Jouw vreselijk(st)e ex?

07-10-2014 16:46 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door de verschillende relatie topics moest ik ineens denken aan een nogal ingewikkelde ex. Of eigenlijk een hele slimme ex, want hij wist altijd alles naar zijn hand te zetten en te doen alsof hij gek was.



Want hoezo bepaalde hij dat wij vanavond thuis bleven? Als ik wilde kon ik toch gewoon alleen naar die ene film gaan of naar dat ene net geopende restaurant? (nu wilde het dat we elkaar niet veel konden zien ivm afstand, die spaarzame weekenden wilde ik dus wel samen doorbrengen, aldus zat ik op zaterdagavond naast hem op de bank).



En hoezo deed ik zo moeilijk als ik een paar dagen niets van hem hoorde? Dan kon ik zelf toch ook even bellen of een berichtje sturen? Hij vergat alleen dat ik dan bijv als laatst iets stuurde en daar een reactie op verwachtte. Dat hij wel altijd direct op berichtjes van zijn vrienden reageerde, deed er niet toe. IK moest dan maar in de herhaling gaan of zelf even bellen.



Koken kon hij niet, groenten at hij niet, proeven en iets nieuws uitproberen wilde hij niet, maar hij kon wel feilloos aangeven wat er in huis moest zijn als hij kwam (of al kijkend in de koelkast op een minachtend toontje zeggen (oh, heb je geen flesjes water gehaald....? - want ja, kraanwater dronk hij ook niet. Maar zelf iets meenemen (ik woonde boven een winkelcentrum met twee supermarkten) is in die jaren slechts twee keer voorgekomen.



En hoezo kwam ik hem niet verzorgen en vertroetelen toen hij ziek was? Dat hij de hele voorgaande week mij bewust negeerde n.a.v. een onzinnig meningsverschil deed er niet blijkbaar niet toe. Ik had gewoon stel op sprong ter beschikking moeten zijn.



Ik heb het vier jaar volgehouden, na het hier laatst genoemde incident heb ik aangegeven geen zin te willen hebben op bezoek te komen en dat we klaar waren. Hoogst beledigd hing hij op.



Dit zijn slechts enkele voorbeelden, ik heb altijd een bepaald vorm/mate van narcisme bij hem vermoedt. Wat ben ik blij dat ik daar van af ben...!



Jullie nog van die rampgevallen meegemaakt?
ik heb moeilijke exen.... maar geen vreselijke ondanks alles.



ik ben ook niet de makkelijkste geweest.



maar hopelijk komt er snel verandering in mijn single toestand.



ik ben nu wel toe aan de Enige Echte.... anders ga ik het klooster in.
Alle reacties Link kopieren
Grappig jullie verhalen te lezen. Maar @Suzannesuus, wat afschuwelijk, jouw ex. :(
Alle reacties Link kopieren
Vreselijke exen heb ik zeker wel gehad.



Na een relatie van een jaar ging mijn eerste vriendje vreemd, wat volgens hem natuurlijk mijn schuld was (ik was heel onzeker en naïef) na het vreemdgaan ben ik nog 11 maanden bij hem gebleven waarin hij me regelmatig bedreigde en alle hoeken van de kamer liet zien. Toen ik eenmaal het lef had om het uit te maken, heeft hij me nog een half jaar gestalkt.



Ook heb ik nog een relatie gehad met een jongen die ruzie zocht in een kroeg en dan als hij ruzie had, achter mij ging staan. Daar was ik wel al snel klaar mee.



Oh en 1 hele vreemde scharrel die, vlak nadat ik onder een auto had gelegen, seks met me wilde. Ik had mijn schaambeen gebroken en dat wist hij.



Gelukkig heb ik na die drie een betere smaak in mannen ontwikkeld
If you can dream it, you can do it.
Ik denk soms nog weleens terug aan mijn ex, waarmee ik voor mijn huidige relatie ruim 3 jaar heb samengewoond. Ik was nog jong en erg onzeker. Hij nam dit niet bepaald weg. Hij had zelf niet echt vrienden, hij was niet echt sociaal vaardig aldus mijn bescheiden mening. Ik weet nog die keer dat hij uit wilde. Met wie? Mijn zusje, een van mijn beste vriendinnen (ook van mn zusje) en een vriend van mij, en een collega van mijn zusje. hij wilde niet dat ik meeging overigens. De anderen vonden dat veel te ver gaan maar hij bleef volhouden, en wat deed ik? Ik liet het maar zo om het niet voor de anderen te verpesten. Maar pijn deed het wel.



Ook vertelde hij mij fijntjes op slank te vallen en dat hij vond dat ik te dik werd na ongeveer een goed half jaar. Meneer wooog zelf ruim 130 kilo. Ik was voordat wij elkaar leerden kennen ontzettend veel afgevallen maar als je naast iemand ligt die continu lekkere dingen eet als mcdonalds en spul, is het verrekte moeilijk om niet ook eens mee te snacken. En als ik nou echt dik was op dat moment... 1.80 en maat 40. Ik had alleen ietsjes een buikje gekregen.



Ook altijd ruzie als we een dag weg waren geweest. zo hebben we onderweg naar een familielid van hem eens een handgemeen gehad langs de provinciale weg. Auto's toeterden.



Zo kan ik nog wel even doorgaan, werkelijk, waarom ik die relatie niet veel en veel sneller heb afgekapt? Ik was bang dat ik geen leuker iemand zou tegenkomen. Nu kan ik daar hartelijk om lachen nu ik ouder ben maar soms heb ik nog steeds weleens zin om mezelf een klap te verkopen voor dit domme gedrag.
Oh, nog een voorbeeldje/ het was sinterklaas, normaal deden we daar niets aan (mijn familie viert kerst) maar mijn jongere zusje en ik besloten voor iedereen voor 10 gulden kadootjes te kopen als kleine verrassing. Dus voor mijn moeder mooie nieuwe kopjes etc. voor mijn vriend had ik een lifehammer gekocht bij de knakenzaak. Geen merk maar als hij maar een gordel doorsnijd en een raamintikt dacht ik bij mezelf. Daarbij een paar extra dikke badstof sokken voor in zijn werkschoenen waarin hij normale badstof sokken altijd meteen kapot liep. Of badstof, waar sportsokken van gemaakt zijn zeg maar.



Ten overstaan van mijn familie gaf hij aan de lifehammer een waardeloos prul te vinden en de sokken hoefde hij ook niet, hij kon niet tegen die stof ineens zei hij waarbij het het teruggooide naar mij. En wat deed ik? Ik kocht 2 dagen later bij de halfords een echte merk lifehammer voor hem omdat ik het toch graag blij wilde maken. Echt, ik kan zo boos op mezelf worden als ik daaraan terugdenk...



Ook heeft hij zijn vader een keer goed tegen zich in het harnas gejaagd met kerst. Zijn moeder had aardappelbolletjes uit de frituur, maar een kleine frituurpan dus was het de bedoeling dat iedereen het per lading zou verdelen. en we steeds ieder een klein beetje hadden tot de volgende lading klaar was. Meneer gooide alles op een bolletje of 4 in zijn eigen bord en begon met eten.
Ex die aangaf geen behoefte meer te hebben aan contact met de kinderen en hen keihard liet vallen. Zit je dan met twee pubers die kapot zijn van verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Een ex die zich na scheiding ontpopte tot een klootzak eersteklas. Kind inzetten om mij te raken. En over werkelijk alles liegen. Niet alleen tegen mij, maar ook tegen zijn huidige vrouw. Soms op het lachwekkende af. Zeg ik, nu ik nooit meer iets met hem te maken hen.



Verder nog met de overige 3 exen contact, waren prima mannen.
quote:edamame schreef op 07 oktober 2014 @ 18:58:

Grappig jullie verhalen te lezen. Maar @Suzannesuus, wat afschuwelijk, jouw ex. :(Elmervrouw bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dit niet lezen. Zo veel herkenbare dingen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
1 ex is nog steeds boos op me (17 jaar na dato).

Zijn nieuwe vrouw ook (heb de dame 1 keer ontmoet). Een kennis van mij gaat nog weleens op bezoek en ze zitten bij ieder bezoek nog steeds een half uur te tieren volgens hem.

De man heeft zijn droombaan, een gezin en meerdere huizen, woont in het buitenland etc.

Ik begrijp uit het hele verhaal dat ik door mijn afschuwelijke gedrag tijdens de relatie zijn van oorsprong geweldige karakter heb verpest.

Nouja, ik heb daar dus verder geen last van
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste ex was een lieve meid. We waren beide jong toen we een relatie kregen. Uiteindelijk ging het na 12 jaar uit. Ben nu vriendjes met haar op FB.

Mijn "huidige" ex is die vreselijke. Niet omdat ze van mij wilde scheiden, maar omdat ze onze kinderen niet op nummer 1 zet.
Ik heb eigenlijk alleen maar rare herinneringen aan exen, zowel de mannen als de vrouwen.



De eerste van het stel (v) was nog de leukste van deze exen, maar een zeer complex meisje, waarvan ik pas jaren later in zie hoe ze een beetje in elkaar stak. Ze is er helaas niet meer. :(



De tweede (v) was wel oké. Ik hield alleen absoluut niet van haar kleedstijl, manier van make-up gebruiken en haar geurtje. 't Werd ook niet een al te serieuze relatie.



De derde (v) had rare ideeën over wat ze met mij wilde doen in de slaapkamer. Laaaaaaaat maaaar!



De vierde (m) weigerde mee te betalen aan de gezamenlijke huishouding en 't lukte hem ook nog mij te overtuigen waarom dat niet zou hoeven.



De vijfde (m) was veel te beïnvloedbaar voor bepaalde (vergaande, complotachtige, politiek-religieuze) denkbeelden en vond via internet en ook irl mensen die hem daarin nog verder meenamen.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijke exen heb ik niet.



Ze kunnen van mij allebei wel een kopje koffie krijgen als ze voor de deur staan.



Nummer 1 was de eerste die uitsprak dat ie me leuk vond. Dat hij me manipuleerde tijdens onze relatie... tja.. daar was ik zelf natuurlijk ook bij. Toen stond ik nog niet zo stevig in mijn schoenen als nu.

Laat ik het er verder op houden dat ik van die relatie veel geleerd heb en dat ik blij ben dat die relatie over is.



Nummer 2 was een best aardige gozer. Maar op een x moment werd het benauwend. We zagen elkaar heel erg veel en toen ik aangaf dat ik een avond in de week iets voor mezelf wilde gaan doen was het huis bijna te klein. Dan konden we beter direct onze relatie verbreken.

Ik heb het nog twee maanden met hem volgehouden en ik heb toch echt wel dat avondje per week gepland

Ook hier veel van geleerd.
Echt vreselijk (zoals de echt schrijnende gevallen als het meenemen van je kinderen) niet, maar ik heb wel een vervelende ex gehad.



Hij zag er super leuk uit, maar helaas.... Hij vond zichzelf ook zooooo vreselijk knap. Een enorme afknapper en na enkele weken was het dan ook over. Ik hoop dat hij een hele leuke relatie met zijn spiegel heeft gekregen
Ik snap mezelf niet, maar heb rare exen..



Ex 1:

Liep gelijk als een hondje achter me aan.

Woonde op zijn 30e nog thuis en wilde alleen friet eten en dingen die zijn moeder maakte.

Dronk en blowde iedere dag.

Was heel achterdochtig en beschuldigde me continu van vreemdgaan.

We kregen ruzie toen ik uit wilde met een vriendin.. Ik had geen respect voor hem.

Uiteindelijk bleek hij zelf continu vreemd te gaan.



Ex2:

Was depressief en riep continu dat hij dood wilde.

Kreeg hem door de medicatie die hij hiervoor kreeg niet omhoog in bed.

Dronk ook iedere dag.

Vond zichzelf niet goed genoeg voor mij

Ik vond dat ik het niet kon maken hem in de steek te laten..

maar toen hij continu berichtjes kreeg van een ex die appte dat ze geil was en het vreemd vond dat ik daar wat van zei als ik naast hem zat..was voor mij de maat vol.



Ex 3:

Was heel dominant en wilde continu aan het woord zijn. Reageerde beledigd als ik hem onderbrak als ik dit zat was.

Vond dat hij altijd gelijk had en dat anderen het niet snapten en ging continu overal agressief de discussie over aan.

Werd heel drammerig als hij zijn zin niet kreeg en schreeuwde en schold dan. Alles moest op zijn manier.

Toen ik tegengas begon te geven, trok hij dat niet.. en gingen we uit elkaar..



Tja.. Ik ben maar aan mijn eigenwaarde gaan werken. Was wel nodig.
Ik zal het niet hebben over de ex die me jarenlang uitschold en kleineerde, want laten we het ludiek houden

Mijn eerste date na de scheiding van bovengenoemd sujet was met een soort van collega, niet zo knap maar wel slim en aardig. We gingen naar een concert en raad eens wie we daar tegenkwamen, zijn ouders en zijn broer! In de weken na de eerste dates vertelde hij ineens aan iedereen hoeveel wij wel niet van elkaar hielden en dat we snel zouden gaan samenwonen (ik was nog niet eens officieel gescheiden, woonde wel alleen natuurlijk). Vervolgens begon hij me te controleren, maakte opmerkingen als ik langer dan 1 minuut met andere mannen praatte. Ik ging eens met een vriendin uit eten, en hij had gevraagd waar we heen zouden gaan. Zitten vriendin en ik in dat restaurant, en wie komt daar binnen lopen, verrassing... We hebben hem er maar bij gevraagd, maar na het eten wenste ik hem goede reis terug. Was hij woedend dat ik hem niet mee naar huis had genomen en die vriendin wel. Anyway, suf als ik ben vond ik het sneu om het uit te maken, dus we zijn zelfs op vakantie samen geweest. Dat was een heel slecht idee, en halverwege de week heb ik het uitgemaakt. Toen moesten we de rest van de dagen nog samen in een eenkamerappartementje doorbrengen. Joh, dat was gezellig Wat wel zielig was is dat hij daarna in een depressie is geraakt en een jaar niet heeft kunnen werken. Ik had het natuurlijk veel eerder moeten afkappen, maar we hebben ook best gezellige dingen gedaan. Het zat voor hem alleen allemaal veel dieper.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vreselijke exen, volgens mij?!

Ik denk nooit meer aan exen

Ik voel geen rancune jegens exen

Ik praat nooit over exen



Soms als iemand een ex ter sprake brengt denk ik o ja daar heb ik een relatie meegehad. In mijn hoofd is dat allemaal afgesloten.



@Elmervrouw vreselijk wat jij hebt moeten meemaken en nu nog
Alle reacties Link kopieren
Ex man ging vreemd, 16 jaar relatie mee gehad.

Ex vriend twee ging me te veel naar de kroeg, uit gemaakt.

Ex vriend drie...waarom dat is uitgeraakt , weet ik eigenlijk nog steeds niet goed, maar na een ruzie, afstandelijkheid, gaf hij me aan''hier geen zin meer aan te hebben''...zoiets.

.

En nu ik dit opschrijf, voel ik me enorm waardeloos, want als ik achterom kijk, of dit lees...het blijft hetzelfde, 3 exen.

Ik schaam mij diep.

.

En nu ga ik even huilen, ga maar geen relatie meer aan, denk ik...
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
@elle5460 Nee joh! Mens ik heb wel 20.000 exen. De een nog gekker dan de ander. Ik ga mij daar echt niet voor schamen. 1. Zij zijn niet voor niks mijn EXEN. 2. Zij moeten zich schamen dat ze zich zo gedragen hebben. Ik zou mij pas schamen als dat NU nog, met al mijn kennis ;) . mijn man/vriend zou zijn. Cheer up woman jouw leven moet om jou gaan. Jou als totaal niet hoeveel exen je hebt.



Je ex is trouwens mooi een klootzak en volgens mij jij totaal niet. Als iemand zich zou moeten schamen.......Dan kies ik voor de klootzak.
quote:elle5460 schreef op 07 oktober 2014 @ 22:17:



En nu ik dit opschrijf, voel ik me enorm waardeloos, want als ik achterom kijk, of dit lees...het blijft hetzelfde, 3 exen.

Ik schaam mij diep.

..



Ach..ik woon al voor de 3 de x samen.

Die exen moeten zich schamen dat ze zo stom waren..niet jij (of ik)
quote:jotje09 schreef op 07 oktober 2014 @ 22:32:

@elle5460 Nee joh! Mens ik heb wel 20.000 exen. .Met 20.000 exen zou ik me toch eens afvragen waarom ik zo raar kies
Alle reacties Link kopieren
En toch schaam ik me, durf het ook bijna niet hardop te zeggen..

Vandaar dat ik het dan maar hier opschrijf.

.

God..wat had ik graag gehad dat mijn leven anders was gelopen, ik had het me als meisje zo anders voorgesteld...jezusmina...

.

Maar ik merk wel, ben niet de enigste he?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 07 oktober 2014 @ 22:34:

[...]

Ach..ik woon al voor de 3 de x samen.

Die exen moeten zich schamen dat ze zo stom waren..niet jij (of ik)Ik ook. 3 maal is scheepsrecht toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (op 1 na) alleen maar rot-exen (3 in totaal). Veel te lang in blijven hangen, veel te ver mijn grenzen laten verleggen...dat zegt ook genoeg over mijzelf...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:GateKeeper schreef op 07 oktober 2014 @ 22:47:

[...]



Ik ook. 3 maal is scheepsrecht toch?

Precies!



Als deze misloopt is het wel de laatste keer geweest hoor.

Dan ga ik alleen wonen en hooguit latten (lijkt me best fijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven