Kwetsende opmerkingen, relatie beeindigen?

30-09-2014 22:05 434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik wil graag even mijn hart luchten en jullie kijk hierop horen. De laatste dagen hebben mijn vriend en ik steeds vaker ruzie. Dit is in de afgelopen jaren wel vaker voorgekomen. Het leek de laatste tijd beter te gaan, tot nu.



Ik ben alles op een rij aan het zetten en kom tot de conclusie dat het misschien beter is om met deze relatie te stoppen. Dit heb ik weleens eerder gedacht maar toch maar doorgegaan, ook omdat we 2 jonge kindjes hebben. Als we geen kinderen hadden kan ik niet zo zeker zeggen of we nog samen zouden zijn, waarschijnlijk niet.



Er zijn weer kwetsende, neerbuigende dingen door hem gezegd. Zoals dat ik niks uitvoer o.a. in het huishouden en dat ik altijd met mijn luie reet op de bank lig. Wat totaal niet waar is. Ik werk parttime, de dagen dat ik thuis ben ben ik druk met de kinderen (ze zijn nog erg jong) en het huishouden. Daarnaast volg ik nog een WO opleiding. Ik vind het erg kwetsend om te horen dat de persoon waarmee ik samenleef zo over me denkt. En dat zet mij aan het denken: wil ik zelf nog wel met iemand verder die mij zo ziet?



Ik zal even wat meer over hem vertellen om het verhaal wat completer te krijgen. Hij is nogal apart. Heel lief en betrokken naar de kinderen toe. Een beetje té soms, in de zin van dat hij mij en anderen vertelt hoe we met ze om moeten gaan. Hij wil de regie overduidelijk in handen houden en mij vertellen wat ik wel en niet moet doen thuis. Hij is erg serieus, weinig/geen humor of spontaniteit. Hij heeft geen sociaal leven, alleen zijn werk, geen hobby's of vrienden. Zijn gezin staat op 1, in ieder geval de kinderen dan.



Prima, ook al passen niet al deze eigenschappen bij mij. Waar ik vooral mee zit zijn de uitspraken die hij over mij doet. Ik vind ze heel neerbuigend, kwetsend en totaal niet waar. Hij zegt het niet in woede maar meent het ook echt. Wat ik des te erger vind.



Wat vinden jullie van deze opmerkingen, als je partner dit tegen je zou zeggen? Wat zou je hiermee doen, overwegen de relatie te beëindigen (ook als er 2 jonge kindjes in het spel zijn)?
Alle reacties Link kopieren
Denk jij dat er nog iets inde relatie te verbeteren is? Eventueel via relatietherapie?

Zo nee, dan heb je een aantal opties:

- zo doormodderen en kijken waar en wanneer het schip strandt;

- relatie ontbinden;

- emotioneel de relatie ontbinden, dat wil zeggen een verstandshuwelijk. Niet meer samen slapen, functionele afspraken etc.
Alle reacties Link kopieren
Boezeboe..ok ik kan niet spellen



Je ex klinkt als iemand die hoog zou scoren in de test kenmerken van een anti-sociale persoonlijkheid.

Een van de artsen op mijn werkt zegt dat zeker 1 op de 50 mensen hoog scoort op deze schaal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 15 januari 2015 @ 20:28:

Boezeboe..ok ik kan niet spellen



Je ex klinkt als iemand die hoog zou scoren in de test kenmerken van een anti-sociale persoonlijkheid.

Een van de artsen op mijn werkt zegt dat zeker 1 op de 50 mensen hoog scoort op deze schaal.



Wat het precies is interesseerd me niet zo. Ben vooral blij dat ik er vannaf ben.

Anti-sociaal, ik weet het niet hoor. Hij is zich volgens mij juist supergoed bewust wat hij met welk gedrag voor elkaar krijgt. En wanneer welk gedrag wel en niet door de beugel kan. In gezelschap deed hij nooit neerbuigend, dan was hij leuk gezellig. Mijn omgeving liep met hem weg.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:autumnfall schreef op 15 januari 2015 @ 19:41:

[...]





Hij praat nooit over dingen. Ik ben ook iemand die veel nadenkt over het leven en hoe andere mensen denken en zich voelen. Ik heb hem regelmatig gevraagd hoe hij de dingen ziet en over onze relatie denkt. Ook als ik aangaf dat ik twijfels heb of het niet lekker vind gaan. Hij zegt dan altijd dat hij blij is met mij en zijn gezin en dat er altijd ups en downs zijn bij iedereen maar hij lijkt nergens last van te hebben en voelt zich niet ongelukkig. Hij zegt dat hij onze relatie en mij leuk vindt, wat me vaak verbaasd want ik merk er op bepaalde momenten weinig van en ik zie en voel dat heel anders.





hij is ook tevreden.



Mannen denken simpel

Baan: check

Rekeningen betaald : check

Eten aanwezig: check

Kan ik doen wat ik wil :check

Vrouw en kinderen aanwezig : check



Alles afgevinkt , dus ik ben gelukkig



Maar dit ga jij niet trekken , je kunt een relatie niet van één kant handhaven.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
De grap vind ik vooral dat jij hier in het topic op je kop krijgt dat je overweegt weg te gaan en dat niet mag voor de kindertjes. Terwijl hij toch ook echt de relatie verkloot. Prima dat hij lief is tegen de kinderen, maar het is niet alsof wanneer jij besluit er echt tabak van hebt, dat jij dan de spelbreker bent. dat is hij al jaren met zijn denigrerende opmerkingen. En alsof dat zo hiep hoi is voor kinderen om te zien.



Het erge is dat je zo aan jezelf gaat twijfelen. Omdat je misschien ook wel eens knorrig terug doet. Dat vond ik dan van mezelf heel erg en dat ik er toch ook schuld aan had. Waarbij ik dan even vergat dat hij daarvoor totaal onredelijk uit zijn slof was geschoten omdat de boiler het niet deed. dat was dan zgn mijn schuld. Op een gegeven moment weet je niet meer wat je moet doen. Lief zijn maakt niet uit, vervelend terug doen maakt niet uit. Dan is hij weer eens een paar dagen charmant en is het toch ook best leuk. Maar ondertussen toch een knagend gevoel en wachten tot de volgende lading stront om niks wordt gestort.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2015 @ 20:00:

[...]





Deze man neemt je niet serieus. Zolang de dingen gaan zoals hij wil is hij aardig, zo niet dan gaat hij kattig doen en neerbuigend om zijn zin te krijgen. Wat een lul. Geen goede vader als hij zo neerbuigend doet over de moeder van zijn kinderen.Precies zoals je het zegt, zolang het gaat zoals hij het wil dan kan hij aardig doen en anders idd kattig en neerbuigend. Ik ben dat gedrag ook spuugzat.
Alle reacties Link kopieren
Het is vooral een egocentrische man. Hij vind het prima zo, dus geen reden tot veranderen. Op de momenten dat jij wel verandering wil gaat hij in verzet en doet hij vervelend. Omdat jij dat niet wil (wat ik heel normaal vind) schik je in en voel je je daar ook weer lullig onder. Been there done that (zonder kids dat wel).



Succes er mee. Ik vind het in ieder geval niet gek dat je er klaar mee bent. Iedereen heeft een grens van neerbuigendheid en bullebakken tolereren en die ben jij aan het bereiken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2015 @ 20:04:

[...]





Dat is dus een misvatting over zulke mannen dat hij onzeker zou zijn. Zulke mannen doen dit om te krijgen wat ze willen. Ze zullen er geen plezier in scheppen, maar door wisslend aardig te zijn en wisselend op je af te geven krijgen ze wat ze willen hebben: Dat het precies zo gaat als zij zeggen. De vrouw is verward, loopt op haar tenen. Zolang ze doet wat hij wil kan hij aardig en leuk zijn, zodra dat niet het geval is voert hij de spanning op om het alsnog te krijgen.



Tenzij hij ook zo lullig doet als er relatief onbekenden bij zijn, dan heeft hij echt een probleem, maar als hij alleen maar chaggo tegen je doet waar andren niet bij zijn weet hij donders goed dat het kutgedrag is. Wat geoordloofd is bij jou om je in het gareel te houden. Klinkt misschien wat overdreven, maar zo werkt het bij sommige egocentrische mensen.



Hij vertoont ook apart gedrag als er anderen bij zijn, niet die extreme buien die hij tegen mij heeft. Maar hij mag mijn ouders volgens mij niet zo en als ze hier waren dan zat hij er wel bij maar zei amper wat en zat ongezellig te wezen terwijl ik en mijn ouders leuk aan het kletsen en lachen waren. Heel ongemakkelijk, ik had dan liever dat hij er niet bij zat, dan was het altijd veel leuker. Dat zegt ook wel iets. Mijn ouders vinden hem een goede vader voor de kinderen, in het begin was hij dit niet want hij kon echt niks. Maar ik moet zeggen hij is wel goed in zijn vaderrol gegroeid maar dat is dan helaas ook het enige. Voor mij vinden ze hem niet zo passend, ja geef ze eens ongelijk. ;)



Helaas wist ik dit allemaal niet voordat ik er aan begon met hem. Ik was meteen zwanger en toen hebben we ervoor gekozen om samen ervoor te gaan. Als ik niet zwanger was geweest had ik (waarschijnlijk) al lang de relatie beëindigd.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2015 @ 20:25:

[...]





Ik had een soort van dit soort partner. Het was leuk als hij bepaalde dat het leuk was. Maar soms kreeg ik onverwacht een sneer. Als ik vrolijk was moest er een kutoprmerking komen. En ik gaf mezelf de schuld. ik was zo'n vrouw 'die het zich liet gebeuren, toch'? En eigen schuld en zo.

Tot ik realiseerde dat hij gewoon geen empathie op kon brengen voor mij. Hij was charmant als het hem uitkwam om te krijgen wat hij wilde. Lukte dat niet, dan was hij een bullebak. Dat kwam ineens, zo na een half jaar opzetten. Daarvoor had ik het niet aan zien komen. Dus duurde het ook een tijd voordat ik door had hoe de vork in de steel zat (ook al heb ik uren zo niet dagen zitten punniken met gedachtes of ik het allemaal niet had moeten zien aankomen. en og ik niet gek was)

.

Als ik ergens over wilde praten (dat ik het niet leuk vond als hij neerbuigend vertelde dat ik de pan verkeerd had afgewassen) was het niet belangrijk of mijn probleem. En ach, hij werkte toch ook hard? Hij was vast gestressed. Nu zie ik in dat een man die 'gewoon' gestressed was misschien zijn excuses aan had geboden na afloop. Ipv een 'dat is dan jouw probleem'. Hij heeft nooit nooit nooit sorry gezegd voor zijn kutopmerkingen.



Als hij beloofd had iets te doen zei hij later doodleuk: "Waar heb je het over?"



Op een gegeven moment draaide het zelfs zo dat hij me belachelijk maakt omdat ik met roken was gestopt. Ik was nu zogenaamd verslaafd aan de gedachte dat ik niet rookte.



Affijn, er mee stoppen (met de man..) was moeilijk, juist omdat hij ook vaak leuk kon zijn. Nu zie ik dat hij niet echt van mij hield maar van het idee dat ik zijn vriendin was. Een partner waarmee je als twee volwassen mensen overlegt over dingen, was ik niet. Ik had inbreng in de relatie zolang het hem uitkwam (dan was hij lief. en oh wat een vleiende woorden had hij dan voor me. Ik was de mooiste, de bijzonderste etc). (De andere tactiek was trouwens mij straal negeren, ipv neerbuigend doen).



Op het laatst volede ik me als een valsgemaakte hond die niet meer wist hoe ze moet reageren en bijna niks meer durfde te vragen uit angst voor een bullebak uitbarsting (wat natuurlijk ook weer op commentaar kwam te staan. Ik moest eens wat meer initiatief tonen. Initiatief dat volledig willekeurig soms werd afgeschoten..soms ook niet).



Ik had zoveel geprobeerd. Begrip opbrengen, lief zijn, boos worden, zijn chagerijnigheid negeren etc. Hielp allemaal geen donder. Nu ben ik gelukkig van hem af en zie ik dat ik na 5 jaar het probleem bij mezelf te hebben gezocht ik hem eindelijk kan zien voor wat hij is: Iemand die vooral bezig is met de dingen te krijgen zoals hij ze wil. Goedschiks of kwaadschiks. .



Wat een nare relatie ook, maar goed dat je daar van af bent. Ik zit er nog middenin helaas. Ik herken heel veel in wat je schrijft. Hier is het ook precies dat hij bepaald wanneer het leuk is/mag zijn. Ik merk vaak als ik vrolijk ben dat hij dit dan niet wil. Zoals tijdens het eten met de kinderen was ik aan het lachen met de oudste, nee dat mag niet volgens hem want we zijn aan het eten. Dat zegt hij dan ook zo tegen mij. Ik mag niet praten en lachen met de kinderen tijdens het eten. Hij zegt mij heel vaak wat ik wel en niet mag doen met de kinderen. Ik heb ook weleens gezegd, hallo ik ben hun moeder!!



Ik weet dat ik niet gek ben want het valt andere mensen ook op en die hebben er weleens wat over gezegd tegen mij. Zijn zusje en mijn moeder zeiden dat hij helemaal op de kinderen gefixeerd is en een controlfreak. Hij vertelt hun ook hoe ze met onze kinderen om moeten gaan. Ik doe dit niet want dat kunnen ze zelf wel bepalen. Ik vind dat heel raar gedrag.



Hier is het ook altijd mijn probleem, mijn schuld. Dat hij boos wordt om iets is altijd omdat ik iets heb gedaan of niet heb gedaan. Ik kan er niet meer tegen en ik wil het ook niet eens meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:foeksia72 schreef op 15 januari 2015 @ 20:28:

Denk jij dat er nog iets inde relatie te verbeteren is? Eventueel via relatietherapie?

Zo nee, dan heb je een aantal opties:

- zo doormodderen en kijken waar en wanneer het schip strandt;

- relatie ontbinden;

- emotioneel de relatie ontbinden, dat wil zeggen een verstandshuwelijk. Niet meer samen slapen, functionele afspraken etc.



Nu ik hier schrijf en weer denk over alle dingen die hij heeft gezegd en hoe hij mij behandelt wil ik niet eens meer verder. Ik ben er helemaarel klaar mee.



- zo doormodderen en kijken waar en wanneer het schip strandt is niet echt een optie. Althans daar ben ik al een tijd mee bezig en volgens mij ben ik aan het wachten tot het schip strandt maar moet ik zelf de zeilen bij gaan zetten.



- relatie ontbinden, lijkt me een goede optie (met alle gevolgen van dien)



- emotioneel de relatie ontbinden, heb ik grotendeels al gedaan. We slapen vaak niet meer samen vanwege mij gesnurk of hij valt op de bank in slaap. De rest zou geregeld kunnen worden maar ik weet niet of dit is wat ik wil. Ik denk dat ik er dan nog liever helemaal van af ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 15 januari 2015 @ 20:28:

Boezeboe..ok ik kan niet spellen



Je ex klinkt als iemand die hoog zou scoren in de test kenmerken van een anti-sociale persoonlijkheid.

Een van de artsen op mijn werkt zegt dat zeker 1 op de 50 mensen hoog scoort op deze schaal.



Oh ja ik weet bijna wel zeker dat hij dit is. Hij heeft geen sociaal leven, geen vrienden, geen sport/hobby, alleen ons. Nou is dat niet zo heel gek want ik moet eerlijk zeggen dat ik dit zelf ook niet heb.



Hij heeft, voordat hij mij leerde kennen, jaren alleen gewoond en had geen contact met anderen. Hij ging alleen naar zijn werk en in de weekenden/vakanties zat hij altijd alleen te gamen.



Hij is geen gezelligheidsmens. Hij kan niet leuk kletsen, lachen, etc. Niet met mij maar met niemand. Dus ja het zou me niet verbazen.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2015 @ 20:36:

[...]





Wat het precies is interesseerd me niet zo. Ben vooral blij dat ik er vannaf ben.

Anti-sociaal, ik weet het niet hoor. Hij is zich volgens mij juist supergoed bewust wat hij met welk gedrag voor elkaar krijgt. En wanneer welk gedrag wel en niet door de beugel kan. In gezelschap deed hij nooit neerbuigend, dan was hij leuk gezellig. Mijn omgeving liep met hem weg.Bij mijn vriend is dit anders, mijn omgeving (ouders in mijn geval) lopen zeker niet met hem weg. Zo geweldig vinden ze hem niet, hij praat ook nooit leuk met ze als ze er zijn. Ik vind het sowieso niet goed in communicatie, met niemand. Ja ik zou wel zeggen dat hij anti-sociaal is maar ja dat maakt verder ook niet uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 15 januari 2015 @ 21:14:

[...]





hij is ook tevreden.



Mannen denken simpel

Baan: check

Rekeningen betaald : check

Eten aanwezig: check

Kan ik doen wat ik wil :check

Vrouw en kinderen aanwezig : check



Alles afgevinkt , dus ik ben gelukkig



Maar dit ga jij niet trekken , je kunt een relatie niet van één kant handhaven.Ik wou dat ik een man was. ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2015 @ 21:26:

De grap vind ik vooral dat jij hier in het topic op je kop krijgt dat je overweegt weg te gaan en dat niet mag voor de kindertjes. Terwijl hij toch ook echt de relatie verkloot. Prima dat hij lief is tegen de kinderen, maar het is niet alsof wanneer jij besluit er echt tabak van hebt, dat jij dan de spelbreker bent. dat is hij al jaren met zijn denigrerende opmerkingen. En alsof dat zo hiep hoi is voor kinderen om te zien.



Het erge is dat je zo aan jezelf gaat twijfelen. Omdat je misschien ook wel eens knorrig terug doet. Dat vond ik dan van mezelf heel erg en dat ik er toch ook schuld aan had. Waarbij ik dan even vergat dat hij daarvoor totaal onredelijk uit zijn slof was geschoten omdat de boiler het niet deed. dat was dan zgn mijn schuld. Op een gegeven moment weet je niet meer wat je moet doen. Lief zijn maakt niet uit, vervelend terug doen maakt niet uit. Dan is hij weer eens een paar dagen charmant en is het toch ook best leuk. Maar ondertussen toch een knagend gevoel en wachten tot de volgende lading stront om niks wordt gestort.Oh weer zo herkenbaar. Iedere keer als jij iets verteld over een voorval in de relatie met je ex moet ik aan een voorval bij ons denken. Hij zei laatst nog dat ik zijn computer stukgemaakt heb, het aan/uit knopje ervan. Toen ik bij hem kwam wonen deed dat knopje het al niet goed, je moest het met een stift indrukken, zodat de computer aansprong. Opeens werkte dat niet meer en deed hij niks meer. En dat zou ik gedaan hebben omdat ik rond diezelfde tijd daar ben komen wonen! Ik heb niks anders met die computer gedaan dan hij ook altijd deed! En zo heb ik volgens hem nog veeeel meer dingen stukgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2015 @ 20:36:

[...]





Wat het precies is interesseerd me niet zo. Ben vooral blij dat ik er vannaf ben.

Anti-sociaal, ik weet het niet hoor. Hij is zich volgens mij juist supergoed bewust wat hij met welk gedrag voor elkaar krijgt. En wanneer welk gedrag wel en niet door de beugel kan. In gezelschap deed hij nooit neerbuigend, dan was hij leuk gezellig. Mijn omgeving liep met hem weg.

Het is een mooi woord voor iemand met trekken van een psychopaat (ik zeg niet dat ie er 1 is) dus iemand die leert om sociale situaties te manipuleren maar die eigenlijk in en in gemeen is en gewetenloos (iemand die anderen pest omdat hij dat leuk vindt niet omdat hij zich minderwaardig voelt).



Idd goed dat je er vanaf bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2015 @ 21:32:

Het is vooral een egocentrische man. Hij vind het prima zo, dus geen reden tot veranderen. Op de momenten dat jij wel verandering wil gaat hij in verzet en doet hij vervelend. Omdat jij dat niet wil (wat ik heel normaal vind) schik je in en voel je je daar ook weer lullig onder. Been there done that (zonder kids dat wel).



Succes er mee. Ik vind het in ieder geval niet gek dat je er klaar mee bent. Iedereen heeft een grens van neerbuigendheid en bullebakken tolereren en die ben jij aan het bereiken.Die grens heb ik lang geleden al bereikt maar geprobeerd er niet teveel op te focussen voor de kinderen en omdat ik niet weet hoe ik het allemaal ga doen. Maar door ieder nieuw voorval kom ik nu op het punt dat ik gewoon echt niet meer kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 15 januari 2015 @ 22:01:

[...]



Het is een mooi woord voor iemand met trekken van een psychopaat (ik zeg niet dat ie er 1 is) dus iemand die leert om sociale situaties te manipuleren maar die eigenlijk in en in gemeen is en gewetenloos (iemand die anderen pest omdat hij dat leuk vindt niet omdat hij zich minderwaardig voelt).



Idd goed dat je er vanaf bent.





Bij de mijne was het geloof ik vooral heel erg vinden dat alles om hem draaide. In het begin niet, toen moest ik natuurlijk eerst gepaaid worden en dat kan hij goed. Zo krijgt hij ook veel gedaan in winkels en ik denk ook wel dat hij het op zich leuker vind om aardig te doen dan vervelend. Hij haalt geen plezier uit het vervelend doen. Maar hij doet het om zijn zin te krijgen en dat krijgt hij ook vaak. Hij kon ook soms heel vervelend doen tegen iemand in de winkel. Ik weet nog hoe verbaasd ik was toen ik dat meemaakte. Hoe kon zo'n leuke vent zich als zo'n eikel gedragen? En zich er niet voor schamen?



Maar dat is heel lang mijn verwarring geweest. Iemand die zo leuk kán zijn doet zo eikelig soms (maa niet altijd). Waarom waarom waarom? Pas toen ik doorhad dat het om hem draaide allemaal en wat hij wilde, toen kon ik het plaatsen. Hij zei ook dat hij van me hield maar hij hield vooral van het idee van mij als vriendin en ik moet dan precies zo zijn dat hij geen 'last' van me had (dus niet iets anders willen).

Maar goed, daarvoor heb ik het zo lang bij mezelf gezocht en 'ik ben toch ook niet de makkelijkste' etc. En wat je jezelf allemaal niet wijs kan maken.



Het is gewoon heel verwarrend samenleven met iemand die constant kan veranderen. Waarvan je maar moet afwachten of het dit keer leuk is (en je je vastklampt aan elk leuk momentje) Daarom zei ik ook dat ik me een vals hondje voelde, eentje die nergens meer normaal op kon reageren.



Het gekke is dat nu ik het patroon doorzie er niet eens meer verdrietig om ben, eerder opgelucht dat de verwarring voorbij is. Ik voel me ook geen slachtoffer of zo hoor. Maar ben echt helemaal klaar met dat gedoe van 'je leert mensen hoe je met je om mogen gaan' en 'je eigen aandeel zoeken'. Ik heb me rotgezocht een paar jaar lang naar wat ik 'fout' deed! Het is gewoon geen partnerschap als de ander alleen maar zijn eigen andeel belangrijk vind.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:autumnfall schreef op 15 januari 2015 @ 22:00:

[...]





Oh weer zo herkenbaar. Iedere keer als jij iets verteld over een voorval in de relatie met je ex moet ik aan een voorval bij ons denken. Hij zei laatst nog dat ik zijn computer stukgemaakt heb, het aan/uit knopje ervan. Toen ik bij hem kwam wonen deed dat knopje het al niet goed, je moest het met een stift indrukken, zodat de computer aansprong. Opeens werkte dat niet meer en deed hij niks meer. En dat zou ik gedaan hebben omdat ik rond diezelfde tijd daar ben komen wonen! Ik heb niks anders met die computer gedaan dan hij ook altijd deed! En zo heb ik volgens hem nog veeeel meer dingen stukgemaakt.



Het klinkt naar mijn ex.

Die verzint ook altijd van die achterlijke dingen.

Het nadeel daarvan is dat ze vooral onze zoon als wapen inzet.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond is er iets ergs gebeurd. We hebben de avond apart doorgebracht, hij in de woonkamer en ik in onze slaapkamer. Totdat hij naar bed wou, hij deed alsof er niks aan de hand was met een hele arrogante houding en zei dat hij naar bed wou, met andere woorden of ik daar weg wou gaan. Het ging op zo'n nare manier, zoals hij alles doet. We kregen een woordenwisseling waarop hij de deur in mijn gezicht smeet, echt letterlijk, en toen ik die weer opendeed werd ik weggeduwd zo hard dat ik viel. Daar lag ik dan op de vloer...



Vervolgens stortte ik in, ik was zo overstuur en kreeg een soort van hyperventilatie aanval. Mijn ex/vriend heeft 112 gebeld en de ambulance laten komen. Ik wou het niet maar die vrouw aan de lijn stond er op dat er iemand zou komen. Ze hebben mij gecheckt, alles gemeten en met mij gepraat. Ik heb ze verteld wat er is gebeurd. Ze vroegen of ze de politie moesten bellen en of ik aangifte wil doen. Ook vroegen ze of ik ergens heen kan of dat ik mijn vader moest bellen of hij wou komen. Door dit voorval hebben ze ook een melding gedaan bij het meldpunt kindermishandeling waarvan ik erg schrok. De kinderen sliepen en hebben hier niks van meegekregen, mijn vriend zou hun nooit iets doen. Ik zag al de ergste scenario's voor me maar ze zeiden dat het een protocol is.



Ik voel me verschrikkelijk nu, het was een hele nare avond/nacht. Ook erg weinig geslapen en vanmorgen er weer heel vroeg uit om met het 'gewone' leven verder te gaan. Ik denk dat ik langzaam maar moet gaan kijken naar een ander huis en alles gaan regelen...
Tijd om maar eens stappen te ondernemen , niet? Dit gaat van kwaad tot erger. Ga weg. Kom tot rust. Je hoeft niet meteen te scheiden. Maar neem afstand.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gelukkig niet getrouwd. Ik ben momenteel zelfs naar huuwoningen aan het kijken. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik het financieel ga doen. Een beetje huis is minimaal 600/700 euro en dan komt alles er nog bij. Ik werk 3 dagen in de week, heb 2 kinderen ( en 2 honden) die ik moet onderhouden. Ik ben ook bezig met een baan voor 32 uur per week. De vacature is voor 40 uur maar dat is mij echt teveel, ik wil ook nog tijd met mijn kinderen door kunnen brengen. Eigenlijk vind ik 24 uur per week werken al maximaal maar als ik alleenstaande moeder wordt zal dat lastig zijn denk ik. Met 32 uur werken is het ook lastig want dan komt er een dag kinderopvang bij voor beide kinderen oftewel 650 euro per maand bij de 650 euro op die we al kwijt zijn. 1300 euro aan kinderopvang per maand pffff.
Alle reacties Link kopieren
quote:autumnfall schreef op 16 januari 2015 @ 08:48:

Gisteravond is er iets ergs gebeurd. We hebben de avond apart doorgebracht, hij in de woonkamer en ik in onze slaapkamer. Totdat hij naar bed wou, hij deed alsof er niks aan de hand was met een hele arrogante houding en zei dat hij naar bed wou, met andere woorden of ik daar weg wou gaan. Het ging op zo'n nare manier, zoals hij alles doet. We kregen een woordenwisseling waarop hij de deur in mijn gezicht smeet, echt letterlijk, en toen ik die weer opendeed werd ik weggeduwd zo hard dat ik viel. Daar lag ik dan op de vloer...



Vervolgens stortte ik in, ik was zo overstuur en kreeg een soort van hyperventilatie aanval. Mijn ex/vriend heeft 112 gebeld en de ambulance laten komen. Ik wou het niet maar die vrouw aan de lijn stond er op dat er iemand zou komen. Ze hebben mij gecheckt, alles gemeten en met mij gepraat. Ik heb ze verteld wat er is gebeurd. Ze vroegen of ze de politie moesten bellen en of ik aangifte wil doen. Ook vroegen ze of ik ergens heen kan of dat ik mijn vader moest bellen of hij wou komen. Door dit voorval hebben ze ook een melding gedaan bij het meldpunt kindermishandeling waarvan ik erg schrok. De kinderen sliepen en hebben hier niks van meegekregen, mijn vriend zou hun nooit iets doen. Ik zag al de ergste scenario's voor me maar ze zeiden dat het een protocol is.



Ik voel me verschrikkelijk nu, het was een hele nare avond/nacht. Ook erg weinig geslapen en vanmorgen er weer heel vroeg uit om met het 'gewone' leven verder te gaan. Ik denk dat ik langzaam maar moet gaan kijken naar een ander huis en alles gaan regelen...Ik zou het snel doen, niet langzaam.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ah goed, je bent al wezen kijken. Is er geen familie waar je terecht kan met de kinderen tijdelijk?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Jeetje autumnfall wat erg. Ik zou alles in het werk zetten om zo snel mogelijk weg te zijn uit deze situatie. Dit had zomaar veel erger kunnen aflopen. Wie kun je inschakelen om je te helpen?
Alle reacties Link kopieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven