"Knappe meisjes krijgen minder snel een 'leuke' vriend"

06-10-2011 22:17 467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bracht in een ander topic dit ter sprake.



Ik vind dit wel een interessant punt voor discussie en ben eigenlijk wel nieuwschierig, is het inderdaad vaak zo dat (erg) knappe meisjes lang single blijven omdat weinig leuke, normale jongens hen niet durven te benaderen (die misschien verlegen types zijn), omdat zij bij voorbaad al bang zijn afgewezen te worden? Dat zij alleen door bijv. macho's en types die alleen kicken op het uiterlijk aangesproken worden?



Kennen jullie in je directe omgeving (erg) knappe meisjes? Is het bij hen ook vaak zo dat zij moeite hebben aan een leuke, fatsoenlijke vriend te komen? Zijn zij daardoor langer vrijgezel dan 'doorsnee' meisjes?



Het leek me wel leuk om hierover te discussiëren toen ik het las, ik had juist altijd het idee dat erg mooie meisjes veel sneller een vriend krijgen (van wat ik heb gezien bij een studiegenoot), hoewel in sommige gevallen juist niet.



Een goed voorbeeld met wat ik bedoel met de topictitel:



Een vriendin van mij leerde haar vriend (een erg leuke en lieve jongen) op het werk kennen. Ze heeft hem zelf uiteindelijk mee uit gevraagd. Hij zei achteraf dat hij haar altijd al wel erg leuk en ook knap vond, maar dat hij dacht dat ze toch al wel een vriend zou hebben omdat ze zo mooi is en ook dat hij toch niet leuk genoeg voor haar zou zijn. Hij zei dat hij het daarom eigenlijk al 'opgegeven' had en had dus uit zichzelf ook geen stappen ondernomen. Hij zei dat als zij hem niet zou hebben gevraagd, ze waarschijnlijk geen relatie gehad zouden hebben omdat hij haar nooit zou hebben gevraagd uit zichzelf.



Ik vraag me dus af of zulke situaties vaak voorkomen bij knappe meisjes en dat ze daarom minder snel een vriend krijgen, dus lang vrijgezel zijn.



Met 'leuke' vriend bedoel ik: een lieve, oprechte jongen die een serieuze relatie met haar wil en niet zo'n oppervlakkige macho die snel wil scoren/ gewoon even kort plezier wil hebben met een meisje
quote:iris1969 schreef op 12 oktober 2011 @ 15:10:

[...]

Ja, Johnny scored hoog door zijn bekendheid/baan, zijn bekende ouders/familie, zijn rijkdom, zijn lef en zijn charme.Op die manier.... maar dan zit je nog steeds met een lelijk verwaand ventje opgescheept!
quote:_avril_ schreef op 12 oktober 2011 @ 15:10:

[...]



Waar bestaat die 9 dan uit, ik snap het principe van marktwaarde niet helemaal.Dat is je hele pakketje, uiterlijk, innerlijk, geld enz. enz. Zie hierboven.
quote:_avril_ schreef op 12 oktober 2011 @ 15:12:

[...]



Op die manier.... maar dan zit je nog steeds met een lelijk verwaand ventje opgescheept!Haha ja maar je komt wel op de meest waanzinnige feesten en 's-nachts doe je gewoon je ogen dicht .
quote:karen28 schreef op 12 oktober 2011 @ 15:12:

Nou ja, dan kijk ik dus wel naar wat ik allemaal heb zoals een goede baan, goed salaris, geld en auto ed. Dat begreep ik hierboven bij de vergelijking van johny.op die manier, raar ding, marktwaarde.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat zou ik dus echt niet kunnen, ik moet mijn partner wel aantrekkelijk vinden!
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 12 oktober 2011 @ 15:13:

[...]





Haha ja maar je komt wel op de meest waanzinnige feesten en 's-nachts doe je gewoon je ogen dicht .
Alle reacties Link kopieren
quote:_avril_ schreef op 12 oktober 2011 @ 15:08:

[...]



Ik ook! Ik heb nu wel meer zelfvertrouwen dan toen, maar dat komt vooral voort uit het feit, dat ik mijn leven niet (meer) wil verpesten door zoiets triviaals als mijn uiterlijk. Alhoewel uit onderzoek is gebleken dat uiterlijk bij een groot aantal dingen best bepalend is (leuk/aardig gevonden worden, eerste indruk, partner, sociale kring etc.). Dus ik weet dat uiterlijk ergens wel een belangrijke rol speelt in het leven. Maar ik wil niet meer dat het in mijn leven zo'n negatieve rol speelt. Als ik mezelf nu in de spiegel zie of een foto van mezelf zie, dan laat ik het niet meer mijn humeur verpesten. Ik probeer mijn schouders op te halen en niet zo hard te zijn voor mezelf. En soms denk ik zelfs: ach, dat ziet er prima uit vandaag. Gedurende mijn tienertijd heb ik mezelf zo verafschuwd, echt buitensporig was dat. Ik wilde nooit het licht aan hebben in de buurt van een spiegel bijvoorbeeld. Echt absurd eigenlijk. Als ik nu de spaarzame foto's zie van die tijd, denk ik jemig, ik was best een plaatje toen. Was ik daar maar eens blijer mee geweest destijds!Bij mij kwam het wat later. Ik was eigenlijk eerder een lelijk eendje vroeger.Toen ik een jaar of 17 was, en de beugel uitging en mijn bril vervangen werd door contactlenzen, en ik me beter ging kleden bleek ik in 1 keer best mooi te zijn. Alleen voelde ik me nog altijd het lelijke eendje. En daarom werd ik vreselijk onzeker over alles. Maar herken het wel, als ik nu foto's zie van toen ik 18 was, dan denk ik wel eens, jee... waar was je toch zo onzeker over?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 12 oktober 2011 @ 15:16:

[...]





Bij mij kwam het wat later. Ik was eigenlijk eerder een lelijk eendje vroeger.Toen ik een jaar of 17 was, en de beugel uitging en mijn bril vervangen werd door contactlenzen, en ik me beter ging kleden bleek ik in 1 keer best mooi te zijn. Alleen voelde ik me nog altijd het lelijke eendje. En daarom werd ik vreselijk onzeker over alles. Maar herken het wel, als ik nu foto's zie van toen ik 18 was, dan denk ik wel eens, jee... waar was je toch zo onzeker over?!Zo herkenbaar!!!!
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Ik was vroeger ook een plaatje, maar naast mijn mooie tweelingzus verbleekte ik en dat maakte me heel onzeker. Doodzonde eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Iris, ben je er nog?

Wil ook wel weten wat je van mij vind

Qua karakter ben je voor mij een beetje de oudere versie van mezelf!
quote:kalliope1986 schreef op 12 oktober 2011 @ 15:21:

Iris, ben je er nog?

Wil ook wel weten wat je van mij vind

Qua karakter ben je voor mij een beetje de oudere versie van mezelf!



Wat leuk om te horen.



Ik heb je helaas gemist meid. Nogmaals?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Johny helemaal niet zo lelijk! Knap zelfs vroeger. Nu is ie een tikje afgeleefd, maar hij mag me bellen hoor. Idd charmante gozert.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Alle reacties Link kopieren
knip
Ik zie niets .
Alle reacties Link kopieren
knip
Alle reacties Link kopieren
Doen deze het wel?
Even aanklikken iris, de linkjes werken gewoon.
Yep, ik zie je nu.



Ik vind je een standaard aantrekkelijk uiterlijk hebben. Heel aantrekkelijk voor mannen denk ik, want je bent slank, jong, blond en hebt een lief gezichtje.



Ook een 7 vind ik, maar ik denk dat als je met stappen in een mooie rode jurk met volledige make-up op en los haar gaat dat je wel een 8 kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Had geen lofzang verwacht, gewoon wat Iris zegt klopt met mijn zelfbeeld ......



Ik ben heb een schattig (misschien niet de jusite benaming), symmetrisch gezicht en een gave huid en geen afwijkende gelaatstrekken dan val je al snel onder "standaard aantrekkelijk"....
Alle reacties Link kopieren
Hè, heb ik weer alle foto's gemist?

Forum is zo f*king traag!!! Grrrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
knip
quote:Baudolino schreef op 12 oktober 2011 @ 15:16:

[...]





Bij mij kwam het wat later. Ik was eigenlijk eerder een lelijk eendje vroeger.Toen ik een jaar of 17 was, en de beugel uitging en mijn bril vervangen werd door contactlenzen, en ik me beter ging kleden bleek ik in 1 keer best mooi te zijn. Alleen voelde ik me nog altijd het lelijke eendje. En daarom werd ik vreselijk onzeker over alles. Maar herken het wel, als ik nu foto's zie van toen ik 18 was, dan denk ik wel eens, jee... waar was je toch zo onzeker over?!Idem hier. Ik ging van broodmager staketsel naar slank, en ontwikkelde een voorliefde voor mode dus kleedde me steeds beter. Voel me nu (dertiger) knapper dan ooit, maar nog steeds niet mooi. Hoewel ik op foto's, zeker die van vroeger, zie dat ik dat er goed uit zag/zie. Ben ergens wel blij dat ik niet altijd al als 'mooi meisje' door t leven ben gegaan. Vaak worden mensen daar niet leuker of breder ontwikkeld van. En wat moet je dan als je tieten op een gegeven moment voorbij de navel zakken? Dan heb ik tenminste mijn hersens, humor en interesses nog.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen, maar ik denk dat veel mannen denken bij een knappe meid van: buiten mijn bereik, zo'n mooie meid zit niet op mij te wachten ? Ik ben zelf single, krijg vaak te horen dat ik knap ben tsja... toch leuk om te horen, maar idd, single hahaha. Maar ik straal ook uit, geen vriend te willen, ik ben juist happy single, een man past er nu niet bij. Maar goed O.T. Ik denk dus idd mijn 1e stelling.
Alle reacties Link kopieren
Mill echt wat een mooie zin: als je tieten voor bij je navel zakken :lol:!
Alle reacties Link kopieren
De rode, witte of bruin shirt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven