Kan niet in slaap komen naast vriend, help!

09-01-2009 19:51 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet slapen naast mijn vriend. Ik kom gewoon niet in slaap. Alleen slaap ik meestal met een kwartier, maar als ik naast hem lig lukt het gewoon niet en ik weet niet waar het aan ligt. Hij snurkt niet, trekt niet alle dekens naar zich toe, of doet andere dingen in zijn slaap die mij wakker zouden kunnen houden. Ook het bed, de omgeving qua warmte etc zijn geen probleem. Alleen in zijn of mijn bed kan ik wel in slaap komen. Herkent iemand dit? Heeft iemand tips? Het enige wat ik wil is naast hem slapen en naast hem wakker worden.
Heeft bij mij ook bijna twee jaar geduurd en toen was ik gelukkig eindelijk aan hem gewend naast me in bed.

Daarvoor sliep ik altijd alleen.

Ik hoop voor jou dat het sneller gaat. Wie weet heeft iemand hier de gouden tip.
Alle reacties Link kopieren
Jullie wonen dus niet samen neem ik aan? Ik heb hetzelfde probleem, maar mijn vriend snurkt dus wel. Ik ga meestal iets eerder naar bed, val zelf in slaap en dan komt hij pas naar bed. Niet gezellig, maar als ik echt goed wil slapen dan is dat een goede oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:NonEstMeaCulpa schreef op 09 januari 2009 @ 19:51:

Alleen slaap ik meestal met een kwartier, maar als ik naast hem lig lukt het gewoon niet en ik weet niet waar het aan ligt..heb ik ook maar ik weet wel waar dat aan ligt!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 09 januari 2009 @ 19:58:

[...]





heb ik ook maar ik weet wel waar dat aan ligt! Haha ja op zo'n moment weet ik het ook wel, maar ook na zoiets ontspannends en vermoeiends kan ik niet slapen.
Alle reacties Link kopieren
Je niet druk maken over je niet al te frisse adem smorgens, je gewoel dat hem mogelijk wakker zou kunnen maken en je verkreukelde hoofd smorgens. Miss ligt daar het probleem? Of ga eens eerder naar bed zoals phillippa zegt en roep jezelf een halt toe als je je weer zorgen gaat lopen maken over een slapeloze nacht omdat je vriend naast je gaat slapen. Of een mogelijkheid maken dat je, als je meer dan een of 2 uur wakker ligt je elders kan gaan liggen slapen?

Tis gewoon een kwestie van gewenning verders.
Alle reacties Link kopieren
ik heb dat ook gehad met mijn vriend...



Bij mij was het probleem denk ik wel de omgeving. ik kom zelf uit het centrum van een grote stad. Sinds ik ben verhuisd naar een buitenwijk slaap ik met mijn radio aan omdat ik gewoon niet kan wennen aan de stilte. Bij mijn vriend staat geen radio of tv in de slaapkamer dus dat ging niet. gelukkig woont hij vlak bij een grote weg en een spoorlijn en nu ik aan de geluiden ben gewend gaat het prima. Heb wel eens dat ik s nachts wakker word en het is dan stil dat ik dan niet meer in slaap kom. Kruip dan maar heel dicht tegen hem aan of vraag of hij me vast wil houden, dan komt het meestal wel goed...
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook niet de hele nacht naar hem liggen kijken joh. Ga er gewoon vanuit dat hij er de volgende ochtend ook nog ligt .



Waarschijnlijk ben je je te bewust dat hij naast je ligt en kun je daar slecht tegen. Heb je dat bij anderen ook gehad?



Mijn vriend slaapt ook slecht als hij niet alleen ligt. Na een paar nachten slecht slapen ging het wel beter, maar dat wil je natuurlijk eigenlijk niet. Bij elkaar slapen is fijn, maar je nachtrust is gewoon belangrijk. Wij hebben nu dus ieder een eigen dekbed en dat werkt prima.

Het klinkt misschien raar, ik vond het in het begin ook minder grappig, want het voelde nog net niet als afwijzing (als hij niet slecht had geslapen had het wrsch wel zo gevoelt). Je wilt toch het liefst dichtbij die ander liggen. Maar het slaapt wel veel rustiger. Je kunt altijd nog eerst lekker tegen elkaar aanliggen, maar als je gaat slapen draai je je zoals je altijd ligt, zodat je je ook goed kunt ontspannen.



Misschien helpt het jou ook om 2 dekbedden te hebben. Misschien minder knus dan je wilde, maar dan kom je wel aan je nachtrust toe en heb je toch meer het idee dat je alleen ligt.



Ik hoop dat je hier wat tips krijgt die je kunt gebruiken. Deze kwam van mijn vriend af. Slaap lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het heeft voor- en nadelen. Misschien is een lits-jumeaux het overwegen waard?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een lits-jumeaux, dan heb je allebei genoeg ruimte, vind ik persoonlijk erg lekker. Al slaap ik juist niet als mijn vriend er niet is
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een boxspring, misschien is dat een idee? Dan heb je toch allebei je eigen bed.



Verder is het echt een kwestie van wennen en doorzetten. Dan komt het vast wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Hmm. Ik slaap juist een stuk slechter als hij niet naast me ligt. ;) Kun je je niet ontspannen als er iemand naast je ligt? Of het nou je vriend is of niet, mss ben je je wel heel erg bewust van het feit dat je niet alleen bent en houdt je dat onbewust heel erg alert. Mss helpt het om niet tegen hem aan te gaan liggen, je rug naar hem toe te keren en je dan alleen op jezelf en je eigen binnenste te focussen. Dat is natuurlijk niet heel gezellig, maar hoe vaker je wel kunt slapen als je naast hem ligt, hoe makkelijker het wordt en dan kun je mss je positie wel aanpassen. Het is maar een ideetje.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar!!!!

Inmiddels woon ik nu 2,5 jaar samen en slapen naast mijn vriend is nog steeds een probleem. Vaak probeer ik eerder naar bed te gaan en als ik dan slaap wanneer hij naar bed komt houd ik dat wel een paar uurtjes vol.

Als ik 's nacht eenmaal wakker wordt lukt het mij niet meer om in slaap te komen, en als ik nog wakker ben wanneer hij ernaast komt liggen kan ik het helemaal wel vergeten. Soms val ik dan half in slaap maar wanneer hij omdraait of snurkt ben ik weer klaarwakker.

Behalve dat het ongezellig is om eerder naar bed te gaan komt er nu ook een soort van dwang bij het idee dat ik wel moet zorgen in slaap te komen voordat hij naar bed komt.

Aangezien ik onregelmatig werk, waaronder slaapdiensten, heb ik niet echt een vast dagelijks ritme wb slapen. Voordat ik samenwoonde was dit nooit een probleem maar wanneer ik nu thuis nachten wakker lig breekt het me af en toe echt op!

Met enige regelmaat verhuis ik 's nachts nog wel eens naar de bank, die gelukkig heerlijk ligt, maar een oplossing is het natuurlijk niet.

We hebben al aparte matrassen en dekbedden dus daar kan het niet meer aan liggen. Ik dacht ook altijd kwestie van wennen maar dit lijkt niet te gaan lukken. Ik zie er 's avonds soms gewoon tegenop om naar bed te gaan dus echt grappig is het allemaal niet meer...
Ik kan ook niet slapen als er iemand in mijn bed ligt en heb er ook moeite mee als ik met iemand 'n kamer moet delen (in 'n apart bed)

Gelukkig heb ik nooit samengewoond, dus kon ik de dagen dat ik mijn vriendje niet zag lekker bijslapen. Da's mee van de redenen dat ik een lat-relatie als ideaal zie.
Ik zou gewoon in aparte kamers gaan slapen in zo'n geval. Da's een stuk beter voor je nachtrust en je hebt ook geen last van elkaar als de een nog met licht aan gaat liggen lezen of tv kijken of erger: snurkt!
Alle reacties Link kopieren
Komt mij bekend voor hoor ook ik kan niet slapen als er iemand naast me ligt. Ik wil daarom ook niet iemand in mijn bed ( behalve mijn kinderen dan slaap ik prima).

Samenwonen wordt m nooit voor mij ook om die reden denk ik.

Heel vroeger kon ik wel goed slapen naast mijn ex, nooit een probleem toen geweest waar dat nou aan ligt geen idee.

Nu fijn in mijn eentje dat is het beste met af en toen een kind in mijn bed.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_41195 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 23:04
99.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij snurken allebei!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het probleem, maar een echte oplossing heb ik niet. Mijn ervaring is namelijk dat het over gaat als ik me echt compleet op mijn gemak voel bij iemand (en gewend ben aan de specifieke slaapgedragingen van die persoon, gewoel en ademhaling etc).

Ik weet niet hoe lang dit al speelt maar misschien is het genoeg om nog even geduld te hebben én er vooral niet mee bezig te zijn dat je niet slaapt (want als je je af gaat vragen of je vannacht wel in slaap valt, dan kan je er vergif op innemen dat dat niet gebeurt).
Alle reacties Link kopieren
Voor mij ook herkenbaar. Alhoewel niet altijd maar meestal slaap ik ook gemakkelijker in als ik eerder naar bed ga. Dat heeft bij mij ook te maken dat ik dan vaak nog wat lees en daar wordt ik extra slaperig van!

Als we tegelijk naar bed gaan ga je vaak nog wat liggen kletsen. Gevolg is vaak dat hij eerder slaapt dan ik en dat ik dan nog redelijk lang wakker lig.

Ook heeft het te maken dat ik het voor hem storend vind als ik een keer wil draaien. Bang dat ik hem wakker maak. Als ik alleen lig kan ik me rustig 'installeren' en lekker wegdoezelen!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar....

Ik kan van jongs af aan al slecht slapen met iemand anders in mijn buurt.

Het is puur psychisch, kan me denk ik niet genoeg ontspannen als er iemand in dezelfde kamer is.

Nu bij mijn huidige vriend heb ik het probleem trouwens niet, kan heerlijk samen met hem slapen.

Mijn oplossing was heel simpel: oordopjes. door de stilte leek het net of ik alleen was in mn eigen wereldje zeg maar. Het onderbewust gevoelig zijn voor geluiden en de aanwezigheid van iemand anders verdween hiermee. Misschien ook een tip voor jou! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Eén hoopgevend feitje van mijn moeite met slapen als er iemand in mijn bed ligt: Het wordt steeds beter naarmate ik ouder word. Vroeger kon ik, net als Elninjoo, al lastig slapen met meerdere mensen op 1 kamer, die dan dus niet eens bij mij op bed lagen, en nu kan ik al heel behoorlijk met iemand in 1 bed slapen. De ene keer beter dan de andere, maar meestal gaat het goed. In jouw geval zou ik doen wat ik deed toen ik een hard snurkend vriendje had: Zorgen dat je kunt verkassen. Lekker gezellig samen in bed gaan liggen, maar je hoeft je dan niet te ergeren of je zorgen te maken aan/over het feit dat je niet in slaap komt, want er is een oplossing voor handen. En als het echt niet gaat, ga je weer even in je andere bed liggen. Met dat vriendje in kwestie had ik de afspraak dat degene die het eerst wakker was 's ochtends er bij de ander inkroop, was dan toch nog gezellig wakker worden.
Man en ik kunnen ook niet samen in één bed slapen. De oplossing is dat we in aparte slaapkamers slapen. Helaas, maar het is niet anders. Het heeft niets met vertrouwen, of ongemakkelijk voelen, of iets dergelijks te maken. Het gaat gewoon puur om dat andere lichaam in bed, of het nu mijn man is of een vriendin of wie dan ook. Vele malen geprobeerd, maar het lukt voor ons beiden niet, dus uiteindelijk maar geaccepteerd.
Ik kan ook heel slecht slapen naast mijn vriend. Hij snurkt, heeft het heel warm en wil bijna constant tegen me aan liggen. Ik kan dan niet slapen en word er onderhand zo chagrijnig van. Het is heel erg maar ik ben altijd blij als we elkaar door de week niet zien, kan ik weer even bijslapen.. Echt erg.. Misschien dat twee losse bedden en dekbedden de oplossing is? Heeft iemand van jullie dat al eens geprobeerd? Tegen het snurken gebruik ik dan wel oordopjes (doe ik nu ook al).
Ik gebruik wel 'ns oordopjes tijdens 't reizen, omdat je daar wel 'ns ergens in 'n hotel ligt in 'n lawaaierige plaats (of waar het gejank van de moskee om 4 uur begint) maar ik vind dat heel rot zitten in m'n oren. Dat zou voor mij nooit 'n permanente oplossing zijn voor 'n snurkende partner. Dan zou ik toch echt in 'n andere kamer gaan liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven