"Knappe meisjes krijgen minder snel een 'leuke' vriend"

06-10-2011 22:17 467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bracht in een ander topic dit ter sprake.



Ik vind dit wel een interessant punt voor discussie en ben eigenlijk wel nieuwschierig, is het inderdaad vaak zo dat (erg) knappe meisjes lang single blijven omdat weinig leuke, normale jongens hen niet durven te benaderen (die misschien verlegen types zijn), omdat zij bij voorbaad al bang zijn afgewezen te worden? Dat zij alleen door bijv. macho's en types die alleen kicken op het uiterlijk aangesproken worden?



Kennen jullie in je directe omgeving (erg) knappe meisjes? Is het bij hen ook vaak zo dat zij moeite hebben aan een leuke, fatsoenlijke vriend te komen? Zijn zij daardoor langer vrijgezel dan 'doorsnee' meisjes?



Het leek me wel leuk om hierover te discussiëren toen ik het las, ik had juist altijd het idee dat erg mooie meisjes veel sneller een vriend krijgen (van wat ik heb gezien bij een studiegenoot), hoewel in sommige gevallen juist niet.



Een goed voorbeeld met wat ik bedoel met de topictitel:



Een vriendin van mij leerde haar vriend (een erg leuke en lieve jongen) op het werk kennen. Ze heeft hem zelf uiteindelijk mee uit gevraagd. Hij zei achteraf dat hij haar altijd al wel erg leuk en ook knap vond, maar dat hij dacht dat ze toch al wel een vriend zou hebben omdat ze zo mooi is en ook dat hij toch niet leuk genoeg voor haar zou zijn. Hij zei dat hij het daarom eigenlijk al 'opgegeven' had en had dus uit zichzelf ook geen stappen ondernomen. Hij zei dat als zij hem niet zou hebben gevraagd, ze waarschijnlijk geen relatie gehad zouden hebben omdat hij haar nooit zou hebben gevraagd uit zichzelf.



Ik vraag me dus af of zulke situaties vaak voorkomen bij knappe meisjes en dat ze daarom minder snel een vriend krijgen, dus lang vrijgezel zijn.



Met 'leuke' vriend bedoel ik: een lieve, oprechte jongen die een serieuze relatie met haar wil en niet zo'n oppervlakkige macho die snel wil scoren/ gewoon even kort plezier wil hebben met een meisje
Alle reacties Link kopieren
iris laat ff weten als je t gezien hebt dan kan ik weer knippen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 12 oktober 2011 @ 14:46:

baudolino, precies....ze is misschien wel mooi, maar hij heeft het met haar uitgemaakt en met jou nog niet. Lekker puh.Nog niet nee, haha!
Wat leuk Ruza. Ik vind je heel lief en zacht overkomen, veel minder buitenlands dan ik gedacht had, een beetje Oostblok klopt dat? Ik vind je niet persé mooi, wel aantrekkelijk door je zachtheid. Ik vind je een 7.
quote:_avril_ schreef op 12 oktober 2011 @ 14:47:

[...]



Ik las toch ook over haar positieve dingen, ziet er leuk uit, goed figuur. Ze had misschien een lofzang verwacht, maar ik las geen negatieve dingen in ieder geval.Dat zeg ik toch ook? Positief én negatief en ik denk inderdaad dat ze meer positief had verwacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 12 oktober 2011 @ 14:49:

Wat leuk Ruza. Ik vind je heel lief en zacht overkomen, veel minder buitenlands dan ik gedacht had, een beetje Oostblok klopt dat? Ik vind je niet persé mooi, wel aantrekkelijk door je zachtheid. Ik vind je een 7.

Klopt iris.



Grappig dat je het hebt over zachtheid hehe. Veel mensen die mij leren kennen hebben in het begin zoiets van 'hoooo....' omdat ik nogal hard en bitchy kan overkomen Dat ben ik dan meestal niet.
quote:Ruza schreef op 12 oktober 2011 @ 14:50:

[...]



Klopt iris.



Grappig dat je het hebt over zachtheid hehe. Veel mensen die mij leren kennen hebben in het begin zoiets van 'hoooo....' omdat ik nogal hard en bitchy kan overkomen Dat ben ik dan meestal niet.Grappig, want op die foto ben je een schatje.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 12 oktober 2011 @ 14:52:

[...]





Grappig, want op die foto ben je een schatje.
quote:Baudolino schreef op 12 oktober 2011 @ 14:45:

[...]

Dat was ik aan het begin ook wel een beetje, maar ik heb inmiddels wel zoveel zelfvertrouwen dat ik weet dat het niet allemaal om het uiterlijk draait. Mijn man heeft het ook uitgemaakt met haar, dat scheelt misschien ook. Ze hadden gewoon niet een goeie klik met elkaar. Ze heeft aan het begin van onze relatie nog wel herhaaldelijk een poging gedaan bij hem, maar heb dat nooit als bedreigend ervaren. Omdat ik zeker was van zijn gevoelens voor mij. Ik heb het wel eens in andere relaties gehad dat ik me wel bedreigd voelde door helemaal niet zulke bloedmooie vrouwen, en dat had dan voornamelijk te maken met het feit dat ik mijn toenmalige vriend niet kon vertrouwen.
quote:wdr schreef op 12 oktober 2011 @ 14:44:

[...]

Even een cliché gebruiken, maar uiteindelijk valt uiterlijk je minder op en is het vooral belangrijk of je het leuk hebt met je partner. Als ik wat met een 'Doutzen' zou krijgen en ze had een vervelend of oninteressant karakter, dan zou ik er binnen een paar weken genoeg van hebben...Dat begrijp ik, dan is ze een trofee en heerlijk uitzicht, maar naast een leuk karakter moet het ook nog matchen met jouw karakter en hoe jij in het leven staat.
quote:iris1969 schreef op 12 oktober 2011 @ 14:52:

[...]

Grappig, want op die foto ben je een schatje.Ze zit er idd heel cute uit, en toch iets pittigs. Ik vind het wel meer dan een 7, maar ik doe niet aan cijfers wat dit onderwerp betreft
Alle reacties Link kopieren
quote:_avril_ schreef op 12 oktober 2011 @ 14:55:

[...]



Je hebt helemaal gelijk, en gevoel is wat dat betreft echt een leidraad. Bij mijn vriend, maar dat had ik ook bij andere vriendjes, wist (en weet) ik dat zijn gevoelens meer dan goed zitten voor mij. Dus mooie ex of niet, andere mooie vrouwen of niet, hij is dol op mij. Maar toch word ik dan wat onzeker, ga ik foto's van haar bekijken, mezelf afkraken. Ondanks dat, zoals jij het ook beschrijft, je eigenlijk diep van binnen weet dat het goed zit en die ander geen 'bedreiging' is.



Ik heb zo'n beetje mijn hele leven te horen gekregen dat ik mooi ben, niet bloedmooi ofzo (ben geen fotomodel a la doutzen en de rest), maar mooi. Het mooie meisje van de klas, opmerkingen met uitgaan (oh, als jij meegaat dan gaan de jongens voor jou). Jij kan nog een vuilniszak aantrekken en dan ben je mooi, als ik weer eens onzeker vroeg of een kledingstuk me leuk stond. Maar eerlijk gezegd zie ik dat zelf totaal niet zo. Toen ik ouder werd en tiener af was, kon ik wel meer gaan inzien dat ik niet lelijk ben (mijn hele tienertijd vond ik mezelf echt oerlelijk). Maar nog steeds vind ik mezelf niet mooi, ook niet echt leuk eruit zien. Ik vind het eigenlijk een beetje niks. Je zal niet van me schrikken in het donker, maar mooi ben ik ook niet. Vind ik. Uiterlijk is een raar ding eigenlijk, als ik er zo over nadenk naar aanleiding van dit topic.



Volgens mij hebben wij een beetje hetzelfde doorgemaakt.

Dat wat jij allemaal omschrijft hierboven hoorde ik ook vaak, maar werd daar alleen maar onzekerder van.

Al kan ik inmiddels wel zeggen dat ik mezelf mooi vind. Het zelfvertrouwen kwam bij mij trouwens met het ouder worden. (ben inmiddels in de 30)
quote:_avril_ schreef op 12 oktober 2011 @ 14:58:

[...]



Ze zit er idd heel cute uit, en toch iets pittigs. Ik vind het wel meer dan een 7, maar ik doe niet aan cijfers wat dit onderwerp betreft Ik bedoel ook geen rapportcijfer, maar volgens de marktwaardetheorie: je hebt een marktwaarde gebaseeerd op je uiterlijk, leeftijd, uitstraling, afkomst, intelligentie, humor, financieën en charme. En dus zoek je een passende partner met een bandbreedte naar boven en naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
Ohw. Dus ik mag niet met een 5je gaan?





Haha, al ga je voor een 3.



Maar in de praktijk zoekt soort toch meestal soort.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 12 oktober 2011 @ 15:02:

[...]





Ik bedoel ook geen rapporcijfer, maar volgens de marktwaardetheorie: je hebt een marktwaarde gebaseeerd op je uiterlijk, leeftijd, uitstraling, afkomst, intelligentie, humor, financieën en charme. En dus zoek je een passende partner met een bandbreedte naar boven en naar beneden.Interessant. Ik zou zeggen dat Johnny de Mol jr. zijn marktwaardecijfer een behoorlijk stuk hoger ligt dan zijn uiterlijkcijfer, klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Oeh met een 3 lijk ik natuurlijk wel weer suuuuperknap
Alle reacties Link kopieren
quote:wdr schreef op 12 oktober 2011 @ 15:06:

[...]





Interessant. Ik zou zeggen dat Johnny de Mol jr. zijn marktwaardecijfer een behoorlijk stuk hoger ligt dan zijn uiterlijkcijfer, klopt dat?Wat mij betreft wel ja. Zowel uiterlijk als karakter(voor zover je iemand zn karakter op TV kunt zien) zou ik er niet mee op date hoeven.
quote:Baudolino schreef op 12 oktober 2011 @ 15:00:

[...]

Volgens mij hebben wij een beetje hetzelfde doorgemaakt.

Dat wat jij allemaal omschrijft hierboven hoorde ik ook vaak, maar werd daar alleen maar onzekerder van.

Al kan ik inmiddels wel zeggen dat ik mezelf mooi vind. Het zelfvertrouwen kwam bij mij trouwens met het ouder worden. (ben inmiddels in de 30)
Alle reacties Link kopieren
haha, idd! Dan steek je daar zo lekker bij af!



Mijn vriend krijgt wel vaak te horen: hoe kom jij aan zo'n mooie vriendin? Wel leuk voor mij natuurlijk, maar wat dat betreft zie ik mezelf niet als de betere hel'ft.



Wel zie ik een verschil in uiterlijk en marktwaarde. Qua uiterlijk geef ik mezelf denk een 7 maar qua marktwaarde toch wel een 9.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
quote:iris1969 schreef op 12 oktober 2011 @ 15:06:

Haha, al ga je voor een 3.



Maar in de praktijk zoekt soort toch meestal soort.True, ken je dat programmma/docu over The Science of Love (of zoiets). Was eens op discovery of national geographic. Erg interessant!
Alle reacties Link kopieren
Maar als man ben je nu eenmaal niet zo afhankelijk van je uiterlijk als je beroemd, rijk, machtig of allemaal tegelijk bent...voor gewone stervelingen als ik is het gewoon hard werken.... :-)
quote:wdr schreef op 12 oktober 2011 @ 15:06:

[...]





Interessant. Ik zou zeggen dat Johnny de Mol jr. zijn marktwaardecijfer een behoorlijk stuk hoger ligt dan zijn uiterlijkcijfer, klopt dat?Ja, Johnny scored hoog door zijn bekendheid/baan, zijn bekende ouders/familie, zijn rijkdom, zijn lef en zijn charme.
quote:karen28 schreef op 12 oktober 2011 @ 15:09:

haha, idd! Dan steek je daar zo lekker bij af!



Mijn vriend krijgt wel vaak te horen: hoe kom jij aan zo''n mooie vriendin? Wel leuk voor mij natuurlijk, maar wat dat betreft zie ik mezelf niet als de betere helt.



Wel zie ik een verschil in uiterlijk en marktwaarde. Qua uitelrijk geef ik mezelf denk een 7 maar qua marktwaarde toch wel een 9.Waar bestaat die 9 dan uit, ik snap het principe van marktwaarde niet helemaal.
quote:_avril_ schreef op 12 oktober 2011 @ 15:09:

[...]



True, ken je dat programmma/docu over The Science of Love (of zoiets). Was eens op discovery of national geographic. Erg interessant!Ja inderdaad, dergelijke programma's kijk ik ook graag.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, dan kijk ik dus wel naar wat ik allemaal heb zoals een goede baan, goed salaris, geld en auto ed. Dat begreep ik hierboven bij de vergelijking van johny.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven