Wat voor random dingen heb jij wel eens gekregen?

18-05-2024 19:05 135 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmiddag stond ik op een parkeerplaats in de auto te wachten tot mijn kind opgehaald kon worden. Intussen waren mensen
een stukje verderop al een tijd bezig om spullen in een busje te laden. Kind komt aanrennen en opeens komt er een man naar me toe; willen jullie
een tray chocolademelk? Heel verbaasd vroeg ik waarvan dat dan was en hij zei ‘ja het is promotie’ en schuift een volle tray met blikjes in mijn handen.

Thuisgekomen heb ik tóch even gekeken of er niet per ongeluk iets geks tussen zat, ik had het gevoel alsof ik zojuist deel had genomen aan een of andere drugsdeal :rofl:

Jullie wel eens iets gekregen waarvan je dacht ehhhhhokay (maar eigenlijk best fijn)?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gegrilde kip, van de buurman.

Ik eet zelf geen vlees maar man en zoon waren er erg blij mee :lol:
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op de vertrekdag op de camping heb ik al heel wat voorbij zien komen, wanneer buren naar huis gingen en wij nog niet. Verpakte ijsjes vond ik nog wel prima voor de kids, maar voor kliekjes van eerdere maaltijden en geopende voedselwaren heb ik vriendelijk bedankt. Een half aangevroten pot Nutella waar de broodkruimels in zaten, nee bedankt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vloog ooit met een koffer die compleet vertieft was naar Portugal. Eenmaal aangekomen daar zat er een label om mijn koffer met de boodschap dat ik me bij de balie van de vliegmaatschappij moest melden. Ben met knikkende knietjes daar naartoe gelopen. Wat bleek? Ze vonden het erg vervelend dat ze mijn koffer hadden beschadigd en wilden me graag een nieuwe koffer geven. Ik heb nog eerlijk toegegeven dat mijn koffer al zo kapot was voor de reis. De man achter de balie gaf me een dikke knipoog en fluisterde dat hij die informatie niet op zou nemen in het schaderapport :P
honingbij_ wijzigde dit bericht op 18-05-2024 19:17
0.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kreeg laatst twee bevroren vissen van een vriendin. Geen idéé wat voor vissen het zijn maar ze zijn gigantisch. Groter dan ik ooit bij een visboer heb gezien. We spreken nog niet volledig dezelfde taal en dit kregen we niet overbrugd. Dus nu liggen ze als een soort low maintenance huisdieren in mijn vriezer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2024 19:11
Een gegrilde kip, van de buurman.

Ik eet zelf geen vlees maar man en zoon waren er erg blij mee :lol:
Zomaar, zonder dat hij het van tevoren gevraagd had?

Wij krijgen hier van de buren overigens ook om de haverklap vanalles. Vanmiddag kwam de ene buurvrouw nog vragen of ik een kopje misosoep wilde en de andere kwam zelfgebakken taart brengen. Beetje de camping :proud:
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
18-05-2024 19:16
Op de vertrekdag op de camping heb ik al heel wat voorbij zien komen, wanneer buren naar huis gingen en wij nog niet. Verpakte ijsjes vond ik nog wel prima voor de kids, maar voor kliekjes van eerdere maaltijden en geopende voedselwaren heb ik vriendelijk bedankt. Een half aangevroten pot Nutella waar de broodkruimels in zaten, nee bedankt.
Die kun je toch ook gewoon mee naar huis nemen? Zou ik ook niet hoeven haha.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanaf het moment dat ik zwanger was leek het wel of we constant 'leuke dingen voor de kinderen' toegestopt kregen.

Sommige daarvan waren ook zeker heel leuk/handig/fijn...maar andere?

-een speeltent formaat net zo groot als mijn woonkamer
-een 1,5m hoge houten kunstkerstboom -rond de paasdagen-
-afgeragd speelgoed met irritante, zich constant herhalende muziekjes erin

En net op het moment dat de kinderen erbij staan, natuurlijk, dus als je 'nee, dank je' zegt wordt het gegarandeed huilen.

'Ah joh, leuk, voor de kinderen' :facepalm:
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij_ schreef:
18-05-2024 19:17
Ik vloog ooit met een koffer die compleet vertieft was naar Portugal. Eenmaal aangekomen daar zat er een label om mijn koffer met de boodschap dat ik me bij de balie van de vliegmaatschappij moest melden. Ben met knikkende knietjes daar naartoe gelopen. Wat bleek? Ze vonden het erg vervelend dat ze mijn koffer hadden beschadigd en wilden me graag een nieuwe koffer geven. Ik heb nog eerlijk toegegeven dat mijn koffer al zo kapot was voor de reis. De man achter de balie gaf me een dikke knipoog en fluisterde dat hij die informatie niet op zou nemen in het schaderapport :P
Wat lief! Dat valt een beetje in de categorie die ikbedoel inderdaad. Super random maar ook aardig.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwTomatensoep schreef:
18-05-2024 19:18
Zomaar, zonder dat hij het van tevoren gevraagd had?

Wij krijgen hier van de buren overigens ook om de haverklap vanalles. Vanmiddag kwam de ene buurvrouw nog vragen of ik een kopje misosoep wilde en de andere kwam zelfgebakken taart brengen. Beetje de camping :proud:
Ja :lol:

Hij klopte aan en stopte die kip in mijn handen, met de wens dat we smakelijk zouden eten, en toen ging ie weer weg.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
sprankelend schreef:
18-05-2024 19:17
Ik kreeg laatst twee bevroren vissen van een vriendin. Geen idéé wat voor vissen het zijn maar ze zijn gigantisch. Groter dan ik ooit bij een visboer heb gezien. We spreken nog niet volledig dezelfde taal en dit kregen we niet overbrugd. Dus nu liggen ze als een soort low maintenance huisdieren in mijn vriezer.
:biggrin:

Google lens?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren Quote
Een stuk pizza.

Ik liep met een vriendin door een dorpje in Italië, Kwamen we bij een straatje waar een hele familie zat te eten samen, midden op straat. We konden er niet langs en wilden omlopen maar toen werd er geroepen, een tafel aan de kant geschoven en kregen we een stuk pizza mee voor onderweg.

Echt alles klopte aan de hele scène. Het was een soort real-life Bertollireclame. Schilderachtig dorpje op een helling, lief straatje met oude gebouwen, mooi uitzicht, lange tafels, veel luidruchtige Italianen, wijn en zelfgemaakte pizza.

Nou ja bijna alles klopte, want die pizza was op de grens van oneetbaar :proud: Ongare bodem, tomatensaus waar geen enkele smaak aan zat, geen kruiden te vinden.

Die mevrouw had echt beter een dr. Oetker pizza in de oven kunnen schuiven.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren Quote
Barnsteen schreef:
18-05-2024 19:20
Vanaf het moment dat ik zwanger was leek het wel of we constant 'leuke dingen voor de kinderen' toegestopt kregen.

Sommige daarvan waren ook zeker heel leuk/handig/fijn...maar andere?

-een speeltent formaat net zo groot als mijn woonkamer
-een 1,5m hoge houten kunstkerstboom -rond de paasdagen-
-afgeragd speelgoed met irritante, zich constant herhalende muziekjes erin

En net op het moment dat de kinderen erbij staan, natuurlijk, dus als je 'nee, dank je' zegt wordt het gegarandeed huilen.

'Ah joh, leuk, voor de kinderen' :facepalm:
Maar dat is een andere categorie! Die ken ik ook en vind ik inderdaad bloedirritant. Mijn kinderen komen om in het speelgoed en spelen de hele dag het liefst buiten dus ik zit inderdaad helemaal niet te wachten op de honderdste knuffel of spelletje.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren Quote
sprankelend schreef:
18-05-2024 19:17
Dus nu liggen ze als een soort low maintenance huisdieren in mijn vriezer.

:proud:
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 18-05-2024 19:24
44.37% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2024 19:20
Ja :lol:

Hij klopte aan en stopte die kip in mijn handen, met de wens dat we smakelijk zouden eten, en toen ging ie weer weg.
Haha! Super random inderdaad.
Hiervoor woonde ik in een redelijke prachtwijk en kwamen de kinderen heel vaak thuis met allemaal snoepjes en fruit van de buurt. Ook lief maar niet altijd even handig (van die harde zuurtjes voor mijn peuters)
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was ooit bij een concert en we hadden kaartjes categorie ‘brons’. Ik ging halverwege drinken halen en bij de bar gaf een vreemde man mij 2 ‘gold’-tickets. Zomaar. Konden we mooi mee naar voren in het sta-vak voor het podium.
Alle reacties Link kopieren Quote
sprankelend schreef:
18-05-2024 19:17
Ik kreeg laatst twee bevroren vissen van een vriendin. Geen idéé wat voor vissen het zijn maar ze zijn gigantisch. Groter dan ik ooit bij een visboer heb gezien. We spreken nog niet volledig dezelfde taal en dit kregen we niet overbrugd. Dus nu liggen ze als een soort low maintenance huisdieren in mijn vriezer.
Geweldig haha! Dat zijn verhalen die je 20 jaar later nog vertelt.


Die met die kip is ook zo heerlijk.

Ik heb wel dingen gekregen waarbij ik met opgetrokken wenkbrouwen keek. Maar kan het mij niet meer herinneren helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook op vakantie een broodrooster . Een stel vertrok en zei vinden jullie kinderen vast lekker toast , voordat ik kon reageren had ik het ding al in mijn handen . Wij hebben hem vervolgens ook op het einde van de vakantie doorgegeven aan een Engels gezin die waren er erg blij mee
Alle reacties Link kopieren Quote
Op de camping:
Vlees van de barbecue van de buren. Hoefden wij niet want al gegeten, en het rook niet lekker, en het was daar niet gezellig. De kinderen waren aan het zeuren de buurvrouw wilde dat ze aten etc etc. Was de buurvrouw zichtbaar teleurgesteld en geïrriteerd dat wij niet wilden, want weggooien was zo zonde.

Jaren later gebakken vis van een buurman die elke dag als een soort chefkok voor zijn gezin aan het koken was buiten. We hadden leuk oppervlakkig contact en ineens hadden wij dus vis als voorgerecht. Was echt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet gekregen, wel gegeven. Ik ging jaren geleden weg bij een werkgever na een hele nare situatie (grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer). Ik werd in eerste instantie niet geloofd, uiteindelijk is na veel bombarie (en een bekentenis) de dader vertrokken. Ik wilde er niet meer werken en zat na mijn afscheid met een enorme bos bloemen in de trein, maar zelfs daar had ik geen behoefte meer aan.

De treinconducteur komt langs, "wat heb je een mooie bos bloemen". Ik zei: je mag ze hebben hoor! Die vrouw keek alsof ze mijn hoofd in de fik zag staan, maar heeft ze na aandringen van mij wel aangenomen. Ze vond het wel een beetje vreemd geloof ik :biggrin: Ik vond het top dat ik iemand nog blij heb kunnen maken in die gekke situatie. Want van die bloemen en de gedachte aan die situatie op dat werk, werd ik zelf in ieder geval niet blij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij waren zelf ooit een keer naar een dierentuin. De bedoeling was met z'n vieren maar door omstandigheden waren we met z'n tweeën. De kaarten de VriendenLoterij vip kaart. Bij de ingang hebben we een tijdje staan kijken en de kaarten weggegeven aan een stel met twee kleine kinderen. Die blik op hun gezicht, zo leuk om te doen.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zestig zakken borrelnootjes omdat de uitdeelmevrouw moest plassen en ik op haar spullen gepast heb.

Mijn kinderen: unoxmutsen in de Efteling van iemand die ze gratis gekregen had, maar niet hoefde en ons voorbij zag lopen.
Planten waarvan de codes niet meer scannen bij de supermarkt: er staat best wat gratis lavendel in mijn tuin, bijvoorbeeld.

Heel veel dingen wel, eigenlijk. Ik geef zelf ook graag dingen weg.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh en een keer een kaartje voor het zwembad. Ik stond met mijn anderhalf jaar oude dochter bij de kassa zonder portemonnee. De man achter mij betaalde zomaar ons kaartje voor ouder/kindzwemmen. Toen ik vroeg hoe ik hem kon terugbetalen zei hij: Pay it Forward.
Alle reacties Link kopieren Quote
5 jaar geleden op weg naar Curacou met de KLM.
We zaten net in de stoelen en heel veel mensen waren nog hun plek aan het zoeken.
De stewardess kwam toen naar ons en vroeg of wij het leuk vonden om first class te vliegen. Dan moesten we wel nu meekomen.
Het was echt fantastisch, zo’n heerlijke vlucht heb ik nooit meer gehad.
Mijn man heeft nog gevraagd waarom juist wij…. Maar helaas, nooit antwoord op gehad.
Elke keer als we nu het vliegtuig instappen glimlach ik extra lief naar de stewardessen, maar helaas nooit meer meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
18-05-2024 19:51
Zestig zakken borrelnootjes omdat de uitdeelmevrouw moest plassen en ik op haar spullen gepast heb.

Mijn kinderen: unoxmutsen in de Efteling van iemand die ze gratis gekregen had, maar niet hoefde en ons voorbij zag lopen.
Planten waarvan de codes niet meer scannen bij de supermarkt: er staat best wat gratis lavendel in mijn tuin, bijvoorbeeld.

Heel veel dingen wel, eigenlijk. Ik geef zelf ook graag dingen weg.

Dit ook!
Op vakantie zes ijsjes in een doos kopen en omdat we met zijn vijven waren er dan één aan een voorbijganger geven. Zulke leuke reacties op gehad. Zulke leuke handen-en-voetengesprekken over gevoerd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven