Kom er even niet uit.

28-05-2015 12:20 82 berichten
Zoals eerder geschreven in een topic (kan hem niet meer vinden) zitten mijn man en ik in een moeilijke periode. Meer dan 20 jaar samen en 4 jaar geleden was de seks in eens volledig verdwenen. 1 jaar geleden wilde ik gaan scheiden omdat ik beloftes zat was en hij niet eerlijk was. Hij heeft er alles aan gedaan om het goed te krijgen en zit in therapie. Niet alleen vanwege de seks maar ook om de onderliggende zaken op een rij te krijgen. Ik begrijp hem, help hem en de communicatie gaat stukken beter. We hebben ook afgesproken dat als ons iets dwars zit we er ook open over zijn.



Nu loop ik tegen iets aan waar ik gevoelsmatig mee in de knoop kom. Binnen kort zijn we 20 jaar getrouwd en hij wil me verassen met een reisje. Super lief maar ik ben helemaal down. Naar mijn gevoel heb ik helemaal niets te vieren. We zijn namelijk helemaal niet 20 jaar gelukkig getrouwd, ik heb me alleen maar ellendig gevoeld de laatste 4 jaar en we zijn er nog niet. Een etentje zou ik prima vinden maar een romantisch reisje gaat zo tegen m'n gevoel in. Ik voel me een zeikerd en aan de andere kant maakt dit zo veel verdriet los bij me dat alles in me schreeuwt dat ik he niet wil(tripje dus). Ik wil mijn man geen pijn doen want hij doet zo zijn best maar ........kortom, ik weet het even niet meer. Iemand die zijn licht er even over kan doe schijnen?
Alle reacties Link kopieren
Ken je die mop van die marathonloper die geen bloemen wou krijgen bij de finish, omdat de laatste vijf kilometer hem zo zwaar waren gevallen?



(Wat ik bedoel te zeggen: je gevoel snap ik eigenlijk wel, maar logisch is de redenering niet helemaal. Alsof je weigert de stap van het nu naar de toekomst te willen zetten, omdat de modder die je kent inmiddels zo vertrouwd voelt aan je voeten...)
Alle reacties Link kopieren
Het is ook nooit goed...geen initiatief is niet goed, wel initiatief mag natuurlijk alleen naar jouw maatstaven. Ik zou het reisje zien als een nieuw begin en samen in therapie gaan want het is niet alleen jouw man die even gefixt moet worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf ook therapie trouwens? Het is nogal een dingetje als je man probeert zn best te doen, maar jij dat niet kan accepteren omdat je het idee hebt dat zijn gedrag gekunsteld is.



Zo komen jullie samen natuurlijk geen ene steek verder.
geluk zit in jezelf waterplant. een relatieprobleem is een persoonlijk probleem. waarom doet je man er van alles aan (therapie) en jij niet?

wat lief dat hij je meeneemt op reis. natuurlijk is 20 jaar getrouwd een feestje/ reisje waard.
quote:Sensy12 schreef op 28 mei 2015 @ 12:51:

Of ben je bang dat je op dat speelveld erachter komt dat je alleen staat in je gevoel?

Nee, maar uit ervaring weet ik dat verdriet toelaten zich zelden beperkt tot dit ene onderwerp. De laatste keer toen het gedonder met mijn man begon kwam ook de mishandelingen uit mijn jeugd en het gezeik met mijn ziekte er boven op. Alsof iemand je net iets te lang onder water houdt, je krijgt wel weer lucht maar er knapt ook tegelijkertijd iets in je hoofd waardoor je weet dat zwemmen nooit meer het zelfde wordt. Ik heb hard gewerkt om een intense levensgenieter te worden. Ik accepteer dat leven gepaard gaat met verdriet maar ben altijd op mijn hoede om het niet te cultiveren. Als je dat doet dan remt het je in nieuwe kansen en ontwikkeling.



Daar kan je natuurlijk een compleet arsenaal van psychologische theorieën op los laten maar ik ben boven alles een gelukkig mens die 9/10 goed in zijn vel zit.
Verdorie Meds, Kerol en Amber, ook jullie hebben gelijk en zo goed dat jullie het er even tussen gooien want dat is precies waar ik tegen aanloop. Voor mij zit een nieuw begin niet gekoppeld aan die specifieke dag. Shit nu ben ik weer terug af. Ik moet even een opdracht afmaken (kan ik gelukkig ook even niet nadenken) maar ben daarna hier weer terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 28 mei 2015 @ 12:53:

Oké, nu stoppen hoor met al die lieve woorden en begrip want nu heb ik de tranen in mijn ogen staan. Waar zijn die vivabitches als je ze nodig heb Ga nou gewoon op vakantie! zeikerd! :-)
Alle reacties Link kopieren
wat ik als man zijnde dan niet snap. (puur platonische gedacht zeg maar of boers of plat)



Eerst ging het goe din jullie huwelijk daarna niet (gebeurd volgens mij bijna overal maar dat terzijde)



Nu wil hij veranderen en zijn best doen, het lijkt uit je verhaal ook dat hij hier echt zijn best voor doet.

EN nu doet i zijn best

en ............????





ok andersom je ziet hem vernaderen al dan niet gemaakt (vind jij?)

Ben je zelf dan juist niet blij dat hij zijn best doet (ik neem aan voornamelijk of alleen voor jouw?)
Alle reacties Link kopieren
Je koppelt je verdriet over de afgelopen jaren aan het reisje. Kun je het niet loskoppelen? Want dat verdriet mag je best voelen (en verwerken) maar het zou zo zonde zijn als je daarmee jezelf en daarmee je man (en jullie relatie) zou tegenhouden.

Ik denk wel dat jullie er samen uit gaan komen, wat je ook besluit om te doen. Jullie doen duidelijk moeite voor elkaar en proberen aan elkaar te denken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je het reisje ook zien als een nieuw begin.
Alle reacties Link kopieren
Keihard werken aan een levensgenieter worden klinkt wel erg tegenstrijdig
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit toch communiceren maar dit heeft veel tact nodig. Ik zou hier eerst op oefenen op papier e.d.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Lieve Waterplant,ik heb al zoveel mooie en wijze posts van je gelezen (en er dikwijls wat aan gehad!).

Hier werkte het niet,geforceerde tripjes.Maar wellicht was ons huwelijk al te zwaar beschadigd.

Het advies van Sensy lijkt me goed.Even terug naar jouw gevoel,en wellicht zelf met een ander plan komen wat beter op jouw gevoel aansluit en waar hij zich ook in kan vinden?
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 28 mei 2015 @ 13:14:

Verdorie Meds, Kerol en Amber, ook jullie hebben gelijk en zo goed dat jullie het er even tussen gooien want dat is precies waar ik tegen aanloop. Voor mij zit een nieuw begin niet gekoppeld aan die specifieke dag. Shit nu ben ik weer terug af. Ik moet even een opdracht afmaken (kan ik gelukkig ook even niet nadenken) maar ben daarna hier weer terug.



Ik spreek even voor mezelf anders loop ik weer te projecteren; een nieuw begin is voor mij gekoppeld aan een besef. Het is dan net of ik wakker word midden in een speelveld en heel duidelijk de positie van de andere spelers zie en duidelijk MIJN positie zie. Waar ik voorheen verblind werd door onbeantwoorde gevoelens, het wegdrukken van verlangens want de ander heeft het zo moeilijk, doet al zijn best etc. word ik nu met mijn neus op mijn gevoelens gedrukt.



Bij jou zou het zo kunnen zijn dat je te lang bezig bent om de huwelijksballen in de lucht te houden. Wat als je daarmee stopt? Want het gekunstelde zit in jou en niet in je man, snap je? Je wilt hem iets verwijten, maar weet rationeel dat het niet kan; hij is wie hij is en handelt naar vermogen. Dus zit je in de knoop met je gevoel: boos/mokkend dat je niet krijgt wat je zo graag wilt en tegelijkertijd de wetenschap dat hij dit niet opzettelijk doet.



Vandaar de suggestie om te stoppen met je gevoel te remmen door je ratio. Ik doe dat al mijn hele leven (ook zware mishandelingen in jeugd en een rits aan heftige gebeurtenissen later in mijn leven) en ik ben er om heel eerlijk te zijn, gewoon klaar mee.



Gevoel laat zich niet wegsussen of wegjagen door een paar "volwassen" gesprekken in je hoofd. Het geeft alleen aan dat er iets scheef zit en dat je er wat aan kan doen: het gevoel toe te laten zonder de behoefte meteen te willen grijpen naar een oplossing (lees: rationeel denken). Je verdrinkt niet als je even een potje gaat janken en je gaat ook niet dood aan het besef dat je tijdelijk niet lekker in je vel zit.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind de post van waterplant vaak zo meelevend naar anderen toe.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Kom er even niet uit.

.

Tuurlijk! ..je gebruikt het woord even..



En dat was niet voor niks.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Zelf zou ik meegaan met elke romantische neiging van mijn man, omdat dit praktisch altijd goed bedoeld is, behalve spandoeken, helicopters en grotere feestjes. Daar voel ik me te ongemakkelijk bij. Dat is bekend, weet ik zeker.



Ik ben dan drukker bezig met het uitje zelf dan met het verleden. Later ga ik gewoon verder met alledag. Maar zo'n man houdt vaak van grote simpele gebaren die hij zelf begrijpt. Rozen rumbonen en rode wijn. Later ervaart hij heus wel dat het niet alles goedmaakt.



Maar van jouw situatie weet ik eigenlijk niets. Jullie zijn heel andere mensen denk ik. Misschien zou mijn manier van reageren bij jouw man volkomen fout zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als iemand volwassen is dan laat zijn gedrag zich niet meer zo goed sturen. Dan pak je er gewoon uit wat je fijn vindt en de rest negeer je of vraag je hem te veranderen. Mannen houden van duidelijke afspraken. De meesten zijn okee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 28 mei 2015 @ 14:46:

Als iemand volwassen is dan laat zijn gedrag zich niet meer zo goed sturen. Dan pak je er gewoon uit wat je fijn vindt en de rest negeer je of vraag je hem te veranderen. Mannen houden van duidelijke afspraken. De meesten zijn okee.Eens. Een volwassen mens laat zich niet sturen en als je dat door hebt, dan eindig je met het besef dat ook jij niet te sturen bent door een ander. Het begin van de regie weer terugnemen over je eigen gevoelswereld.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 28 mei 2015 @ 14:46:

Als iemand volwassen is dan laat zijn gedrag zich niet meer zo goed sturen. Dan pak je er gewoon uit wat je fijn vindt en de rest negeer je of vraag je hem te veranderen. Mannen houden van duidelijke afspraken. De meesten zijn okee.

Euhh...met je laatste zin heb ik even wat moeite, even hoor..kan zijn dat het iets langer aanhoud, maar gadsamme okee..?!

Okee?!...kijk, daar val ik.

Enorm struikel ik...de meesten zijn okee?

.

Nee, die zijn niet okee.

dat moet je nooit zeggen joh!....godsamme krijg je nog meer ellende met die mannen.

een afspraak maken we wel met ze..''jij houd je mond''.

kijk...das nog eens een duidelijke afspraak.

.

Hoef je nooit meer een afspraak te maken.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
retrostar heeft een punt elle; de meeste mannen zijn oké, maar dat zie je als vrouw pas als je met jezelf tevreden bent. Sorry voor de off-topic waterplant.
Alle reacties Link kopieren
Mensen houden van duidelijke afspraken, iedereen heeft er baat bij als je de stippeltjes dicht genoeg bij elkaar zet.



Dat terzijde.



Ik las hierboven iets over navelstaren en hoe dat een bijeffect is van therapie. Ik denk dat dat klopt, dat iemand in therapie gaat om zaken te verbeteren, leuk. Dat heeft als logisch gevolg dat je erg met jezelf en je eigen handelen en gevoelens bezig bent. Je mag hem er best op attenderen dat je het tof vind dat hij zijn best doet maar het voor jou gewoon nog voelt alsof je moet herstellen van alle kutzooi en je dus niet in je handjes klapt en dansjes doet voor je je ook weer wat vrolijker voelt. En je moet helemaal niks he?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 28 mei 2015 @ 15:03:

[...]



Euhh...met je laatste zin heb ik even wat moeite, even hoor..kan zijn dat het iets langer aanhoud, maar gadsamme okee..?!

Okee?!...kijk, daar val ik.

Enorm struikel ik...de meesten zijn okee?

.

Nee, die zijn niet okee.

dat moet je nooit zeggen joh!....godsamme krijg je nog meer ellende met die mannen.

een afspraak maken we wel met ze..''jij houd je mond''.

kijk...das nog eens een duidelijke afspraak.

.

Hoef je nooit meer een afspraak te maken.



Je kan je onzin honderd jaar op een forum blijven herhalen, maar de meeste mannen zijn echt niet zoals de mannen die jij hoogstpersoonlijk zelf eruit filtert. Alles wat jij post zegt niks over mannen, zelfs niks over vrouwen, alleen maar over jou en het rare wereldje dat je om je heen creëert met je rare gedachten.



Vind je dat nou niet maf, dat jouw eigen hoogstpersoonlijk bij elkaar gekleide fantasiewereldje meer wolven telt dan het echte leven? Wat zegt dat over jouw hoofd Elle, waarom zit dat kwartje nou toch zo vastgeroest in jouw hoofd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 28 mei 2015 @ 15:24:

retrostar heeft een punt elle; de meeste mannen zijn oké, maar dat zie je als vrouw pas als je met jezelf tevreden bent. Sorry voor de off-topic waterplant.

Ik weet het best sensy..........maar ik vind het toch leuk om ze soms de grond in te stampen.

Zo af en toe.



Nou...heel vaak.



eigenlijk altijd.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Elle, check je privé berichten, want ik wil hier niet off-topic gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven