Jullie mening over mijn relatie svp.

28-05-2015 22:43 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 14 jaar heb ik een relatie met een lieve man. We hebben samen ook kinderen. Echter is onze relatie niet echt goed. Ik weet echter niet of ik overdrijf en dus zou ik graag jullie meningen willen lezen.

Het is heel moeilijk om met hem te communiceren. Als ik met hem praat en ik zeg dan iets wat hem boos maakt, stormt hij vaak midden in het gesprek weg. Gaat dan boven op zijn ipad internetten of hij gaat tv kijken. Ik ben dan altijd degene die hem achterna gaat. Als ik het niet doe blijft het zo. Waar het meestal op stuk loopt is dat hij absoluut niet tegen kritiek kan. Als voorbeeld; ik had een laptop besteld. Hij had me een link gestuurd welke hij het beste vond en ik bestelde deze (Hij heeft er veel meer verstand van dan mij, werkt in de IT) Nu blijkt het geen goede te zijn en moet de laptop retour. Balen natuurlijk. Nu zei ik tegen hem waarom stuur je me die link dan? Zegt hij: waarom heb je dan ook zo snel besteld? Anyway, long story short; het is mijn schuld. En zo gaat het met alles. Het is altijd mijn schuld, hij kan er niet tegen om erkenning te geven van zijn eigen schuld.

Verder staat ons seksleven ook op een heel laag pitje. Hij zal nooit initiatief nemen, ik moet dat altijd doen. Als ik het niet doe dan kunnen er zo 2 maanden voorbij gaan zonder seks. Hij gaat niet vreemd, is altijd thuis behalve 1 avond sporten. Zijn mobiel ligt altijd op tafel.

We zijn 14 jaar samen en hebben kinderen. Ik wil hem niet kwijt! Ook hou ik heel veel van hem maar de laatste tijd breekt het me allemaal op.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem dit al wel eens gezegd?
Zeg maar Spijker.
zegt hij dat het je schuld is? waarom heb je die laptop zo snel besteld is een andere zin dan: het is jouw schuld dat .... vul maar in
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je in discussies met hem ook strooit met 'altijd' en 'nooit', maar dat is dodelijk voor een constructieve discussie. Dan heb je al snel dat de ander zich aangevallen voelt en afhaakt.

http://www.jebegrijptmeniet.nl/dontsruzie.html
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat deze laptop niet goed was, kon hij toch niet weten? Of stuurde hij een link van een slecht aangeschreven model?

Hij kon me trouwens wat met weglopen. Ik zou hem niet meer achternalopen als hij zich terugtrekt omdat hij boos is. Laat hemzelf maar weer terugkomen, dan weet je tenminste ook dat hij er ook weer aan toe is om te praten.
Alle reacties Link kopieren
Sabbaticalmeds dat zei hij niet inderdaad. Ik heb het wel zo opgevat.

Spijker ik heb dit al meerdere keren met hem proberen te bespreken. Ik heb het gevoel dat ik nooit met hem echt kan praten. Hij praat heel moeilijk over zijn gevoelens. Als ik praat met hem dan lijkt het wel alsof hij het echt niet snapt wat ik zeg op emotioneel gebied. Hij heeft wel vrienden die hij regelmatig ziet. Ik weet echter niet hoe het gaat in andere relaties, misschien overdrijf ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 28 mei 2015 @ 22:45:

Heb je hem dit al wel eens gezegd?Dat vroeg ik me ook af.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
Probleem is dat hij vaak voor de tv in slaap valt en ik rond 10 uur al naar bed ga om wat te lezen. Ik werk ook (hij ook) en dus moeten we er beiden vroeg uit. Ik heb al vaker gezegd dat hij op tijd naar bed moet komen maar dat doet hij niet, of hij doet het enkele dagen en dan gaat hij toch weer tv beneden kijken. 9 van de 10 keer valt hij daar in slaap en kruipt pas rond 2 uur bij me in bed.
Alle reacties Link kopieren
Crosspost.

Hoe het in andere relaties gaat heb je in die zin niet mee te maken omdat jij je eigen wenselijke hè te wat jij belangrijk vindt. Blijkbaar storen jou dingen in jullie communicatie en zijn gebrek aan initiatief qua seks.

dan zou ik daar van uit gaan, en je irritaties niet afmeten aan hoe anderen kiezen om met zaken in hun relatie om te gaan.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie er wel eens samen op uit?
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nog wilde zeggen is dat we daardoor ook dus minder praten met elkaar. Hij zit beneden en ik boven Tevens is het niet echt bevorderlijk voor ons seksleven.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog iets gemeen? Doen jullie nog leuke dingen samen?
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 22:55:

Sabbaticalmeds dat zei hij niet inderdaad. Ik heb het wel zo opgevat.

Spijker ik heb dit al meerdere keren met hem proberen te bespreken. Ik heb het gevoel dat ik nooit met hem echt kan praten. Hij praat heel moeilijk over zijn gevoelens. Als ik praat met hem dan lijkt het wel alsof hij het echt niet snapt wat ik zeg op emotioneel gebied. Hij heeft wel vrienden die hij regelmatig ziet. Ik weet echter niet hoe het gaat in andere relaties, misschien overdrijf ik.jij moet je afvragen waarom je zo gevoelig bent voor "het is ook altijd mijn schuld"
Alle reacties Link kopieren
Begin op een rustig moment eens met vragen wat voor hem werkt als er een heikel onderwerp besproken moet worden. Maw probeer uit te vinden wat zijn gebruiksaanwijzing is, waarna je uitlegt wat jouw gebruiksaanwijzing is. Goed ruzie maken is niet makkelijk als je moeite hebt met het overbrengen van gevoelens. Jullie moeten samen leren ruzie maken. En dat betekent uitvinden wat wel en niet werkt.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Op welk moment ga je een gesprek aan? Is dat geschikt? Hou je het bij het probleem waar het om draait? Hebben jullie dan even alles kunnen laten bezinken? Doe je aannames?
In realms of dream, I light the spark. And I stand silent with my racing heart
Alle reacties Link kopieren
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 22:59:

Probleem is dat hij vaak voor de tv in slaap valt en ik rond 10 uur al naar bed ga om wat te lezen. Ik werk ook (hij ook) en dus moeten we er beiden vroeg uit. Ik heb al vaker gezegd dat hij op tijd naar bed moet komen maar dat doet hij niet, of hij doet het enkele dagen en dan gaat hij toch weer tv beneden kijken. 9 van de 10 keer valt hij daar in slaap en kruipt pas rond 2 uur bij me in bed.



Misschien denkt hij wel dat jij altijd (sic!) wat aan te merken hebt op hem en dan blijft hij dus levert even alleen beneden. Lekker rustig. Dat hij dan in slaap valt is zijn probleem toch?

Dit, en jullie seksleven, zijn gevolgen van het gebrek aan goede communicatie. Jullie voelen je waarschijnlijk allebei onbegrepen.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Barbitura ik was inderdaad morgen van plan om voor te stellen regelmatig uiteten samen te gaan.



Hij zit nu beneden. Dit na een klein conflict een uur geleden. Ik zei dus dat ik het moeilijk vind dat hij zo moeilijk praat. Hij liep na precies 5 minuten weg. Het lijkt wel alsof hij het wel probeert, ik zie hem worstelen en dan toch weer wegloopt. Misschien moet ik het anders brengen. Dat zegt hij ook altijd. Ik ben te kritisch zegt hij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wat concreter maken: het lijkt me leuk om zaterdagavond met jou uit eten te gaan. Anders blijft het er weer bij.



Er moet wel echt iets gebeuren, want op deze manier samen je tijd uitzitten is voor niemand leuk.
Hallo?!
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 23:09:

Barbitura ik was inderdaad morgen van plan om voor te stellen regelmatig uiteten samen te gaan.



Hij zit nu beneden. Dit na een klein conflict een uur geleden. Ik zei dus dat ik het moeilijk vind dat hij zo moeilijk praat. Hij liep na precies 5 minuten weg. Het lijkt wel alsof hij het wel probeert, ik zie hem worstelen en dan toch weer wegloopt. Misschien moet ik het anders brengen. Dat zegt hij ook altijd. Ik ben te kritisch zegt hij.jij vindt het moeilijk dat hij moeilijk praat dat is een rare boodschap. Want wat jij moeilijk vindt is jouw zaak en dat hij 'moeilijk' zou praten is ook nog eens een oordeel. Hij kan niks met die boodschap. Hij kan zichzelf niet veranderen en hij kan jou gevoel niet veranderen. Wat kan hij anders dan weglopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 23:09:

Barbitura ik was inderdaad morgen van plan om voor te stellen regelmatig uiteten samen te gaan.



Hij zit nu beneden. Dit na een klein conflict een uur geleden. Ik zei dus dat ik het moeilijk vind dat hij zo moeilijk praat. Hij liep na precies 5 minuten weg. Het lijkt wel alsof hij het wel probeert, ik zie hem worstelen en dan toch weer wegloopt. Misschien moet ik het anders brengen. Dat zegt hij ook altijd. Ik ben te kritisch zegt hij.



De gemiddelde man ziet dit als een aanval. En het werkt averechts als je vervolgens denkt dat er nog een goed gesprek op gaat volgen.

Ken je dat boek van Mars en Venus van John Gray? Daar kun je echt heel veel van opsteken.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:pointdexter schreef op 28 mei 2015 @ 23:13:

[...]





De gemiddelde man ziet dit als een aanval. En het werkt averechts als je vervolgens denkt dat er nog een goed gesprek op gaat volgen.

Ken je dat boek van Mars en Venus van John Gray? Daar kun je echt heel veel van opsteken.het is ook een aanval, het is een oordeel en het wordt gepresenteerd alsof het de waarheid is, daarbij wordt man verantwoordelijk gemaakt voor het gevoel van zijn vrouw. Relatiekiller!
Alle reacties Link kopieren
Jullie moeten leren praten samen. Als dat na zoveel jaar nog niet lukt zou ik daar zeker hulp bij vragen. Ik denk dat dit het begin van het einde is als er niets verandert, dat zou zonde zijn, want volgens mij is dat helemaal niet nodig.
Je brengt jullie conflicten wel steeds als zijn schuld zijnde. Jij hebt ook je aandeel in deze conflicten, begin eens met wat jij beter kan doen. Hem niet steeds zo aanvallen.
Alle reacties Link kopieren
Probeer hier eens op te sommen wat je graag zou willen van/met hem, in plaats van benoemen waar je moeite mee hebt.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
Sabbaticalmeds; ok..hoe kan ik bereiken dat hij luistert en niet wegloopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven