je gedrag en dat is voor de meeste mensen zo. Alleen niet iedereen komt daar eerlijk voor uit.Ja, maar dan moet ik eerst iemand vinden waar het helemaal mee klikt. En dat is moeilijk als het om mijn probleem gaat, want hierover ben ik niet zo openlijk in het echt. Nou goed, ik zie wel wat ik ermee ga doen.
Alle reacties Link kopieren
Je spreekt jezelf nogal tegen.



Die spelletjes zijn neit zo onschuldig, je trapt er echt mensen mee op hun hart. Maar jij praat het goed met "Ja maar écht mensen pijn doen vind ik niet leuk".



Nou ja, dat doe je wel dus. Het is kennelijk lekker of leuk genoeg om door te blijven gaan.



Neem eens verantwoordelijkheid voor je acties.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Oh, en staf me maar omdat ik gedrag benoem voor wat het is
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 30 maart 2015 @ 00:37:

[...]



Ja, maar dan moet ik eerst iemand vinden waar het helemaal mee klikt. En dat is moeilijk als het om mijn probleem gaat, want hierover ben ik niet zo openlijk in het echt. Nou goed, ik zie wel wat ik ermee ga doen.Flikker toch op joh. Jij wilt gewoon iemand die je om je pinkje kan winden. Niet iemand die niet in je spelletjes trapt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:DorothyParker schreef op 30 maart 2015 @ 00:37:

[...]



Alles zodat je maar niet naar jouw eigen gedrag moet kijken, niet?



Waarom blijf je hier steeds aandacht zoeken? Je luistert niet, je doet niets met de raad die gegeven wordt,...

Opnieuw: wat wil jij?

Nee. Ik denk echt dat het abnormaal is.



Ik wil het van me afschrijven, kijken wat ik ermee kan doen. Een psycholoog zie ik niet als een redmiddel in ieder geval. Maar ik weet ook niet wat ik anders moet, dus waarschijnlijk zit er niks anders op dan iemand zoeken waar het goed mee klikt. En dan maar de moed verzamelen om er eerlijk over te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 30 maart 2015 @ 00:39:

[...]



Nee. Ik denk echt dat het abnormaal is.



Ik wil het van me afschrijven, kijken wat ik ermee kan doen. Een psycholoog zie ik niet als een redmiddel in ieder geval. Maar ik weet ook niet wat ik anders moet, dus waarschijnlijk zit er niks anders op dan iemand zoeken waar het goed mee klikt. En dan maar de moed verzamelen om er eerlijk over te zijn.Ja, want het zou eens een keer moeilijk worden of inzet vragen of zo.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
In de eerste plaats vind ik het stoer van je, dat je je berichten gewoon laat staan, ook al krijg je ongezouten kritiek.



Volgens mij heb jij duidelijke trekken van een psychopaat en daarvoor zul je toch echt naar een hulpverlener moeten.

Probeer dat nou maar eens serieus.
Alle reacties Link kopieren
.............
Alle reacties Link kopieren
.........................
Alle reacties Link kopieren
.................
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 30 maart 2015 @ 00:39:

[...]



Nee. Ik denk echt dat het abnormaal is.



Ik wil het van me afschrijven, kijken wat ik ermee kan doen. Een psycholoog zie ik niet als een redmiddel in ieder geval. Maar ik weet ook niet wat ik anders moet, dus waarschijnlijk zit er niks anders op dan iemand zoeken waar het goed mee klikt. En dan maar de moed verzamelen om er eerlijk over te zijn.

Het is niet abnormaal. Het is pubergedrag.

Je gedraagt je als een 14jarige puber. Niet meer, niet minder.



Zolang je dat zelf niet inziet, is het dweilen met de kraan open.

De grap is, dat je enkel jezelf ermee dwarsboomt.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 30 maart 2015 @ 00:44:

In de eerste plaats vind ik het stoer van je, dat je je berichten gewoon laat staan, ook al krijg je ongezouten kritiek.



Volgens mij heb jij duidelijke trekken van een psychopaat en daarvoor zul je toch echt naar een hulpverlener moeten.

Probeer dat nou maar eens serieus.

Nee hoor. Enkel trekken van een student die weigert volwassen te worden.



(En als je dan toch met termen wil gaan gooien, lees je dan in en neem de juiste)
I don't care what is written about me so long as it isn't true.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven