Lange relatie loopt niet lekker

24-03-2015 16:45 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee. Nu heb ik zelf een probleem waar ik niet uitkom. Mijn vraag of jullie dit herkennen en advies hebben.



Mijn man en ik zijn beiden midden 40. We zijn ongeveer 20 jaar getrouwd. We houden zielsveel van elkaar en toch loopt de relatie niet lekker.



Het lijkt alsof we de sleur niet kunnen doorbreken. We verschillen erg in karakter. Dat vond ik vroeger juist zo leuk, nu irriteert het mij. Ik wil plannen maken, erop uit, ben onlangs van baan gewisseld. Mijn man daarentegen houdt niet van veranderingen. Het lijkt wel of de afgelopen jaren onze karakters steeds meer gaan botsen. De intimiteit is er nog wel, maar in de slaapkamer spatten de vonken er helaas ook niet echt meer af.



Mijn man wil geen relatietherapie. Daar hebben we het al eens over gehad.



Hoe kunnen we de sleur doorbreken en onze relatie weer nieuw leven inblazen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het gewoon tijd om je oude normen en waarden te herzien??!

Het zijn vaak niet meer dan overtuigingen die jij hebt meegekregen over wat "goed" en "fout/slecht" is.



Wil niet zeggen dat jij levenslang volgens oude conditioneringen hoeft te leven.

Je mag als volwassene je eigen normen en waarden gaan formuleren.

Laat gaan, je doet echt niks verkeerds!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Dank je Suzy! Ik doe mijn best om alles een beetje los te laten.



Als ik mijn posten zo teruglees, lees ik iemand die veel te moeilijk doet. Ik ga komende tijd gewoon genieten van de mooie dingen die mijn pad kruisen.
Het is je gegund!
Haha, wat klinkt dit allemaal heerlijk. Ik zou bijna jaloers worden...
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 26 augustus 2015 @ 23:36:

Miszlady je hebt het best goed gezien. Het is alleen niet zozeer mijzelf bewust straffen, maar gewoon dat ik het eigenlijk niet zo vind kunnen. Mijn ratio, en inderdaad ook mijn normen en waarden, zitten me in de weg. Ik wil fatsoenlijk zijn en dat ben ik nu niet. Zoets....



Ik probeer het wel los te laten hoor en dat lukt ook best aardig. Totdat ik ga nadenken. Maar na zo'n avond als deze, voel ik me zo goed, zoveel vrouw!



Stel dat je nog heel lang met deze leuke man samen bent, valt het dan wel binnen je normen en waarden?

Het is toch niet zo dat je het met iedere man die in je nieuwe huisje iets komt doen, het erg gezellig maakt .
tis goed bedoeld
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 26 augustus 2015 @ 23:36:

haha, hoog tijd t m te vragen . Of in ieder geval te vertellen hoe je over hem denkt.

Had je niet zoiets in de planning deze week?



Volgens mij gaan veel vrouwen de fout in door het initiatief te nemen om meteen een statement te maken als het leuk is. Dit duurt pas 2 maanden of zo, waarom die haast? Stel dat ze het hem verteld en hij krijgt het gevoel dat hij daar zich mee vastlegt of dat hij een belofte moet doen waar hij niet aan toe is dan is dat het einde van iets leuks en prettigs. Het is alsof je één heerlijke fles wijn hebt en je tijdens het drinken alleen denkt dat hij na 5 glazen op is en wat je daarna moet drinken.



Wat als hij wel dikke verkering wil, dan moet je meteen een stap in de toekomst zetten, zitten er verwachtingen aan vast en beloftes, moeten er plannen worden gemaakt en langzaam maar zeker verliest dit zijn magie. Is deze tijd niet de leukste van een eventuele start van een relatie? De spanning, het niet weten, genieten van het samen zijn, alles is dan zo ongecompliceerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niets vragen..gewoon zo doorgaan
Ach, je moet gewoon doen wat goed voelt voor je. Op een gegeven moment wil je toch meer weten, dat lijkt mij ook logisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hoezitdit schreef op 27 augustus 2015 @ 13:22:

Ach, je moet gewoon doen wat goed voelt voor je. Op een gegeven moment wil je toch meer weten, dat lijkt mij ook logisch.Maar niet nu al, eerst genieten en zien waar je uitkomt en niet te snel te veel willen weten dat kan allemaal nog.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo12 schreef op 27 augustus 2015 @ 10:24:

[...]





Volgens mij gaan veel vrouwen de fout in door het initiatief te nemen om meteen een statement te maken als het leuk is. Dit duurt pas 2 maanden of zo, waarom die haast? Stel dat ze het hem verteld en hij krijgt het gevoel dat hij daar zich mee vastlegt of dat hij een belofte moet doen waar hij niet aan toe is dan is dat het einde van iets leuks en prettigs. Het is alsof je één heerlijke fles wijn hebt en je tijdens het drinken alleen denkt dat hij na 5 glazen op is en wat je daarna moet drinken.



Wat als hij wel dikke verkering wil, dan moet je meteen een stap in de toekomst zetten, zitten er verwachtingen aan vast en beloftes, moeten er plannen worden gemaakt en langzaam maar zeker verliest dit zijn magie. Is deze tijd niet de leukste van een eventuele start van een relatie? De spanning, het niet weten, genieten van het samen zijn, alles is dan zo ongecompliceerd.Amen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een goed teken dat jullie samen aan je nieuwe start in je huis aan het werk zijn. Zo wordt het alvast ook een beetje "zijn" huis
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Sweetfirefly Je hebt er nogal vertrouwen in!?



Dubbel: enerzijds wil ik weten wat we hebben, anderzijds niet. Waarom niet? Omdat het dan inderdaad niet meer ongecompliceerd is, omdat het ons beiden zou kunnen claimen en omdat ik bang ben voor zijn reactie.



Waarom wel? Omdat ik nieuwsgierig ben naar zijn reactie en omdat hij me blij maakt.



Vriendinnen hebben 'm vandaag gezien. Geloof dat ze me snappen (ze vinden 'm wat weghebben van de zanger van Rowwen heze. Ik heb geen idee, nooit op gelet)



Hij is wel heel vrolijk vandaag en raakt me steeds aan.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo12 schreef op 27 augustus 2015 @ 10:24:

[...]





Volgens mij gaan veel vrouwen de fout in door het initiatief te nemen om meteen een statement te maken als het leuk is. Dit duurt pas 2 maanden of zo, waarom die haast? Stel dat ze het hem verteld en hij krijgt het gevoel dat hij daar zich mee vastlegt of dat hij een belofte moet doen waar hij niet aan toe is dan is dat het einde van iets leuks en prettigs. Het is alsof je één heerlijke fles wijn hebt en je tijdens het drinken alleen denkt dat hij na 5 glazen op is en wat je daarna moet drinken.



Wat als hij wel dikke verkering wil, dan moet je meteen een stap in de toekomst zetten, zitten er verwachtingen aan vast en beloftes, moeten er plannen worden gemaakt en langzaam maar zeker verliest dit zijn magie. Is deze tijd niet de leukste van een eventuele start van een relatie? De spanning, het niet weten, genieten van het samen zijn, alles is dan zo ongecompliceerd.



Dit dus.

Precies!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 27 augustus 2015 @ 17:24:

Sweetfirefly Je hebt er nogal vertrouwen in!?



Dubbel: enerzijds wil ik weten wat we hebben, anderzijds niet. Waarom niet? Omdat het dan inderdaad niet meer ongecompliceerd is, omdat het ons beiden zou kunnen claimen en omdat ik bang ben voor zijn reactie.



Waarom wel? Omdat ik nieuwsgierig ben naar zijn reactie en omdat hij me blij maakt.



Vriendinnen hebben 'm vandaag gezien. Geloof dat ze me snappen (ze vinden 'm wat weghebben van de zanger van Rowwen heze. Ik heb geen idee, nooit op gelet)



Hij is wel heel vrolijk vandaag en raakt me steeds aan.



Hij maakt je nu al blij!

Hij laat aan alles merken dat ie jou leuk vindt, aanraking zegt veel meer.

Dat jullie elkaar opvreten, nog steeds, en de volgende dag weer, is dat niet (genoeg) om blij van te worden?

Wat zou zijn reactie daaraan kunnen toevoegen?

Wat voegen woorden nou toe, als je het aan alle kanten merkt, dat jullie blij worden van elkaar?

Daar gaat het toch om, de inhoud, wat jullie nu doén samen, samen hebben, de omgang met elkaar die blij maakt?

Waarom toch dat daar een etiketje op moet, wat voegt dat toe, waarom moet dat benoemd worden?

Is het dan "echter", nog meer waard, is dit niet al goed en fijn genoeg?

Het gaat om wat je voelt en hij voelt en dat is nu op dit moment hartstikke goed en fijn en lekker.

Probeer dat nou eens nog lang niet in een hokje te willen vatten of van hem te weten onder welk hokje hij dat plaatst!



Soms is dat nog lang niet te omschrijven, wat je voelt, wees tevreden met dát je dat voelt.

En hij ook.

Willen waar je aan toe bent maakt zoveel voortijdig stuk, haalt nou net het onbevangene eraf.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
ja, heerlijk, TO, blijf vooral luisteren naar je gevoel, daar mee bezig zijn, met je weer volledig vrouw voelen.



onbekommerd van sex genieten, wat zo lang een bezwaard gebied was met veel pijn en verdriet.



juist dat onbekommerd genieten kan belangrijk zijn voor je herstel. ga daar eerst eens lekker een poos mee verder.



wat kun je in alle spontaniteit met je aannemer op dit vlak allemaal nog ontdekken?
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 27 augustus 2015 @ 17:24:

Sweetfirefly Je hebt er nogal vertrouwen in?!



Hij is wel heel vrolijk vandaag en raakt me steeds aan.Jazeker!
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Als ik hem niets vraag over hoe hij denkt over ons, hoe weet ik dan of ik de enige ben? Ik weet dat we die afspraak niet hebben, dus hij kan gewoon seks hebben met andere vrouwen, net zoals ik dat kan hebben met andere mannen. Maar ik moet bekennen dat ik het heel rot zou vinden, uit jaloezie, als hij met andere vrouwen sekst.



Moet ik daar maar gewoon niet bij stilstaan? Hoe zien jullie dat?
quote:RaiderTwix schreef op 27 augustus 2015 @ 20:27:

Als ik hem niets vraag over hoe hij denkt over ons, hoe weet ik dan of ik de enige ben? Ik weet dat we die afspraak niet hebben, dus hij kan gewoon seks hebben met andere vrouwen, net zoals ik dat kan hebben met andere mannen. Maar ik moet bekennen dat ik het heel rot zou vinden, uit jaloezie, als hij met andere vrouwen sekst.



Moet ik daar maar gewoon niet bij stilstaan? Hoe zien jullie dat?Ik denk niet dat hij het doet, hij is nu met jou bezig. Je kan het ook als een cadeau zien. Onverwacht en jullie kunnen allebei kijken hoe het schip strandt.
Schijnbaar ben ik hier de enige die het niet gek vind dat je iets meer wil weten. Want stel dat hij er meerdere op na zou houden (wat ik echt niet denk) dan gok ik erop dat je niet verder met hem zou willen. Als je samen eens praat over belangrijke zaken, dan weet je gelijk hoe je beide erover denkt. Ik denk dat jij je veel rotter zou voelen als later pas zou blijken dat hij heel anders over wezenlijke zaken denkt. En vragen of je exclusief voor hem bent, dat is niet hetzelfde als iemand gelijk het huwelijk in trekken.



Ik zou ook niet een hoeven die het gelijkertijd met anderen doet, dus to, laat je niet gek maken en volg je gevoel.

Wie weet wil hij dolgraag erover praten, maar wacht hij tot jij het initiatief neemt omdat hij jou alle ruimte gunt.
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 27 augustus 2015 @ 20:27:

Als ik hem niets vraag over hoe hij denkt over ons, hoe weet ik dan of ik de enige ben? Ik weet dat we die afspraak niet hebben, dus hij kan gewoon seks hebben met andere vrouwen, net zoals ik dat kan hebben met andere mannen. Maar ik moet bekennen dat ik het heel rot zou vinden, uit jaloezie, als hij met andere vrouwen sekst.



Moet ik daar maar gewoon niet bij stilstaan? Hoe zien jullie dat?Als ik echt verliefd ben of denk te zijn, zou ik het ook heel rot vinden als de betreffende man het ook nog met anderen zou doen (en/of geenszins verliefde gevoelens heeft), cq. zou ik dat graag willen weten, zodat ik een keuze kan maken om door te gaan met het contact of niet. En als ik net uit zo'n situatie/ huwelijk als de jouwe zou komen, vermoed ik dat het allemaal nog wat gevoeliger zou liggen en zou ik op een gegeven moment toch ook wel wat meer willen weten. Wat is er mis mee om tegen hem te zeggen dat je hem leuker dan leuk begint te vinden? Gewoon op een open, leuke manier. Mannen, mensen, die van dergelijke oprechtheid/openheid terugschrikken oid zijn mijn types sowieso niet, en al schrikt hij er niet van terug oid, maar zijn de gevoelens ook niet wederzijds, kan ik dus de keuze maken om er toch mee door te gaan of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er een verschil inzitten of je wil weten of je exclusief seks met elkaar hebt of over gevoelens te beginnen. Ik bedoel het volgende niet beledigend maar in sommige opzichten snap ik best dat sommige mannen beschuldigd worden van bindingsangst want (en ik wist dit oprecht niet) vrouwen hebben een andere logica over ongebonden seks en afspraken hierover.



"Als de gevoelens niet wederzijds kan je elf de keuze maken om er mee door te gaan of niet" is een redenering maar "curiosity killed the cat" ook. Als hij Twix ineens zou confronteren me gevoelens waar ze niet aan toe is dan is de kans ook groot dat zij minder vrij in deze "relatie" staat en het blij ongecompliceerde er van af is. Dan kan hij nog wel denken dat er voor hem wat te kiezen valt maar dat is niet waar. Zij zal dan besluiten of ze het contact langzaam afbouwt of besluit te stoppen omdat ze hem niet wil kwetsen omdat ze zijn gevoelens niet kan beantwoorden.



En zo werkt het dus ook de andere kant op. Jaloezie en angst zijn gekoppeld aan verliefdheid, spanning en seks, als je het één hebt, krijg je automatisch het andere er bij en dat maakt deze periode ook uniek. Door je te uiten verlies je misschien de druk van jaloezie en angst maar de spanning is dan ook weg. Daarnaast vraag ik me af wanneer hij een ander er op na zou moeten houden en hij geniet zo te horen ook enorm van dit alles, om dan altijd weer een uitspraak te willen ontlokken kan ook beledigend zijn voor hem. Hoeveel moet hij nog doen om te tonen dat hij haar heel leuk vindt?
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 27 augustus 2015 @ 20:27:

Als ik hem niets vraag over hoe hij denkt over ons, hoe weet ik dan of ik de enige ben? Ik weet dat we die afspraak niet hebben, dus hij kan gewoon seks hebben met andere vrouwen, net zoals ik dat kan hebben met andere mannen. Maar ik moet bekennen dat ik het heel rot zou vinden, uit jaloezie, als hij met andere vrouwen sekst.



Moet ik daar maar gewoon niet bij stilstaan? Hoe zien jullie dat?



Als ik de aannemer was, en ik zou iets met je willen, ging ik niet met andere vrouwen seksen.

Dat risico zou ik niet willen lopen, om een leuke vrouw te verliezen.
tis goed bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen partypooper zijn, maar je hebt jezelf natuurlijk wel in een lastige situatie gemanoeuvreerd RT.

Door te gaan scharrelen met iemand waarmee je ook nog een zakelijke relatie bent aangegaan en waarvan je nog wel een tijdje 'afhankelijk' zal zijn gezien de klussen die hij voor je uit moet gaan voeren.

Dat hoeft niet per definitie verkeerd te zijn, maar het compliceert wel en je zal er rekening mee moeten houden.



In jouw schoenen zou ik omgang met de aannemer voorlopig nog even ongecompliceerd en luchtig houden. Zeker zolang jullie met deze twee petten te maken hebben. En misschien ook wel omdat het voor jezelf wel eens gezond kan zijn om deze uitdaging aan te gaan: ongebonden genieten zonder labels of voorwaarden.



Later is nog vroeg genoeg. Voor alles.
Alle reacties Link kopieren
Wouw, mooie inzichten van jullie. Ik moet er toch even over nadenken. Voor alles valt wat te zeggen.



De oest is dat ik last heb van jaloerse gevoelens bij het idee dat hij het met een ander doet. En ik vrees dat het voor mij meer dan 'alleen seks' is..... Ik ken mezelf zo helemaal niet: logisch nadenken gaat lastig, mis de grip.



En inderdaad niet slim dat zakelijk en privė door elkaar heenlopen. Aan de andere kant zijn we blijkbaar beide niet sterk genoeg om dat te stoppen of destijds mee te beginnen. Voordeel isnat we elkaar nu lekker veel zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven