Kun je van iemand houden maar te vroeg tegen zijn gekomen?

28-01-2015 17:40 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is ook een vraag die in mijzelf op komt, omdat ik laatst eens twijfels heb gehad over mijn relatie. Ik ben nog relatief jong en toch al een redelijke periode samen met mijn eerste vriend van wie ik ontzettend houd.



Maar zijn er mensen die het ondanks hun houden van gevoel uit hebben gemaakt? Of die er juist voor hebben geknokt om er doorheen te komen?



Ik ben hier wel benieuwd naar, aangezien ik mezelf niet kan voorstellen dat als de koek niet op is, het uit te maken, omdat je te jong zou kunnen zijn.



Just curious!
Ik snap je vraag niet.



Wil je het uitmaken alleen omdat je te jong bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 28 januari 2015 @ 17:41:

Ik snap je vraag niet.



Wil je het uitmaken alleen omdat je te jong bent?Nee, dat niet. Maar ik heb bijvoorbeeld laatst een tijdje getwijfeld, omdat hij mijn eerste vriend is en ik het idee had ervaring te missen (mede door mijn leeftijd, 1 vriend gehad etc.).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel dat het kan dat je iemand tegenkomt die een geweldige partner voor je zou kunnen zijn, maar dat je op dat moment niet openstaat voor een relatie.

Of dat je op zich een prima relatie hebt, maar dat je liever in je eentje gaat reizen / naar een andere stad verhuist / wat dan ook doet. Tja, dat kan, dat je een fijne partner hebt, maar je realiseert dat je op dit moment geen relatie wilt hebben. Dan is de vraag, waarom denk je dat je deze dingen niet kunt doen zonder je relatie te verbreken. Misschien is je partner wel niet zo perfect voor je als je denkt.



Bijvoorbeeld: je bent jong een relatie aangegaan, en na een tijdje realiseer je je dat een van jullie absoluut kinderen wil, en de ander absoluut niet. Dan kun je nog steeds van elkaar houden, maar het toch uitmaken. Maar dat is iets dat niet op te lossen is, terwijl 'te jong zijn' zich vanzelf oplost, je wordt vanzelf ouder Dus ik weet het niet, wat voor twijfels heb je over je relatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er niet zo ingewikkeld over moet denken. Als je iemand echt graag wilt, volg je gewoon je hart en zie je wel hoe het de rest van je leven verder gaat. Redenaties met leeftijd en wel of geen ander gehad hebben zijn niet relevant als je samen aan het genieten bent en niemand anders wilt. Twijfel je wel heel erg, dan is hij misschien niet de Ware...
Alle reacties Link kopieren
Ach lieverd de kans dat dit voor altijd gaat zijn is sowieso heel klein. Zou meer in het moment leven.
Love Life
Alle reacties Link kopieren
Ach lieverd de kans dat dit voor altijd gaat zijn is sowieso heel klein. Zou meer in het moment leven.
Love Life
Nee. Zie jouw laatste alinea.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan diverse soorten en gradaties "houden van". En waar je over tien jaar behoefte aan hebt, kan je totaal niet voorspellen. En dan blijft over dat je heel veel van iemand kan houden, op je eigen, nog onvolwassen manier, maar toch ook heel graag nog veel ervaringen wil opdoen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De persoon die je over tien jaar bent zal waarschijnlijk een andere partner willen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat je van iemand houdt betekent niet per se dat die persoon ook geschikt is voor "tot de dood ons scheidt" met jou.



Alle 3 keren dat een serieuze relatie uit ging bij mij was dat niet omdat de liefde per se weg was. Vriend 1 ging vreemd (ik was stapeldol op hem maar trok dat niet), vriend 2 en ik hadden te verschillende normen en waarden en vriend 3 durfde niet tegen zijn overheersende familie in te gaan en ik wou mijn leven niet laten dicteren door mijn schoonouders.



In alle 3 de gevallen hield ik nog wel van die jongens, maar wist ik dat het gewoon niet ging werken.
Te jong zijn vind ik dan weer een beetje een slap excuus. Daar zit vaak een andere reden achter.
quote:Monkey1992 schreef op 28 januari 2015 @ 17:44:

[...]



Nee, dat niet. Maar ik heb bijvoorbeeld laatst een tijdje getwijfeld, omdat hij mijn eerste vriend is en ik het idee had ervaring te missen (mede door mijn leeftijd, 1 vriend gehad etc.).Als jij en je vriend gelukkig met elkaar zijn, en dan zou hij de enige zijn die je hebt in je leven (of tot je 35e, whatever)...en dan? Is dat erg?
Alle reacties Link kopieren
quote:melissa-x schreef op 28 januari 2015 @ 17:47:

Ik denk dat je er niet zo ingewikkeld over moet denken. Als je iemand echt graag wilt, volg je gewoon je hart en zie je wel hoe het de rest van je leven verder gaat. Redenaties met leeftijd en wel of geen ander gehad hebben zijn niet relevant als je samen aan het genieten bent en niemand anders wilt. Twijfel je wel heel erg, dan is hij misschien niet de Ware...Precies.
Mijn vriend is ook mijn eerste, maar het is echt nog nooit in mij op gekomen om het uit te maken, omdat ik dan iets zou missen ofzo. Hij is een aanvulling op mijn leven, een 'toegevoegde waarde'. Er is dus niks in het leven dat anders zou zijn zonder hem, behalve hem.



Ik denk dat als je dat wel hebt, jullie niet goed genoeg bij elkaar passen of dat een relatie an sich op dit moment in je leven niet is wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, het jong-zijn niet. Maar ik heb vroeger inderdaad een punt achter een 5 jaar durende relatie moeten zetten om erachter te komen dat de wereld groter was dan hij en ik.



Lang niet alle relaties stranden omdat de koek simpelweg op is. En houden van speelt bijna altijd nog een rol. Ik moest gewoon gaan 'avonturieren'. En ja, het liefdesverdriet deed even vreselijk pijn. Maar dat knagende gevoel was vele malen erger.
Alle reacties Link kopieren
Te jong zijn is niet perse een slap excuus hoor. Je kunt ontzettend gek op iemand zijn en een heel fijne relatie hebben gehad, maar je ontwikkelt je, en je partner doet dat ook. Dan kan blijken dat deze relatie niet bestemd is om nog 10 jaar of meer te duren. Dat geeft toch niet?
quote:matroesjka_ schreef op 28 januari 2015 @ 18:10:

Te jong zijn vind ik dan weer een beetje een slap excuus. Daar zit vaak een andere reden achter.



Precies. Als je echt verliefd bent op iemand dan doe je er alles aan om met diegene te zijn en zijn de 'praktische' zaken zoals leeftijd ineens geen issue meer.



Mijn moeder was 14 toen ze verkering kreeg met mijn vader. Inmiddels zijn ze 40 jaar samen. Ik heb haar weleens gevraagd of ze het niet jammer vindt dat ze maar '1 vent heeft gehad in haar leven' en ze gaf eerlijk toe dat ze daar nog niet eerder over nagedacht had. Ze concludeerde dat 1 grote liefde veel meer waard is dan een aantal oppervlakkige relaties en dat het qua levenservaring vrij weinig uitmaakt welke route je op liefdesgebied bewandelt. Uiteindelijk maak je wel zelf de keuze natuurlijk.
quote:Weide schreef op 28 januari 2015 @ 18:23:

Te jong zijn is niet perse een slap excuus hoor. Je kunt ontzettend gek op iemand zijn en een heel fijne relatie hebben gehad, maar je ontwikkelt je, en je partner doet dat ook. Dan kan blijken dat deze relatie niet bestemd is om nog 10 jaar of meer te duren. Dat geeft toch niet?Maar daar heeft leeftijd toch niks mee te maken? Je kunt toch op alle leeftijden uit elkaar groeien? ;)
quote:Dorrina schreef op 28 januari 2015 @ 17:48:

Ach lieverd de kans dat dit voor altijd gaat zijn is sowieso heel klein. Zou meer in het moment leven.

Huh, waarom dat?



Ik heb mijn man al sinds mijn 16e, ik denk dat wij eerlijk gezegd een grotere kans hebben om samen de 80 te halen dan veel anderen.
quote:melissa-x schreef op 28 januari 2015 @ 17:47:

Ik denk dat je er niet zo ingewikkeld over moet denken. Als je iemand echt graag wilt, volg je gewoon je hart en zie je wel hoe het de rest van je leven verder gaat. Redenaties met leeftijd en wel of geen ander gehad hebben zijn niet relevant als je samen aan het genieten bent en niemand anders wilt. Twijfel je wel heel erg, dan is hij misschien niet de Ware...Dat dus. En zo is het bij ons ook gegaan, ookal waren we jong. Dat ging vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 28 januari 2015 @ 18:04:

Er bestaan diverse soorten en gradaties "houden van". En waar je over tien jaar behoefte aan hebt, kan je totaal niet voorspellen. En dan blijft over dat je heel veel van iemand kan houden, op je eigen, nog onvolwassen manier, maar toch ook heel graag nog veel ervaringen wil opdoen.Onvolwassen valt in haar geval wel mee, als ze dit jaar 23 wordt.
Voordat ik mijn man leerde kennen had ik een ander los-vast vriendje. Toen waren we beiden nog te jong. Veel te jong. Hij was nog een jaar jonger dan ik. we waren nog lang niet toe aan iets vasts. 3 Jaar later leerde ik mijn man kennen met wie het nu al 17 jaar goed gaat;-). Maar dat vriendje, ben ik nooit helemaal vergeten, en hij mij ook niet. We betekenen nog steeds veel voor elkaar, en zijn nog steeds vrienden. Ik denk wel dat als ik mijn man niet was tegengekomen en wij elkaar hadden ontmoet in een latere levensfase dat daar best een goede relatie uit had kunnen komen. Maar t leven loopt zoals het loopt en ik ben heel gelukkig met mijn man, en gelukkig dat ik hem nog als vriend heb. (geheel platonisch by the way)
quote:melissa-x schreef op 28 januari 2015 @ 18:36:

[...]





Onvolwassen valt in haar geval wel mee, als ze dit jaar 23 wordt.Nou idd.
Alle reacties Link kopieren
Ik leerde mijn man kennen toen ik 13jaar was, hij was 18/19jaar.

Op dat moment was het nog 'te vroeg'.



Een paar jaar later liepen wij elkaar weer tegen het lijf. Op dat moment zaten wij verstandelijk wel op een gelijkwaardig niveau, toen had de relatie ook kans van slagen.



Dus m.i. kan het best dat je elkaar te vroeg bent tegengekomen. Als wij destijds het toch hadden geprobeerd was het geheid mis gelopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven