Kijkgedrag man

26-07-2016 20:28 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Een account aangemaakt omdat ik toch ergens mee zit. Weet niet goed of ik gewoon jaloers ben of dat het echt niet normaal is.



Heb al 5 jaar lang een fijne relatie, een kind samen. We zijn beide 38. Mijn vriend kijkt graag naar mooie vrouwen, logisch dat snap ik ook. Wat me jaloers maakt is dat het vaak jonge vrouwen zijn. Onder de 20 of begin 20. Hij kijkt zelden naar vrouwen van onze leeftijd. Vanmiddag bij het boodschappen doen waren er twee jonge meiden. Schat een jaar of 18. Met korte broekjes aan. Hij kon zijn ogen maar niet van hun afhouden en ik voelde me er zo klote onder. Heb er natuurlijk niks van gezegd want ja kijken is normaal maar goed toch zit ik met dit gevoel.



Ik voel me nu onaantrekkelijk omdat ik het nooit kan winnen van jongere meiden. Die zitten nog strak in hun vel en hebben geen rimpels en hun onschuld nog. Heb nooit echt moeite gehad met ouder worden maar dat begint nu wel te komen. Iemand een idee hoe ik met deze gevoelens moet omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Denk dat jij bij een film ook wel eens denkt 'goh wat een mooie man!', of als er eentje voorbij loopt op straat. Hij doet er verder niets mee en zolang hij niet enorm gaat zitten staren zou ik het gewoon loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Zo zijn alle mannen nou eenmaal, hoe jonger hoe meer opwinding.
En waar kijk jij liever naar? Een jonge gozer met een sixpack of een veertiger met een bierbuik? Nou dan...
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat wij altijd zeggen: Kijken mag, als je maar thuis komt eten.
Als mijn man naar jonge meisjes gaat staren ga ik er toch wel iets van zeggen. Vind het niet vreemd als een man naar een (mooie) vrouw kijkt, maar staren gaat me te ver.
Alle reacties Link kopieren
Baal ook meer van dat jaloerse gevoel had dat voorheen nooit, echt iets van de laatste tijd. Hoe moet ik ermee omgaan? Loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 26 juli 2016 @ 20:31:

Als mijn man naar jonge meisjes gaat staren ga ik er toch wel iets van zeggen. Vind het niet vreemd als een man naar een (mooie) vrouw kijkt, maar staren gaat me te ver.Wat is het verschil tussen kijken en staren?
Alle reacties Link kopieren
Zolang het bij alleen kijken blijft zou ik het geen probleem vinden. Volgens mij doet bijna iedere man dat. Maar jij bent degene waar hij al 5 jaar gelukkig mee is!
Alle reacties Link kopieren
Meiden van 18 jaar? Nou bah zeg...
Alle reacties Link kopieren
Dit zou ik ook niet leuk vinden. Een beetje een afknapper.
quote:brokenhearted78 schreef op 26 juli 2016 @ 20:32:

[...]





Wat is het verschil tussen kijken en staren?

De duur en de manier van kijken:



Nou sorry hoor, maar hij heeft ook nog zoiets als fatsoen? Opzichtig staren en zich staan te verlekkeren daar zou ik toch wel heel snel wat van zeggen. Zeker als je er zelf naast loopt, kom op zeg, hoe respectloos tegenover jou én tegenover die jonge meiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:brokenhearted78 schreef op 26 juli 2016 @ 20:32:

[...]





Wat is het verschil tussen kijken en staren?Voor mij is kijken een vrouw voorbij zien lopen, dat opmerken en in je hoofd denken dat ze er goed uitziet. Staren is echt blijven kijken waarbij ook het hoofd gedraaid moet worden als ze voorbij gelopen is. Dat die tong nog net niet op de grond hangt zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 26 juli 2016 @ 20:35:

[...]





Voor mij is kijken een vrouw voorbij zien lopen, dat opmerken en in je hoofd denken dat ze er goed uitziet. Staren is echt blijven kijken waarbij ook het hoofd gedraaid moet worden als ze voorbij gelopen is. Dat die tong nog net niet op de grond hangt zeg maar.Ik hoop voor TO dat haar man dat niet doet, en dat het alleen kijken is!
quote:nachtvlinder1977 schreef op 26 juli 2016 @ 20:31:

Als mijn man naar jonge meisjes gaat staren ga ik er toch wel iets van zeggen. Vind het niet vreemd als een man naar een (mooie) vrouw kijkt, maar staren gaat me te ver.Daar ben ik het mee eens! Ik vind het zelfs respectloos als een man zo loopt te staren terwijl zijn eigen vrouw naast hem staat.
De mijne kijkt gerust om naar 16-jarigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik "je mag er alleen maar naar kijken" zou gaan zingen. Mijn man heeft ook zijn ogen niet in zijn achterhoofd, maar kan er zelf niet mee zitten.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Eens met het verschil over kijken en staren. En bij datlaatste zou ik me echt gaan schamen voor mijn man. En dat zou hij ook te horen krijgen.
Only dead fish go with the flow
Mijn man zal ongetwijfeld ook naar mooie vrouwen kijken. Het grote verschil is dat hij dat nooit zal doen waar ik bij ben. Dan heeft hij echt alleen oog voor mij. Dat respecteer ik echt aan hem.
De man van to staart niet, hij kijkt.



Ik zou me er niet druk over maken to

Zolang jullie relatie leuk en fijn is er niets aan de hand



Kijk je zelf weleens naar mooie mannen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Shiva- schreef op 26 juli 2016 @ 20:44:

De man van to staart niet, hij kijkt.



Ik zou me er niet druk over maken to

Zolang jullie relatie leuk en fijn is er niets aan de hand



Kijk je zelf weleens naar mooie mannen?



Nou...?

Waar valt onderstaande (uit OP) dan onder volgens jou?



Hij kon zijn ogen maar niet van hun afhouden en ik voelde me er zo klote onder.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Als de aantrekkingskracht voor hem puur in de leeftijd zit dan vind ik het wat viezig. Meisjes onder de 20 met hotpants nastaren; zielig en wanhopig gedrag en respectloos naar jou toe.

Ben je ergens en er loopt een mooie en / of aantrekkelijke vrouw rond en hij zou kijken dan zou ik dat anders vinden. Dan is het bewondering, aantrekkingskracht of misschien wel lust. Zo kan ik ook naar een man kijken. En er vervolgens niets mee doen. Hoogstens extra en onverwacht zin in Fireflyman van krijgen .
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
quote:Shiva- schreef op 26 juli 2016 @ 20:44:

De man van to staart niet, hij kijkt.



Ik zou me er niet druk over maken to

Zolang jullie relatie leuk en fijn is er niets aan de hand



Kijk je zelf weleens naar mooie mannen?TO zegt dat hij zijn ogen niet van hun af kon houden. Dat is toch echt staren. Ik zou finaal afknappen op zulk gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Respectloos.

Ik zou als ik jou was hetzelfde gedrag gaan vertonen, dus kijken naar lekkere gespierde mooie jonge mannen..en blijven nakijken. Gewoon dus precies hetzelfde gedrag vertonen als je man en in dezelfde frequentie. Denk niet dat hij dat zal waarderen... Persoonlijk vind ik je man echt een sneu figuur, hij gedraagt zich als een potentiële vreemdganger, maar das ieder voor zich.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven