Lange relatie loopt niet lekker

24-03-2015 16:45 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee. Nu heb ik zelf een probleem waar ik niet uitkom. Mijn vraag of jullie dit herkennen en advies hebben.



Mijn man en ik zijn beiden midden 40. We zijn ongeveer 20 jaar getrouwd. We houden zielsveel van elkaar en toch loopt de relatie niet lekker.



Het lijkt alsof we de sleur niet kunnen doorbreken. We verschillen erg in karakter. Dat vond ik vroeger juist zo leuk, nu irriteert het mij. Ik wil plannen maken, erop uit, ben onlangs van baan gewisseld. Mijn man daarentegen houdt niet van veranderingen. Het lijkt wel of de afgelopen jaren onze karakters steeds meer gaan botsen. De intimiteit is er nog wel, maar in de slaapkamer spatten de vonken er helaas ook niet echt meer af.



Mijn man wil geen relatietherapie. Daar hebben we het al eens over gehad.



Hoe kunnen we de sleur doorbreken en onze relatie weer nieuw leven inblazen?
Alle reacties Link kopieren
Is het niet leuk om om de zoveel tijd een dagje of weekendje weg te gaan? Een dag doen jullie wat hij leuk vindt en de andere dag wat jij leuk vindt. Mijn ex en ik verschillen ook veel, maar denken wel hetzelfde. De interesses liggen ergens anders. Daardoor moest hij wel eens mee shoppen en gaf ik hem wel een wat gereedschap aan als hij weer eens aan een auto ging klussen. En misschien blijkt het nog hartstikke leuk en gezellig te zijn. Nodig voor de verandering ook wat gemeenschappelijke vrienden uit voor een diner of een leuk bordspel. Klinkt heel ouderwets, maar zo deden wij het ook.
Alle reacties Link kopieren
Misschien even het hele topic lezen Lipsticklover. Daar is het al te laat voor.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
quote:Lipsticklover schreef op 24 mei 2015 @ 21:26:

Is het niet leuk om om de zoveel tijd een dagje of weekendje weg te gaan? Een dag doen jullie wat hij leuk vindt en de andere dag wat jij leuk vindt. Mijn ex en ik verschillen ook veel, maar denken wel hetzelfde. De interesses liggen ergens anders. Daardoor moest hij wel eens mee shoppen en gaf ik hem wel een wat gereedschap aan als hij weer eens aan een auto ging klussen. En misschien blijkt het nog hartstikke leuk en gezellig te zijn. Nodig voor de verandering ook wat gemeenschappelijke vrienden uit voor een diner of een leuk bordspel. Klinkt heel ouderwets, maar zo deden wij het ook.Pfff.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Lipsticklover schreef op 24 mei 2015 @ 21:26:

Is het niet leuk om om de zoveel tijd een dagje of weekendje weg te gaan? Een dag doen jullie wat hij leuk vindt en de andere dag wat jij leuk vindt. Mijn ex en ik verschillen ook veel, maar denken wel hetzelfde. De interesses liggen ergens anders. Daardoor moest hij wel eens mee shoppen en gaf ik hem wel een wat gereedschap aan als hij weer eens aan een auto ging klussen. En misschien blijkt het nog hartstikke leuk en gezellig te zijn. Nodig voor de verandering ook wat gemeenschappelijke vrienden uit voor een diner of een leuk bordspel. Klinkt heel ouderwets, maar zo deden wij het ook.Jij gaat tips geven ( zooooooo mosterd in dit geval ) over hoe je een relatie leuk houdt en dan heb je het over je EX ? Als dat DE tips zouden zijn was het ook je ex niet geweest, he.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2015 @ 00:16:

[...]





Jij gaat tips geven ( zooooooo mosterd in dit geval ) over hoe je een relatie leuk houdt en dan heb je het over je EX ? Als dat DE tips zouden zijn was het ook je ex niet geweest, he.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Tuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Onze trouwdag komt eraan. Dat geeft mij een heel rot gevoel. Ik ben enorm boos op mijn man. Op een of andere manier wil ik hem 'terugpakken'. Een lage gedachte, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 25 mei 2015 @ 09:30:

Onze trouwdag komt eraan. Dat geeft mij een heel rot gevoel. Ik ben enorm boos op mijn man. Op een of andere manier wil ik hem 'terugpakken'. Een lage gedachte, maar toch.Wij mensen zijn nu eenmaal niet altijd hoogstaand. Behalve sommige dames hier op het forum dan misschien.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:RaiderTwix schreef op 24 mei 2015 @ 21:04:

@duistecontinent Maar het zou me ook een enorme boost en zelfvertrouwen kunnen geven (zo bedoelde vriendinnen het).



Seks lijkt een issue: ik voel me vernederd door mijn man, ik voel me als zaadcontainer gebruikt. Ik voel me onvrouwelijk of zoiets; alsof ik niet goed genoeg ben of niet goed functioneer.



Dit klinkt heel heftig, maar het zit ook heel diep.





Dat snap ik wel, maar als je in dit stadium gaat daten lost het weinig op. Ook al date je een leuke vent, je ex date mee. Het is k*t op dit moment maar daar moet je doorheen. Vrouw zijn moet vanuit jou komen.

Ik kan je alleen een advies meegeven dat ik lang geleden kreeg van mijn allerbeste vriend nadat een relatie was mislukt.

"Duister je moet het verdienen om alleen te zijn'. Ik was witheet maar het heeft een tijd geduurd voor ik het begreep en het leven is er niet slechter op geworden. Zet eerst alles op de rit, verwerk je verdriet, boosheid enz en ga dan op pad,omdat dan daten weer leuk is. En niet eerder.
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 25 mei 2015 @ 11:31:

[...]



Vrouw zijn moet vanuit jou komen.

.Ik ben het ermee eens dat nu daten ook wat aan de vroege kant is, maar ik kan me niet vinden in dat jezelf vrouw voelen enkel uit jezelf moet komen. Zoals een paar anderen hier ook al eerder schreven zijn we nou eenmaal sociale dieren en mi door- en door afhankelijk van elkaar, niet alleen voor bv voedsel en veiligheid, maar ook voor waardering en zelfwaardering, gevoel en zelfgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Je vrouw voelen kun je of vanuit jezelf voelen en geloven (lijkt mij het meest bestendig) of wachten tot een ander je dat gevoel geeft en dat is toch een luchtkasteel. Wat niet wil zeggen dat als iemand je als vrouw waardeert, het je niets doet, integendeel het versterkt wat je toch al over jezelf gelooft.



Dat daten Raider, laat het als een optie in je hoofd rondzweven. Je neemt nu al zoveel informatie op en bedenk bij alles gewoon dat je het ter overweging neemt.
Gatsamme, dat is zo'n dag waarvan je nu al weet dat je de hele dag jankend gaat doorbrengen vol ongewenste herinneringen. Misschien de dag beginnen om eerst heel hard en intens te huilen en dan naar het strand, kijken naar de horizon en weten dat alles gewoon doorgaat en het aan jou ligt of je de toekomst pakt of over je heen laat komen.
Alle reacties Link kopieren
Is het vandaag je trouwdag Raider? En heb je nog wat van je man gehoord of gaat nu alles via de advocaat? En eens met waterplant, laat het over je heen komen
Alle reacties Link kopieren
27 mei is onze trouwdag. Het voelt zo raar. Meestal kook ik die dag uitgebreid, glaasje wijn, echt een gezellige avond.



Nu denk ik dat hij vorig jaar gewoon al vreemd ging in die tijd. Ooh, wat voel ik mij genept door hem.
Dat kan ik mij levendig voorstellen RT.

Ik wens je veel sterkte maar vooral wijsheid toe
Alle reacties Link kopieren
een zonnestraaltje voor jou. Ben lief voor jezelf en probeer de lichtpuntjes te zien.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk, Raidertwix, alle "eerste keren": verjaardag, trouwdag, kerst, enz. Sterkte.
Veel sterkte morgen. Heb je genoeg afleiding?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de lieve posts!



Ik ga morgen gewoon werken en morgenavond wil ik naar het strand, alleen. Dat 'alleen' klinkt een beetje treurig, maar ik denk dat het goed is zo. De tranen zitten vandaag al erg los; vanavond daarom wel bij een vriendin gegeten.



Het is inderdaad zo alle 'eerste keren' zijn moeilijk. Het hoort erbij. Het gemis is ook nog zo groot...
Je gelooft het nu vast niet maar er komt een tijd aan dat je weer kunt lachen en stralen. Nu nog niet, later. Eerst rouwen en dan helen.
Och

'Alleen' iets ondernemen kan juist helpen meer tot jezelf te komen. Ik denk ook dat het strand je goed zal doen.
Een hele dikke knuffel vandaag.



Hoop dat je afleiding op je werk kan vinden.

Succes en sterkte vandaag, weet dat we aan je denken raider.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven