kan "dominant" ook goed zijn?

18-10-2014 14:53 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie hier jullie licht eens over laten schijnen.



Ik moet van mijzelf toegeven dat ik "dominant" ben, ik bedoel dat ik nogal (verbaal) agressief uit de hoek kan komen. Maar véél mensen voelen zich veilig bij mij en nemen mij snel in vertrouwen. Kan het zijn dat mijn dominantie hen ook een "veilig gevoel" geeft?



Is dit een goede eigenschap of iets dat ik toch beter probeer te onderdrukken?



Ik ben wel niet fysiek agressief (na 20 jaar volwassen relaties nog nooit fysiek partnergeweld gebruikt), ik houd ook rekening met de voorkeuren van anderen (zeker van mijn partner) en respecteer en waardeer hen.



Professioneel heb ik een job waar verbale strijd ook belangrijk is en daar doe ik dat dus ook op een bijzonder agressieve manier (uiteraard enkel met gebaren en woorden, nooit met fysiek geweld). Daar is het één en het ander nog explicieter (geheimen die ik weet van klanten die ze soms nog nooit tegen iemand gezegd hebben)



PS heb een nieuwe identiteit aangemaakt omdat ik elders in dit forum al regelmatig post.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 18 oktober 2014 @ 20:21:

Wat is er zo agressief aan het vorderen van schadevergoeding ingeval schade is geleden?

Alaaals advocaat van de beklaagde de vrijspraak vorderen en tegelijk een schadevergoeding van het "slachtoffer" is behoorlijk agressief zeker als dat slachtoffer high-profile is.



Heb op gedaan omdat ik niet weet of dit prive goed of slecht is, of ik misschien op dingen moet letten.
Alle reacties Link kopieren
Als ik spreek, is er Ik,

Als ik zwijg, is er Zijn.
I'm a long long way from home
Alle reacties Link kopieren
Waar gaat dit over????



Het feit dat TO hier een topic over opent, zegt dat hij of graag aandacht heeft of onzeker is.



En dan gaan we op een relatietopic uitleggen hoe het er aan toe gaatnin een rechtszaak....



Van kinderen kun je een mentornzijn. Niet van je partner. Als je niet gelijkwaardig wilt zijn, dan is er iets niet fris....
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er inderdaad op dat dit topic voortkomt uit onzekerheid. Iemand die goed is als jurist/advocaat moet natuurlijk goed kunnen argumenteren en pleiten, maar dominant gedrag zal echt niet helpen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Misschien wil hij de dominantie van het forum voelen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dominantie een teken van zwakte. Als je steeds moet laten zien dat je de baas bent, ben je bang dat je de controle verliest.
I'm a long long way from home
Alle reacties Link kopieren
quote:ferdinandje schreef op 18 oktober 2014 @ 21:50:

Het lijkt er inderdaad op dat dit topic voortkomt uit onzekerheid. Iemand die goed is als jurist/advocaat moet natuurlijk goed kunnen argumenteren en pleiten, maar dominant gedrag zal echt niet helpen.Ik heb nog geen goed argument gezien en als TO nu zijn pleitaantekeningen in elkaar aan het draaien is doet hij daar wel verrekt lang over. Zo enorm is dit dossier nou ook weer niet dus er valt niet veel te bestuderen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Zit wat in.



Tijdje gemaild met iemand die de dominante is in de bdsm. Kwam uit dat hij vroeger gepest werd en nu had hij controle. Grappig is dat hij (ook daarin) super zorgzaam is. Maar dit terzijde.



Vraag is of To dit mag zien als een goede eigenschap of iets wat beter is om te onderdrukken...het zou veilig zijn misschien....



TO als een vrouw dit fijn vindt en je ook nog mentor bent, lijkt dat veilig, maar neem je in feite een deel van haar autonomie af. Je krijgt dan een afhankelijke vriendin, waarbij het voir mij lijkt dat je het heerlijk vindt om op een voetstuk te staan. Dit lijkt me niet gezond. Je bent dan bevestiging aan het zoeken bij haar dat je geweldig bent. Dit komt dan niet uit jezelf.



Je bent wie je bent. Maar waarom stel je deze vraag eigenlijk?
quote:peter75 schreef op 18 oktober 2014 @ 14:53:

Ik ben wel niet fysiek agressief

Voor iemand die beroepsmatig zijn woorden zorgvuldig kiest en een kunstenaar zegt te zijn op verbaal gebied maak je verdomd kromme zinnen.



PS heb een nieuwe identiteit aangemaakt omdat ik elders in dit forum al regelmatig post Eenzame Hans?.



Ik moet echt een beetje proesten om al je posts. Je komt zo onzeker en bedacht over dat alleen heel jonge meisjes niet door je houding heen prikken. Ik snap ineens heel goed dat zij je doelgroep zijn op amoureus gebied. Dominantie is iets wat je zelden overbrengt op een verbale manier. Dominantie voelt alleen natuurlijk aan door een bepaalde rust en intelligentie die sommige mensen uitstralen. Je voelt dan namelijk al dat het mensen zijn die niet in verbale spelletjes trappen en zich niet laten intimideren door opgelepelde kennis en geveinsde vakkundigheid.



Je bent zo bezig om iedereen te overtuigen van je superioriteit dat je in gezelschap van mensen, die daadwerkelijk dominant zijn, hoog uit een bemoedigend knikje zal krijgen. Je ben een farce die ten onder zal gaan aan zijn eigen hoogmoed en zij hebben de tijd om daar op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 18 oktober 2014 @ 19:28:

Ik snap er nog steeds geen reet van. Wat is nou het punt?

Aangenaam peter van het advocaten kantoor.

lekker lullen in de ruimte.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Ik weet nu aan wie je me doet denken. We hebben hier een tijdje iemand gehad die over de wereld reisde en alleen vrouwen met enorme carrières wilde daten maar dat waren allemaal bitches.



Ik kan niet meer op zijn naam komen maar hij was uiteindelijk vooral veel huilie huilie en wilde ook allemaal tips.
Alle reacties Link kopieren
En waar je in de advocatuur ook zeker over moet beschikken is een analytisch denkvermogen.
verba volant, scripta manent.
quote:duistercontinent schreef op 18 oktober 2014 @ 21:50:

Misschien wil hij de dominantie van het forum voelen Vast. Zoals iemand die zich publiekelijk graag laat gelden privé in de touwen wil worden gehangen.



Al het Petertje slaan vindt hij vooral lekker vrees ik. Tikkie narcistisch. Zolang er maar aandacht is hè. Maar Peter weet ook wel dat hij het relationeel niet gaat redden zonder zichzelf eens goed onder een vergrootglas te leggen. Je "studentes" eigenwaarde bijbrengen terwijl je zelf geen benul hebt wie je bent en waarom je doet wat je doet.
Alle reacties Link kopieren
Beste TO, je posts zijn wat vaag dus ik heb een reading gedaan. Hieruit lees ik vooral dat je veel geel in je aura hebt.

Dat hoeft geen probleem te zijn, maar je moet wel oppassen voor negatieve chi, dat blokkeert de chakra's .

Mijn advies is dan ook veel water drinken en rood vlees mijden. Wees spaarzaam met citrusfruit.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Niet dominant. Wel arrogant.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 18 oktober 2014 @ 22:25:

Beste TO, je posts zijn wat vaag dus ik heb een reading gedaan. Hieruit lees ik vooral dat je veel geel in je aura hebt.

Dat hoeft geen probleem te zijn, maar je moet wel oppassen voor negatieve chi, dat blokkeert de chakra's .

Mijn advies is dan ook veel water drinken en rood vlees mijden. Wees spaarzaam met citrusfruit.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
TO werpt alle opmerkingen om hem moverende redenen verre van zich.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
nou, je lijkt me wel een relaxte kerel to.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 18 oktober 2014 @ 22:48:

nou, je lijkt me wel een relaxte kerel to.
Ik geloof er geen klap van, het is wel lekker slaapverwekkend dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Uit de OP valt niet echt iets te halen, het beeld dat uit verdere opmerkingen naar voren komt bij mij schreeuwt nu niet bepaald 'dominantie'. Hoe jij schrijft over mentoraat: bij mij ontstaat het beeld van handige stagiaires die weten op welke knopjes zij moeten drukken om vooruit te komen in het kantoor/rechtszaal. Bij die ietwat vreemde gast van net-nog-geen-40 met de te schreeuwerige patserbak.



Dat is mijn beeld. Hoelang blijven die dames aan jouw zijde? Blijven ze ook als hun carrière in de lift zit?
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:lolapaloeza schreef op 18 oktober 2014 @ 22:25:

Beste TO, je posts zijn wat vaag dus ik heb een reading gedaan. Hieruit lees ik vooral dat je veel geel in je aura hebt.

Dat hoeft geen probleem te zijn, maar je moet wel oppassen voor negatieve chi, dat blokkeert de chakra's .

Mijn advies is dan ook veel water drinken en rood vlees mijden. Wees spaarzaam met citrusfruit.
quote:lemoos2 schreef op 18 oktober 2014 @ 23:38:

Hoelang blijven die dames aan jouw zijde? Blijven ze ook als hun carrière in de lift zit?Of als zijn lichaam onderuit zakt. Peter is al 40 en waarschijnlijk hangt het eerste rolletje al over de rand van zijn broek pantalon.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een beetje deze neiging. Hij moet leiden in zijn beroep en probeert dat ook te vaak op mij. Ik kan daar absoluut niet tegen, mijn eerste reactie is me als een dwarse puber te gedragen (tja, dat krijg je ervan als je mijn vader speelt). Daarna draaien we allebei bij. Maar het keert wel vaak terug dit conflict. Hij bedoelt het echt niet slecht, maar ik krijg er de teringkriebels van. Ik wil gelijkwaardig behandeld worden en dat ontneemt hij mij door zijn opstelling.
quote:koiboi schreef op 18 oktober 2014 @ 21:53:

Ik vind dominantie een teken van zwakte. Als je steeds moet laten zien dat je de baas bent, ben je bang dat je de controle verliest.Dat is ook onzin. Je bent wel of niet dominant van nature. Dat wil niet zeggen dat je overal opzichtig de baas speelt, maar wel dat je een soort overwicht hebt waardoor mensen makkelijk naar je luisteren. Liefst juist zonder te brullen. Dat is geen teken van zwakte, in een groep mensen zijn er nou eenmaal altijd mensen met verschillende rollen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven