Lange afstandsrelatie

28-05-2016 10:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik vraag me af hoe andere Viva-leden omgaan met hun lange afstandsrelatie.



Hoe doen jullie dit qua afspreken, contact houden enzovoort? En werkt dit voor jullie qua toekomstperspectief?





Ikzelf woon ongeveer twee uur treinen van mijn vriendin vandaan, we proberen elke week af te spreken en appen/bellen tussendoor.
Wish you were beer
Contact via de app. Probeer zo gewoon mogelijk met elkaar om te gaan. Dus even goedemorgen zeggen. Kleine gedachten die in je opkomen delen met elkaar.

Vragen wat je moet eten vanavond als je in de super staat.

Op die manier blijf je betrokken in elkaars leefwereld en leer je elkaar steeds beter kennen.
Wij wonen 150km uit elkaar en zien elkaar 5 dagen per week of zo. Hebben wel beiden een auto. Weekenden brengen we altijd samen door (van donderdag of vrijdag tot maandagmorgen) en vaak zijn we dinsdag/woensdagavond ook bij elkaar. Bellen doen we nooit, als we niet samen zijn chatten we even voor het slapen gaan, en soms overdag.
Alle reacties Link kopieren
Twee uur treinen vind ik geen long distance. Ben eerder vier uur vliegen gewend geweest en dit heeft zes jaar geduurd. Met heel veel plezier.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik vliegen/varen de hele wereld over voor werk. Dus tja, regelmatig is de afstand een halve wereldbol. Hoe we dat doen, appen/skypen/bellen/mailen en tja, als we de mogelijkheid hebben vliegt de een naar de ander om even hoi te zeggen.



Wat in onze relatie een goede basis is om elkaars leefwereld te kennen en te begrijpen. We weten van elkaar wat we doen, met wie we omgaan, en ook als er iets tegen zit hoe erg de ander daarvan kan balen. En duidelijk communiceren. Je kan niet door een telefoon zien dat de ander kut in z'n vel zit en een oppepper nodig heeft. Leer dat dus van elkaar te herkennen door stemgebruik en snelheid van praten en dergelijke.



Succes!
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Vriend en ik zijn al jaren samen. Nu is het maar een uurtje reizen, maar is ook lang 3 uur reizen geweest. In het weekend werk ik, dus we zien elkaar maar 1x per week. En soms ook 2 weken niet. Maar in rustige weken halen we dat ruimschoots in!



We bellen eens per week en appen bijna elke dag wel even. Het is soms lastig, maar als je echt voor elkaar wil gaan is het goed te doen!
Alle reacties Link kopieren
O ik dacht aan iets heel anders met langeafstandsrelatie. Ik moest acht uur vliegen... Maar ik snap dat twee uur met de trein ook best onhandig is.
Vriend en ik woonden 2,5 uur treinen van elkaar en zagen elkaar elke week. Daar tussenin heel veel bellen. Wat bedoel je met toekomstperspectief? Dat is voor iedereen zo verschillend. Dat kun je beter aan jezelf en je vriendin vragen.
Alle reacties Link kopieren
Alles hangt af van je referentiekader. Wat voor de één een lange afstand is, is voor de ander dagelijks woon-werk-verkeer. Maar dat doet niet af aan het gevoel.

Geniet van de momenten dat je wel bij elkaar bent. Zie het al iets speciaals ( = vele malen leuker dan een vriendin op de hoek van de straat, toch? Da's zo burgerlijk... ). Bellen/appen is surrogaat, zie dat als 'het is even niet anders'. Als je liefde puur is, maakt afstand echt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
2 uur trein reizen is voor mij ook geen lange afstandsrelatie. Mijn relatie is 5 uur vliegen en we zien elkaar regelmatig. Contact natuurlijk via de telefoon/skype/etc. Vanaf deze zomer gaan we na 3 jaar eindelijk samenwonen Ik ga naar zijn land toe.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Dat is mijn dagelijkse woon-werkverkeer. Ik heb met mijn baas geen lange afstandsrelatie en hij wil me ook 5 dagen per week zien



Ik heb wel 8 maanden een lange afstandsrelatie gehad (12 uur vliegen). Dat was pittig, zeker met het tijdverschil, dat maakt bellen en skype erg lastig. We zagen elkaar om de anderhalve a 2 maanden. Nu wonen we gelukkig samen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! :-) waar ga je wonen?quote:spinnetje_ schreef op 28 mei 2016 @ 11:53:

2 uur trein reizen is voor mij ook geen lange afstandsrelatie. Mijn relatie is 5 uur vliegen en we zien elkaar regelmatig. Contact natuurlijk via de telefoon/skype/etc. Vanaf deze zomer gaan we na 3 jaar eindelijk samenwonen Ik ga naar zijn land toe.
quote:thewaiter schreef op 28 mei 2016 @ 12:23:

Dat is mijn dagelijkse woon-werkverkeer. Ik heb met mijn baas geen lange afstandsrelatie en hij wil me ook 5 dagen per week zien



Ik heb wel 8 maanden een lange afstandsrelatie gehad (12 uur vliegen). Dat was pittig, zeker met het tijdverschil, dat maakt bellen en skype erg lastig. We zagen elkaar om de anderhalve a 2 maanden. Nu wonen we gelukkig samen.Maar je begrijpt dat zo'n afstand naar je partner icm je eigen werk en de afstand daar naartoe soms best lastig te combineren is? Voor mij is het niet perse de afstand alleen. Maar de afstand in combinatie met de schaarse tijd die je hebt en dan moet je ook nog twee agenda's zien te combineren. Dat gaat simpelweg makkelijker als je op pak 'm beet 15 minuten afstand woont.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn al een flink aantal topics over geweest.

Whatsapp ben ik géén fan van. Waarom niet ff bellen? Of Skype aan.

Wij hebben Skype dus veel aan. Zodra we thuis zijn. Niet om continu achter de comp te zitten maar gewoon om elkaars geluid te horen.

Ik roep auw, hij vraagt wat er is. Bij hem klinkt gerinkel en ik vraag wat hij nou weer laat vallen

We wilden eerst wel gaan samenwonen maar het bevalt eigenlijk wel. Ieder weekend zien we elkaar Nou ja een enkele keer niet omdat er dan iets is. Vakanties ook altijd bij elkaar.

Hier 3.5 uur reistijd. Je kunt een weekend vrij abo nemen en een family pakket oid waardoor je onbeperkt met elkaar kunt bellen.

Toekomst? Dat weet je toch nooit of je nou wel of niet dicht bij elkaar zit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties, fijn om te lezen dat meerdere mensen lange afstand te combineren vinden.



Afstand is voor iedereen anders, ik zou zelf nooit zo snel voor iemand zo 'lang' reizen, bij mijn exen vond ik een uur al een hel zeg maar.



En in het kader van toekomst bedoel ik meer of je dit zou aangaan ivm eventuele toekomstvisies.
Wish you were beer
Een uurtje reizen om je geliefde te zien, dat is toch niet zo lang, vind ik. Zoals anderen ook al zeggen, voor sommigen is dat woonwerkafstand.

Ik vind het zelf eigenlijk niet zo moeilijk om het te combineren qua agenda's. Afhankelijk van wie nog iets sociaals gepland heeft staan in het weekend zitten we bij hem of bij mij. Mocht 1 van ons op zaterdag iets hebben en de ander op zondag, ieder in de eigen omgeving dus, dan rijden we samen op en neer, zijn we zaterdag bij de een en zondag bij de ander.



Qua toekomstvisies, wat bedoel je daar mee? Je wilt allebei niet uit je eigen omgeving vertrekken, bij je familie blijven wonen en zo? Dat is voor ons allebei geen issue. In de toekomst gaan we samenwonen, en daarbij gaan we vooral kijken naar hoe we dat met onze werkzaamheden kunnen combineren. We hebben beiden een eigen zaak, regionaal gebonden, dus dat is wat lastig verhuizen. Daarom hebben we ook geen haast. Waar familie woont maakt ons niks uit. Als we ergens in het midden belanden is voor beiden de reisafstand naar familie 3 kwartier tot een uur.
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 28 mei 2016 @ 12:38:

Wauw! :-) waar ga je wonen?





[...]

Tel Aviv!
Hakuna Matata
Ik denk bij twee uur treinen: woonde hij maar zo dichtbij.



Mijn vriend woont 1500 km hier vandaan in Spanje. We praten elke dag (chat/Facebook) en zien elkaar elke maand.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ex gehad uit Chili en dat was al snel 12 uur vliegen (of meer) en dan nog vanaf het vliegveld 3 uur rijden .. 2,5 jaar volgehouden waarin ik per jaar 1 x naar Chili ging voor 2 maanden en hij andersom naar Nederland. Uiteindelijk waren de cultuur verschillen te groot.



Nu zit m'n vriend afwisselend op de kazerne in den helder terwijl we wonen in het zuiden van het land .. En kunnen we elkaar in die periode enkel in het weekend zien. En ook dat kan voelen als een hele lange afstand haha
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het contact via messenger van Facebook. We bellen nooit hooguit 3 keer gebeurt in 2 jaar tijd. We zien elkaar 36u aan een gesloten wanneer het mogelijk Is. Soms eens per week en soms een maand niet. Afstand + werk zorgt voor veel plannen en reizen. Maar het Is goed te doen. Het Is ook fijn om elkaar te kunnen missen dat maakt elk weer zien weer als een feestje.



Je vroeg ook naar het toekomst perspectief.. Mmm Is er niet, we hebben ons eigen leven en we hebben het leuk samen, het voelt goed, het gaat goed we hebben de afspraak staan dat het plannen niet als verplicht moet voelen. Voor me zelf weet ik wat ik wil, maar voor nu? We zien wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven