Knoop doorhakken? Komaan...heb effe raad nodig

31-05-2016 20:05 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeieavond,



Waar zal ik beginnen? Bij t begin mss...ben een 37-jarige, getrouwde vrouw met 2 kinderen van 13 en 9. Mijn jongste zoon is zowat mijn zorgenkindje. ADHD, ontwikkelingsachterstand enz..best wel hectisch dus een puberdochter en schattig maar hevig ventje met de nodige zorgen in huis. Maar soit..ben 19 jaar samen met mijn man..14 jaar getrouwd. En een heel verleden samen..



Paar jaar geleden verliet hij me, totaal onverwachts voor een andere vrouw. Geen signalen of wat dan ook..s morgens dikke kus en s avonds bleef k achter met 2 kleine hummeltjes. Na 6-tal maanden afzien, smeken stond hij terug voor de deur..heb hem braaf terug binnen gelaten. We zouden t opnieuw proberen. Die vrouw kon mijn zoon duidelijk niet aan..in zijn belang leek het mij t beste...



Paar jaar later leert hij weer iemand kennen...heeft me niet verlaten maar verborg het ook niet dat hij een minnares had..integendeel...k sloot weer maar eens mijn ogen..dacht dat t zo wel zou overwaaien. Tot...hij me weer verliet voor vrouw nr 3.. ook deze bleek mijn zoon weer niet aan te kunnen en behandelde hem slecht..t was genoeg voor mij. Scheiding ingezet enz..tot jawel hij mijn dochter al wenend belde..ze keek me aan en zei dat k t niet kon maken hem op straat te laten staan. Dus ik zwichtte opnieuw..



Nu zijn we paar jaar later..is hij kalm..geen vrouwen meer...maar ik kan niet meer. T blijft spoken, ik kan t niet loslaten. Hij is ook totaal veranderd, zeer opvliegend, eisend..niet naar mij toe maar naar de kids..mijn vrienden en ouders zien hem liever gaan dan komen...k heb t huis verkocht..maar nam hem dan toch terug mee..en nu? K hou wel van hem en wil mijn gezin niet opgeven...anderzijds wil ik rust. Dat geroep en eisende perfectionisme van hem zuigt me helemaal leeg. Hij weet niet wat hij wil, zegt hij...alleen gaan wonen en t financieel moeilijk hebben of voor de kids blijven. Mijn dochter ziet hem alleszins liever gaan. Hij wilt vertrekken maar haalt dan weer zijn beste kant boven..waardoor k weer begin te twijfelen.



Dees klinkt echt te belachelijk voor woorden als k dit zo neerschrijf..kom ook nooit op een forum maar wil niet blijven zeuren tegen vrienden..k wil t ventje van vroeger terug maar we lijken zo verschillend nu...k word wss gewoon gemanipuleerd door hem. Ben gewoon zo bang om opnieuw te beginnen...
Eén keer is geen patroon, maar drie keer zeer zeker wel. Of je accepteert het of je doet dat niet. Dat ventje van vroeger is een vreemdganger geworden.
Alle reacties Link kopieren
Het ventje van vroeger lijkt me meer een verlangen voor z'n moeder



On topic: ben je wel helemaal lekker in je bovenkamer? Stop eens met je te laten behandelen als een voetveeg.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Je dochter bepaalt je 'liefdes'leven? Nadat je "man" je drie keer heeft bedrogen? En je man speelt het de laatste keer ook nog eens via jullie dochter? Pfff.



Ik zou zeggen; kies voor jezelf.
Het toppunt is toch wel dat hij jullie dochter heeft betrokken in dit manipulatieve spel. Dat hij een waardeloze vader is (je kinderen belast je niet met je eigen sores) is nog steeds niet voldoende om hem voor eens en voor altijd de deur uit te schoppen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou al twee keer geleden weg zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Hij houdt niet van jou.



Anders deed hij je dit niet aan, keer op keer.



Je kan hier beter zsm mee kappen, want door hem 1 keer zo makkelijk terug te laten, heb je hem juist een vrijbrief gegeven voor dit soort wangedrag.
Indien je niet voor jezelf wil kiezen, kies dan op z'n minst voor je kinderen. Jij doet hen dit drama ook aan. En sorry, dat maakt jou ook niet zo'n goede moeder.
Wat zegt hij eigenlijk tegen je als je hem confronteert?

Ken je de smoezenlijst van vreemdgangers ook? Lijst met smoezen
Apart he hoe je je grenzen kunt verleggen. Goed dat je een topic opent. Teken dat je er zat van bent.

Dit is niet zon best voorbeeld voor je kinderen lijkt me. Alleen daarom al meteen kappen met die lambal
Alle reacties Link kopieren
Dus, je houdt wel van hem, maar hij is een akelige vent die anderen liever uit de weg gaan. Dus, over twintig jaar zit je ergens samen met je akelige vent en zie je geen vrienden en familie meer, omdat die liever niet in een ruimte zijn met jouw driftige hartendiefje. Of je hebt mazzel en hij duikelt een vrouw op tegen de tijd dat jouw zoon volwassen is en dan zit je zonder hem maar met vrienden en familie te denken aan de voorbije jaren.
Alle reacties Link kopieren
Of voor de kinderen blijven? Hij moet juist weg van die kinderen. Wat een vreselijke man. Lekker even jou en jullie dochter manipuleren omdat meneer het anders financieel toch wel lastig krijgt. Ja, doei. Zo werkt dat niet. Eruit met die man.
Buk eens..... *SCHOP*



En nu voor je kinderen kiezen en weg bij deze oetlul.
Alle reacties Link kopieren
Ok das duidelijk....en eigenlijk weet k t ook wel hoor...t is gewoon altijd zo'n dubbel gevoel. Heb wss laatste 2 jaar ook weinig moeite gedaan om t terug te fiksen. Anderzijds kwam er van hem ook weinig moeite. Denk gewoon dat hij weer zo'n kwezel gaat tegenkomen die mijn kids weer is slecht behandeld. K wil hen dat ook besparen. K moet hem ook niet helemaal als boe-man afschilderen. Hij heeft ook zijn goei kanten. Kids en ik mogen materieel zeker niets te kort komen, rijdt ook steeds rond met hen enz..pff ben echt wel een slappe vod!!
Waarom laat jij je zo behandelen, ga je nou echt afwachten tot hij hem weer ergens anders inhangt?

Echt, ik kan daar met mijn pet niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Okay, dit gaat echt nooit beter worden. Als hij bij je wil zijn, is hij een nare man, en anders gaat hij ervandoor met een ander.



Waar ben jij in dit verhaal? En denk je nu werkelijk dat deze situatie beter is voor de kinderen, een onbetrouwbare, emotioneel onbereikbare vader die er om de haverklap vandoor gaat (en een gestresste moeder met een zelfbeeld van 0,0)?



Ga jij eens heel gauw aan jezelf werken! Zoek hulp, maatschappelijk werk, huisarts, vertrouwenspersoon op het werk, wat dan ook, maar niets doen betekent niets krijgen in dit geval, en dan doe je jezelf tekort. Jij bent meer waard en verdient een leven inclusief de waardering die jou toekomt.
Alle reacties Link kopieren
Kies voor jezelf, haal adem en het leven zal je weer toelachen. Je verdient beter dan dit!
Dus als ik het goed begrijp, ben je wel goed voor onderdak, eten, drinken en waarschijnlijk af en toe sex.

Zolang er geen andere vrouw in beeld opduikt, die mogelijk wel je zoontje aan zou kunnen.



En dat laat je toe?

Ik snap dat het ongetwijfelt heel verdrietig is voor je dochter om der vader zo te zien, maar hij heeft voor zijn situatie gekozen, en jou met zijn keuze opgezadeld. Zou zij zelf zo behandeld willen worden door een vriendje? Denk het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik? Mag ik?



Dit is er een voor IN HET KANAAL!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met eender welke beslissing.

Laat je niet kapot maken door zijn narcisme.... lees maar eens over mannen met deze stoornis.
Kappen met die handel.

Voor jou en voor je kinderen. Hij zoekt het maar uit.
quote:Moonchild82 schreef op 31 mei 2016 @ 20:57:

En dat laat je toe?

Ik snap dat het ongetwijfelt heel verdrietig is voor je dochter om der vader zo te zien, maar hij heeft voor zijn situatie gekozen, en jou met zijn keuze opgezadeld. Zou zij zelf zo behandeld willen worden door een vriendje? Denk het ook niet.

Het meisje is 13, kan haar reactie wel begrijpen.

Ouders zadelen ook de kinderen op met deze shit, dat vind ik veel kwalijker.

Doorpakken, weg met die vent. Treurig nu voor de kinderen, maar neem aan dat er straks regelingen kunnen worden getroffen. Dat went heus op termijn.
Alle reacties Link kopieren
Mens waar is je zelfrespect?

En houd op met dat slappe gezwets dat hij 'ook zijn goede kanten heeft'.

Laat eens wat ruggegraat zien en kap met deze relatie waarin je jezelf als deurmat laat gebruiken.

Zou je tegen je dochter zeggen dat ze ook moest blijven als zij in zo'n relatie zit, later?

Wat zijn jullie nou voor voorbeelden als ouders? Een vent die zijn pik achterna loopt en een slappe vrouw als moeder die 'haar gezin niet wil kwijtraken'.

Vorm een gezin met je kinderen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Oke, dus omdat hij niet meer lekker in de markt ligt, zn sjeu is verloren bij andere dames, mag hij bij jou de dienst uit blijven maken.

Heeft hij uberhaubt ooit wat aan zichzelf gewerkt? Nu is hij niet alleen slecht voor jou, maar ook voor de kinderen blijkbaar. Als je niet voor jezelf opkomt, kom dan voor je kinderen op...
quote:_Doortje_ schreef op 31 mei 2016 @ 20:11:

Het ventje van vroeger lijkt me meer een verlangen voor z'n moeder



On topic: ben je wel helemaal lekker in je bovenkamer? Stop eens met je te laten behandelen als een voetveeg.

+100.



Zolang jij doorgaat met deze man ipv hem een keer in zn sop gaar te laten koken laat je je imo. zo behandeken.

Word assertiever, wees duidelijk tegen hem (ik had hem er allang uitgeknikkerd, liever alleen dan met iemand die alleen er is wanneer het hem uitkomt) en kom een keer op voor jezelf. (En knikker hem eruit want sorry maar deze man houdt niet van je hoor, die gebruikt je alleen maar. Gek dat jij dat niet ziet..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven