keuze tussen een kindje en nieuwe vriend

16-06-2014 00:00 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit met een dilemma,

ik heb sinds een half jaar contact met een leuke jongen die mij een heel goed gevoel geeft, ik ben 6 jaar vrijgezel en en die tijd heeft niemand me dit gevoel kunnen geven.

sinds twee maanden hebben we een relatie en ik ben helemaal gelukkig met hem.

hij is 8 jaar ouder dan mij en heeft een dochter uit een vorig huwelijk van 12 jaar.

hij vertelde me stellig dat hij geen kinderen meer wil, maar eigenlijk heb ik wel een kinderwens.

moet ik deze relatie nu opgeven of moet ik mijn kinderwens maar opgeven?

ik vind hem echt heel erg leuk en ik ben niet iemand die snel verliefd word en dat speciale gevoel heeft bij iemand.
Alle reacties Link kopieren
Niemand kan je vertellen wat je moet doen, maar ik zou het wel een dealbreaker vinden. Het lijkt mij ook heel zwaar om geconfronteerd te worden met het feit dat hij wel vader is terwijl jij nooit moeder zal worden omdat hij dat niet wil.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
geef hem op. Jij wil kinderen en hij niet. Onverenigbaar.
quote:Susan schreef op 16 juni 2014 @ 00:02:

Niemand kan je vertellen wat je moet doen, maar ik zou het wel een dealbreaker vinden. Het lijkt mij ook heel zwaar om geconfronteerd te worden met het feit dat hij wel vader is terwijl jij nooit moeder zal worden omdat hij dat niet wil.+1
Heb je hier met hem al eens een goed, duidelijk en serieus gesprek over gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er nu mee stoppen. Als je kinderwens zo sterk is dan passen jullie dus niet bij elkaar. Ik zou mijn kinderwens voor niemand opgeven. (spreek uit ervaring, had het bijna gedaan)
Alle reacties Link kopieren
Eens met alle voorgangers!

Mocht je toch besluiten met hem verder te gaan zal dit op een bepaald moment toch tussen jullie in gaan staan als bij jou de wens nog sterker word..

Dus beter voor jezelf nu al een weloverwogen beslissing maken:)
Ik zou stoppen..
dit is vaak het moment dat vrouwen denken: hij draait wel bij, en over 5 jaar dan is het ineens toch niet te verteren en luizen ze de man erin of de relatie gaat alsnog stuk
Nope niet doen, hoe leuk hij ook is, je gaat voor altijd kinderen willen, ook wanneer je van hem houdt, en dan wil hij ze niet van je, dat gaat knagen, geloof mij.

kies voor de dingen in het leven die jij wil, boycot ze niet omdat het nu zo leuk en aardig lijkt met iemand.

Op lange termijn moet jij gelukkig met je leven zijn, voorkom de dingen die je kan voorkomen, maakt je leven een stuk makkelijker.
Als hij dit echt niet wil: kappen. Maar eerst een serieus gesprek. Geef aan hoe jij hier in staat.
Stoppen! Jouw kinderwens gaat een hoop verdriet geven als hij niet wil........wees blij dat hij hier nu al eerlijk over is en niet pas na een paar jaar!
Hij is eerlijk en als jij echt heel graag een kind wil dan wordt dit een moeilijk verhaal in de toekomst, zeker omdat hij er wel een heeft en jij dan niet.
Alle reacties Link kopieren
Probeer hem nu niet over te halen tot dingen waar hij niet achterstaat. Daar komen alleen maar verliezers uit. En probeer jezelf niet aan te praten dat die kinderwens vanzelf wel verdwijnt. Het risico is te groot dat dit niet gaat gebeuren.

En ik hoop dat je alsjeblieft niet "per ongeluk" zwanger wordt.
Waarom dan nog een gesprek adviseren? Om hem om te kunnen praten? Hij wil niet, jij wel, einde verhaal.



Tenzij je je beseft dat een kind ook niet alles is. Ik krijg vaak het idee dat het bij veel vrouwen niet uitmaakt of ze een leuke partner hebben gevonden. Als er geen kinderwens is, gaan ze voor second best en soms nog veel minder. Als er naar kinderen komen.



Wat is het je waard? Aan jou de keus. Ik ben ervan overtuigd dat kinderen een relatie geen goed doen, dus voor mij was de keuze gemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vergat nog iets: eveneens dus het advies te stoppen met deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tenzij je je beseft dat een kind ook niet alles is. Ik krijg vaak het idee dat het bij veel vrouwen niet uitmaakt of ze een leuke partner hebben gevonden. Als er geen kinderwens is, gaan ze voor second best en soms nog veel minder. Als er naar kinderen komen.Dat is biologie.
Yep, nu stoppen met de relatie. Die draait echt niet meer bij hoor!!!
Ga er maar vanuit dat hij bij zijn mening blijft. Zijn kind is over 6 jaar de deur uit, als hij niet op 'n nieuwe baby zit te wachten dan komt dat ook niet meer. Hij is klaar, zijn kind is geen handenbinder meer.

Als jij dus persé een kind wil, moet je voor 'n andere vent kiezen die ook graag 'n kind wil.
Alle reacties Link kopieren
Hoi to, ja ik heb ivm. die reden mijn relatie met mijn ex verbroken. Inmiddels ben ik bijna 16 jaar getrouwd + 2 kinderen.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, gesprek heeft geen zin, hij is eerlijk en duidelijk dus je kan 2 dingen doen.



1. Vertrekken en op zoek naar een andere man (maar ja, niet gezegd dat je deze gaat vinden natuurlijk).



2. Accepteren dat je geen moeder zult worden, alleen jij weet hoe groot je kinderwens is. Ook hier natuurlijk geen garantie dat relatie goed zal blijven, en hoe voel jij je als de relatie waarvoor je je kinderwens hebt laten gaan verbroken wordt?



Succes
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 16 juni 2014 @ 06:58:

Waarom dan nog een gesprek adviseren? Om hem om te kunnen praten? Hij wil niet, jij wel, einde verhaal.



Tenzij je je beseft dat een kind ook niet alles is. Ik krijg vaak het idee dat het bij veel vrouwen niet uitmaakt of ze een leuke partner hebben gevonden. Als er geen kinderwens is, gaan ze voor second best en soms nog veel minder. Als er naar kinderen komen.



Wat is het je waard? Aan jou de keus. Ik ben ervan overtuigd dat kinderen een relatie geen goed doen, dus voor mij was de keuze gemakkelijk.Dat vind ik onzin. Het is gewoon een belangrijk punt. Je hoeft geen genoegen te nemen met een niet zo leuke partner, maar ook niet met een partner die zulke andere toekomstideeën heeft. Als jij je kinderwens op wil geven voor een partner, prima, maar ik vind het ook heel normaal als een kinderwens dusdanig zwaar weegt dat de relatie dan niet doorgaat. Er wordt dan vaak meteen geroepen dat de man 'dus' alleen goed genoeg is om kinderen te verwekken, maar ik vind dat bullshit. Hetzelfde denken over zoiets groots is gewoon een deel van het totaalplaatje, en zeer zeker geen onbelangrijk deel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig gezien in mijn omgeving. Man heeft al kinderen en wil geen kinderen meer. Vrouw heeft geen kinderen maar wel een kinderwens. Dit is niet verenigbaar.



Je hebt het over een "jongen" maar hij is wel 8 jaar ouder. Uh? Hoe oud of jong ben jij dan wel niet? Waarschijnlijk jong, onder de 25-30.



Je vriend zit waarschijnlijk in een heel andere levensfase. Heeft er al een huwelijk op zitten, heeft een dochter (puber), grote kans dat hij nu niet op nog een keertje huisje-boompje-beestje zit te wachten. Althans niet op dit moment.



Zie jij jezelf echt oud worden met deze man? Zie hij zichzelf echt oud worden met jou?



Pas daarna komt de vraag, zien jullie wel of geen kinderen in deze relatie.



Kinderen neem je niet, die krijg je of krijg je niet. Realiseer je dat jouw geluk niet afhangt van het krijgen van kinderen. Stel je blijft bij hem en je leven is toch niet zo top, komt dit dan door het niet hebben van kinderen? Stel je verbreekt de relatie maar blijft uiteindelijk dat je geen kinderen kan krijgen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Maar is dit de vriend waarmee jij in februari zoende en verliefd op bent geworden, maar die al een relatie had? Loepen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, je krijgt ze ook niet alleen, je kiest er wel deels voor. Ik vind 'kinderen neem je niet, die krijg je of niet' klinken alsof je er zelf helemaal niks over te beslissen hebt, alsof je maar gewoon moet gaan zitten afwachten of het lot bepaalt of je moeder wordt. Je maakt natuurlijk wel zelf de beslissing of je een kind wil en of je gaat proberen een kind te krijgen. In sommige gevallen zal dat dan niet lukken, maar ik denk wel dat die kans veel kleiner is dan dat het wel lukt. Ik snap wel dat als je een kinderwens hebt, je die kans niet op voorhand al gaat uitsluiten omdat het toch niet zeker is of je kinderen krijgt. Niks is zeker, dus dan hoef je nergens meer voor te gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven