Kan het niet loslaten

23-01-2017 15:14 7 berichten
Ik heb even de behoefte om van me af te schrijven..



Sinds 3,5 maanden is het gedaan met mijn relatie van 1,5 jaar. Hij zit in een vechtscheiding, heeft twee kinderen bij zijn ex en heeft zijn scheiding nog niet verwerkt. Daarbij kwam dat ik nog de droom van samenwonen en kinderen heb, hetgeen hij uit angst niet meer ziet zitten. Met pijn in het hart is het geëindigd. Intussen heeft hij nog een paar maal contact gezocht en gevraagd om nog eens af te spreken. Ik heb dit toen uit gezond verstand niet gedaan, omdat er toch niets veranderd was en als vrienden afspreken totaal nog niet aan de orde was.



Nu ben ik hem vorige vrijdag op een feestje onverwacht tegengekomen. Hij deed heel koel (had ook teveel gedronken) en leek zich heel erg te vermaken, ik ben zo dom geweest om hem te zeggen dat ik hem nog mis, waar ik geen respons op kreeg. Ik krijg dit maar niet uit mijn hoofd. Hij lijkt al veel verder te zijn gegaan, terwijl ik nog constant aan hem denk.



Ook merk ik dat ik hem idealiseer, hoewel ik weet dat ik de laatste maanden ongelukkig was met hem. Ik mis hem enorm.

Ik denk erover om nog één laatste gesprek met hem aan te gaan in de hoop dat ik het dan kan afsluiten. Nu blijf ik met de vraag zitten of het ooit nog goed kan komen, of hij mij mist,...Ook al weet ik de antwoorden al. Of is dit een slecht idee?



Iemand tips hoe je ex minder idealiseert en niet enkel denkt aan de positieve kanten? Of mensen die in hetzelfde verdriet zitten?
Ik zou mezelf niet voor schut zetten met nog een gesprek.

Jullie hebben anderhalf jaar een relatie gehad en dit i 3,5 maand voorbij. Hij zit nu nog in die vechtscheiding? Deze man gaat niet voor jou, dat weet je zelf ook wel
Alle reacties Link kopieren
wees blij dat je van deze hork af bent.
Alle reacties Link kopieren
inderdaad een slecht idee. Laat het los.
Alle reacties Link kopieren
Slecht idee, niet doen. Hoe je je ex minder idealiseert? Hij is nog een scheiding aan het verwerken en heeft helemaal geen behoefte aan een echte relatie. Je bent dus leuk als afleiding. Hij wil niet met jou samen wonen en geen kinderen met jou.

Wat valt er nog te idealiseren?
Alle reacties Link kopieren
Schrijf alle negatieve dingen op een post-it, plak het op de spiegel/koelkast/deur en kijk er elke keer als jij de neiging hebt om hem te idealiseren.



Het idealiseren van een ex is zo makkelijk als je alleen bent, maar je hebt het uitgemaakt met een reden, je hebt hem daarna afgewezen met een reden. Is het niet heel stiekem een ego-dingetje dat je een gesprek met hem wilt? Enkel omdat je zag dat hij zich prima vermaakte zonder jou?



Edit: met de tijd zal het slijten, tijd heelt alle wonden meis. Ik denk dat je toch door de zure appel heen zal moeten de komende periode..
The heart wants what the heart wants
Misschien wil ik inderdaad gewoon horen dat hij nog aan mij denkt en mij mist. En misschien ook een bevestiging uit zijn mond dat het niet meer goed komt, zodat ik doorkan gaan. Heb het gevoel dat het nog niet helemaal afgesloten is.

Ik ga hem binnenkort sowieso moeten zien, want ik heb nog een matras bij hem liggen die ik binnenkort nodig heb.

Misschien dat ik dan zelf beter probeer wat afstandelijk te doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven