Kom er even niet uit.

28-05-2015 12:20 82 berichten
Zoals eerder geschreven in een topic (kan hem niet meer vinden) zitten mijn man en ik in een moeilijke periode. Meer dan 20 jaar samen en 4 jaar geleden was de seks in eens volledig verdwenen. 1 jaar geleden wilde ik gaan scheiden omdat ik beloftes zat was en hij niet eerlijk was. Hij heeft er alles aan gedaan om het goed te krijgen en zit in therapie. Niet alleen vanwege de seks maar ook om de onderliggende zaken op een rij te krijgen. Ik begrijp hem, help hem en de communicatie gaat stukken beter. We hebben ook afgesproken dat als ons iets dwars zit we er ook open over zijn.



Nu loop ik tegen iets aan waar ik gevoelsmatig mee in de knoop kom. Binnen kort zijn we 20 jaar getrouwd en hij wil me verassen met een reisje. Super lief maar ik ben helemaal down. Naar mijn gevoel heb ik helemaal niets te vieren. We zijn namelijk helemaal niet 20 jaar gelukkig getrouwd, ik heb me alleen maar ellendig gevoeld de laatste 4 jaar en we zijn er nog niet. Een etentje zou ik prima vinden maar een romantisch reisje gaat zo tegen m'n gevoel in. Ik voel me een zeikerd en aan de andere kant maakt dit zo veel verdriet los bij me dat alles in me schreeuwt dat ik he niet wil(tripje dus). Ik wil mijn man geen pijn doen want hij doet zo zijn best maar ........kortom, ik weet het even niet meer. Iemand die zijn licht er even over kan doe schijnen?
Alle reacties Link kopieren
Niemand is 20 jaar strontgelukkig getrouwd, ieder stel heeft zijn moeilijke periodes.

Als je alleen op een romantisch reisje mocht als je een sprookjeshuwelijk hebt zou niemand meer gaan



Zie het als vieren wat er wel mooi was, samen eruit en als investering in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve waterplant

Herinner jij je de vakantie waar je toen ook zo tegen op zag omdat er zoveel onderdrukte emotie bij je zat? Daar doet dit me (weer) aan denken.



Enige licht wat ik er op kan schijnen is dat 'doen alsof' of je gevoelens in deze negeren een absolute no-go is. Jullie kunnen praten zeg je; waarom vertel je hem niet waar jij je prettig bij voelt en houden jullie het op een etentje? Het tripje - neem ik aan - doet hij merendeels voor jou of is dat iets wat hij ook graag wil? Uit je OP haal ik uit dat je weet wat de beste middenweg is (etentje), hoe zou hij reageren als je dit voorstel doet?
Waarom zie je zo tegen het tripje op? Waardoor komt dat gevoel? Straf je hem omdat je niet gelukkig bent geweest? Geen enkel huwelijk is 100% gelukkig. Jullie werken er hard aan om weer naar geluk te streven, dat verdient wel een leuk romantisch reisje lijkt mij
Helemaal eens met bootje.

En veel sterkte.
Helpt het als je het reisje loskoppelt van je huwelijkjubileum? Vraag je man of hij je mee uit eten neemt voor jullie huwelijk, en je ergens over een paar maanden als het weer een beetje gezakt is als verrassing een reisje kado doet. Dan kan je het reisje gebruiken waar het voor is: weer meer naar elkaar komen. Vraag hem om je te ontvoeren, kan je je er ook niet druk om maken.
Een reisje betekent al het andere even op de achtergrond, wellicht een nieuwe start voor een lichtere, betere periode. Kan je het zo bekijken?



Dat je er geen trek in hebt, is de enige reden dat je het idee hebt dat 'het niet mag', of zijn er meerdere redenen waarom je er tegenop ziet.
Misschien is het juist wel goed om samen op reis te gaan en even uit de dagelijkse sleur te zijn.
De ellende is dat hij dit echt een big deal vindt en ik kan het wel tegen hem zeggen maar hij zal dan teleurgesteld zijn omdat hij zo verschrikkelijk zijn best doet. Na die vakantie Sensy ging het fantastisch maar daarna viel hij weer terug in oude gewoontes en is hij weer in therapie gegaan. Ik heb het gevoel dat ik alles moet waarderen, en dat doe ik ook wel, maar ergens voelt het ook dat het gevoel me wordt opgedrongen dat het nu allemaal fantastisch is en de focus ligt op zijn ontwikkeling. Ik doe dat zelf hoor maar dit voelt voor mij als een brug te ver. Ik heb moeite met mensen die maar in het verleden blijven hangen, de dag niet plukken, het leven is zo kort en kan zo ellendig zijn dat ik wil genieten van wat ik heb dus wil ik vergeten hoeveel verdriet ik heb gehad en hoe hij met mijn gevoelens heeft lopen sollen. Gevoelens versus ratio, gezeik ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
wat iedereen al zegt, gewoon doen.... het word vast fijn



(it's okay to be sad, but don't let it stop you)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Anders eerst alleen een etentje. Later kunnen jullie wanneer het goed voelt samen een reisje maken.
Kun je in zo'n weekendje weg wat activiteiten plannen die jou of jullie afleiding geven? Dus niet de hele dag met elkaar bezig zijn en moeten praten enzo, maar bijv. samen gaan minigolven of een workshop bonbons maken, ik noem maar wat. Dan ben je bezig met iets op dat moment en ben je minder geneigd aan vroeger te denken.
Wat een lieverds zijn jullie toch, ik had me al voorbereid op een keiharde reacties dat ik niet zo moet zeiken en dat had ik ook begrepen. Hoezitdit, het probleem is dat ik he nog niet zie als een nieuw begin omdat hij nog zo druk met zich zelf is en het allemaal nog zo kunstmatig voel. pffffffff, snapt iemand het nog.
Alle reacties Link kopieren
ja ik snap het wel denk ik.... je wilt niet doen alsof alles nu weer koek en ei is en een reisje lijkt daar teveel op
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hij doet zijn best, mag je best erkennen en waarderen. Maar JIJ doet ook je best door de balans er proberen in te houden. Therapie vergt veel van hem, veranderen vergt veel van hem, maar vergeet niet dat het huwelijk zoals het ging/gaat ook veel van jou vergt.



Het probleem is - denk ik - dat jij waardering kunt opbrengen voor zijn moeite, maar dat hij die waardering voor wat jij inlevert (gezien en gehoord worden) nog niet kan geven. Dat is een eenzaam gevoel en lijkt mij best pittig.



Weg rationaliseren van je in de kou voelen staan gaat je niet helpen waterplant. Het is leuk en aardig om met je ratio te genieten van de dag, het verleden los te laten en bla bla bla, maar je gevoelens gaan echt niet weg daarmee.



Haal de focus even weg van zijn ontwikkeling en leg de focus even terug bij jezelf. Wat jij voelt en wat jij nodig hebt.
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 mei 2015 @ 12:41:

Kun je in zo'n weekendje weg wat activiteiten plannen die jou of jullie afleiding geven? Dus niet de hele dag met elkaar bezig zijn en moeten praten enzo, maar bijv. samen gaan minigolven of een workshop bonbons maken, ik noem maar wat. Dan ben je bezig met iets op dat moment en ben je minder geneigd aan vroeger te denken.Wij zijn nogal doenig dus het zal geen praattripje worden, ik heb er alleen een ander gevoel over. Ik moet het gewoon eerlijk tegen hem zeggen. Misschien moet ik me voorlopig wat meer richten op mijn eigen gevoel een plek geven en hem meer op eigen kracht te laten varen. He is voor mij vaak makkelijker om me ergens anders op te richten dan de confrontatie aangaan met mijn eigen emoties.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo'n reisje proberen te zien als de start van de volgende 20 jaar. Het gaat momenteel toch weer een stuk beter tussen jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 28 mei 2015 @ 12:41:

Wat een lieverds zijn jullie toch, ik had me al voorbereid op een keiharde reacties dat ik niet zo moet zeiken en dat had ik ook begrepen. Hoezitdit, het probleem is dat ik he nog niet zie als een nieuw begin omdat hij nog zo druk met zich zelf is en het allemaal nog zo kunstmatig voel. pffffffff, snapt iemand het nog.

Jaaaa, ik snap je wel hoor



Het probleem met een therapie is dat het allemaal heel navelstaarderig is (niet negatief bedoeld in dit geval). Hij is waarschijnlijk heel erg druk met zichzelf om zich te verbeteren en daarbij is er misschien nog geen ruimte voor jou. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan. Mijn man heeft psychisch in de knoop gezeten en tijdens zijn therapie had hij ontzettend veel ruimte nodig voor zichzelf. Pas toen het beter ging was er ruimte om te bespreken hoe dat voor mij en ons samen was.
Alle reacties Link kopieren
20 jaar waterplant...ik ben niet gauw jaloers, maar shit nu wel.

Maar euhh..ik heb wel een tip voor je, gewoon....een tip, maar wel een goeie!

.

gewoon huplakee tegen je zelf zeggen,'' man wat baal ik van die man, altijd dat gezeik met elkaar, ook nu weer, heb helemaal geen zin!!''

Zeiklul.

En dat een paar keer, of in je eigen woorden, mag ook...

maar scheld hem de huid vol, als hij het niet hoort!...compleet, en dan pak je een vette likeur, die schenk je in!

Die zuip je in een keer leeg, pats op tafel, en proost op jezelf.

Klaar.

.

dat was hem.

Innerlijke verheldering.

haha, maar gein hoor...maar het werkt wel.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Je was me net één gedachte voor Sensy en ik zie nu in dat je gelijk hebt. Het feit dat zoiets leuks me zo van slag brengt geeft eigenlijk al aan dat we nergens komen als ik langs mijn eigen troep kijk.



Meiden, zo bedankt voor jullie input en lieve woorden. Ik voel me nu best verdrietig maar als ik weet wat ik moet doen dan kan ik er tenminste iets mee.
Alle reacties Link kopieren
Soms wil je zo graag de grotere, de sterkere, de wijzere zijn van de twee dat je daarmee voorbij gaat aan jezelf. Dat gevoel krijg ik een beetje bij jou waterplant. Misschien gevalletje projectie van mijn kant misschien ook niet.



In een relatie degene zijn die de helicopterview heeft en alle interacties probeert te managen, is voorbij gaan aan jezelf. Wat je als die insteek loslaat van bovenaf alles overzien en naar beneden daalt naar het speelveld? Of ben je bang dat je op dat speelveld erachter komt dat je alleen staat in je gevoel?
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 28 mei 2015 @ 12:50:

20 jaar waterplant...ik ben niet gauw jaloers, maar shit nu wel.

Maar euhh..ik heb wel een tip voor je, gewoon....een tip, maar wel een goeie!

.

gewoon huplakee tegen je zelf zeggen,'' man wat baal ik van die man, altijd dat gezeik met elkaar, ook nu weer, heb helemaal geen zin!!''

Zeiklul.

En dat een paar keer, of in je eigen woorden, mag ook...

maar scheld hem de huid vol, als hij het niet hoort!...compleet, en dan pak je een vette likeur, die schenk je in!

Die zuip je in een keer leeg, pats op tafel, en proost op jezelf.

Klaar.

.

dat was hem.

Innerlijke verheldering.

haha, maar gein hoor...maar het werkt wel.Leuke reactie Elle
Oké, nu stoppen hoor met al die lieve woorden en begrip want nu heb ik de tranen in mijn ogen staan. Waar zijn die vivabitches als je ze nodig heb
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 28 mei 2015 @ 12:53:

Oké, nu stoppen hoor met al die lieve woorden en begrip want nu heb ik de tranen in mijn ogen staan. Waar zijn die vivabitches als je ze nodig heb
Alle reacties Link kopieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven