Lange relatie loopt niet lekker

24-03-2015 16:45 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee. Nu heb ik zelf een probleem waar ik niet uitkom. Mijn vraag of jullie dit herkennen en advies hebben.



Mijn man en ik zijn beiden midden 40. We zijn ongeveer 20 jaar getrouwd. We houden zielsveel van elkaar en toch loopt de relatie niet lekker.



Het lijkt alsof we de sleur niet kunnen doorbreken. We verschillen erg in karakter. Dat vond ik vroeger juist zo leuk, nu irriteert het mij. Ik wil plannen maken, erop uit, ben onlangs van baan gewisseld. Mijn man daarentegen houdt niet van veranderingen. Het lijkt wel of de afgelopen jaren onze karakters steeds meer gaan botsen. De intimiteit is er nog wel, maar in de slaapkamer spatten de vonken er helaas ook niet echt meer af.



Mijn man wil geen relatietherapie. Daar hebben we het al eens over gehad.



Hoe kunnen we de sleur doorbreken en onze relatie weer nieuw leven inblazen?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je huis! Lekker dat je er al snel in kan.



Die buien mogen er , hoe naar soms, ook zijn. Ik had er vannacht last van. Na een paar uur slaap en een douche ziet de wereld er vandaag gelukkig weer iets beter uit.

Fijn dat je zoveel aan je therapeut hebt!
Gefeliciteerd met je woning!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je huis en veel succes met alles en je nieuwe leven! Je bent een sterke vrouw.
Gefeliciteerd lieverd, met je huisje!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd RT!
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Gefeliciteerd met je nieuwe huis, RT!
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve reacties! Dank jullie wel!

Ik voel me nu echt een grootgrondbezitter
Gefeliciteerd Raider! Ik lees ook nog steeds mee maar heb niets toe te voegen behalve nu dat ik het heel fijn vind dat je op korte termijn een eigen plek hebt. (En dat je het geweldig aanpakt allemaal. )
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een meelezer. Ontzettend knap hoe je met de hele situatie omgaat en van harte gefeliciteerd met je nieuwe (t)huis!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je nieuwe huis, heerlijk vooruitzicht!
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 25 juni 2015 @ 10:39:

Wat een lieve reacties! Dank jullie wel!

Ik voel me nu echt een grootgrondbezitter



Gefeliciteerd Raider, echt super goed gedaan! En bij je reactie kreeg ik meteen dit beeld



quote:Sensy12 schreef op 25 juni 2015 @ 13:23:

[...]





Gefeliciteerd Raider, echt super goed gedaan! En bij je reactie kreeg ik meteen dit beeld



[img]http://24hair.ru/wp-content/uploads/201 ... 13-658.jpg[/img]



Perfecte foto en gefeliciteerd Twix!!!! Tuurlijk ben je nu in je hoofd veel me hem bezig. Elke beslissing die je nu maakt heeft te maken met hem en je krijgt waarschijnlijk nog een mega dip als alles ondertekend is en het echt allemaal op papier voorbij is en dat is ook helemaal normaal. Zo lang je alles er maar uit kan knallen om de momenten dat je het nodig hebt is het super goed anders blijft dat toch maar voort woekeren in je hoofd.



Vreselijk lijkt het me als je er achter kom dat je in staat bent iemand te haten die je niet eens kent maar zo lang je nog nergens een brand bom naar binnen hebt gegooid is het nog steeds allemaal binnen het absoluut aanvaardbare.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn man met vriendin tegengekomen. Per ongeluk bij en zo' n winkelplein. Ze liepen gearmd. Verdomme wat doet dat pijn, wat een onwijze eikel. En misschien zit hij nu gezellig gezinnetje te spelen of werken ze daaraan.
quote:RaiderTwix schreef op 26 juni 2015 @ 21:42:

Ik ben mijn man met vriendin tegengekomen. Per ongeluk bij en zo' n winkelplein. Ze liepen gearmd. Verdomme wat doet dat pijn, wat een onwijze eikel. En misschien zit hij nu gezellig gezinnetje te spelen of werken ze daaraan.Dat is zwaar kut. Dat doet heel erg pijn en dat slijt niet echt. Dat ze er aan werken om gezellig gezinnetje te spelen dat is ook zo. Troost je de a.s. ex van de vriendin heeft niet zo'n nare tijd als jij nu en de kindertjes krijgen er gratis en voor niets een 'papa' bij waar ze ook niet blij mee zijn. Wijntje?
Bah, wat vreselijk confronterend om te zien en je fantasie slaat natuurlijk op hol bij zo'n beeld. Dat onbegrip zal je denk ik altijd wel houden omdat je hem niet meer herkent en jaloezie gaat tegen alle logica in. Vind dit ook echt klote voor je. De enige troost die ik voor je heb is dat ik met je mee leef maar het liefst rij je gewoon even met je auto over ze heen.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
He bah! Maar weet je..dat heb je nu gehad dus de kop is er af. Bij een volgende keer is het al minder confronterend en naarmate de tijd verstrijkt zal het je steeds minder pijn doen.

En ach, nu is het nog leuk en nieuw voor ze maar je weet niet hoe het echt zit. Ook was jullie relatie niet goed meer dus bedenk dat niet alleen hij maar ook jij nu verder kunt.
Mot met to
Wat een rotsituatie. Je probeert op jouw tempo te verwerken, afstand te nemen en dan pats boem komt er een vloedgolf van emoties over je heen en ben je weer 7 stappen achteruit.

Wat moet het pijnlijk voor je geweest zijn
Alle reacties Link kopieren
Oh no , wat een akelige situatie
Alle reacties Link kopieren
bah, dat is supernaar....maar je doet t supergoed meis....(heb lang niet gepost maar lees je posts en heb veel bewondering voor je kracht!)..

Om de een of andere reden wil ik je nu nog een x het boek The Reality Slap van Russ Harris aanraden. Zoveel weken verder heb je misschien zin/tijd/ruimte om iets te lezen dat je misschien een hart onder de riem kan steken....(again, gevoelsmatig dat ik dit nogmaals wil doorgeven aan je, wie weet heb je er iets aan).

Je doet t goed, en je lijkt nergens echt vertwijfeld van verdriet of kwaadheid. Je 'klinkt' altijd hoe naar de situatie ook is in charge van je leven en dat ben je ook, sure - maar hoe je dat vasthoudt vind ik ontzettend knap!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Bah wat confronterend. Ik blijf me erover verbazen dat iemand je zo kan voorliegen, zelfs boos kan doen als jij bij hem weggaat om na te denken. Twee gezichten heeft deze man, en daar zou ik niet mee samen willen zijn.

Voor nu even sterkte gewenst. Dit is gewoon moeilijk.



Geniet straks van je nieuwe huis, het klussen samen met vriendinnen. Dan kun je in je nieuwe tuin (of op het balkon) zitten met een wijntje en een glimlach.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie posts lief, leuk, positief en opbeurend! Dank jullie wel!



Mijn vreugde om mijn nieuwe huis werd even overschaduwd door mijn woede en verdriet. Ik zal er toch echt mee moeten leven dat het is zoals het is. Ik baal ervan dat het mij zoveel doet om mijn man met haar tegen toekomen. Mijn fantasie slaat op hol, waar bij er steeds dezelfde dingen de revu passeren: ze krijgen misschien samen kinderen, ze hebben het gezellig, hij neukte met haar en mij tegelijk en bij mij op de automatische piloot, hij heeft mij gebruikt, ik ben jaloers, zij heeft hem verleid. Allemaal stomme fantasieën die ik mijn hoofd niet uitkrijg. Ook de schuldvraag gaat op die momenten weer opspelen.



Rationeel gezien, was ik niet tevreden met ons huwelijk de laatste tijd. Wellicht zat er geen toekomst in, ongeacht of hij wel of niet was vreemdgegaan. Maar toch...



Ik ben echt behoorlijk van slag geweest dit weekend. Ik had afleiding in mijn vrijwilligerswerk. Dat is echt heel fijn. Ook het 'elke dag iets leuks doen' blijf ik volhouden. Soms heb ik daar geen zin in, maar het werkt voor mij echt! Bij het verzinnen word ik dan toch weer enthousiast: vandaag een appeltaart gebakken en daarmee op de koffie gegaan bij een vriendin. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ah gatver wat naar RaiderTwix. Dikke



Herkenbaar hoor dat fantaseren over dingen waar je helemaal niet over wil fantaseren. Heb ik ook soms last van

Heel logisch dat er allerlei emoties weer naar boven komen en dat je van slag was. Fijn dat je afleiding had in je vrijwilligerswerk. Echt heel goed hoe jij je er door heen slaat.
Blijf het zo knap van je vinden om elke dag iets leuks te doen, tip van de eeuw, ook als je niet door een scheiding hoeft heen te worstelen. Het gemene van nare gedachten en gevoelens zijn is dat ze bijna verslavend zijn, je komt er bijna niet meer van los al wil je nog zo graag. Misschien ook tijd om eens om je heen te kijken naar een leuke kitten? Altijd fijn als je iets warms hebt waar je je neus in kan afsnuiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier als een giechelende puber, ergens het gevoel dat het helemaal fout is, maar toch nagenietend: ik ben vanmorgen met een man naar bed geweest. Pffff, nooit gedacht van mezelf, schaam mij ook wel een beetje. Ik ben officieel nog getrouwd. Het was (hoe cliché) een aannemer met wie ik in mijn nieuwe huis ging kijken. Geen idee hoe het kwam. Hij heeft geen relatie en maakte daar een grapje over. Gewoon zo'n broeierige sfeer. We zijn zelfs samen condooms gaan kopen.....



Bizar. Heb 1 vriendin geappt. Die moest vreselijk lachen. Ben ook nog wel een beetje aan het zweven. Zo'n wouw-gevoel. Dit stond niet op mijn 'leuke dingen doen lijstje', maar voor vandaag toch al wat leuks gedaan .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven