Lange relatie loopt niet lekker

24-03-2015 16:45 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee. Nu heb ik zelf een probleem waar ik niet uitkom. Mijn vraag of jullie dit herkennen en advies hebben.



Mijn man en ik zijn beiden midden 40. We zijn ongeveer 20 jaar getrouwd. We houden zielsveel van elkaar en toch loopt de relatie niet lekker.



Het lijkt alsof we de sleur niet kunnen doorbreken. We verschillen erg in karakter. Dat vond ik vroeger juist zo leuk, nu irriteert het mij. Ik wil plannen maken, erop uit, ben onlangs van baan gewisseld. Mijn man daarentegen houdt niet van veranderingen. Het lijkt wel of de afgelopen jaren onze karakters steeds meer gaan botsen. De intimiteit is er nog wel, maar in de slaapkamer spatten de vonken er helaas ook niet echt meer af.



Mijn man wil geen relatietherapie. Daar hebben we het al eens over gehad.



Hoe kunnen we de sleur doorbreken en onze relatie weer nieuw leven inblazen?
Alle reacties Link kopieren
Als jij jezelf recht in de spiegel aan kunt kijken en weg kunt lopen met je hoofd omhoog, prima. Steek er geen energie in, maar steek dan ook geen energie in mijmeringen, flashbacks en momenten waarin je jezelf de keel dichtknijpt bij de gedachte aan je ex-man die met haar wel kinderen wil/gaat krijgen.



Het is zoals TheQ zegt bewonderenswaardig hoe je je niet verlaagt tot moddergooien (wat totaal anders is dan keiharde grenzen stellen), maar pas op dat je geen martelaar wordt.
Alle reacties Link kopieren
hey RT,



Ik ben vooral een meelezer in dit geheel, maar wilde toch iets met je delen waar je wellicht iets aan hebt:

https://www.google.nl/sea ... ZCoVZnbDcLtUu3er9gJ#imgrc=V2knnohqBQX8mM%3A&usg=__e5cDZHNd8imTH_ilQAO4Q2VA00E%3D



Het is misschien wat plastisch maar soms helpt dit mensen om wat meer van een afstandje naar het proces te kijken waar ze inzitten. Hier gaat ie over baanverlies, maar je kunt deze eigenlijk voor allerlei onderwerpen inzetten. Op deze curve kun je zien waar in het proces je zit, en dat dit morgen weer anders kan zijn. Hoop dat je er iets aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
serieuze en goede posts.



maar TO, denk je ook aan je ontspanning? in de vorm van de sexy aannemer? of een ander?



en daarover posten ?
Hormonen of gewoon even een tekort aan energie, een huil week kan ook even ontladen zijn. Je mag he van je zelf en daarna weer je schouders naar achteren trekken en die kin omhoog. Het aller moeilijkste van die hele menopauze is dat je soms niet meer weet wat je hormonen zijn of dat je terecht woedend/verdrietig/sjacherijnig bent om wat er allemaal is gebeurd. Je bent niet de enige die er mee worstelt. Ik heb een terugvalletje gekregen nu alles prima gaat hier maar ook ik heb moeite om het uit elkaar te houden. Het is een beetje go with the flow geworden. Eigenlijk maakt het ook niet uit, je voelt je zoals je voelt, geef er aan toe als het nodig is en weet dat he verdriet of de hormonen in fases komt.



Ik snap best dat je helemaal niet wil hebben, ik zou ook voor de cash gaan, een nieuw en schoon begin zonder spullen waar iets vies aan kleeft is toch het lekkerst. Zij kunnen blijkbaar prima op een bank zitten vol herinneringen en een uit pannen uit een andere tijd. Geeft ook helemaal hun geestelijke armoede aan, dat ze doorkunnen zonder omkijken en onder enige wroeging van de puinhopen die ze hebben gemaakt. Als ze van een andere planeet zouden komen was het niet vreemder geweest, een leven vol afdankertjes, je moet er maar zin in hebben.



Ik ben zo blij dat je zo stevig in je schoenen staat dat je op je eigen pad blijft met jouw normen en jouw waarden en zo scherp blijft zien wat voor jou goed is. Ik blijf bewondering voor je hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 17 juli 2015 @ 10:35:

Zij kunnen blijkbaar prima op een bank zitten vol herinneringen en een uit pannen uit een andere tijd. Geeft ook helemaal hun geestelijke armoede aan, dat ze doorkunnen zonder omkijken en onder enige wroeging van de puinhopen die ze hebben gemaakt. Als ze van een andere planeet zouden komen was het niet vreemder geweest, een leven vol afdankertjes, je moet er maar zin in hebben.



waterplant, je steekt TO altijd een hart onder de riem.



maar hier klinkt aardig wat wrok in door.



je kunt het ook positief bekijken: blijven zitten op die oude meubelen



- kost nix

- je bespaart je tijd om nw te kopen

- tis lekker duurzaam

- en natuurlijk heeft de man van TO veel mooie herinneringen aan haar en aan het huis.



weet je, je kunt omzien in wrok en andere mensen nare dingen toedichten. omdat ze een scheve schaats hebben gereden.



natuurlijk is er nu voor deze TO een tijd om boos en verdrietig te zijn, maar dan komt er een tijd om daar een dikke streep onder te zetten en dit soort wrokkig denken niet te cultiveren.



richt je dan op het positieve. als je daar mettertijd aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 17 juli 2015 @ 10:35:

Hormonen of gewoon even een tekort aan energie, een huil week kan ook even ontladen zijn. Je mag he van je zelf en daarna weer je schouders naar achteren trekken en die kin omhoog. Het aller moeilijkste van die hele menopauze is dat je soms niet meer weet wat je hormonen zijn of dat je terecht woedend/verdrietig/sjacherijnig bent om wat er allemaal is gebeurd. Je bent niet de enige die er mee worstelt. Ik heb een terugvalletje gekregen nu alles prima gaat hier maar ook ik heb moeite om het uit elkaar te houden. Het is een beetje go with the flow geworden. Eigenlijk maakt het ook niet uit, je voelt je zoals je voelt, geef er aan toe als het nodig is en weet dat he verdriet of de hormonen in fases komt.



Ik snap best dat je helemaal niet wil hebben, ik zou ook voor de cash gaan, een nieuw en schoon begin zonder spullen waar iets vies aan kleeft is toch het lekkerst. Zij kunnen blijkbaar prima op een bank zitten vol herinneringen en een uit pannen uit een andere tijd. Geeft ook helemaal hun geestelijke armoede aan, dat ze doorkunnen zonder omkijken en onder enige wroeging van de puinhopen die ze hebben gemaakt. Als ze van een andere planeet zouden komen was het niet vreemder geweest, een leven vol afdankertjes, je moet er maar zin in hebben.



WTF? Huwelijk loopt niet lekker, man wordt verliefd op een ander. Heel naar, heel verdrietig, vooral voor TO. Maar ook niet meer dan dat. Om ex en nieuwe vrouw nu zo weg te zetten is wel een beetje raar als je ze verder niet kent.



Ik ben zo blij dat je zo stevig in je schoenen staat dat je op je eigen pad blijft met jouw normen en jouw waarden en zo scherp blijft zien wat voor jou goed is. Ik blijf bewondering voor je hebben
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Een man neukt een jaar lang achter vrouw zijn rug, de nieuwe vriendin neukt met man achter de rug van eigen man en heeft kinderen. Vrouw laat kinderen en man in de steek voor nieuwe liefde en trekt meteen bij hem in. Ik vind dat heel wat anders dan huwelijk loopt niet lekker en man wordt verliefd op een ander. Dat laatste kan gebeuren maar ik vind het geestelijke armoe als je liegt, bedriegt, respectloos reageert naar partner van 20 jaar en dan mag ik niet oordelen dat ik mensen die dat doen niet geestelijk armoedig vinden? Enfin, het is een persoonlijke mening, net als jij het afdoet als een hobbeltje in het leven, dat vind ik weer een eufemisme maar om dan meteen WTF er tegen aan te gooien, nee, dat dan ook weer niet.
quote:simone789 schreef op 17 juli 2015 @ 11:16:

[...]



waterplant, je steekt TO altijd een hart onder de riem.



maar hier klinkt aardig wat wrok in door.



je kunt het ook positief bekijken: blijven zitten op die oude meubelen



- kost nix

- je bespaart je tijd om nw te kopen

- tis lekker duurzaam

- en natuurlijk heeft de man van TO veel mooie herinneringen aan haar en aan het huis.



weet je, je kunt omzien in wrok en andere mensen nare dingen toedichten. omdat ze een scheve schaats hebben gereden.



natuurlijk is er nu voor deze TO een tijd om boos en verdrietig te zijn, maar dan komt er een tijd om daar een dikke streep onder te zetten en dit soort wrokkig denken niet te cultiveren.



richt je dan op het positieve. als je daar mettertijd aan toe bent.



Dat klinkt echt super mooi en verstandelijk gezien heb je helemaal gelijk maar toch vraag ik me dan wel af of jij je kan voorstellen dat mensen ook gewoon mensen zijn. Dat het heel menselijk is dat alles wat je dierbaar is bezoedeld is met bedrog, dat iemand die je niet kent met haar handen aan je spullen hebt gezeten, de zelfde handen die aan je man hebben gezeten, die je bedrogen hebben. Geloof me, dat heeft niets te maken met wrok, dat heeft alles te maken met mooie dingen die kapot zijn gemaakt, wat voor waarde hebben die nog voor je?



Normale mensen willen een schoon begin in een nieuw leven, de vriendin kan prima leven blijkbaar tussen de spullen van iemand die ze er uit heeft weten te werken, haar man kan blijkbaar ook prima leven in een omgeving die hij samen met zijn vrouw met liefde heeft uitgezocht, om er vervolgens door bedrog, verder te leven met zijn nieuwe vriendin. Tuurlijk is het lekker goedkoop en makkelijk en eco vriendelijk(vraag me werkelijk af of dat een redenering voor hem is)maar zeggen dat het is vanwege de goede herinneringen klinkt als vals sentiment.
Alle reacties Link kopieren
@miszlady Ik geloof dat ik onderaan de curve zit; voordeel is dat het dan alleen maar beter kan gaan!



Ik heb idd het gevoel dat ons huis en de dingen die erin staan 'besmet' zijn. Ik wil ze niet. Bij de gedachte alleen al, word ik misselijk. Dat is gevoel. Rationeel slaat het uiteraard nergens op. Dat ik die spullen niet wil heeft niets met pleasen o.i.d. te maken. Ik wil proberen mezelf niet met mijn man en haar bezighouden. Ook niet oordelen. Het lukt nog niet zo goed. Ik ben nog wel erg met mijn man bezig.. Soms ben ik echt wel boos op ze, maar het lost niets op en daarbij was ik ook niet gelukkig in onze relatie. Misschien komt het nogal passief over, maar zo ervaar ik dat niet.



'Mijn' aannemer heeft overigens de klus-opdracht gekregen. Hij had het meest te bieden....ehhh, ik bedoel de meest gunstige offerte van de drie. Hij appte gisteren nog: of ik zin heb om wat af te spreken. Ik vind het nog steeds een rare gedachte, zo'n afspraak om seks. Voelt ook een beetje als vreemdgaan. Maar het doet me wel goed. Ik weet nog niet wat ik terug ga appen.
En hoe heerlijk is dat, je hebt geen enkele verplichting naar hem toe dus als het je niet uitkomt, of je hebt er geen zin meer in, dan hoef je niet eens een moeilijk gesprek te voeren.



In je hart zal je altijd een oordeel houden over mensen zoals hij/zij , het verdriet, de woede, op den duur wordt het verdriet een vorm van melancholie, jammer dat het zo moest lopen en de woede verdwijnt en je zal toch een soort minachting naar hem blijven voelen, gewoon omdat jij weet wat er onder die buitenkant zit en waar hij toe in staat is. Er komt zelfs een moment dat je medelijden gaat voelen voor hem, al was het alleen maar omdat jij je zelf hebt behouden en hij zijn integriteit en persoonlijkheid is kwijt geraakt met zijn acties. Dat klinkt vreemd maar ooit ga je het jammer voor hem vinden dat hij het niet netter heeft gedaan, al had ie het maar voor zich zelf gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Het slaat matuurlijk nergens op, maar ik vind het eng om de aannemer terug te appen. Mijn gevoel (of lichaam) schreeuwt 'ja'. Maar ik moet toch wat schroom van me af schudden.
Gewoon doen hoor. Ik denk dat er best veel mensen zoiets doen, maar de meesten durven dat niet te zeggen. Jij bent ongebonden, niemand verantwoording schuldig, dus wat geeft het? Gewoon lekker van genieten.



Ik ben ervan overtuigd dat er nieuwe leuke ervaringen nodig zijn om het verleden te vergeten. Jij kan ook op de stoel blijven zitten en niets ondernemen, dan blijf je veel langer in de shit, dan nu, nu je weer gaat leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 18 juli 2015 @ 10:42:

Het slaat matuurlijk nergens op, maar ik vind het eng om de aannemer terug te appen. Mijn gevoel (of lichaam) schreeuwt 'ja'. Maar ik moet toch wat schroom van me af schudden.Je hoeft geen sex te hebben he, je kan ook met hem afspreken om een terasje te pakken en je wel ziet waar het schip strand.
Hi,hi, ik kan me daar wel wat bij voorstellen, je moet ook een beetje wennen aan je nieuwe 'ik' maar hoe heerlijk is het dat dit nu net op je pad is gekomen. Genieten van wat je gewoon overkomt is een leerproces dus flink studeren meid
quote:ronniemitchel schreef op 18 juli 2015 @ 12:28:

[...]



Je hoeft geen sex te hebben he, je kan ook met hem afspreken om een terasje te pakken en je wel ziet waar het schip strand.Ook dit inderdaad.
Doe waar je je goed bij voelt qua wel of geen seks. Wat ik me wel afvroeg: vind je het niet lastig dat je nu zowel privé als zakelijk met hem omgaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen relatie of iets. Het is puur lust. De bedoeling van afspreken is seks. We hebben een afspraak staan!



Geen idee of het lastig wordt om zowel zakelijk als privé elkaar te zien.... Is ook wel praktisch
quote:RaiderTwix schreef op 19 juli 2015 @ 15:38:

Ik wil geen relatie of iets. Het is puur lust. De bedoeling van afspreken is seks. We hebben een afspraak staan!



Geen idee of het lastig wordt om zowel zakelijk als privé elkaar te zien.... Is ook wel praktisch Zeker, in bed bespreken of de muur wit wordt en waar de verlichting moet.
Les 1 in het leven als Vrije Vrouw: houd zakelijk en privé gescheiden. Laat hem eerst je huis opknappen en neuk hem achteraf, voorkomt een hoop gezeik.
Alle reacties Link kopieren
Tja, Zeeuwsmeisje, daar is het nu een beetje te laat voor....
Dan hoop ik voor je dat hij net zo goed kan neuken als witten
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 20 juli 2015 @ 00:27:

Dan hoop ik voor je dat hij net zo goed kan neuken als witten Ik hoop het andersom: dan krijg ik een heel mooi huis!
hahahahahaha geniet er maar van
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even een positief zonnig berichtje, na al mijn 'ploeterposts': ik voel me goed! Ik had nooit gedacht dat ik al zo vlug vele momenten van geluk en goed gevoel zou ervaren. Wel dus! Vandaag is zo'n dag. Ik voel me sterk en heb zin in mijn nieuwe huis. Vriendinnen en forummers, jullie hebben er een groot aandeel in, dat ik nu sta, waar ik sta. Dat wilde ik gewoon even zeggen. Dank jullie wel!



Zo, nu weer aan de slag!
Fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven