Lange relatie loopt niet lekker

24-03-2015 16:45 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee. Nu heb ik zelf een probleem waar ik niet uitkom. Mijn vraag of jullie dit herkennen en advies hebben.



Mijn man en ik zijn beiden midden 40. We zijn ongeveer 20 jaar getrouwd. We houden zielsveel van elkaar en toch loopt de relatie niet lekker.



Het lijkt alsof we de sleur niet kunnen doorbreken. We verschillen erg in karakter. Dat vond ik vroeger juist zo leuk, nu irriteert het mij. Ik wil plannen maken, erop uit, ben onlangs van baan gewisseld. Mijn man daarentegen houdt niet van veranderingen. Het lijkt wel of de afgelopen jaren onze karakters steeds meer gaan botsen. De intimiteit is er nog wel, maar in de slaapkamer spatten de vonken er helaas ook niet echt meer af.



Mijn man wil geen relatietherapie. Daar hebben we het al eens over gehad.



Hoe kunnen we de sleur doorbreken en onze relatie weer nieuw leven inblazen?
Alle reacties Link kopieren
ha! to, je nick staat al symbool voor je metamorfose



van raider naar de nieuwe twix
Alle reacties Link kopieren
Laat ik nu net gelezen hebben dat Twix weer Raider wordt
Alle reacties Link kopieren
Ha ik zie het net pas van Raider en Twix! De gedachte van deze nick was even anders, maar ik kan hier hel wat mee!



Raider staat voor mijn ex-man en ik

Twix staat voor mijn aannemer en ik

Dat Raider nu even on de hoek komt kijken, heet verwerking. Uiteindelijk gaat Twix door!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef het grif toe: ik ben stront verliefd. We zien elkaar morgen. Ik moet me echt bedwingen om vanavond niet bij hem langs te gaan (is nu een beetje laat) en bij hem in bed te kruipen.
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 30 september 2015 @ 21:52:

Ik geef het grif toe: ik ben stront verliefd. We zien elkaar morgen. Ik moet me echt bedwingen om vanavond niet bij hem langs te gaan (is nu een beetje laat) en bij hem in bed te kruipen.



Heerlijk!



Ik moest bij het nieuws dat Twix tijdelijk Raider gaat heten ook meteen aan jou en dit topic denken haha. Mooie vergelijking met die namen!
Alle reacties Link kopieren
leuk! blijf vooral posten erover
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Hier zit ern gelukkig mens! Ik heb een wijntje voor ons ingeschonken. Misschien doen we nog wel een wijntje: hij blijft slapen, dus hoeft niet te rijden! Ik kan er helemaal naar kijken om morgen (vroeg) samen wakker te worden. Heel speciaal (en toch ook weer zo gewoon...).



Hij zit nu lekker in bad (en zingt! ). Het voelt allemaal zo vanzelfsprekend, zo goed!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk RT, ga lekker genieten vanavond / vannacht / morgenochtend en hopelijk daarna nog héél veel keren!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
quote:RaiderTwix schreef op 01 oktober 2015 @ 22:03:

Hier zit ern gelukkig mens! Ik heb een wijntje voor ons ingeschonken. Misschien doen we nog wel een wijntje: hij blijft slapen, dus hoeft niet te rijden! Ik kan er helemaal naar kijken om morgen (vroeg) samen wakker te worden. Heel speciaal (en toch ook weer zo gewoon...).



Hij zit nu lekker in bad (en zingt! ). Het voelt allemaal zo vanzelfsprekend, zo goed!Oh heerlijk, ik zwijmel helemaal weg bij je verhalen. Want ondanks je verdriet is dit toch een van de heerlijkste tijden in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor voor mijn grote roze-wolk-gehalte: wat is samen wakker worden geweldig! We hebben samen ontbeten. Meestal doe ik een boterham in de auto. Vandaag daarom extra vroeg opgestaan. Het was het waard!



En hij snurkt niet! We hebben echt heerlijk geslapen.



Ik zit met een grote glimlach achter mijn bureau!
Alle reacties Link kopieren
Wat geeft een fijne 'relatie' energie hè! Geniet er maar lekker van. Je verdient het.



En het weekend in het vooruitzicht, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
wat fijn! een niet-snurkende man!!!



weer een kwaliteit van hem
Alle reacties Link kopieren
Super dat het zo goed is bevallen
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 02 oktober 2015 @ 09:44:

Sorry hoor voor mijn grote roze-wolk-gehalte: wat is samen wakker worden geweldig! We hebben samen ontbeten. Meestal doe ik een boterham in de auto. Vandaag daarom extra vroeg opgestaan. Het was het waard!



En hij snurkt niet! We hebben echt heerlijk geslapen.



Ik zit met een grote glimlach achter mijn bureau! Wat leuk om te lezen!
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Alle reacties Link kopieren
Oehlala, dat klinkt alsof iemand hier is. Meid, het is je zo gegund, lekker tegen iemand aanliggen die ook al bekend ruikt en je libido tot ongekende hoogte weet op te zwepen. Langzaam maar zeker zullen verleden en toekomst elkaar gaan kruizen en hoe fijn is dat . Je mag je zuivere liefde, die geen slachtoffers heeft gekost, dan afzetten tegen een bitter eind van een onzekere periode en die dan langzaam laten rusten. Gewoon een pijnlijke plek in het verleden die, net als andere pijnlijke gebeurtenissen in je leven, overgaan van zeurende pijn na een gevoelige plek die je liever wil vergeten. Het wordt een gegeven in je leven die pijnlijk was maar je ook veel gebracht heeft en meer dan waar je nog op had durven hopen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Heerlijk wakker aan het worden?
Alle reacties Link kopieren
Wat is dit leuk om te lezen
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me heerlijk! Dat ik me zorgen maakte hoe ik mijn aannemer zou vragen om bij elkaar te slapen... Suf van mij... Ik (oké, ging een beetje lomp) heb maar gewoon donderdagavond gevraagd hoe morgenochtend zijn eitje wilde bij zijn ontbijt. Ik heb hem dus eigenlijk omgekocht met een eitje bij 't ontbijt!



Vanavond geef ik een feestje in mijn huis, gewoon een borrel met vrienden die mij dierbaar zijn. Wordt best druk. Mijn aannemer komt ook (en hoop natuurlijk dat hij blijft slapen). Niet iedereen kent 'm. Ik introduceer 'm denk als 'de aannemer'. Moet ik ook maar even aan hem vragen, wat hij vindt. Da's het voordeel van ouder zijn: mensen begrijpen dat niet aan elke 'relatie' een naam gegeven hoeft te worden, gewoon omdat het er eigenlijk niet toe doet.
Ik zou hem gewoon met zijn voornaam introduceren en het helemaal niet invullen verder.

Veel plezier vanavond!
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo12 schreef op 03 oktober 2015 @ 04:16:

Oehlala, dat klinkt alsof iemand hier is. Meid, het is je zo gegund, lekker tegen iemand aanliggen die ook al bekend ruikt en je libido tot ongekende hoogte weet op te zwepen. Langzaam maar zeker zullen verleden en toekomst elkaar gaan kruizen en hoe fijn is dat . Je mag je zuivere liefde, die geen slachtoffers heeft gekost, dan afzetten tegen een bitter eind van een onzekere periode en die dan langzaam laten rusten. Gewoon een pijnlijke plek in het verleden die, net als andere pijnlijke gebeurtenissen in je leven, overgaan van zeurende pijn na een gevoelige plek die je liever wil vergeten. Het wordt een gegeven in je leven die pijnlijk was maar je ook veel gebracht heeft en meer dan waar je nog op had durven hopen.



Wat schrijf je dat mooi!



RT: veel plezier vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen hoe jullie elkaar steeds beter leren kennen en dat dat heel erg goed bevalt!

Ik denk dat jouw positieve levenshouding er ook debet aan is dat pijn je niet compleet onderuit heeft gehaald en er ruimte bleef om daarnaast ook kansen te zien en aan te nemen om het leven te vieren, als die zich aandienen.

Echt fijn om te lezen hoe het ook kan!



Veel plezier vanavond op je feestje!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier vanavond! Geniet ervan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven