Lange relatie loopt niet lekker

24-03-2015 16:45 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee. Nu heb ik zelf een probleem waar ik niet uitkom. Mijn vraag of jullie dit herkennen en advies hebben.



Mijn man en ik zijn beiden midden 40. We zijn ongeveer 20 jaar getrouwd. We houden zielsveel van elkaar en toch loopt de relatie niet lekker.



Het lijkt alsof we de sleur niet kunnen doorbreken. We verschillen erg in karakter. Dat vond ik vroeger juist zo leuk, nu irriteert het mij. Ik wil plannen maken, erop uit, ben onlangs van baan gewisseld. Mijn man daarentegen houdt niet van veranderingen. Het lijkt wel of de afgelopen jaren onze karakters steeds meer gaan botsen. De intimiteit is er nog wel, maar in de slaapkamer spatten de vonken er helaas ook niet echt meer af.



Mijn man wil geen relatietherapie. Daar hebben we het al eens over gehad.



Hoe kunnen we de sleur doorbreken en onze relatie weer nieuw leven inblazen?
Alle reacties Link kopieren


BgB, ja, dat kan allemaal. Als je moeder Theresa heet.

Wat is er mis met ALLEEN pislink zijn. Dat ligt in mijn beleving meer voor de hand als mijn man me een jaar bedrogen zou hebben. Zeg, de eerst 3-4 maanden. Daarna zal die balans mss ontstaan.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ik heb het idee dat hij zei dat het alleen maar wat seks was en geen liefde, dat is omdat hij hoopt dat het dan ietsje minder erg voor je is, en omdat hij je terug wil. Klopt mijn laatste veronderstelling, wil hij je terug?

Zelf denk ik wel dat hij verliefd was maar dat gewoon niet wil zeggen.



Verliefdheid kan ik inderdaad zo sterk zijn en is iets dat je overkomt. Wat je ermee doet is aan jezelf, het is natuurlijk niet zo dat je weerloos bent en je het niet kunt weerstaan. Je hoeft niet vreemd te gaan natuurlijk. Veel mensen worden tijdens hun relatie wel eens verliefd op een ander, dat is gevoel en kan je moeilijk uitschakelen. Je kan wel voor jezelf besluiten: ik ga van de sportclub af zodat ik haar niet meer zie en hopelijk bloed het dan dood. Maar als het je collega is, is dat weer een moeilijker verhaal.



Maar ik veronderstel dat hij verliefd is (geweest) maar ik weet het natuurlijk ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Toch weer liggen malen vannacht. Als ik onze slaapkamer oploop, word ik zo boos en misselijk! Hebben ze ook onder de douche gestaan, op de bank gezeten? Gatver alleen het idee al!
Alle reacties Link kopieren
Verliefdheid of niet, wat maakt het uit voor het resultaat? Een jaar lang met een ander neuken is een jaar lang met een ander neuken. Of hij nu verliefd is of niet, hij heeft er blijkbaar van genoten anders was het niet en zeker geen jaar lang gebeurd. De voordelen wogen voor hem op tegen de nadelen. Of hij verliefd op die ander is, maakt dan niet uit denk ik. Mij zou het niet kunnen schelen: t eindresultaat is hetzelfde.



Ik zou denken: Hij is blijkbaar in staat om mij, zijn vrouw, pijn te doen door mij een jaar lang met een ander te bedriegen. En dit ook nog maar na een hele periode van indirecte en ontwijkende communicatie te zeggen, na me eerst even wekenlang het gevoel gegeven te hebben dat ik spoken zag, en lichtelijk hysterisch de problemen bij elkaar verzon.



Dat hij dat kan, en ook nog als TO in het vakantiehuisje zit, zegt mij dat hij nou niet zo erg betrokken is *geweest, laat staan er nu alles eraan doet om het weer goed te krijgen. T is nog maar ca 1 week geleden dat hij en zijn minnares elkaar voor het laatst neukten. Terwijl TO in een vakantiehuisje wachtte op een berichtje en broedde op hoe een opening te vinden naar hem, lag hij met een ander in bed. Hm, en nu wil ie er 'alles aan doen' om het goed te krijgen met TO?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 23 april 2015 @ 07:30:

Toch weer liggen malen vannacht. Als ik onze slaapkamer oploop, word ik zo boos en misselijk! Hebben ze ook onder de douche gestaan, op de bank gezeten? Gatver alleen het idee al!





Snap je heel goed..... dit is zo :'-(!!!

T lijkt me vreselijk dat je in jullie huis nu moet zijn. Maar morgen een eigen plekje!!! Heel goed geregeld, TO, ik sluit me bij iedereen aan: je bent een sterke vrouw, hou vol.....dit is gewoon een klotetijd, maar je komt hier stapje voor stapje doorheen hoe cliché dit ook klinkt ...............
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Het idee dat hij gewoon in bed lag, terwijl ik on een vakantiehuisje zat, vind ik nauwelijks te bevatten.



@misia Inderdaad erg fijn dat ik hier nog maar 1 nachtje ben en dan lekker in een 'eigen' appartement zit. Ik hoop wat rust te vinden.
Blegh, zo'n hele nacht scenario's in je hoofd afspelen is een ramp dus ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk uit dit huis wil. Ik vind het mooi zoals BGB hem probeert om hem een menselijker gezicht te geven en dat is hij natuurlijk ook. En ja, iedereen kan verliefd worden op een ander en zeker als de relatie wat stroef loopt. Als een relatie stroef gaat lopen dan hebben daar vaak beide schuld aan, en ik ben altijd de eerste die dat onderscheidt en god weet dat ik geen heilige ben maar iemand die niet praat, daar kun je dus helemaal niets mee.



Als iemand consequent zijn onvrede, problemen, verdriet of wat voor gevoel dan ook voor je verzwijgt, niet wil praten na heel vaak aandringen dan gaat een relatie van zelf stroever lopen. Je weet dat er iets mis is maar langzaam maar zeker gaat dit over in dat je denkt dat je spoken ziet door structureel ontkennen van partner. Omdat jij dan gaat denken dat het aan jou ligt ga je ook anders gedragen en daar wordt een relatie echt niet beter van. Dus ligt het altijd aan beide partners? Ik trap daar niet meer helemaal in.



Dat hij verliefd geworden is op een ander of gewoon zich meer man moest voelen of in een midlifecrisis zit, kan nog zo voorstelbaar zijn maar het feit dat een jaar lang er geen lichtje is gaan branden dat dit totaal wreed is naar je eigen partner, dat kan er bij mij niet in. Je kent elkaar al 20 jaar dus hij had kunnen weten wat voor verwoestend effect di zou hebben op TO. Door toch door te gaan tot het aller laatste moment en zijn houding er bij opgeteld, dat maakt het niet meer voorstelbaar. Een foutje, oké, kan, maar dit is al lang geen foutje meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 23 april 2015 @ 07:16:



BgB, ja, dat kan allemaal. Als je moeder Theresa heet.

Wat is er mis met ALLEEN pislink zijn. Dat ligt in mijn beleving meer voor de hand als mijn man me een jaar bedrogen zou hebben. Zeg, de eerst 3-4 maanden. Daarna zal die balans mss ontstaan.Je schiet er zo weinig mee op, met alleen pislink zijn. Maar van mij mag het, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zat t ook alweer met rouwproces, ontkenning dan woede dan verdriet dan berusting?

Ik blijf bij alles op zn tijd. En niet invullen. Blijven communiceren naar behoefte, wel zo verstandig ivm risico op invullen.

Altijd maar pislink blijven en dan bijv. verbitterd raken lijkt in dit stadium nogal op de zaken vooruit lopen. Regeren is vooruit zien, dat wel, maar wat mij betreft is daar geen haast bij. Het blijft een proces. Met vallen en opstaan en stapjes vooruit n soms weer even achteruit.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 23 april 2015 @ 07:45:

Het idee dat hij gewoon in bed lag, terwijl ik on een vakantiehuisje zat, vind ik nauwelijks te bevatten.



@misia Inderdaad erg fijn dat ik hier nog maar 1 nachtje ben en dan lekker in een 'eigen' appartement zit. Ik hoop wat rust te vinden.





Echt zo goed van je, dat je dit zo snel hebt geregeld. En je hebt gelukkig fijne vriendinnen om je heen, en een goede peut.....dus hou vol.....en inderdaad: even uitrusten hopelijk dit weekend. Vind je wel wat rust, of ben je eigenlijk heel onrustig van binnen?

Liefs en sterkte, keep posting als en wanneer je wilt.........
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je erg veel te verwerken hebt gekregen in een hele korte tijd. Je bent net begonnen met therapie, verwerking van het kinderloos blijven werd opgerakeld, en dan komt er nog bovenop dat je man is vreemdgegaan. Is ook allemaal heel erg veel.

Ik denk dat het voorstel van je therapeut zinvol is. Zij kan het gesprek tussen jouw man en jou begeleiden waardoor je misschien beter tot de kern kan komen.



Veel succes/sterkte in je nieuwe woning, een neutrale/ nieuwe plek is vast even fijn nu.
Alle reacties Link kopieren
Verliefd worden schijnt een ieder te kunnen overkomen.

Maar iets met die verliefdheid doen, er voor kiezen met die ander verder te gaan dan alleen het fijne gevoel hebben, en dat ook nog eens een jaar lang de lakens delen. Dan ben je berekenend bezig geweest. En heel erg egoistisch. Dan is "sorry, het ging alleen om de seks, het stelde niks voor", gewoonweg niet goed genoeg.

Toch zie ik ook een heel klein lichtpuntje; je man realiseert zich nu hoe het is om je kwijt te kunnen raken door zijn gedrag.

Misschien kunnen jullie, met behulp van een therapeut, een nieuwe start maken nu je weet wat je in elkaar waardeert.

Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Jeetje Raider. Ik heb in het begin je topic gelezen en schrik er van dat het zo'n wending heeft genomen. Wat moet jij je kut voelen.quote:RaiderTwix schreef op 22 april 2015 @ 22:58:

Sommigen hier (ik weet niet meer wie) zeggen dat je kan vreemd gaan terwijl je van je partner houdt. Hoe kan je dat? Is er dan sprake van verliefdheid en laat je dat dan toe?



Ik kan me niet voorstellen dat ik in een huwelijk ooit zal toegeven aan een verliefdheid.



Ik ben bijna 17 jaar samen met mijn man. Twee jaar geleden ging het hier ook mis. Ook ik voelde die afstandelijkheid en ook ik vroeg wat er aan de hand was, maar er was zgn niets. Tot ook hij begon te huilen dat hij vreemd was gegaan (niet all the way, wel zoenen en haar thuis opzoeken). Hij was zo verlieehiiieefd op haar. boehoehoe, snif snif maar hij hield ook nog van mij. Hij wist het allemaal niet meer. De grond verdween onder mijn voeten. Wij zijn gaan praten. Ik was boos. Knetterboos, maar ook ontzettend gekwetst. Dieper had hij mij niet kunnen raken. Hij bleek toch niet zo verliefd te zijn op haar toen hij het contact verbrak. Achteraf bleek het de spanning van het geheim en het feit dat het tussen ons niet zo lekker liep. Ik heb het hem vergeven. Ik houd ontzettend veel van hem. Toch heb ik één ding wel geleerd over mijzelf, ondanks de angst hem te verliezen, mijn boosheid en gekwetstheid kreeg ik ook heel veel kracht. Ik weet dat ik het kan redden zonder hem, maar ik wil het (nog) niet. DIt is zijn enige kans en zijn laatste. Het gaat goed, we zijn open en hebben meer aandacht voor elkaar.



Ik vergelijk mijn situatie niet met de jouwe, want ik weet niet écht niet hoe ik in jouw situatie gereageerd zou hebben. Dat hij het gore lef ook gewoon heeft om haar mee naar jouw 'domein' te nemen. Echt waar.



Ik geloof wel dat je ondanks dat je van je partner houdt, je gevoelens kunt hebben voor een ander. Wat je er mee doet, dat is je eigen beslissing. Ik heb twee keer een collega gehad waarvan ik kriebels kreeg. That's it. Meer deed ik er niet mee. ALs ik nu aan hen terug denk dan was het denk ik toch de spanning. Als ik hen op straat zou zien lopen zou ik nog niet omkijken.



Zet 'm op, RT!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat er veel zinnige dingen zijn gezegd door waterplant, wiebeltje, clubmedfan (vooral het stukje van krachtig zijn en weten dat je zonder je man kunt, gouden inzicht!) en BGB. Ik heb daar weinig aan toe te voegen. Wel hoop ik dat je ergens de rust vindt om iedere vervolgstap - wat die ook mag zijn - te overdenken. Heel veel sterkte RT!
Alle reacties Link kopieren
Misia, had jij jaren geleden gedacht dat je bij een man zou blijven die je zo slecht behandelde? Ik durf te wedden dat je zeker wist dat je sterker was dan dat. Iedereen ziet zichzelf graag als sterk en standvastig. Maar in de praktijk zijn we dat niet.



Mensen doen soms dingen die ze beter niet kunnen doen. Die praten ze recht voor zichzelf. Het zijn alleen maar berichtjes. Met koffie drinken is toch niks mis? Ach, het was maar een zoen. Zo gaat het steeds een beetje verder. Het is wel fout, die man neemt zich telkens voor om het niet meer te doen. Om vervolgens nog één allerlaatste keer voor de bijl te gaan. En nog een laatste keer.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
"Misia, had jij jaren geleden gedacht dat je bij een man zou blijven die je zo slecht behandelde? Ik durf te wedden dat je zeker wist dat je sterker was dan dat. Iedereen ziet zichzelf graag als sterk en standvastig. Maar in de praktijk zijn we dat niet."



Licht eens nader toe, wat dat met TO te maken heeft?

Ik ben blij dat ik niet meer bij de man ben die me zo slecht behandeld heeft (even off-topic).

Sindsdien ben ik gaan nadenken over wat liefde eigenlijk inhoud (voor mij) en wat ik wel of niet kan of wil accepteren in een relatie. Bedoel je dat?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 23 april 2015 @ 19:32:

"Misia, had jij jaren geleden gedacht dat je bij een man zou blijven die je zo slecht behandelde? Ik durf te wedden dat je zeker wist dat je sterker was dan dat. Iedereen ziet zichzelf graag als sterk en standvastig. Maar in de praktijk zijn we dat niet."



Licht eens nader toe, wat dat met TO te maken heeft?

Ik ben blij dat ik niet meer bij de man ben die me zo slecht behandeld heeft (even off-topic).

Sindsdien ben ik gaan nadenken over wat liefde eigenlijk inhoud (voor mij) en wat ik wel of niet kan of wil accepteren in een relatie. Bedoel je dat?



Ik bedoel dat wel ons allemaal soms niet voor kunnen stellen dat dingen doen waarvan we weten dat we ze beter niet zouden doen. Bij een man blijven waarvan je weet dat hij niet goed voor je is. Onszelf te dik vinden en toch snoepen of dat wijntje inschenken. Toch blijven appen of koffie gaan drinken met die leuke man. Zo hebben we allemaal wel wat.



Dat betekent niet dat TO niet boos zou moeten zijn of dat we alles maar moeten goed vinden. Het verklaart alleen dat iemand doet wat hij doet. En dat was de vraag die RT stelde en die BGB zo mooi beantwoordde.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Hey To, nog 1 nachtje en dan heb je je eigen plek....

Vind het zo knap dat je door dit alles heen ook nog gewoon blijft werken...........powervrouw! Moet je nog veel mee verhuizen morgen?

Heb je genoeg hulp? kun je iets doen met je vriendinnen dit weekend of heb je behoefte aan tijd voor jezelf?

Hoe dan ook, hopelijk vind je in het weekend je rust
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 23 april 2015 @ 21:46:

Hey To, nog 1 nachtje en dan heb je je eigen plek....

Vind het zo knap dat je door dit alles heen ook nog gewoon blijft werken...........powervrouw! Moet je nog veel mee verhuizen morgen?

Heb je genoeg hulp? kun je iets doen met je vriendinnen dit weekend of heb je behoefte aan tijd voor jezelf?

Hoe dan ook, hopelijk vind je in het weekend je rust



Het is lekker om te blijven werken. Even de focus op iets anders. Ik moet zeggen dat ik ook heel leuk werk hopen leuke collega's heb, dat scheelt natuurlijk ook.



Ik ben nu allemaal spullen aan het pakken voor mijn verhuizing. Neem nu wel iets meer mee dan de vorige keer. Ik ga nu toch iets beter voorbereid weg. Morgen, direct uit werk, ga ik naar het appartement. Mijn man komt morgen weer in ons huis terug.



Van het weekend ben ik best druk met vrijwilligerswerk. En vriendin(nen) komen vast wel even aanwaaien of ik ga naar hen toe. Wij zijn al vanaf lagere en middelbare school vriendinnen. We delen nagenoeg alles met elkaar. Ik vind het tof dat ze dit topic meelezen. Er ontstaan soms hele discussies. Ik heb dat wel nodig. Ik kies mijn eigen weg, maar neem iemands advies of denkwijze zeker in overweging. Ik heb dit immers ook nog nooit meegemaakt. En het is ook zo dat, als ik het goedheb, @wiebeltje zei, dat het niet (altijd) zozeer de inhoudelijke adviezen zijn, maar het feit dat er aandacht is.
Alle reacties Link kopieren
goed bezig, echt! Je doet t supergoed!!

Mede door je goede sociale netwerk & duidelijkheid die je voor jezelf al hebt denk ik dat je (mijn) advies niet zo nodig hebt.....ik wens je alle kracht de komende tijd, en ik lees graag hoe het gaat!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 april 2015 @ 00:12:

[...]





Maar wat begrijp je niet?

Zijn zwakte?

Zijn gebrek aan loyaliteit?

Zijn vermogen om " gevaarlijke avonturen " aan te gaan?





Vraagje: .......begrijp je dat een andere vrouw hem Tha Bomb vindt? Kun je je daar iets bij voorstellen? En wat doet dat met jou? Zo heb jij hem al heel lang niet gezien.



Uiterlijk gezien vind ik mijn man onwijs aantrekkelijk. Dus dat andere vrouwen dat ook vinden, begrijp ik. Dat hij het helemaal zou zijn voor een andere vrouw, kan ik mij best voorstellen. Het doet me weinig. Maar zij kennen hem niet, zoals ik hem ken. De dingen waaraan ik mij irriteer.



Ik ben wel jaloers op zijn minnares. De vraag 'wat heeft zij dat ik niet heb?', speelt regelmatig door mijn hoofd. Ze is ruim 10 jaar jonger, heeft een man en kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 23 april 2015 @ 22:57:

goed bezig, echt! Je doet t supergoed!!

Mede door je goede sociale netwerk & duidelijkheid die je voor jezelf al hebt denk ik dat je (mijn) advies niet zo nodig hebt.....ik wens je alle kracht de komende tijd, en ik lees graag hoe het gaat!Ik waardeer je adviezen. Blijf gerust schrijven hoor! Doe wat goed voelt!
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 23 april 2015 @ 23:04:

[...]





Uiterlijk gezien vind ik mijn man onwijs aantrekkelijk. Dus dat andere vrouwen dat ook vinden, begrijp ik. Dat hij het helemaal zou zijn voor een andere vrouw, kan ik mij best voorstellen. Het doet me weinig. Maar zij kennen hem niet, zoals ik hem ken. De dingen waaraan ik mij irriteer.



Ik ben wel jaloers op zijn minnares. De vraag 'wat heeft zij dat ik niet heb?', speelt regelmatig door mijn hoofd. Ze is ruim 10 jaar jonger, heeft een man en kinderen.Gokje, want ik ken jouw man natuurlijk niet. Ze gaf jouw man het gevoel dat hij begeerd werd. Hij voelde zich aantrekkelijk en vrij. Allemaal illusie natuurlijk. Maar zo verleidelijk.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 april 2015 @ 00:28:

[...]





Zullen we hier morgen ook even op in gaan? Met name op de laatste zin.

Je kunt het snappen, en toch afkeuren. Je kunt het begrijpen en toch gekwetst zijn. Je kunt naar je eigen aandeel kijken en toch pislink zijn. Je kunt zijn initiatiefloosheid ( is dat een woord ? ) om dingen aan te kaarten accepteren en ze hem tegelijkertijd ook kwalijk nemen.

Begrijpen hoeft niet gelijk te staan aan vergeven. Om te vergeven is begrip vaak wel nodig. En dan niet als in " ik zou het in dat geval precies zo doen " , maar meer " ik kan me voorstellen dat een ander het zo zou kunnen doen " .Ik kan me voorstellen dat je verliefd wordt op een ander. Ik kan me niet voorstellen dat als mij zo'n verliefdheid mij overkomt, ik daar iets mee doe. Ik kan me (in de jouw eerder geschetste situatie) voorstellen dat een ander wel wat fietsen met zijn/haar verliefdheid. Maar niet een jaar lang. Misschien in de vorm van een 1-malig slippertje (absurd dat het een verkleinwoord is)..
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 23 april 2015 @ 23:22:

[...]





Gokje, want ik ken jouw man natuurlijk niet. Ze gaf jouw man het gevoel dat hij begeerd werd. Hij voelde zich aantrekkelijk en vrij. Allemaal illusie natuurlijk. Maar zo verleidelijk.En door mij voelt hij zich niet begeerd? Op seksgebied wilde ik hem graag begeren, maar hij liet dat niet toe. En in het dagelijks leven probeerde ik ook vanalles om het leuk te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven