Kleinkinderen mogen niet meer naar oma.

27-03-2015 22:51 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doordat er bij mijn dochter en schoonzoon dingen gebeurde die ten eerste gevaarlijk zijn voor mijn kleinkinderen, in de leeftijd van 2 t/m 14 jaar en ten tweede illegaal zijn, heb ik mijn schoonzoon, na een paar keer waarschuwen, aangegeven bij de politie.



Politie heeft een 'nette' inval gedaan(hebben ivm de kinderen aangebeld) en schoonzoon + een vriend zijn aangehouden.



Dochter was ook aangehouden maar zij kon thuis blijven om voor de kinderen te zorgen.



Waar ik niet bij stil gestaan heb is het feit dat mijn dochter "medeplichtig" is en ik haar dus óók aangegeven heb.

Nu ben ik daar vrij makkelijk in, had ze het maar niet toe moeten laten, punt.



Ze kunnen maar niet begrijpen waarom ik dit gedaan heb en mijn reden, het is gevaarlijk met kinderen in huis, wordt van tafel geveegd met de woorden; "Ze weten dat ze er niet aan mogen komen."



Heus waar, ik ben helemaal "in love" met de kids maar als er íets is wat ze absoluut niet doen, dan is het wel luisteren (heeft ook een reden).



Nu wordt er tegen de kinderen gezegd dat oma een verrader is en dat ze niet meer mogen komen, doen ze dat wel, dan krijgen ze straf.



Ik ben nu van plan om via de rechter een omgangsregeling af te gaan dwingen om op die manier toch mijn kleinkinderen te kunnen zien.



Voor dit gebeuren zag ik ze ook niet echt vaak, ze zijn nu op een leeftijd dat alles belangrijker is dan oma maar dat geeft niet, daar heb ik vrede mee en zo hoort het tenslotte, ze hebben (gelukkig) ook een eigen leven.



Maar ik mis wel de logeer partijtjes, en dan nog niet eens zozeer voor mezelf maar voor de kinderen, die kwamen dan eventjes helemaal tot rust, lekker zonder broertjes en zusjes.



Ik zou graag willen weten of er misschien opa's en oma's zijn die via de rechter een omgangsregeling gekregen hebben of die daar mee bezig zijn.

Wil graag weten hoe dat allemaal in z'n werk gaat.



Bedankt voor het lezen...groetjes van mij.

;)
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaaana schreef op 28 maart 2015 @ 14:22:

[...]





Jeetje, waar heb jij last van?! Wat een aannames en wat vul je veel in. Bijzonder.



TO reageert toch, waar slaat die laatste zin dan op? Het was toch voorbarig dat iemand riep dat ze niet terug zou komen? Ik begrijp je reacties niet zo goed. Maar dat terzijde. Ik vind het wel vervelend dat je meent dat je zo tegen TO tekeer kan gaan en nogal wat zegt, terwijl je geen idee hebt hoe de precieze situatie van TO is.

Doe je dat IRL ook tegen mensen die je niet kent?Inderdaad, snap ook niet waar Jenette en Alinea het over hebben. Ze reageert prima op ongeveer alles en iedereen, zelfs de mensen die allerlei aannames doen. Huppelepup, lijkt me een goed besluit om het niet uit te gaan vechten over de rug van de kinderen. Je hebt gedaan wat je kon (moeilijk hoor, ook al maken ze er een zootje van, het is toch je dochter) en het ligt nu in handen van anderen. Sterkte!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:Tutitu schreef op 28 maart 2015 @ 13:47:

Ohh zo irritant dit doet mijn moeder ook graag, niet voor mij maar alles voor het kleinkind en dit en dat, om zichzelf een betere moeder te voelen dan ik ofzo .. Vind t altijd maar een vertoning, als je zon goede moeder was wou je nu ook t beste voor je dochter en niet alleen voor je kleinkinderen. Onvoorwaardelijke liefde heet dat. Wat als je kleinkinderen straks ook leven zoals zijzelf t willen ipv zoals jij voor ogen hebt?O jij vindt het prima als de kinderen tussen de drugs opgroeien, omdat de ouders dat graag willen? Ik lees hier een oma die al heel wat geduld heeft gehad, meerdere keren gewaarschuwd heeft (omdat er criminele acties gaande waren he, niet over een kind wat de verkeerde snoepjes krijgt of niet op tijd naar ben gaat naar oma's zin). Wat vind jij het beste voor de kinderen in dit geval? Lekker leven en laten leven?
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat het niet goed is wat er in het gezin van jouw dochter gebeurd was het van jou niet zo slim om naar de politie te stappen,nu weet je zeker dat je geen toegang meer hebt, had je niet naar de politie gegaan had je nu de kinderen nog in de gaten kunnen houden en wat voor ze kunnen betekenen.

Je kan niet voor niets ook Anoniem melding maken.

En naar de rechter gaan om bezoekregeling af te dwingen zou ik maar helemaal niet doen, je weet bij voorbaat dat je je dochter daar mee in de harnas jaagd,leuk voor de kinderen dat je hun leven op die manier even extra belast.
Alle reacties Link kopieren
Dat had inderdaad gekund Ronniemitchel, maar ik denk dat dat niet zoveel zin gehad meer zou hebben, aangezien ze al meerdere keren gewaarschuwd had. Aan de andere kant begrijp ik uit het topic dat er ook al eerder een andere melding gedaan is, dus blijkbaar zijn meerdere mensen op de hoogte van de situatie of maken ze zich in elk geval ongerust.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet slim? Politie heeft een inval gedaan. Dus politie is niet voor niks uitgerukt..

Oma denkt aan de kinderen.

Het is een dilemma. Ga je voor verwijdering van je dochter, maar veiligheid voor kinderen? Of ga je voor er bovenop zitten, alles in de gaten houden met de wetenschap dat het niet veilig is?

Er vallen heel veel slachtoffertjes in slechte thuissituaties waarbij, als het te laat is iedereen wist dat het daar niet goed ging.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat, als TO een anonieme melding had gedaan, hier ook zou worden geroepen dat het laf is.

TO is in ieder geval eerlijk naar iedereen, en zichzelf toe, ondanks de consequenties.





Ik ga er, aan de hand van haar posts, van uit dat ze iedere optie wel heeft overwogen.

Zelf vind ik het goed dat ze op is gekomen voor het welzijn van de kinderen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 28 maart 2015 @ 17:42:

Ik denk dat, als TO een anonieme melding had gedaan, hier ook zou worden geroepen dat het laf is.

TO is in ieder geval eerlijk naar iedereen, en zichzelf toe, ondanks de consequenties.





Ik ga er, aan de hand van haar posts, van uit dat ze iedere optie wel heeft overwogen.

Zelf vind ik het goed dat ze op is gekomen voor het welzijn van de kinderen.

Als je anoniem meld kom je en op voor je kleinkinderen en je kan een oogje in het zeil blijven houden desnoods regelmatig de kinderen

mee te logeren nemen, nu kan ze niks.
als ze anoniem een melding had gedaan was dochter nog woester verhaal komen halen, want zij weet hoe het gezin in elkaar zit.

dochter was er snel achter gekomen wie de anonieme melder kon zijn.

En waarom anoniem melden? Dat is achterbaks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 28 maart 2015 @ 18:14:

als ze anoniem een melding had gedaan was dochter nog woester verhaal komen halen, want zij weet hoe het gezin in elkaar zit.

dochter was er snel achter gekomen wie de anonieme melder kon zijn.

En waarom anoniem melden? Dat is achterbaks.

Er zijn meer meldingen gemaakt niet alleen door TO,dus hoe had die dochter er dan achter moeten komen?

Liever achterbaks en een oogje in het zeil houden en mijn kleinkinderen kunnen opvangen dan de kleinkinderen met lege handen laten staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 28 maart 2015 @ 10:02:

[...]





Dan lees je dat verkeerd, ik zeg alleen dat politie bellen nogal ver gaat en dat je eerst andere dingen kunt proberen binnen de familie, een heel gezin te gronde richten vind ik ver gaan, in de situatie die jij beschrijft niet want je gooit er even een schepje bovenop he, drugs binnen krijgen en levensgevaarlijk, er nogal een verschil in levensbedreigende situaties met twee ouders die de hele dag onder invloed zijn of een paar wietplanten. Draai het niet om om het op mij te gooien wijsneus ik weet wel weet wat drugs met hersentjes doen en oh wat ben ik tolerant tut tut, ik heb mijn hele leven nooit met drugs te maken gehad, ik vind de politie op je dochters gezin afsturen alleen een laatste redmiddel.Niet oma heeft het gezin ten gronde gericht. Dat hebben dochter en schoonzoon gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 28 maart 2015 @ 18:16:

[...]



Er zijn meer meldingen gemaakt niet alleen door TO,dus hoe had die dochter er dan achter moeten komen?

Liever achterbaks en een oogje in het zeil houden en mijn kleinkinderen kunnen opvangen dan de kleinkinderen met lege handen laten staan.Misschien voelt oma zich niet prettig bij achterbaks gedrag en aanvaart ze liever de consequenties van eerlijk gedrag.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 28 maart 2015 @ 19:59:

[...]



Misschien voelt oma zich niet prettig bij achterbaks gedrag en aanvaart ze liever de consequenties van eerlijk gedrag.Je hebt blijkbaar niet door dat die consequentie inhoud dat er niemand en oogje in het zeil kan houden om zo de kinderen de helpende hand te bieden en ze tot steun te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat doet ze niet, dat aanvaarden, aangezien ze omgangsrecnt wil afdwingen.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, een aantal posts geleden heeft ze al aangegeven dat ze de kinderen niet onder druk wil zetten en dat ze daarom niet naar de rechter gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 28 maart 2015 @ 20:02:

[...]



Je hebt blijkbaar niet door dat die consequentie inhoud dat er niemand en oogje in het zeil kan houden om zo de kinderen de helpende hand te bieden en ze tot steun te zijn.

Ik denk niet dat de politie die kinderen laat "rond dobberen" in de ellende van de ouders.

En hoe had jij dat gezien dat oma een oogje in het zeil kon houden? TO heeft meerder keren aangegeven wat zij van de situatie vond maar dochter en schoonschoon wilde niet luisteren.



Het valt me trouwens tegen dat mensen hier, waaronder jij, zo wijzen naar TO met het beschuldigende vingertje. Die vinger zou naar de ouders van die kinderen moeten wijzen, omdat ze een puinhoop hebben gemaakt van het leven van die kinderen. Die ouders moeten nu ook de consequenties aanvaarden van hun eigen gedrag. Maar dat doen ze niet, het is makkelijker om die vinger richting oma te laten wijzen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:ronniemitchel schreef op 28 maart 2015 @ 20:02:

[...]



Je hebt blijkbaar niet door dat die consequentie inhoud dat er niemand en oogje in het zeil kan houden om zo de kinderen de helpende hand te bieden en ze tot steun te zijn.Oma had dan alsnog een trap na gekregen van dochter en schoonzoon
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 28 maart 2015 @ 20:02:

[...]



Je hebt blijkbaar niet door dat die consequentie inhoud dat er niemand en oogje in het zeil kan houden om zo de kinderen de helpende hand te bieden en ze tot steun te zijn.

Oma heeft 15 jaar een oogje in het zeil gehouden, en volgens mij ook vaak genoeg aangegeven dat ze het er niet mee eens is.

wat heb je aan dat oogje in het zeil dan? De situatie veranderd daar echt niet door blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 28 maart 2015 @ 20:27:

[...]



Ik denk niet dat de politie die kinderen laat "rond dobberen" in de ellende van de ouders.

En hoe had jij dat gezien dat oma een oogje in het zeil kon houden? TO heeft meerder keren aangegeven wat zij van de situatie vond maar dochter en schoonschoon wilde niet luisteren.



Het valt me trouwens tegen dat mensen hier, waaronder jij, zo wijzen naar TO met het beschuldigende vingertje. Die vinger zou naar de ouders van die kinderen moeten wijzen, omdat ze een puinhoop hebben gemaakt van het leven van die kinderen. Die ouders moeten nu ook de consequenties aanvaarden van hun eigen gedrag. Maar dat doen ze niet, het is makkelijker om die vinger richting oma te laten wijzen.

Ik beschuldig niemand ik heb alleen gezegd dat het niet slim was wat ze gedaan heeft,en dat blijf ik vinden als je "controle" /zicht wil blijven houden op je kleinkinderen moet je niet altijd eerlijk zijn eerlijk zijn is niet altijd goed.

Ik heb nergens gezegd dat de dochter van TO en haar man goed handelden,ik zie het bij mijn buren ook niemand komt binnen de kinderen mogen met niemand spreken, durven geen mens aan te kijken ik hoor het ventje bij mij naast regelmatig klappen krijgen, ik en nog veel meer mensen hebben er melding van gemaakt, grootouders juist niet om op die manier nog bij hun kleinkinderen te kunnen,de grootouders zijn de enige mensen waar de kinderen contact mee hebben en hun verhaal aan kwijt kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Zowel het AMK als politie kan niets doen wanneer er een anonieme melding binnen komt.

De wijkagent vond het iig "fijn" dat ik geen anonieme melding maakte, ze hadden hem al veel langer in het vizier omdat hij drugs verkocht aan minderjarigen maar ze mogen geen inval doen wanneer er alleen "vermoedens" zijn. (dit kreeg ik te horen toen ze vroegen of ik naar het bureau kan komen ivm aangifte doen)

Nu wisten ze met zekerheid dat er drugs in huis was, ook waar het lag zodat ze gelijk naar de plek konden lopen. (bleek trouwens dat er meer lag dan dat ik had gezegd)



Het AMK is aan de ene kant ook blij dat ik het niet anoniem gedaan heb, aangezien jeugdzorg nu zónder toestemming van de ouders bij de buren, school en/of familie mogen informeren.

Aan de andere kant zijn ze helemaal niet blij omdat ze weten dat dit niet zomaar een melding is, maar een melding van een oma, waardoor ze begrijpen dat het idd goed fout zit in het gezin en daar wordt niemand blij van.



De mensen die mijn redenen begrijpen, ontzettend bedankt.

Hierdoor weet ik tenminste dat ik goed gekozen heb.



De mensen die mijn redenen niet begrijpen, ook bedankt.

Ik hoop van harte dat je nooit in zo'n soort situatie komt daar het er niet op lijkt dat je keuzes kunt maken en dat is toch funest voor kinderen.



Nog even dit, hoe graag ik het ook zou willen, ik kan/kon met geen mogelijkheid 24/7 per week daar aanwezig zijn om te "controleren", buiten dat, weet je wel hoeveel pijn het doet wanneer je kleindochter tegen je zegt dat ze net zo goed weg kan lopen omdat ze toch nooit iets goeds doet?

Dit heeft ze dus 2jaar (!) geleden gezegd.

Of hoeveel hartezeer je hebt wanneer je kleinkinderen regelmatig compleet de grond in worden geboord?

En om dan te zeggen dat ik beter niet eerlijk had moeten zijn zodat ze hun verhaal nog kwijt kunnen aan mij, sorry hoor, maar daar zit ik niet op te wachten.

Ik bedoel dus niet dat ze hun verhaal niet kwijt kunnen aan mij, maar juist die verhalen zijn voor mij reden genoeg om er iets aan te doen, of iig een "poging tot".



Door de politie in te schakelen gaat het wat sneller in werking treden omdat zij dus ook melding maken.
anoniem_223699 wijzigde dit bericht op 28-03-2015 22:04
Reden: PS
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huppelepup, als ik het zo lees heb je goed gehandeld. Jammer dat het gevolg is dat het contact met je kleinkinderen onmogelijk wordt gemaakt. Ik hoop echt dat dit heel tijdelijk is.

Als je geen melding had gemaakt en je kleinkinderen zou iets overkomen zijn, had je het jezelf nooit vergeven.



Kan het AMK geen bemiddelende rol spelen in het contact met je kleinkinderen? Weet ik niet hoor, gelukkig geen ervaring mee. Maar ik kan me zo voorstellen dat zij het best willen stimuleren dat jij contact met de kinderen houdt.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte HuppelePup, ik hoop dat er op termijn iets gaat verbeteren voor iedereen
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
TO jij hebt het enige juiste gedaan in deze situatie! Als meer mensen zo zouden handelen zouden er veel minder kinderen schade oplopen door gevaarlijke situaties.



Voor de mensen die alles maar goedpraten. TO heeft jaren de situatie zo gelaten en een oogje in het zeil gehouden. Maar de ouders wilden niet luisteren en gingen gewoon door met hun gevaarlijke activiteiten. Wat moet je dan als grootouder ? Alles maar zo laten tot er een keer echt wat fout gaat.



TO wat je moet doen is misschien ook afhankelijk van de leeftijd van de kinderen. Probeer in contact te blijven (dat kan een stuk makkelijker tegenwoordig door facebook of what's ap). Leg de kinderen (en indien mogelijk) andere mensen in hun omgeving uit waarom je dit hebt gedaan. Ook kan je contact opnemen met het AMK of de voogd van jeugdzorg om te kijken of er iets van contact mogelijk is. Bedenk dat de ouders hun kleinkinderen niet eeuwig kunnen tegenhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor jullie dat er snel verbetering komt in de situatie.
Als kind dat in ern soortgelijke situatie is opgegroeid vind ik dat je juist hebt gehandeld, TO. Juist het feit dat in mijn omgeving niemand ingreep, heeft mijn vertrouwen in de mens enorm beschadigd.



Jij hebt wel gehandeld, je hebt daarmee een duidelijk signaal afgegeven dat je dit niet ok vindt. Petje af, want dat zal geen gemakkelijk besluit geweest zijn.
He bent een geweldige oma TO. Je hebt het lange termijn welzijn en geluk van je kleinkinderen op de 1ste plaats gezet. En indirect misschien ook wel dat van je dochter. Je weet niet wat de toekomst brengt. Het moet een groot verdiet voor je zijn om ze weinig te zien en het gevoel je kind kwijt te zijn. Maar je weet waarvoor je het hebt gedaan. Ze krijgen ( sneller) hulp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven